Wieści z PB

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3145
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Wieści z PB

#31 Post autor: tomek_m » 19 lis 2014, o 14:01

A duża jest różnica w stawkach wynagrodzenia w Mobilisie a w MPK że opłaci się przechodzić? I w Mobilisie rygor pracy chyba jednak nieco mniejszy.

Awatar użytkownika
MarekB
Dyspozytor
Posty: 527
Rejestracja: 17 lis 2014, o 00:03

Wieści z PB

#32 Post autor: MarekB » 9 gru 2014, o 15:51

Na stan PB wpisano ostatnio testowanego hybrydowego Solarisa, dostał on numer BH611, i jest własnością MPK.
W Krakowie bez zmian, Wisła PANY!

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6303
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Wieści z PB

#33 Post autor: Coffee » 9 gru 2014, o 16:33

Szkoda, że numer tak trochę z tyłka (powinno być #BR777), bo ani to Vero (#BHxxx), ani Gniot (#XX611).

BTW: Wydaje mi się, że jest tylko wypożyczony, choć krakowska rejestracja przemawia za kupnem tego wozu.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Arsents
Dyrektor
Posty: 3047
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 15:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

Wieści z PB

#34 Post autor: Arsents » 9 gru 2014, o 17:15

Coffee pisze:Szkoda, że numer tak trochę z tyłka (powinno być #BR777), bo ani to Vero (#BHxxx), ani Gniot (#XX611).
Dobrze nadali numer , elektryki są od 601-609 , a "pół elektryki" ;D od 611
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

Awatar użytkownika
tiross
Dyrektor
Posty: 1154
Rejestracja: 8 lut 2012, o 12:57
Lokalizacja: Kraków|●Dzielnica III
Kontakt:

Wieści z PB

#35 Post autor: tiross » 9 gru 2014, o 17:21

A jak wygląda sprawa z Rampini, które też miały krakowskie rejestracje, były kupione? No i ten nr taborowy tak do niczego nie pasuje, zdaje się, że testowy Autosan zanim stał się własnością MPK i nadano mu nr #BH113 jeździł z nr 997?
Mam alergie na linie typu 4X i 4XX

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6303
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Wieści z PB

#36 Post autor: Coffee » 9 gru 2014, o 17:44

tiross pisze:#BH113 jeździł z nr 997?
#BA113. I jeździł z numerem #BA997. Więc teoretycznie Hybryda powinna być, nawet zakładając teorię o "półelektryku", #BR611.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2029
Rejestracja: 4 paź 2013, o 13:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Wieści z PB

#37 Post autor: Sgriffin » 9 gru 2014, o 18:40

tiross pisze:A jak wygląda sprawa z Rampini, które też miały krakowskie rejestracje, były kupione?
Zarejestrowane były z powodu przepisów.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Patryczek2012
Miłośnik
Posty: 68
Rejestracja: 8 lis 2014, o 15:51

Wieści z PB

#38 Post autor: Patryczek2012 » 9 gru 2014, o 20:17

Jeśli chodzi o warunki pracy w MPK, a Mobilisie to w przypadku pierwszego pracodawcy wymogi są znacznie większe. Rozmawiałem bowiem kiedyś z kierowcą Mobilisa, który pracował kiedyś w Bieńczycach.
Po pierwsze do MPK trudniej jest się dostać, bo szukają kierowców z doświadczeniem w przewozach miejskich,dlatego też wielu kierowców najpierw idzie pracować w warszawskiej firmie,a potem przechodzi do MPK. Druga sprawa: Mobilis obsługuje zaledwie kilka linii (w mieście). W MPK każda zajezdnia autobusowa obsługuje linie strefowe,które kierowca musi znać. Bieńczyce mają podobno najmniej linii strefowych, z kolei Wola Duchacka najwięcej. Dużym plusem,jeszcze zanim Mobilis przejął obsługę nowych linii w Krakowie był fakt, że nie obowiązywał tam strój służbowy. Jednak w nowym przetargu wprowadzono taki wymóg. Autobusy Mobilisa są dużo cieplejsze wewnątrz,ponadto ogrzewanie,jak i klimatyzacje można włączyć już przy innych temperaturach, niż w MPK, jednak też na polecenie Dyspozytora. Mobilis posiada wyłacznie nowe autobusy, z wyjątkiem SU, które obsługują linię 774. W Mobilisie większość kierowców zna się ze sobą, ponieważ nie ma ich tam aż tylu co w MPK. Kierowcy MPK za jazdę autobusami przegubowymi, czy większymi składami (np.105Na) w przypadku tramwajów mają większe pieniądze. W Mobilisie czegoś takiego nie ma. I jeśli chodzi o pieniądze to lepsze podobno w MPK.

