Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 21 wrz 2019, o 00:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 303 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 kwi 2015, o 21:34 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10768
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Lukasy napisał(a):
Stoimy przed perspektywą zakupu ok setki nowych tramwajów odpowiadających długością wagonom NGT8.

Które mają zastąpić wyeksploatowane E1+c3. Sumarycznie więc średnia długość taboru nie drgnie o centymetr, a to źle.

Lukasy napisał(a):
Wywalanie masy pieniędzy w kompletną przebudowę dość nowego pojazdu

I tak mają iść na NG.

Lukasy napisał(a):
który na dodatek jest "jedyny w swoim rodzaju" (nigdzie indziej na świecie nie występują Bombardiery w takim układzie)

To ma być argument, czy coś, bo nie rozumiem? Jak na razie faktem jest to, że posiadamy zdecydowanie zbyt dużo taboru o długości 27m i deficyt linii gdzie można by taki tabor kierować, by pasażerowie nie byli zmuszeni do jazdy w niekomfortowych warunkach. Linie "13", "20", "8" czy "18" bynajmniej nie są liniami idealnie pasującymi pod NGT6. Wagony te są tam kierowane, bo gdzieś jeździć muszą, natomiast są zdecydowanie zbyt mało pojemne jak na potrzeby tych linii. I niestety od wielu lat mamy w Krakowie dylemat - albo kierujemy na daną linię tabor o dużej pojemności, lecz wysokopodłogowy, albo tabor niskopodłogowy, lecz o niskiej pojemności. Niestety musimy wybierać - albo niska podłoga, albo pojemność.

Najlepszym rozwiązaniem tego problemu jest wydłużenie istniejących wagonów niskopodłogowych. Najlepiej się właśnie ku temu kwalifikują NGT6 bo:
- mają spory zapas mocy
- są na tyle nowe, że ich przeróbka jest opłacalna, bo jeszcze długo pojeżdżą
- są na tyle wyeksploatowane, że tak czy siak czeka je NG, więc wystarczy tylko poszerzyć jego zakres

Lukasy napisał(a):
- wymiana foteli na bardziej komfortowe, wraz z ograniczeniem ich ilości.

MPK świadomie sobie zamawia fotele typu "decha", gdyby chciało to mielibyśmy wszędzie miękkie fotele. Tymczasem nasz przewoźnik prowadzi politykę wręcz odwrotną, czego świetnym przykładem jest GT8S, gdzie mega komfortowe kanapy zamieniono na plastiki z elementami obicia.

Natomiast w NGT6 od zaraz można pozyskać sporo miejsc stojących wywalając ten nieszczęsny fotel spomiędzy dwóch par drzwi, wraz z tymi szybami przed i za nim.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 kwi 2015, o 21:36 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 15:37
Posty: 2996
Lokalizacja: zawsze Kraków
Cytuj:
- zamontowanie 5 drzwi

Na ile technicznie jest możliwość montażu tych 5-tych drzwi? Ktoś pisał, że nie ma takiej możliwości.

_________________
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 kwi 2015, o 22:02 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2010, o 17:45
Posty: 2101
Lokalizacja: Kraków
Owszem w NGT6 dobrze byłoby na dzień dobry wyrzucić siedzenia w okolicach podwójnych drzwi - układ tj. w NGT8 - ale problemem są nagrzewnice na całą szerokość dwóch siedzeń, więc sprowadza się to do zamontowania nowych urządzeń na dachu, najlepiej z klimatyzacją, podczas NG.
Cóż mamy za dużo krótkiego taboru i zgodzę się z Cukrem, iż pomimo planowanych następnych 100 sztuk NGT8, niezbędne będzie wydłużenie NGT6 co najmniej o jeden człon, zwłaszcza w perspektywie rozrostu sieci tramwajowej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 kwi 2015, o 22:48 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 19:25
Posty: 100
Cukier napisał(a):
Które mają zastąpić wyeksploatowane E1+c3. Sumarycznie więc średnia długość taboru nie drgnie o centymetr, a to źle.


To oznacza, że powinniśmy kupić jeszcze ok ~24 sztuki 40 metrowych tramwajów, a nie bawić się w przeróbki NGT6.

