Wieści z TR

Moderator: Moderatorzy

krk
Specjalista
Posty: 286
Rejestracja: 8 maja 2010, o 14:00
Lokalizacja: Kraków-Łobzów

Wieści z TR

#256 Post autor: krk » 21 kwie 2015, o 23:29

A może skoro moce przerobowe TR się zwalniają pomyśleć o wydłużeniu NGT6 o jeden człon? Zwłaszcza jeżeli mają przechodzić NG, gdzie wszystko jest rozbierane.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Wieści z TR

#257 Post autor: Lw25 » 21 kwie 2015, o 23:39

Arsents pisze:
Lw25 pisze:Zakres?
NG czyli pełna "demolka", ostatnio to NG u nas miały 105Na.
Wiem co to NG, byłem tylko ciekaw, co ona oznacza w Bombce. Bo jednak prucie do szkieletu stozłomy, a prucie do szkieletu Bombki to raczej dwie różne rzeczy...
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

Wieści z TR

#258 Post autor: brovar » 21 kwie 2015, o 23:40

krk pisze:A może skoro moce przerobowe TR się zwalniają pomyśleć o wydłużeniu NGT6 o jeden człon? Zwłaszcza jeżeli mają przechodzić NG, gdzie wszystko jest rozbierane.
To może o klimie pasażerskiej i ostatnich drzwiach też pomyśleć?

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3326
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Wieści z TR

#259 Post autor: tomek_m » 22 kwie 2015, o 09:12

Ale czy te Bomby z pierwszej dostawy już są tak rozjechane że wymagają NG? Trzymają się całkiem dobrze, zresztą jak na tramwaj 15 lat jest to wiek "dorosły" a nie starczy co trzeba już wszystko reanimować.

Awatar użytkownika
tarantulaw2
Dyrektor
Posty: 1078
Rejestracja: 4 lis 2013, o 10:37

Wieści z TR

#260 Post autor: tarantulaw2 » 22 kwie 2015, o 17:20

Patrzac po jakich torowiskach jezdza wydaje sie wrecz ze i tak dlugo bez NG jezdza.

Arsents
Dyrektor
Posty: 3111
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

Wieści z TR

#261 Post autor: Arsents » 22 kwie 2015, o 17:37

tarantulaw2 pisze:Patrzac po jakich torowiskach jezdza wydaje sie wrecz ze i tak dlugo bez NG jezdza.
Ale miały solidne NB w TR ;)
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

Awatar użytkownika
Level Five
Znawca
Posty: 42
Rejestracja: 25 lut 2015, o 18:14

Wieści z TR

#262 Post autor: Level Five » 22 kwie 2015, o 22:30

Mam nadzieję, że wraz z tą NG postanowią trochę zaszaleć i wnętrze będzie podobne do tego z NGT8 i modernizowanych N8S. To byłoby coś :)

marcin1410
Dyspozytor
Posty: 674
Rejestracja: 16 cze 2012, o 12:56
Lokalizacja: Z-cie/Kraków

Wieści z TR

#263 Post autor: marcin1410 » 22 kwie 2015, o 22:57

Zastanawiam się, czy nie byłoby dobrym pomysłem wymontowanie tych 4 siedzeń przed stopniem w ostatnim członie i aranżacja analogiczna jak w 1 członie. Miejsc siedzących tak, czy siak jest dostatek, a zawsze uzyska się trochę dodatkowej przestrzeni, która w szczycie jest nieoceniona.
No i jeszcze kwestia ostatnich drzwi - da się je dorobić bez głębszych ingerencji w konstrukcję?

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Wieści z TR

#264 Post autor: Lw25 » 22 kwie 2015, o 23:13

marcin1410 pisze: No i jeszcze kwestia ostatnich drzwi - da się je dorobić bez głębszych ingerencji w konstrukcję?
Nie. Dlatego przydałoby się wylobbować ten dodatkowy człon...
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
tiross
Dyrektor
Posty: 1165
Rejestracja: 8 lut 2012, o 12:57
Lokalizacja: Kraków|●Dzielnica IV
Kontakt:

Wieści z TR

#265 Post autor: tiross » 23 kwie 2015, o 13:12

Gdyby w NGT6 w miejsce środkowego członu zamontować taki sam człon jak ma NGT8 to czy wagon mieściłby się w skrajni? Można by niższym kosztem niż kupowanie całkiem nowego taboru wydłużyć pierwsze Bombardiery, dzięki czemu stałyby się bardziej użyteczne. Mają mocniejsze silniki niż dłuższe NGT8 więc powinny sobie poradzić z dodatkowym obciążeniem. Pamiętam że kiedyś już taki pomysł padł ale jak się sprawa rozwiązała? Możliwe jest wydłużenie?
Mam alergie na linie typu 4X i 4XX

