Wieści z PH

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
kucyk
Dyrektor
Posty: 2345
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Wieści z PH

#241 Post autor: kucyk » 9 maja 2017, o 21:07

Na terenie zajezdni w Nowej Hucie są praktycznie wszystkie zabytkowe wagony będące w posiadaniu Muzeum Inżynieri Miejskiej. Przy każdym z nich dzisiaj coś robiono. Ja osobiście miałem okazję przebywać we wnętrzu najnowszego składu zabytkowego jaki ma Kraków - czyli czerwony Ring z doczepką jako WPK Gdynia-gdańsk. Bardzo miły i fajny składzik. :)
Poza tym na placu na którym pozbywa się wagonów i autobusów znajduje się kilka przeżartych starych wagonów (osobiście przypominają mi znane osobiście "N"). :)
Jest również na zajezdni skład 105 służący do odladzania sieci (jak mnie pamięć nie myli to #RT001-RT002). :]

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 3541
Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta

Wieści z PH

#242 Post autor: Łukasz » 6 gru 2017, o 16:38

Jest jakaś szansa, że do Huty zostaną przeniesione bombardiery?

kucyk
Dyrektor
Posty: 2345
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Wieści z PH

#243 Post autor: kucyk » 6 gru 2017, o 16:56

Łukasz pisze:Jest jakaś szansa, że do Huty zostaną przeniesione bombardiery?
Chodzą słuchy, że wraz z dostarczeniem Solarisów (wszystkie do Podgórza) nastąpi eksodus podgórskich wiedeńców i Krakowiaków oraz Bombardierów z I serii. :wow:

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2111
Rejestracja: 30 mar 2010, o 17:45
Lokalizacja: Kraków

Wieści z PH

#244 Post autor: Jopek36 » 6 gru 2017, o 17:26

Miałoby to sens w obsłudze technicznej, jeśli Tramino dostanie taki sam osprzęt jak Bombki, w tym część elektryczną w całości od Kiepe.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10872
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Wieści z PH

#245 Post autor: Cukier » 6 gru 2017, o 19:28

No ja nie wiem czy miałoby sens. Owszem, najbardziej obciążone linie w mieście kursują do Nowej Huty, ale mają też swoje drugie końcówki. Nie byłoby w żaden sposób racjonalne obsadzać "4" czy "52" wyłącznie Hutą. Podobnie jak E1+c3 których większość stacjonuje w Hucie i również obsługuje głównie huckie linie.

Nawet jeśli Tramino miałyby mieć taką samą elektrykę co NGTx, to tak czy siak należałoby przeszkolić ludzi z PH z jej obsługi. A nie rozumiem dlaczego nie mogliby dostać nowych pojazdów.

Z Krakowiakami też wszyscy mówili, że na pewno trafią do Podgórza, a poszły pół na pół, z czego nawet Huta nieco więcej. Tramino również powinny pójść pół na pół, przy czym Huta więcej - bo taki jest obecnie rozkład E1+c3, które to mają być przez nie zastąpione.

Wysyłanie Tramino w całości do Podgórza a NGT6 do Huty miałoby sens jedynie wówczas, gdyby Tramino miały zastąpić NGT6 na takich liniach jak "8", "13" czy "18", NGT6 zastąpić 2x105Na i E1 na takich liniach jak "1", "9", "16", "21" a E1 i 2x105Na miały iść na żyletki.

Ale tak nie będzie i było jasno mówione że Tramino mają zastąpić E1+c3. A więc linie "9", "10", "24", "52". Jest jeszcze "22" ale to zakładam że pozostanie ostatni bastion szrotu z Wiednia. Natomiast z wymienionej czwórki trzy linie mają końcówki w Hucie, więc...

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Wieści z PH

#246 Post autor: Lw25 » 7 gru 2017, o 02:31

105N polecą chyba jako pierwsze, więc w sumie jest to możliwa opcja.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Wieści z PH

#247 Post autor: Kaszmir » 7 gru 2017, o 08:20

Cukier pisze:Z Krakowiakami też wszyscy mówili, że na pewno trafią do Podgórza, a poszły pół na pół, z czego nawet Huta nieco więcej.
Nie no, większość wierzyła że część jak najbardziej pójdzie do Huty. Tylko co najbardziej sceptyczni straszyli, że wszystkie wylądują w Podgórzu. Przecież MPK od początku przyznawało, że będą one przede wszystkim do obsługi "4" i nie wiem jak ktoś mógł oczekiwać, że linia kończąca na samym krańcu Nowej Huty będzie w całości obsadzona przez zajezdnię po drugiej stronie miasta.

Inna sprawa, że było też kilka sceptycznych osób, które jeszcze we wrześniu i październiku 2015 - gdy pierwsze krakowiaki pojechały na "50" - straszyło, że nie pojadą w ogóle na "4". A przecież mieliśmy tu nieoficjalne przecieki z których wynikało, że MPK nie chciało ich kierować na start na "4" bo wtedy była zamknięta Dunajewskiego, wszystkie tramwaje jeździły przez plac Wszystkich Świętych i bali się awarii na tym ciągu, która zablokowałaby pół miasta. Z perspektywy czasu wychodzi, że rzeczywiście było to prawdziwy powód.
Cukier pisze:Tramino również powinny pójść pół na pół, przy czym Huta więcej - bo taki jest obecnie rozkład E1+c3, które to mają być przez nie zastąpione.
Dostawa Tramino pewnie będzie rozdzielona między zajezdnie, choć nie jestem pewny czy pół na pół. Obstawiam, że Huta jednak dostanie więcej, bo tak jak wspomniałeś wagony te mają zastąpić przede wszystkim E1+c3, które kursują głównie na liniach huckich. Dla porównania dziś, powołując się na PSMKMS, PH ma 84 składy wiedeńskie podczas gdy PT tylko... 37. Do tego pamiętajmy, że Podgórze ma 24 NGT8 które pojemnościowo będą równoważne Tramino.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2110
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 16:35
Lokalizacja: Kraków

Wieści z PH

#248 Post autor: kot_feliks » 7 gru 2017, o 09:51

Kaszmir pisze:Dla porównania dziś, powołując się na PSMKMS, PH ma 84 składy wiedeńskie podczas gdy PT tylko... 37. Do tego pamiętajmy, że Podgórze ma 24 NGT8 które pojemnościowo będą równoważne Tramino.
Tam jest liczba wagonów ;)

PT ma 18 składów E1+c3 + jednego E1 solo, PH ma odpowiednio 42 x E1+c3 i 11 x E1

http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/c ... a-podgorze
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/c ... -nowa-huta

Natomiast odnośnie zwiększania ilości brygad, to tu bym raczej nie oczekiwał nie wiadomo jakich cudów, bo w pewnym momencie infrastruktura w centrum nie przepuści już więcej pojazdów. Rozwiązaniem byłyby dłuższe pociągi, ale skoro miasto kupuje 32m... Generalnie raczej możemy się spodziewać wzrostu brygad jedynie z racji wydłużenia tras, a nie wzmocnienia danych linii.

Innymi słowy jak np. 3 obecnie jeździ do KG z f-10 (czy tam jaka będzie nowa f) dajmy na to na 12 brygadach (nie mam pojęcia, ile jest w rzeczywistości), to po wydłużeniu do KG będzie dalej jeździć z f-10, ale już np. na 14 brygadach. Czyli obecni pasażerowie będą się musieli podzielić z nowymi z GN obecnym miejscem ;)

Jeszcze gorzej sytuacja będzie wyglądać na trasach do NH, gdzie po zbudowaniu linii w Meissnera odcinek Mogilskie - Lema stanie się totalnie niewydolny. Obecnie jest tam 30 poc/h i wątpię, aby się dało dojść do więcej niż 40 poc/h (a nawet jeśli, to gdzie to dalej pojedzie? na Lubicz, aby utknąć kawałek dalej?do tunelu z żałosną przepustowością, czy na Grzegórzeckie ze św przepustowością dla aut?)

Pytanie, czy dwie odnogi z Mogilskiej, czyli Meissnera i JPII da się radę obsłużyć w większości wagonikami 26-32m, mając do dyspozycji do podziału ok 40 kursów na godzinę, skoro obecnie przy 30 poc/h na samej JPII tramwaje są zawalone ludźmi w szczycie...? Owszem, część pasażerów z tego odcinka odejdzie na rzecz przejazdu przez DP - Meissnera, ale to raczej Mistrzejowice / Piastów, a nie łudźmy się, to nie jest większość potoków na obecnej JPII, bo mało kto jedzie z Mistrzejowic na Mogilskie dookoła...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Wieści z PH

#249 Post autor: Kaszmir » 7 gru 2017, o 12:03

kot_feliks pisze:Tam jest liczba wagonów ;)

PT ma 18 składów E1+c3 + jednego E1 solo, PH ma odpowiednio 42 x E1+c3 i 11 x E1

http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/c ... a-podgorze
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/c ... -nowa-huta
Fakt, dzięki ;) Na szczęście ogólny wniosek się nie zmienia - Huta ma znacznie więcej E1+c3 niż Podgórze, więc nie zdziwiłbym się gdyby też dostała więcej Tramino.

Natomiast odnośnie zwiększania ilości brygad, to tu bym raczej nie oczekiwał nie wiadomo jakich cudów, bo w pewnym momencie infrastruktura w centrum nie przepuści już więcej pojazdów. Rozwiązaniem byłyby dłuższe pociągi, ale skoro miasto kupuje 32m... Generalnie raczej możemy się spodziewać wzrostu brygad jedynie z racji wydłużenia tras, a nie wzmocnienia danych linii.
kot_feliks pisze:Innymi słowy jak np. 3 obecnie jeździ do KG z f-10 (czy tam jaka będzie nowa f) dajmy na to na 12 brygadach (nie mam pojęcia, ile jest w rzeczywistości), to po wydłużeniu do KG będzie dalej jeździć z f-10, ale już np. na 14 brygadach. Czyli obecni pasażerowie będą się musieli podzielić z nowymi z GN obecnym miejscem ;)
Nie do końca, bo raz że część pasażerów z GN i tak dziś też korzysta z tramwajów, tyle że z przesiadką. Zamiast jechać np. "137" czy aglo i przesiadać się na Krowodrzy, będą od razu wsiadać do tramek. Dwa, że potencjał do zwiększenia podaży jest nawet bez wydłużania taboru - wystarczy wydłużyć linie które obecnie kończą na Towarowym, choćby "19".

suchy
Dyrektor
Posty: 2368
Rejestracja: 17 maja 2012, o 23:08
Lokalizacja: KRK

Wieści z PH

#250 Post autor: suchy » 7 gru 2017, o 12:56

kot_feliks pisze:
Kaszmir pisze:Dla porównania dziś, powołując się na PSMKMS, PH ma 84 składy wiedeńskie podczas gdy PT tylko... 37. Do tego pamiętajmy, że Podgórze ma 24 NGT8 które pojemnościowo będą równoważne Tramino.
Tam jest liczba wagonów ;)

PT ma 18 składów E1+c3 + jednego E1 solo, PH ma odpowiednio 42 x E1+c3 i 11 x E1
Drobna poprawka - Podgórze nie ma żadnego wiedeńca solo. Wagon RB554 to doczepa C3 od wagonu RW154, który we wrześniu spalił się na Zabłociu.

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 6995
Rejestracja: 1 sie 2013, o 07:24
Lokalizacja: Kraków

Wieści z PH

#251 Post autor: Krakowiak2013 » 20 kwie 2018, o 15:38

MPK szykuje prace w Stacji Obsługi Tramwajów Nowa Huta
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na budowie akumulatorowni i podstacji trakcyjnej wraz z budową torów postojowych od strony zachodniej (etap I) w Stacji Obsługi Tramwajów Nowa Huta. Przedmiotowe postępowanie jest traktowane jako część zamówienia związanego z rozbudową infrastruktury w tej zajezdni.
http://infotram.pl/mpk-szykuje-prace-w- ... 04467.html
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/

Impuls
Dyrektor
Posty: 1425
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 18:09
Lokalizacja: Kraków

Wieści z PH

#252 Post autor: Impuls » 15 cze 2018, o 22:20

http://www.mpk.krakow.pl/Data/Files/_pu ... nienie.pdf

kolejny kwiatek przetargowy. Nie ma kto budować.

Arsents
Dyrektor
Posty: 3050
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 15:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

Inne

#253 Post autor: Arsents » 30 sty 2019, o 22:17

Mam pytanie
Co obecnie jest budowane, remontowane na zajezdni tramwajowej w Hucie?
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

kucyk
Dyrektor
Posty: 2345
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Wieści z PH

#254 Post autor: kucyk » 31 sty 2019, o 10:01

Arsents pisze:Mam pytanie
Co obecnie jest budowane, remontowane na zajezdni tramwajowej w Hucie?
Nowa wiązka torów. Nowa rozdzielenia, nowa akumulatornia i nowe drogi dojazdowe. :)

mateuszwon94
Miłośnik
Posty: 112
Rejestracja: 5 wrz 2014, o 09:59
Lokalizacja: Ruczaj

Wieści z PH

#255 Post autor: mateuszwon94 » 1 cze 2019, o 13:04

MPK chwali się na facebooku :)

Zajezdnia tramwajowa w Nowej Hucie z panelami fotowoltaicznymi na dachu

https://www.facebook.com/mpkkrakow/post ... 0777634303
W planach jest budowa nowej hali obsługi tramwajów, przebudowa torów oraz budowa zadaszenia nad torami postojowymi. Na dachu hali będą zamontowane panele fotowoltaiczne, a energia, która będzie z nich pozyskiwana ma wystarczyć do zaspokojenia wszystkich potrzeb niezbędnych do funkcjonowania całego zaplecza obiektu.

Inwestycje realizowane w zajezdni tramwajowej Nowa Huta to kontynuacja działań krakowskiego przewoźnika, których celem jest nie tylko poprawa warunków dla zatrudnionych pracowników, ale także ochrona środowiska.

1 czerwca 2019 roku oficjalnie zakończyła się realizacja I etapu budowy torów postojowych, w ramach którego powstały cztery tory o długości ponad 1000 m oraz nowoczesna podstacja trakcyjna, która będzie służyć do zasilania wewnętrznych sieci trakcyjnych o mocy przyłączeniowej 2500kW. Jednocześnie zostały już ustawione pierwsze słupy, które w przyszłości będą podtrzymywały dach nad torami postojowymi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „2. Wieści z zajezdni”