Dodatkowy przystanek "Pawia Wiadukt"

Forumowe projekty tras drogowych, tramwajowych, pętli.

Moderator: Moderatorzy

Podoba Ci się koncepcja?

Zdecydowanie tak
6
32%
Raczej tak
8
42%
Raczej nie
2
11%
Zdecydowanie nie
3
16%
 
Liczba głosów: 19

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Dodatkowy przystanek "Pawia Wiadukt"

#1 Post autor: Cukier » 23 gru 2019, o 17:50

Dzielę się koncepcją dodatkowego przystanku pomiędzy przystankami "Nowy Kleparz" oraz "Cmentarz Rakowicki Zachód n/ż". Uważam że prawie kilometr odcinka bezprzystankowego w tak bliskiej odległości od Centrum nie powinien mieć miejsca, zwłaszcza że teren nie jest bezludny i w pobliżu jest Politechnika Krakowska jak i nowo otwarty kompleks High Five. Dzięki takiemu przystankowi część miejsc zyskałoby dojazd bezpośredni do tego miejsca (Mackiewicza, Siewna, Bohomolca, Jancarza, os. Piastów, Malborska, Trybuny Ludów, Łużycka,), a w części relacji zwiększyłaby się efektywna częstotliwość (Armii Krajowej, Czarnowiejska, Konopnickiej, Kamieńskiego, Dobrego Pasterza, Brogi, sama A29L). Więcej szczegółów jest po bokach planu więc nie będę ich tu powielał.

Projekt nie jest bezkosztowy, bo w miejscu gdzie miałyby powstać przystanki trzeba nieco poszerzyć jezdnię (choć nie tak znacznie, bo można skorzystać z tego, że obecnie są tam zbyt szerokie, czterometrowe pasy ruchu, dzięki temu wystarczy poszerzyć o 2.5m do układu 3 x 3.5 m) oraz zbudować przy niej perony. Z uwagi na różnice terenowe będą potrzebne ścianki oporowe (zwłaszcza dla południowego peronu) oraz rampa stanowiąca dojście do południowego peronu. W północnej części teren jest bardziej płaski, ale trzeba wytyczyć więcej nowych tras pieszych. Da się je wytyczyć tak, aby zachować istniejące duże drzewa, co będzie dodatkowym atutem - będzie się można pod nimi schronić w upalne dni czekając na autobus.

W przyjętej konwencji czarne kreski to krawężniki (zwracam uwagę na ich brak przy przejściach dla pieszych!), szary kolor to beton (jeśli w ramach) lub kostka betonowa bezwzględnie niefazowana (jeśli w ramach chodnika). Udało się wygospodarować namiastkę pasa rozbiegowego dla samochodów wyjeżdżających z Pawiej w kierunku al. Słowackiego - dzięki temu zamiast treningu szyi powinno wystarczyć spojrzenie w lusterko, a stojące na przystanku autobusy nie powinny być przeszkodą.

https://drive.google.com/file/d/1IbM7AS ... sp=sharing

PS. W ramach testu dołączam ankietę gdzie można wyrazić swoją opinię.

Awatar użytkownika
PiotrDeda
Znawca
Posty: 39
Rejestracja: 29 sie 2019, o 21:05

Dodatkowy przystanek "Pawia Wiadukt"

#2 Post autor: PiotrDeda » 23 gru 2019, o 23:13

Bardzo dobry pomysł, brakowało tam takiego przystanku. Choć ja bym tam jeszcze pozwolił zatrzymywać 503 – wtedy wszystkie autobusy jadące w kierunku al. 29 Listopada zatrzymywałyby się tam, co znacznie odciążyłoby ciasne perony Nowego Kleparza, gdzie staliby w większości pasażerowie w kierunku Dworca Głównego.

Castaway
Dyspozytor
Posty: 689
Rejestracja: 27 mar 2012, o 13:11
Lokalizacja: Małopolska

Dodatkowy przystanek "Pawia Wiadukt"

#3 Post autor: Castaway » 24 gru 2019, o 22:24

I jeszcze bardziej spowolnijmy wszystkie linie, na czele z "przyspieszoną" 503...
Niektórzy miłośnicy walczą o likwidację zbyt gęstych postojów np. na Alei Pokoju, a tu propozycja dogęszczenia w dość newralgicznym punkcie.
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Projekty infrastruktury transportowej”