Platforma Komunikacyjna Krakowa
https://pkk.info.pl/

Wieści z PH
https://pkk.info.pl/viewtopic.php?f=99&t=48
Strona 17 z 17

Autor:  kucyk [ 9 maja 2017, o 21:07 ]
Tytuł:  Re: Wieści z PH

Na terenie zajezdni w Nowej Hucie są praktycznie wszystkie zabytkowe wagony będące w posiadaniu Muzeum Inżynieri Miejskiej. Przy każdym z nich dzisiaj coś robiono. Ja osobiście miałem okazję przebywać we wnętrzu najnowszego składu zabytkowego jaki ma Kraków - czyli czerwony Ring z doczepką jako WPK Gdynia-gdańsk. Bardzo miły i fajny składzik. :)
Poza tym na placu na którym pozbywa się wagonów i autobusów znajduje się kilka przeżartych starych wagonów (osobiście przypominają mi znane osobiście "N"). :)
Jest również na zajezdni skład 105 służący do odladzania sieci (jak mnie pamięć nie myli to #RT001-RT002). :]

Autor:  Łukasz [ 6 gru 2017, o 16:38 ]
Tytuł:  Re: Wieści z PH

Jest jakaś szansa, że do Huty zostaną przeniesione bombardiery?

Autor:  kucyk [ 6 gru 2017, o 16:56 ]
Tytuł:  Re: Wieści z PH

Łukasz napisał(a):
Jest jakaś szansa, że do Huty zostaną przeniesione bombardiery?

Chodzą słuchy, że wraz z dostarczeniem Solarisów (wszystkie do Podgórza) nastąpi eksodus podgórskich wiedeńców i Krakowiaków oraz Bombardierów z I serii. :wow:

Autor:  Jopek36 [ 6 gru 2017, o 17:26 ]
Tytuł:  Re: Wieści z PH

Miałoby to sens w obsłudze technicznej, jeśli Tramino dostanie taki sam osprzęt jak Bombki, w tym część elektryczną w całości od Kiepe.

Autor:  Cukier [ 6 gru 2017, o 19:28 ]
Tytuł:  Re: Wieści z PH

No ja nie wiem czy miałoby sens. Owszem, najbardziej obciążone linie w mieście kursują do Nowej Huty, ale mają też swoje drugie końcówki. Nie byłoby w żaden sposób racjonalne obsadzać "4" czy "52" wyłącznie Hutą. Podobnie jak E1+c3 których większość stacjonuje w Hucie i również obsługuje głównie huckie linie.

Nawet jeśli Tramino miałyby mieć taką samą elektrykę co NGTx, to tak czy siak należałoby przeszkolić ludzi z PH z jej obsługi. A nie rozumiem dlaczego nie mogliby dostać nowych pojazdów.

Z Krakowiakami też wszyscy mówili, że na pewno trafią do Podgórza, a poszły pół na pół, z czego nawet Huta nieco więcej. Tramino również powinny pójść pół na pół, przy czym Huta więcej - bo taki jest obecnie rozkład E1+c3, które to mają być przez nie zastąpione.

Wysyłanie Tramino w całości do Podgórza a NGT6 do Huty miałoby sens jedynie wówczas, gdyby Tramino miały zastąpić NGT6 na takich liniach jak "8", "13" czy "18", NGT6 zastąpić 2x105Na i E1 na takich liniach jak "1", "9", "16", "21" a E1 i 2x105Na miały iść na żyletki.

Ale tak nie będzie i było jasno mówione że Tramino mają zastąpić E1+c3. A więc linie "9", "10", "24", "52". Jest jeszcze "22" ale to zakładam że pozostanie ostatni bastion szrotu z Wiednia. Natomiast z wymienionej czwórki trzy linie mają końcówki w Hucie, więc...

Autor:  Lw25 [ 7 gru 2017, o 02:31 ]
Tytuł:  Re: Wieści z PH

105N polecą chyba jako pierwsze, więc w sumie jest to możliwa opcja.

Autor:  Kaszmir [ 7 gru 2017, o 08:20 ]
Tytuł:  Re: Wieści z PH

Cukier napisał(a):
Z Krakowiakami też wszyscy mówili, że na pewno trafią do Podgórza, a poszły pół na pół, z czego nawet Huta nieco więcej.

Nie no, większość wierzyła że część jak najbardziej pójdzie do Huty. Tylko co najbardziej sceptyczni straszyli, że wszystkie wylądują w Podgórzu. Przecież MPK od początku przyznawało, że będą one przede wszystkim do obsługi "4" i nie wiem jak ktoś mógł oczekiwać, że linia kończąca na samym krańcu Nowej Huty będzie w całości obsadzona przez zajezdnię po drugiej stronie miasta.