Czy mógłbyś zasady, której stosujesz dla kropek stosować też przy przecinkach?- j.mod Lw25

Awatar użytkownika
kaktus32
Dyrektor
Posty: 1144
Rejestracja: 13 mar 2014, o 21:52
Lokalizacja: Kraków

Wieści z PB

#39 Post autor: kaktus32 » 9 gru 2014, o 20:52

MarekB pisze:Na stan PB wpisano ostatnio testowanego hybrydowego Solarisa, dostał on numer BH611, i jest własnością MPK.
Stać ich na hybrydę, na wysyłanie wozów z Woli na 193 i tak dalej, ale już kasy nie ma na, aby troszkę roboty włożyć w wozy z Bieńczyc i Woli... :hmm: Równie dobrze mogli kupić zielono-niebieską solarkę z majówki w 2013.

Kuciak
Inspektor
Posty: 339
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 07:11
Lokalizacja: Kraków

Wieści z PB

#40 Post autor: Kuciak » 18 gru 2014, o 18:52

Podobno mają dokupić parę sztuk hybryd jeszcze żeby zastąpić MANy, oczywiście wszystko ma trafić do Bieńczyc.
Świeże info od ojca, który pracuje jako kierowca na Bieńczycach (gdyby ktoś jeszcze nie wiedział) i był na spotkaniu przedświątecznym gdzie dyrektor o tym wspominał.

Będzie ciekawie :hihi:

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3145
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Wieści z PB

#41 Post autor: tomek_m » 18 gru 2014, o 18:59

A te hybrydy to jak zamierzają kupić, bez przetargu?

Awatar użytkownika
MarekB
Dyspozytor
Posty: 527
Rejestracja: 17 lis 2014, o 00:03

Wieści z PB

#42 Post autor: MarekB » 19 gru 2014, o 17:22

Matthew pisze:Podobno mają dokupić parę sztuk hybryd jeszcze żeby zastąpić MANy, oczywiście wszystko ma trafić do Bieńczyc.
Świeże info od ojca, który pracuje jako kierowca na Bieńczycach (gdyby ktoś jeszcze nie wiedział) i był na spotkaniu przedświątecznym gdzie dyrektor o tym wspominał.

Będzie ciekawie :hihi:
Tiaaaa, szczególnie iż rozpoczęto remonty kratownic MANów NG313. Kocham plotki kierowców. :heart:
W Krakowie bez zmian, Wisła PANY!

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3145
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Wieści z PB

#43 Post autor: tomek_m » 19 gru 2014, o 17:26

A MAN "Dziadek" jeszcze się pojawia na mieście liniowo czy już nie? Podobno miał zostać zabytkiem.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10870
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Wieści z PB

#44 Post autor: Cukier » 19 gru 2014, o 18:22

tomek_m pisze:A MAN "Dziadek" jeszcze się pojawia na mieście liniowo czy już nie? Podobno miał zostać zabytkiem.
No i tym zabytkiem został bo nie pojawia się na linii oidp od roku. :)

Kuciak
Inspektor
Posty: 339
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 07:11
Lokalizacja: Kraków

Wieści z PB

#45 Post autor: Kuciak » 19 gru 2014, o 18:38

tomek_m pisze:A te hybrydy to jak zamierzają kupić, bez przetargu?
Tego nie wiem bo się nie dopytywałem
MarekB pisze:
Matthew pisze:Podobno mają dokupić parę sztuk hybryd jeszcze żeby zastąpić MANy, oczywiście wszystko ma trafić do Bieńczyc.
Świeże info od ojca, który pracuje jako kierowca na Bieńczycach (gdyby ktoś jeszcze nie wiedział) i był na spotkaniu przedświątecznym gdzie dyrektor o tym wspominał.

Będzie ciekawie :hihi:
Tiaaaa, szczególnie iż rozpoczęto remonty kratownic MANów NG313. Kocham plotki kierowców. :heart:
Plotki kierowców? Skoro takie słowa padły od dyrektora to nie wiem komu trzeba wierzyć. :D
Rzadko tutaj coś piszę jak nie mam pewności że tak będzie.
Jeszcze mogę posłuchać co masz do powiedzenia bo chętnie się pośmieję na wieczór. :lmao:
Jesteś pewny że wszystkie MANy będą miały ten remont kratownic? Ja niezbyt :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „2. Wieści z zajezdni”