Wieści z PT

Moderator: Moderatorzy

Festence
Dyspozytor
Posty: 590
Rejestracja: 8 maja 2012, o 16:42
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Wieści z ZIKiT/MPK/Mobilis

#181 Post autor: Festence » 11 sty 2018, o 17:11

MPK ROZBUDOWUJE ZAJEZDNIĘ W PODGÓRZU, BO NIE POMIEŚCI TRAMWAJÓW
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/mpk-ro ... 23766.html
Krakowskie MPK kupiło niedawno działkę przy ulicy Rzemieślniczej, razem ze stojącym tam budynkiem. Spółka zamierza o ten teren rozbudować swoją zajezdnię tramwajową. Ma to związek m.in. z planowanymi przez przewoźnika zakupami taboru.

PiVoSH92
Specjalista
Posty: 296
Rejestracja: 9 gru 2016, o 18:59

Wieści z ZIKiT/MPK/Mobilis

#182 Post autor: PiVoSH92 » 11 sty 2018, o 17:20

Tia... ile pomieści, 20 tramwajów więcej? Nasza sieć jest pełna w każdym możliwym aspekcie - ilości motorniczych, przepustowości ciągów, pojemności zajezdni...

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Wieści z ZIKiT/MPK/Mobilis

#183 Post autor: Mistrzejowiczanin » 11 sty 2018, o 18:19

No, na wzmocnienia potrzebny jest tabor, a na tabor potrzebna jest baza. Szkoda tylko, że zabierają się za rozbudowę Zajezdni Podgórze, kiedy w Hucie aż prosi się o wydłużenie Zajezdni Nowa Huta na południe, do Al. Solidarności i prędzej czy później to nastąpi, bo potrzeby taborowe wzrosną, a przecież są plany przekształcenia zajezdni w Hucie na tramwajowo-autobusową z jednoczesną likwidacją Zajezdni Bieńczyce.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7015
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

Wieści z ZIKiT/MPK/Mobilis

#184 Post autor: Krakowiak2013 » 11 sty 2018, o 18:26

Mistrzejowiczanin pisze:a przecież są plany przekształcenia zajezdni w Hucie na tramwajowo-autobusową z jednoczesną likwidacją Zajezdni Bieńczyce.
Skąd informacja o likwidacji Zajezdni Bieńczyce? Przecież Bieńczyce przechodziły modernizację pod koniec roku, więc byłoby to totalnie bez sensu gdyby tak nagle zajezdnia została zlikwidowana. Gdzie tutaj sens i logika?

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Wieści z ZIKiT/MPK/Mobilis

#185 Post autor: Mistrzejowiczanin » 11 sty 2018, o 19:38

Krakowiak2013 pisze:Skąd informacja o likwidacji Zajezdni Bieńczyce? Przecież Bieńczyce przechodziły modernizację pod koniec roku, więc byłoby to totalnie bez sensu gdyby tak nagle zajezdnia została zlikwidowana. Gdzie tutaj sens i logika?
Zajezdnia Nowa Huta ma być zajezdnią tramwajowo-autobusową. Przecież to po to zmodernizowana myjnia jest również przystosowana do obsługi autobusów, podobnie jak i inne osprzęty tej zajezdni, zatem jak zorganizowana zostanie tam zajezdnia również autobusowa, to po co ma istnieć już pobliska Zajezdnia Bieńczyce, zwłaszcza, że to ciekawy rejon pod bloki i sprzedaż gruntu opłaciłaby się MPK na spłatę części długów związanych np. z modernizacją Zajezdni Nowa Huta.

A to, że się modernizuje to normalna rzecz - nowoczesny tabor wymaga odpowiedniej obsługi. Zajezdnia Czyżyny również jeszcze 5 lat przez zamknięciem została poszerzona o nowoczesną halę do obsługi najnowszych Scanii.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Wieści z ZIKiT/MPK/Mobilis

#186 Post autor: Cukier » 11 sty 2018, o 19:46

Mistrzejowiczanin pisze:Przecież to po to zmodernizowana myjnia jest również przystosowana do obsługi autobusów, podobnie jak i inne osprzęty tej zajezdni, zatem jak zorganizowana zostanie tam zajezdnia również autobusowa, to po co ma istnieć już pobliska Zajezdnia Bieńczyce, zwłaszcza, że to ciekawy rejon pod bloki i sprzedaż gruntu opłaciłaby się MPK na spłatę części długów związanych np. z modernizacją Zajezdni Nowa Huta.
Pewnie, w ZNH na styk mieszczą się tramwaje, a nawet były epizody z nocowaniem na Mrozowa, więc dopchajmy tą zajezdnię jeszcze prawie dwustoma autobusami z ZB, którą zresztą ledwie co wyremontowano.