Inna sprawa, że było też kilka sceptycznych osób, które jeszcze we wrześniu i październiku 2015 - gdy pierwsze krakowiaki pojechały na "50" - straszyło, że nie pojadą w ogóle na "4". A przecież mieliśmy tu nieoficjalne przecieki z których wynikało, że MPK nie chciało ich kierować na start na "4" bo wtedy była zamknięta Dunajewskiego, wszystkie tramwaje jeździły przez plac Wszystkich Świętych i bali się awarii na tym ciągu, która zablokowałaby pół miasta. Z perspektywy czasu wychodzi, że rzeczywiście było to prawdziwy powód.

Cukier napisał(a):
Tramino również powinny pójść pół na pół, przy czym Huta więcej - bo taki jest obecnie rozkład E1+c3, które to mają być przez nie zastąpione.

Dostawa Tramino pewnie będzie rozdzielona między zajezdnie, choć nie jestem pewny czy pół na pół. Obstawiam, że Huta jednak dostanie więcej, bo tak jak wspomniałeś wagony te mają zastąpić przede wszystkim E1+c3, które kursują głównie na liniach huckich. Dla porównania dziś, powołując się na PSMKMS, PH ma 84 składy wiedeńskie podczas gdy PT tylko... 37. Do tego pamiętajmy, że Podgórze ma 24 NGT8 które pojemnościowo będą równoważne Tramino.

Autor:  kot_feliks [ 7 gru 2017, o 09:51 ]
Tytuł:  Re: Wieści z PH

Kaszmir napisał(a):
Dla porównania dziś, powołując się na PSMKMS, PH ma 84 składy wiedeńskie podczas gdy PT tylko... 37. Do tego pamiętajmy, że Podgórze ma 24 NGT8 które pojemnościowo będą równoważne Tramino.

Tam jest liczba wagonów ;)

PT ma 18 składów E1+c3 + jednego E1 solo, PH ma odpowiednio 42 x E1+c3 i 11 x E1

http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/c ... a-podgorze
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/c ... -nowa-huta

Natomiast odnośnie zwiększania ilości brygad, to tu bym raczej nie oczekiwał nie wiadomo jakich cudów, bo w pewnym momencie infrastruktura w centrum nie przepuści już więcej pojazdów. Rozwiązaniem byłyby dłuższe pociągi, ale skoro miasto kupuje 32m... Generalnie raczej możemy się spodziewać wzrostu brygad jedynie z racji wydłużenia tras, a nie wzmocnienia danych linii.

Innymi słowy jak np. 3 obecnie jeździ do KG z f-10 (czy tam jaka będzie nowa f) dajmy na to na 12 brygadach (nie mam pojęcia, ile jest w rzeczywistości), to po wydłużeniu do KG będzie dalej jeździć z f-10, ale już np. na 14 brygadach. Czyli obecni pasażerowie będą się musieli podzielić z nowymi z GN obecnym miejscem ;)

Jeszcze gorzej sytuacja będzie wyglądać na trasach do NH, gdzie po zbudowaniu linii w Meissnera odcinek Mogilskie - Lema stanie się totalnie niewydolny. Obecnie jest tam 30 poc/h i wątpię, aby się dało dojść do więcej niż 40 poc/h (a nawet jeśli, to gdzie to dalej pojedzie? na Lubicz, aby utknąć kawałek dalej?do tunelu z żałosną przepustowością, czy na Grzegórzeckie ze św przepustowością dla aut?)

Pytanie, czy dwie odnogi z Mogilskiej, czyli Meissnera i JPII da się radę obsłużyć w większości wagonikami 26-32m, mając do dyspozycji do podziału ok 40 kursów na godzinę, skoro obecnie przy 30 poc/h na samej JPII tramwaje są zawalone ludźmi w szczycie...? Owszem, część pasażerów z tego odcinka odejdzie na rzecz przejazdu przez DP - Meissnera, ale to raczej Mistrzejowice / Piastów, a nie łudźmy się, to nie jest większość potoków na obecnej JPII, bo mało kto jedzie z Mistrzejowic na Mogilskie dookoła...

Autor:  Kaszmir [ 7 gru 2017, o 12:03 ]
Tytuł:  Re: Wieści z PH

kot_feliks napisał(a):
Tam jest liczba wagonów ;)

PT ma 18 składów E1+c3 + jednego E1 solo, PH ma odpowiednio 42 x E1+c3 i 11 x E1

http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/c ... a-podgorze
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/c ... -nowa-huta

Fakt, dzięki ;) Na szczęście ogólny wniosek się nie zmienia - Huta ma znacznie więcej E1+c3 niż Podgórze, więc nie zdziwiłbym się gdyby też dostała więcej Tramino.