Cukier napisał(a):
I tak mają iść na NG.


Odnoszę wrażenie, że dla ciebie NG składu w tak dobrym stanie to jakiś kosmiczny wydatek - a jeżeli MPK wybierze opcję oszczędnościową (bez dodawania żadnych nowych elementów) to koszt takiej naprawy głównej będzie sporo mniejszy niż koszt NG EU8N, GT8S, czy N8S.

A nawet teoretyczne wybranie wariantu wydłużonego pociąga za sobą sporo kosztów.

Po pierwsze - nikt na świecie nie zamawiał tramwajów w konfiguracji jaką proponujesz (do wydłużenia). Ewentualne wydłużenie wiązałoby się z koniecznością grzecznego udania się do producenta i poproszenia o opinię, czy takie coś jest wykonalne. Wszystkie obliczenia wytrzymałości konstrukcji trzeba by było robić od nowa.
Tak sam jak same dodatkowe człony - nie byłoby tak fajnie jak z EU8N, że bierzemy wózek i przegub z doczepki i łączymy z członem zespawanym w Autosanie. Co to to nie. Hipotetyczne nowe człony do NGT6 musiałyby mieć fabrycznie nowe wózki (niskopodłogowe i zapewne sztywne, takie jak w obecnym członie środkowym), nowe przeguby pasujące do istniejących wagonów, całe wnętrze od A do Z też musiałoby być nowe, a jednocześnie pasować pod względem układów elektronicznych do zgoła 15 letnich wagonów.
Wcale bym się nie zdziwił, jakby część elementów wyposażenia naszych bombek nie była już produkowana. Zresztą wystarczy spojrzeć na różnice pomiędzy poszczególnymi partiami - w sferze elektronicznej są dość spore.

Cukier napisał(a):
Jak na razie faktem jest to, że posiadamy zdecydowanie zbyt dużo taboru o długości 27m i deficyt linii gdzie można by taki tabor kierować by pasażerowie nie byli zmuszeni do jazdy w niekomfortowych warunkach. Linie "13", "20", "8" czy "18" bynajmniej nie są liniami idealnie pasującymi pod NGT6. Wagony te są tam kierowane, bo gdzieś jeździć muszą, natomiast są zdecydowanie zbyt mało pojemne jak na potrzeby tych linii.


Mylisz pojęcia. Nie chodzi o zbyt dużą liczbę tramwajów o dł. ~26m, tylko o za małą liczbę dłuższych pojazdów.

Potencjalnych linii do obsadzenia przez NGT6 jest całkiem sporo (oczywiście po dostawie przynajmniej części nowych tramwajów). Ot chociażby "3", "9", "24" - i to na tą chwilę.
"8", "13", "18" to są linie które są idealnymi kandydatami na nowe tramwaje o długości 32m - tylko musimy na nie trochę poczekać. Podejrzewam że i tak pierwsze sztuki w ramach przyszłościowych zamówień dotarłyby do Krakowa mniej więcej w tym samym czasie, co hipotetycznie przebudowywane w TR NGT6.


Cukier napisał(a):
I niestety od wielu lat mamy w Krakowie dylemat - albo kierujemy na daną linię tabor o dużej pojemności, lecz wysokopodłogowy, albo tabor niskopodłogowy, lecz o niskiej pojemności. Niestety musimy wybierać - albo niska podłoga, albo pojemność


Na szczęście już za kilka lat się to zmieni - i żadne wymysły z NGT6 nie będą do tego potrzebne.

Cukier napisał(a):
Najlepszym rozwiązaniem tego problemu jest wydłużenie istniejących wagonów niskopodłogowych. Najlepiej się właśnie ku temu kwalifikują NGT6


Nie jest - nie zwróciłeś żadnej uwagi na koszty zaprojektowania takiej przebudowy, nie mówiąc już o ograniczonych mocach produkcyjnych TR. Ile takich "modernizacji" Podgórze byłoby w stanie przeprowadzić? 5-6 na rok? To jest gra nie warta świeczki.