PH owszem, miała się wzbogacić o infrastrukturę do posiadania i obsługi autobusów, ale to było mówione z myślą o elektrykach no i nikt nie mówił o likwidacji Bieńczyc..

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Wieści z ZIKiT/MPK/Mobilis

#187 Post autor: Mistrzejowiczanin » 11 sty 2018, o 19:50

Cukier pisze:Pewnie, w ZNH na styk mieszczą się tramwaje, a nawet były epizody z nocowaniem na Mrozowa, więc dopchajmy tą zajezdnię jeszcze prawie dwustoma autobusami z ZB, którą zresztą ledwie co wyremontowano.
No przecież napisałem wcześniej, że do tego byłoby potrzebne rozszerzenie tej zajezdni w Hucie na południe do Alei Solidarności. :/
Cukier pisze:PH owszem, miała się wzbogacić o infrastrukturę do posiadania i obsługi autobusów, ale to było mówione z myślą o elektrykach
Za niedługi czas wszystkie autobusy będą elektryczne. Teoretycznie tak, ale ponoć rozważano rozwiązane, żeby połączyć te dwie zajezdnie w jedną, bo miałoby to wielkie zalety, głównie takie, że jak największa część taboru generalnie z całego miasta byłaby w jednym miejscu.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Wieści z ZIKiT/MPK/Mobilis

#188 Post autor: Cukier » 11 sty 2018, o 19:57

Mistrzejowiczanin pisze:No przecież napisałem wcześniej, że do tego byłoby potrzebne rozszerzenie tej zajezdni w Hucie na południe do Alei Solidarności.
Czego nie ma w żadnych planach.
Mistrzejowiczanin pisze:Za niedługi czas wszystkie autobusy będą elektryczne.
Nie wiem czy dożyję tego "niedługo".
Mistrzejowiczanin pisze:Teoretycznie tak, ale ponoć rozważano rozwiązane, żeby połączyć te dwie zajezdnie w jedną, bo miałoby to wielkie zalety, głównie takie, że jak największa część taboru generalnie z całego miasta byłaby w jednym miejscu.
I zaletą ma być to że tabuny pojazdów mają się bujać wyjazdami na linię na Krowodrzę i jej wieśniaki czy nawet Bronowice i jego wieśniaki nie z Okulickiego a z Ujastku?

Zgromadzenie połowy taboru w jednym miejscu to same wady. Nam nie potrzeba rozbudowy istniejących zajezdni, a budowy nowej. I to najlepiej tam gdzie nie ma ani autobusowej ani tramwajowej. Czyli gdzieś w np. Toniach. I wiedziano o tym już 40 lat temu projektując tramwaj na Azory.

krakus
Kierownik
Posty: 782
Rejestracja: 21 cze 2013, o 17:08
Lokalizacja: Kraków

Wieści z ZIKiT/MPK/Mobilis

#189 Post autor: krakus » 11 sty 2018, o 20:00

Festence pisze:MPK ROZBUDOWUJE ZAJEZDNIĘ W PODGÓRZU, BO NIE POMIEŚCI TRAMWAJÓW
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/mpk-ro ... 23766.html
Krakowskie MPK kupiło niedawno działkę przy ulicy Rzemieślniczej, razem ze stojącym tam budynkiem. Spółka zamierza o ten teren rozbudować swoją zajezdnię tramwajową. Ma to związek m.in. z planowanymi przez przewoźnika zakupami taboru.
Historia zatoczyła koło...
Teren po MZTiS który MPK na początku XXI wieku sprzedało w prywatne ręce za około 2mln zł. :)