Natomiast odnośnie zwiększania ilości brygad, to tu bym raczej nie oczekiwał nie wiadomo jakich cudów, bo w pewnym momencie infrastruktura w centrum nie przepuści już więcej pojazdów. Rozwiązaniem byłyby dłuższe pociągi, ale skoro miasto kupuje 32m... Generalnie raczej możemy się spodziewać wzrostu brygad jedynie z racji wydłużenia tras, a nie wzmocnienia danych linii.

kot_feliks napisał(a):
Innymi słowy jak np. 3 obecnie jeździ do KG z f-10 (czy tam jaka będzie nowa f) dajmy na to na 12 brygadach (nie mam pojęcia, ile jest w rzeczywistości), to po wydłużeniu do KG będzie dalej jeździć z f-10, ale już np. na 14 brygadach. Czyli obecni pasażerowie będą się musieli podzielić z nowymi z GN obecnym miejscem ;)

Nie do końca, bo raz że część pasażerów z GN i tak dziś też korzysta z tramwajów, tyle że z przesiadką. Zamiast jechać np. "137" czy aglo i przesiadać się na Krowodrzy, będą od razu wsiadać do tramek. Dwa, że potencjał do zwiększenia podaży jest nawet bez wydłużania taboru - wystarczy wydłużyć linie które obecnie kończą na Towarowym, choćby "19".

Autor:  suchy [ 7 gru 2017, o 12:56 ]
Tytuł:  Re: Wieści z PH

kot_feliks napisał(a):
Kaszmir napisał(a):
Dla porównania dziś, powołując się na PSMKMS, PH ma 84 składy wiedeńskie podczas gdy PT tylko... 37. Do tego pamiętajmy, że Podgórze ma 24 NGT8 które pojemnościowo będą równoważne Tramino.

Tam jest liczba wagonów ;)

PT ma 18 składów E1+c3 + jednego E1 solo, PH ma odpowiednio 42 x E1+c3 i 11 x E1

Drobna poprawka - Podgórze nie ma żadnego wiedeńca solo. Wagon RB554 to doczepa C3 od wagonu RW154, który we wrześniu spalił się na Zabłociu.

Autor:  Krakowiak2013 [ 20 kwi 2018, o 15:38 ]
Tytuł:  Re: Wieści z PH

MPK szykuje prace w Stacji Obsługi Tramwajów Nowa Huta
Cytuj:
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na budowie akumulatorowni i podstacji trakcyjnej wraz z budową torów postojowych od strony zachodniej (etap I) w Stacji Obsługi Tramwajów Nowa Huta. Przedmiotowe postępowanie jest traktowane jako część zamówienia związanego z rozbudową infrastruktury w tej zajezdni.


http://infotram.pl/mpk-szykuje-prace-w- ... 04467.html

Autor:  Impuls [ 15 cze 2018, o 22:20 ]
Tytuł:  Re: Wieści z PH

http://www.mpk.krakow.pl/Data/Files/_pu ... nienie.pdf

kolejny kwiatek przetargowy. Nie ma kto budować.

Autor:  Arsents [ 30 sty 2019, o 22:17 ]
Tytuł:  Re: Inne

Mam pytanie
Co obecnie jest budowane, remontowane na zajezdni tramwajowej w Hucie?

Autor:  kucyk [ 31 sty 2019, o 10:01 ]
Tytuł:  Re: Wieści z PH

Arsents napisał(a):
Mam pytanie
Co obecnie jest budowane, remontowane na zajezdni tramwajowej w Hucie?

Nowa wiązka torów. Nowa rozdzielenia, nowa akumulatornia i nowe drogi dojazdowe. :)

Autor:  mateuszwon94 [ 1 cze 2019, o 13:04 ]
Tytuł:  Re: Wieści z PH

MPK chwali się na facebooku :)

Zajezdnia tramwajowa w Nowej Hucie z panelami fotowoltaicznymi na dachu

https://www.facebook.com/mpkkrakow/post ... 0777634303

Cytuj:
W planach jest budowa nowej hali obsługi tramwajów, przebudowa torów oraz budowa zadaszenia nad torami postojowymi. Na dachu hali będą zamontowane panele fotowoltaiczne, a energia, która będzie z nich pozyskiwana ma wystarczyć do zaspokojenia wszystkich potrzeb niezbędnych do funkcjonowania całego zaplecza obiektu.

Inwestycje realizowane w zajezdni tramwajowej Nowa Huta to kontynuacja działań krakowskiego przewoźnika, których celem jest nie tylko poprawa warunków dla zatrudnionych pracowników, ale także ochrona środowiska.

1 czerwca 2019 roku oficjalnie zakończyła się realizacja I etapu budowy torów postojowych, w ramach którego powstały cztery tory o długości ponad 1000 m oraz nowoczesna podstacja trakcyjna, która będzie służyć do zasilania wewnętrznych sieci trakcyjnych o mocy przyłączeniowej 2500kW. Jednocześnie zostały już ustawione pierwsze słupy, które w przyszłości będą podtrzymywały dach nad torami postojowymi.

Strona 17 z 17 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/