Cukier napisał(a):
MPK świadomie sobie zamawia fotele typu "decha", gdyby chciało to mielibyśmy wszędzie miękkie fotele. Tymczasem nasz przewoźnik prowadzi politykę wręcz odwrotną, czego świetnym przykładem jest GT8S, gdzie mega komfortowe kanapy zamieniono na plastiki z elementami obicia


Nowa umowa z MPK nie przewiduje przypadkiem miękkich siedzeń? Czy nie dotyczy ona tramwajów?

Cukier napisał(a):
Natomiast w NGT6 od zaraz można pozyskać sporo miejsc stojących wywalając ten nieszczęsny fotel spomiędzy dwóch par drzwi, wraz z tymi szybami przed i za nim.


Tak, ciekawe gdzie umieścisz wtedy przyciski do otwierania drzwi i poręcze, żeby ci wszyscy stłoczeni pasażerowie mieli się czego trzymać i znowu nie odgięły się drzwi...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 kwi 2015, o 23:10 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22558
Lukasy napisał(a):
Potencjalnych linii do obsadzenia przez NGT6 jest całkiem sporo (oczywiście po dostawie przynajmniej części nowych tramwajów). Ot chociażby "3", "9", "24" - i to na tą chwilę.

Potoki na "3" i "24" mogą wzrosnąć po otwarciu estakady. Co nie zmienia faktu, że zgadzam się z ogólnym stwierdzeniem - jest w Krakowie trochę linii, które nadają się na tabor nie większy niż 26 m.

A że E1 solo zostaną wcześniej czy później wycofane, a i GT8S czeka niepewny los - to NGT6 mogą znaleźć swoje miejsce.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 kwi 2015, o 20:00 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 21 cze 2013, o 16:08
Posty: 735
Lokalizacja: Kraków
Lukasy napisał(a):
Odnoszę wrażenie, że dla ciebie NG składu w tak dobrym stanie to jakiś kosmiczny wydatek - a jeżeli MPK wybierze opcję oszczędnościową (bez dodawania żadnych nowych elementów) to koszt takiej naprawy głównej będzie sporo mniejszy niż koszt NG EU8N, GT8S, czy N8S.

Myślę, że zostanie wybrana wersja oszczędnościowa jak piszesz bez dodawania nowych elementów jak klima i dodatkowe drzwi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 kwi 2015, o 20:17 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10768
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Lukasy napisał(a):
To oznacza, że powinniśmy kupić jeszcze ok ~24 sztuki 40 metrowych tramwajów, a nie bawić się w przeróbki NGT6.

No i tu właśnie sednem sprawy jest to, że przeróbka NGT6 mimo swoich kosztów (bo będą dość pokaźne, to nie tak, że sobie z tego nie zdaję sprawy..) jest tańszym rozwiązaniem niż kupno fabrycznie nowych wagonów o takiej długości.

Lukasy napisał(a):
Tak, ciekawe gdzie umieścisz wtedy przyciski do otwierania drzwi i poręcze, żeby ci wszyscy stłoczeni pasażerowie mieli się czego trzymać i znowu nie odgięły się drzwi...

Pisałem o wywaleniu szyb i fotela, a na tych elementach raczej przycisków nie ma z tego co mi wiadomo. Pionowe rurki mogą zostać, one w zasadzie nie zajmują miejsca, a ten nieszczęsny fotel i owszem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 kwi 2015, o 20:49 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 22 wrz 2009, o 10:37
Posty: 345
Lokalizacja: Kraków
Jak czytam to forum, to dochodzę do wniosku, że dla niektórych w tramwaju mogłoby być 1 miejsce siedzące ...., dla motorniczego :lmao:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 kwi 2015, o 22:01 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2014, o 11:23
Posty: 2329
Lokalizacja: Kraków
Cukier napisał(a):
No i tu właśnie sednem sprawy jest to, że przeróbka NGT6 mimo swoich kosztów (bo będą dość pokaźne, to nie tak, że sobie z tego nie zdaję sprawy..) jest tańszym rozwiązaniem niż kupno fabrycznie nowych wagonów o takiej długości.
To zależy ile kosztuje przeróbka, a dwa czy uwzględniamy dofinansowanie z UE. Na początek ja bym dokończył obecną umowę na dostawę, poczekał na rozstrzygnięcie kolejnego przetargu i dostawy. Wtedy ocena RZETELNA i dopiero decyzja o ewentualnej przeróbce.