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Wieści z ZIKiT/MPK/Mobilis

#190 Post autor: Mistrzejowiczanin » 11 sty 2018, o 20:06

Cukier pisze:Czego nie ma w żadnych planach.
No to będzie. Dla mnie to kwestia czasu, np. po oddaniu S7.
Cukier pisze:Nie wiem czy dożyję tego "niedługo".
Nikt tego nie wie. Może rąbnąć asteroida i nas wszystkich zabić, natomiast jeżeli coś takiego nie nastąpi to taka ewolucja w systemie komunikacyjnym to 30 lat góra.
Cukier pisze:I zaletą ma być to że tabuny pojazdów mają się bujać wyjazdami na linię na Krowodrzę i jej wieśniaki czy nawet Bronowice i jego wieśniaki nie z Okulickiego a z Ujastku?
Uuu, wielka różnica - 2 km.
Cukier pisze:Zgromadzenie połowy taboru w jednym miejscu to same wady.
Mianowicie:
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2037
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Wieści z ZIKiT/MPK/Mobilis

#191 Post autor: Sgriffin » 11 sty 2018, o 20:23

Mistrzejowiczanin pisze: Uuu, wielka różnica - 2 km.
2km x koszt zmienny ok. 4 zł, czyli każda brygada traci 8 złotych dziennie.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3244
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Wieści z ZIKiT/MPK/Mobilis

#192 Post autor: tomek_m » 11 sty 2018, o 20:39

Mistrzejowiczanin pisze:natomiast jeżeli coś takiego nie nastąpi to taka ewolucja w systemie komunikacyjnym to 30 lat góra.
Noo, to faktycznie krótki czas. Zapewne większość użytkowników tego forum będzie już około 50-60tki, a najstarsi już nad grobem albo w... :hihi:

Krzysiek3
Kierownik
Posty: 917
Rejestracja: 3 kwie 2014, o 19:37
Lokalizacja: Kraków-Kurdwanów/Wola Ducchacka

Wieści z ZIKiT/MPK/Mobilis

#193 Post autor: Krzysiek3 » 11 sty 2018, o 21:05

Zajezdnia PH została po to wyremontowana, bo w planach jest, aby stacjonowało tam około 30-40 autobusów elektrycznych, nic więcej.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Wieści z ZIKiT/MPK/Mobilis

#194 Post autor: Mistrzejowiczanin » 11 sty 2018, o 21:11

Sgriffin pisze:2km x koszt zmienny ok. 4 zł, czyli każda brygada traci 8 złotych dziennie.
Czym to jest wobec ogromu innych wydatków na komunikację? Zresztą tym tokiem myślenia, to zajezdnie powinny być lokowane w ścisłym centrum, by jak najkrótsza była droga na wyjazdówki, jak szukamy oszczędności, by do dzielnic jechać z centrum, a nie przez całe miasto. To może w ogóle przelokować tą Zajezdnię Bieńczyce jakoś nie wiem... na Olszę, by było o te cenne parę złotych taniej na brygadzie. Zajezdnie zawsze lokuje się na obrzeżach, by nie marnować cennego gruntu w obszarze zurbanizowanym, a wyjazdówki są normalną sprawą i wszystko jest wkalkulowane.
tomek_m pisze:Noo, to faktycznie krótki czas. Zapewne większość użytkowników tego forum będzie już około 50-60tki, a najstarsi już nad grobem albo w... :hihi:
Powiedziałem, że najwyżej 30 lat, a technologia długiej jazdy z napędem elektrycznym na rekordowo szybkim ładowaniu cały czas się prężnie rozwija, więc równie dobrze te zmiany mogą nastąpić szybciej. Nie dramatyzujmy. :]
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2037
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Wieści z ZIKiT/MPK/Mobilis

#195 Post autor: Sgriffin » 11 sty 2018, o 21:28

Mistrzejowiczanin pisze:
Sgriffin pisze:2km x koszt zmienny ok. 4 zł, czyli każda brygada traci 8 złotych dziennie.
Czym to jest wobec ogromu innych wydatków na komunikację? Zresztą tym tokiem myślenia, to zajezdnie powinny być lokowane w ścisłym centrum, by jak najkrótsza była droga na wyjazdówki, jak szukamy oszczędności, by do dzielnic jechać z centrum, a nie przez całe miasto. To może w ogóle przelokować tą Zajezdnię Bieńczyce jakoś nie wiem... na Olszę, by było o te cenne parę złotych taniej na brygadzie. Zajezdnie zawsze lokuje się na obrzeżach, by nie marnować cennego gruntu w obszarze zurbanizowanym, a wyjazdówki są normalną sprawą i wszystko jest wkalkulowane.
No tak jakby każde zwiększenie ilości przejazdów na pusto o 1% to jakieś 3 tysiące rocznie na autobus. Ale przemnóż to przez 200 :)
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

ODPOWIEDZ

Wróć do „2. Wieści z zajezdni”