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Wieści z TR

#266 Post autor: Kaszmir » 23 kwie 2015, o 13:46

tiross pisze:Gdyby w NGT6 w miejsce środkowego członu zamontować taki sam człon jak ma NGT8 to czy wagon mieściłby się w skrajni? Można by niższym kosztem niż kupowanie całkiem nowego taboru wydłużyć pierwsze Bombardiery, dzięki czemu stałyby się bardziej użyteczne. Mają mocniejsze silniki niż dłuższe NGT8 więc powinny sobie poradzić z dodatkowym obciążeniem. Pamiętam że kiedyś już taki pomysł padł ale jak się sprawa rozwiązała? Możliwe jest wydłużenie?
Zastanawiam się czy bardziej opłacalnym nie jest po prostu kupić bierną doczepę?

Awatar użytkownika
tiross
Dyrektor
Posty: 1165
Rejestracja: 8 lut 2012, o 12:57
Lokalizacja: Kraków|●Dzielnica IV
Kontakt:

Wieści z TR

#267 Post autor: tiross » 23 kwie 2015, o 13:57

MPK raczej dąży to pozbywania się składów na rzecz jednoprzestrzennych wagonów, a taki dłuższy człon to otwarte pudło z oknami i parą drzwi, dwoma skrętnymi wózkami gotowe do podczepienia pod istniejące przeguby. Zawsze część szyb, siedzeń i poręczy można by wykorzystać ze starego członu. Pytanie czy taka operacja jest możliwa? Skrajne człony w NGT6 i NGT8 wyglądają na bardzo podobne (mam tu na myśli część od wózka do przegubu), wiec chyba nie byłoby problemu z podmianą członu?
Mam alergie na linie typu 4X i 4XX

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

Wieści z TR

#268 Post autor: Jopek36 » 23 kwie 2015, o 14:54

http://pkk.info.pl/viewtopic.php?p=127483#p127483 - tu była o tym dyskusja (załączniki zostały wyłączone na forum, więc wieczorem wrzucę brakujące schematy). Skazywanie obecnego środkowego członu NGT6 na żyletki byłoby marnotrawstwem, dlatego tańsze jest wstawienie krótkiego członu z 1 wózkiem i 1 parą drzwi, a zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć np. na klimatyzację i odświeżenie wnętrza a'la NGT8.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Wieści z TR

#269 Post autor: Cukier » 23 kwie 2015, o 21:43

jopek36 pisze:Skazywanie obecnego środkowego członu NGT6 na żyletki byłoby marnotrawstwem, dlatego tańsze jest wstawienie krótkiego członu z 1 wózkiem i 1 parą drzwi, a zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć np. na klimatyzację i odświeżenie wnętrza a'la NGT8.
Otóż to, byłoby niegospodarne tak po prostu wyrzucać istniejący środkowy człon z NGT6. Lepiej dodać człon z wózkiem skrętnym i 1 parą drzwi, a już najlepiej dwa takie człony, symetrycznie po obu stronach środkowego członu. Kiedyś robiłem rysunek poglądowy, z tą uwagą że na rysunku są skrajne człony z NGT8 a modernizacja ma dotyczyć oczywiście NGT6.

Obrazek

Lukasy
Miłośnik
Posty: 100
Rejestracja: 17 lis 2014, o 19:25

Wieści z TR

#270 Post autor: Lukasy » 23 kwie 2015, o 22:22

Panowie, zejdźcie na ziemię. Stoimy przed perspektywą zakupu ok setki nowych tramwajów odpowiadających długością wagonom NGT8. Wywalanie masy pieniędzy w kompletną przebudowę dość nowego pojazdu, który na dodatek jest "jedyny w swoim rodzaju" (nigdzie indziej na świecie nie występują Bombardiery w takim układzie) nie ma żadnego sensu, zresztą Bombardier zaśpiewałby sobie za to odpowiednią stawkę - a MPK w swoich warsztatach nie ma żadnych zdolności do budowy nowych członów.

Ważniejsze od urojeń w postaci dodatkowych członów jest:
- zamontowanie 5 drzwi
- zamontowanie klimatyzacji
- wymiana foteli na bardziej komfortowe, wraz z ograniczeniem ich ilości. Coś w ten deseń:

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „2. Wieści z zajezdni”