_________________
Tabor tramwajowy w Krakowie - opracowanie własne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 kwi 2015, o 22:31 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 15:37
Posty: 2996
Lokalizacja: zawsze Kraków
Ja jestem ciekawy czy możemy tak sobie wagon przerabiać bez akceptacji Bombardiera /dostawianie członów/, w końcu oni każdy wyrób promują swoją nazwą. Kosztowne jest także otrzymanie homologacji, ale to może byłoby do załatwienia.

_________________
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 kwi 2015, o 09:32 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7044
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
maszynista napisał(a):
Jak czytam to forum, to dochodzę do wniosku, że dla niektórych w tramwaju mogłoby być 1 miejsce siedzące ...., dla motorniczego :lmao:
Ja też mam jakieś takie dziwne wrażenie. Jedną rzeczą za którą właśnie uwielbiam skunksy jest fakt, że podróżuje się w nich na siedząco, a nie jak bydło do rzeźni...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 kwi 2015, o 11:39 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10768
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Locutus napisał(a):
maszynista napisał(a):
Jak czytam to forum, to dochodzę do wniosku, że dla niektórych w tramwaju mogłoby być 1 miejsce siedzące ...., dla motorniczego :lmao:
Ja też mam jakieś takie dziwne wrażenie. Jedną rzeczą za którą właśnie uwielbiam skunksy jest fakt, że podróżuje się w nich na siedząco, a nie jak bydło do rzeźni...

Jeśli to są jakieś aluzje do mnie, to zaakcentuję jeszcze raz, że zależy mi jedynie na wywaleniu DWÓCH pojedynczych krzesełek, umieszczonych między parami drzwi w pierwszym i ostatnim członie. Wywalenie jednego takiego miejsca siedzącego sprawi że przybędzie nawet do 4 miejsc stojących. I to do tego w tak cennym miejscu w NGT6 czyli przy drzwiach, gdzie zawsze się tłoczą tłumy ewidentnie nie zainteresowane wejściem wgłąb wagonu i zajmowaniem miejsc siedzących.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 kwi 2015, o 12:05 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 19:25
Posty: 100
Locutus napisał(a):
maszynista napisał(a):
Jak czytam to forum, to dochodzę do wniosku, że dla niektórych w tramwaju mogłoby być 1 miejsce siedzące ...., dla motorniczego :lmao:
Ja też mam jakieś takie dziwne wrażenie. Jedną rzeczą za którą właśnie uwielbiam skunksy jest fakt, że podróżuje się w nich na siedząco, a nie jak bydło do rzeźni...

Pozdrawiam!
LOKI


No tak, szczególnie na takiej 8, 13 czy 18 podróżuje się na siedząco. Zwłaszcza jak na 3 przystanku od początku trasy nie mieścisz się do srodka :rotfl:

Wzorem jeśli chodzi o ilość i rozmieszczenie foteli powinny być NGT8.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 kwi 2015, o 18:37 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 12:22
Posty: 3083
Lokalizacja: Michałowice
Arsents napisał(a):
Ja jestem ciekawy czy możemy tak sobie wagon przerabiać bez akceptacji Bombardiera /dostawianie członów/, w końcu oni każdy wyrób promują swoją nazwą. Kosztowne jest także otrzymanie homologacji, ale to może byłoby do załatwienia.

NGT6 z pierwszej dostawy już chyba dawno są po gwarancji, więc co to Bombardiera obchodzi co obecnie MPK z nimi zrobi?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 kwi 2015, o 20:34 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2944
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市
tomek_m napisał(a):
Arsents napisał(a):
Ja jestem ciekawy czy możemy tak sobie wagon przerabiać bez akceptacji Bombardiera /dostawianie członów/, w końcu oni każdy wyrób promują swoją nazwą. Kosztowne jest także otrzymanie homologacji, ale to może byłoby do załatwienia.

NGT6 z pierwszej dostawy już chyba dawno są po gwarancji, więc co to Bombardiera obchodzi co obecnie MPK z nimi zrobi?


Prawa autorskie... =P

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 303 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL