Wieści z TR
Moderator: Moderatorzy
Wieści z TR
A może skoro moce przerobowe TR się zwalniają pomyśleć o wydłużeniu NGT6 o jeden człon? Zwłaszcza jeżeli mają przechodzić NG, gdzie wszystko jest rozbierane.
Wieści z TR
Wiem co to NG, byłem tylko ciekaw, co ona oznacza w Bombce. Bo jednak prucie do szkieletu stozłomy, a prucie do szkieletu Bombki to raczej dwie różne rzeczy...Arsents pisze:NG czyli pełna "demolka", ostatnio to NG u nas miały 105Na.Lw25 pisze:Zakres?
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
Wieści z TR
To może o klimie pasażerskiej i ostatnich drzwiach też pomyśleć?krk pisze:A może skoro moce przerobowe TR się zwalniają pomyśleć o wydłużeniu NGT6 o jeden człon? Zwłaszcza jeżeli mają przechodzić NG, gdzie wszystko jest rozbierane.
https://www.facebook.com/tramwajemistrzejowice - RY - RG - HG 

Wieści z TR
Ale czy te Bomby z pierwszej dostawy już są tak rozjechane że wymagają NG? Trzymają się całkiem dobrze, zresztą jak na tramwaj 15 lat jest to wiek "dorosły" a nie starczy co trzeba już wszystko reanimować.
- tarantulaw2
- Dyrektor
- Posty: 1078
- Rejestracja: 4 lis 2013, o 10:37
Wieści z TR
Patrzac po jakich torowiskach jezdza wydaje sie wrecz ze i tak dlugo bez NG jezdza.
Wieści z TR
Ale miały solidne NB w TRtarantulaw2 pisze:Patrzac po jakich torowiskach jezdza wydaje sie wrecz ze i tak dlugo bez NG jezdza.

29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru
- Level Five
- Znawca
- Posty: 42
- Rejestracja: 25 lut 2015, o 18:14
Wieści z TR
Mam nadzieję, że wraz z tą NG postanowią trochę zaszaleć i wnętrze będzie podobne do tego z NGT8 i modernizowanych N8S. To byłoby coś 

-
- Dyspozytor
- Posty: 674
- Rejestracja: 16 cze 2012, o 12:56
- Lokalizacja: Z-cie/Kraków
Wieści z TR
Zastanawiam się, czy nie byłoby dobrym pomysłem wymontowanie tych 4 siedzeń przed stopniem w ostatnim członie i aranżacja analogiczna jak w 1 członie. Miejsc siedzących tak, czy siak jest dostatek, a zawsze uzyska się trochę dodatkowej przestrzeni, która w szczycie jest nieoceniona.
No i jeszcze kwestia ostatnich drzwi - da się je dorobić bez głębszych ingerencji w konstrukcję?
No i jeszcze kwestia ostatnich drzwi - da się je dorobić bez głębszych ingerencji w konstrukcję?
Wieści z TR
Nie. Dlatego przydałoby się wylobbować ten dodatkowy człon...marcin1410 pisze: No i jeszcze kwestia ostatnich drzwi - da się je dorobić bez głębszych ingerencji w konstrukcję?
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
- tiross
- Dyrektor
- Posty: 1165
- Rejestracja: 8 lut 2012, o 12:57
- Lokalizacja: Kraków|●Dzielnica IV
- Kontakt:
Wieści z TR
Gdyby w NGT6 w miejsce środkowego członu zamontować taki sam człon jak ma NGT8 to czy wagon mieściłby się w skrajni? Można by niższym kosztem niż kupowanie całkiem nowego taboru wydłużyć pierwsze Bombardiery, dzięki czemu stałyby się bardziej użyteczne. Mają mocniejsze silniki niż dłuższe NGT8 więc powinny sobie poradzić z dodatkowym obciążeniem. Pamiętam że kiedyś już taki pomysł padł ale jak się sprawa rozwiązała? Możliwe jest wydłużenie?
Mam alergie na linie typu 4X i 4XX
Wieści z TR
Zastanawiam się czy bardziej opłacalnym nie jest po prostu kupić bierną doczepę?tiross pisze:Gdyby w NGT6 w miejsce środkowego członu zamontować taki sam człon jak ma NGT8 to czy wagon mieściłby się w skrajni? Można by niższym kosztem niż kupowanie całkiem nowego taboru wydłużyć pierwsze Bombardiery, dzięki czemu stałyby się bardziej użyteczne. Mają mocniejsze silniki niż dłuższe NGT8 więc powinny sobie poradzić z dodatkowym obciążeniem. Pamiętam że kiedyś już taki pomysł padł ale jak się sprawa rozwiązała? Możliwe jest wydłużenie?
- tiross
- Dyrektor
- Posty: 1165
- Rejestracja: 8 lut 2012, o 12:57
- Lokalizacja: Kraków|●Dzielnica IV
- Kontakt:
Wieści z TR
MPK raczej dąży to pozbywania się składów na rzecz jednoprzestrzennych wagonów, a taki dłuższy człon to otwarte pudło z oknami i parą drzwi, dwoma skrętnymi wózkami gotowe do podczepienia pod istniejące przeguby. Zawsze część szyb, siedzeń i poręczy można by wykorzystać ze starego członu. Pytanie czy taka operacja jest możliwa? Skrajne człony w NGT6 i NGT8 wyglądają na bardzo podobne (mam tu na myśli część od wózka do przegubu), wiec chyba nie byłoby problemu z podmianą członu?
Mam alergie na linie typu 4X i 4XX
Wieści z TR
http://pkk.info.pl/viewtopic.php?p=127483#p127483 - tu była o tym dyskusja (załączniki zostały wyłączone na forum, więc wieczorem wrzucę brakujące schematy). Skazywanie obecnego środkowego członu NGT6 na żyletki byłoby marnotrawstwem, dlatego tańsze jest wstawienie krótkiego członu z 1 wózkiem i 1 parą drzwi, a zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć np. na klimatyzację i odświeżenie wnętrza a'la NGT8.
Wieści z TR
Otóż to, byłoby niegospodarne tak po prostu wyrzucać istniejący środkowy człon z NGT6. Lepiej dodać człon z wózkiem skrętnym i 1 parą drzwi, a już najlepiej dwa takie człony, symetrycznie po obu stronach środkowego członu. Kiedyś robiłem rysunek poglądowy, z tą uwagą że na rysunku są skrajne człony z NGT8 a modernizacja ma dotyczyć oczywiście NGT6.jopek36 pisze:Skazywanie obecnego środkowego członu NGT6 na żyletki byłoby marnotrawstwem, dlatego tańsze jest wstawienie krótkiego członu z 1 wózkiem i 1 parą drzwi, a zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć np. na klimatyzację i odświeżenie wnętrza a'la NGT8.

Wieści z TR
Panowie, zejdźcie na ziemię. Stoimy przed perspektywą zakupu ok setki nowych tramwajów odpowiadających długością wagonom NGT8. Wywalanie masy pieniędzy w kompletną przebudowę dość nowego pojazdu, który na dodatek jest "jedyny w swoim rodzaju" (nigdzie indziej na świecie nie występują Bombardiery w takim układzie) nie ma żadnego sensu, zresztą Bombardier zaśpiewałby sobie za to odpowiednią stawkę - a MPK w swoich warsztatach nie ma żadnych zdolności do budowy nowych członów.
Ważniejsze od urojeń w postaci dodatkowych członów jest:
- zamontowanie 5 drzwi
- zamontowanie klimatyzacji
- wymiana foteli na bardziej komfortowe, wraz z ograniczeniem ich ilości. Coś w ten deseń:

Ważniejsze od urojeń w postaci dodatkowych członów jest:
- zamontowanie 5 drzwi
- zamontowanie klimatyzacji
- wymiana foteli na bardziej komfortowe, wraz z ograniczeniem ich ilości. Coś w ten deseń:
