Nowy Kleparz - duża poprawa, niewielkim kosztem
Moderator: Moderatorzy
Nowy Kleparz - duża poprawa, niewielkim kosztem
Publikuję swoją propozycję drobnych zmian w rejonie węzła Nowy Kleparz sprowadzającą się do:
- przestawienia paru krawężników (przy wjeździe na pętlę, w obrębie przełączki na wyspie ATW, wydzielenie pasu do prawoskrętu na al. Słowackiego)
- zmiany rozmalowania
- wstawienia dodatkowej sygnalizacji świetlnej dla al. Słowackiego od strony Kamiennej - koniecznie BEZ zielonej strzałki, stanowiącą dokładne powtórzenie wskazań dotychczasowej sygnalizacji dla tego kierunku, oraz modyfikację sygnalizacji nad wlotem Prądnickiej oraz Długiej do nowego układu pasów ruchu
- montażu separatorów w newralnicznym miejscu (Prądnicka x Wrocławska)
https://drive.google.com/file/d/0BxQsMp ... sp=sharing
- przestawienia paru krawężników (przy wjeździe na pętlę, w obrębie przełączki na wyspie ATW, wydzielenie pasu do prawoskrętu na al. Słowackiego)
- zmiany rozmalowania
- wstawienia dodatkowej sygnalizacji świetlnej dla al. Słowackiego od strony Kamiennej - koniecznie BEZ zielonej strzałki, stanowiącą dokładne powtórzenie wskazań dotychczasowej sygnalizacji dla tego kierunku, oraz modyfikację sygnalizacji nad wlotem Prądnickiej oraz Długiej do nowego układu pasów ruchu
- montażu separatorów w newralnicznym miejscu (Prądnicka x Wrocławska)
https://drive.google.com/file/d/0BxQsMp ... sp=sharing
Nowy Kleparz - duża poprawa, niewielkim kosztem
Pomysł bardzo ciekawy, rzekł bym nawet, że koniecznie należałoby go wysłać do ZIKIT 

Ostatnio zmieniony 9 kwie 2017, o 18:52 przez yosujiro, łącznie zmieniany 1 raz.
Nowy Kleparz - duża poprawa, niewielkim kosztem
Spoko, tylko czy 164 na prawoskręcie Prądnicka-Aleje nie będzie za bardzo zachodził na pas na wprost ? I druga sprawa czy lewoskręt Aleje-Prądnicka nie będzie blokował całego skrzyżowania ?
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"
Więc o co ci chodzi?"
Nowy Kleparz - duża poprawa, niewielkim kosztem
Obecnie i tak to robi. Miejsca jest ile jest.smerf pisze:Spoko, tylko czy 164 na prawoskręcie Prądnicka-Aleje nie będzie za bardzo zachodził na pas na wprost ?
Trudno powiedzieć. Ja bym dla tego kierunku nie robił świateł tylko ustąp pierwszeństwa - coś jak przy Lenartowicza, z tym że ciąg ATW dostałby powtórzone światła - żeby właśnie ułatwić ten lewoskręt. Obecnie problem z tym lewoskrętem jest znacznie bardziej dalekosiężny, lewy pas ATW jest notorycznie blokowany, a na jednej fazie może z 3-4 pojazdy skręcą. Moja propozycja zapewne blokowania lewego pasa nie rozwiąże, ale powinna sprawić, że więcej pojazdów będzie w stanie wykonać ten manewr w jednym cyklu - być może, korek do tego lewoskrętu nie będzie wystawał na tarczę właściwego skrzyżowania. Jeśli byłoby inaczej to zostaje mieć nadzieję że kierowcy zastosują się do przepisu o nieblokowaniu skrzyżowania. W wielu miejscach w Krakowie całkiem sprawnie to działa: na al. Jana Pawła taka sytuacja jest zawsze w szczycie przy skręcie w lewo w Stella Sawickiego w kierunku Wiślickiej czy dalej na Placu Centralnym do skrętu w lewo w al. Solidarności.smerf pisze:Spoko, tylko czy 164 na prawoskręcie Prądnicka-Aleje nie będzie za bardzo zachodził na pas na wprost ? I druga sprawa czy lewoskręt Aleje-Prądnicka nie będzie blokował całego skrzyżowania ?
Brak zielonej strzałki dla aut jadących od A29L jest również jak najbardziej celowy - bądź co bądź Prądnicka/Wrocławska ma przepustowość jaką ma, i gdyby pozwolić na ciągły prawoskręt, to ci skręcający w lewo nigdy nie mieliby okazji wjechać na ten łącznik, bo byłby cały czas zajęty.
Wiele osób blokujących skrzyżowanie przyznaje wprost - robią to tylko dlatego, że inaczej w ogóle nie udałoby się im przejechać, bo chcąc legalnie zaczekać przed skrzyżowaniem aż droga za nim się zwolni nigdy by się tego nie doczekali, bo każdą szczelinę wypełnialiby prawoskrętowcy na strzałce.
Nowy Kleparz - duża poprawa, niewielkim kosztem
Tak mnie jeszcze naszło, że trzeba by na pewno poprawić synchronizację świateł na Kamiennej, żeby czerwone w kierunku Cracovii zapaliło się odpowiednio wcześniej niż na "głównym" skrzyżowaniu. Przelot od Długiej do Prądnickiej przez przełączkę nie może się blokować, więc ww odcinek między tymi skrzyżowaniami musi być pusty.
Nowy Kleparz - duża poprawa, niewielkim kosztem
Ja to właśnie chciałem rozwiązać przez dodatkową sygnalizację tuż przed wyjazdem z przełączki na łącznik - w ten sposób, że światła sterowałyby ruchem wzdłuż ATW, a pojazdy z przełączki miałyby ustąp pierwszeństwa - czyli w praktyce jechałyby wtedy, gdy ATW by miało czerwone. Choć oczywiście koncepcja ze wcześniejszym odcinaniem ruchu już przy Kamiennej mogłaby pozwolić na zrezygnowanie z tychże dodatkowych świateł i uczynić projekt jeszcze tańszym i prostszym. A nie byłoby to jakieś trudne do realizacji, bo przecież jest lewoskręt z ATW w Kamienną i problem sprowadza się do tego by go wyzwalać w odpowiednim momencie. Oczywiście wszystko pod warunkiem że można uznać ruch z Kamiennej na tyle mały, że tamtejsi prawoskrętowcy nie będą zakłócać przejazdu w relacji ATW (Długa) -> łącznik -> Prądnicka.yosujiro pisze:Tak mnie jeszcze naszło, że trzeba by na pewno poprawić synchronizację świateł na Kamiennej, żeby czerwone w kierunku Cracovii zapaliło się odpowiednio wcześniej niż na "głównym" skrzyżowaniu. Przelot od Długiej do Prądnickiej przez przełączkę nie może się blokować, więc ww odcinek między tymi skrzyżowaniami musi być pusty.
Nowy Kleparz - duża poprawa, niewielkim kosztem
Dodanie świateł na Śląskiej nie zakłóciło ruchu, to i tu pewnie by tak było. Jednak myślę, że ruch z Kamiennej jest na tyle niewielki, że dodatkowa sygnalizacja tylko by niepotrzebnie generowała koszty. Zawsze można ją dodać później, jeśli by się okazało, że wersja budżetowa nie zdała egzaminu.
Nowy Kleparz - duża poprawa, niewielkim kosztem
Ewentualnie można jeszcze przenieść sygnalizację sprzed właściwego skrzyżowania przed wyjazd z przełączki, zostawiając przed właściwym skrzyżowaniem tylko pulsujące ostrzegawcze o zielonym dla pieszych - w zasadzie dotyczyłoby ono tylko chcących zawrócić jadąc ATW bądź z Długiej skręcić w lewo (co obecnie jest zabronione).yosujiro pisze:Dodanie świateł na Śląskiej nie zakłóciło ruchu, to i tu pewnie by tak było. Jednak myślę, że ruch z Kamiennej jest na tyle niewielki, że dodatkowa sygnalizacja tylko by niepotrzebnie generowała koszty. Zawsze można ją dodać później, jeśli by się okazało, że wersja budżetowa nie zdała egzaminu.
Nowy Kleparz - duża poprawa, niewielkim kosztem
Zbyt duży ruch pieszych chyba, aby tak do tego podejść. Niestety kultura naszych kierowców jest nikła i mogłoby zbyt często dochodzić do niebezpiecznych sytuacji.
Nowy Kleparz - duża poprawa, niewielkim kosztem
Pomysł bardzo ciekawy. Jednak problemem mogłoby być to, że prawo-skręt z Długiej i lewoskręt z przełączki w stronę 29 listopada musiałby mieć raczej osobne cykle świateł bo by się ludzie pozabijali...
Nowy Kleparz - duża poprawa, niewielkim kosztem
Wykluczasz dodatkowo lewoskręt w długą, który fizycznie istnieje, z przełączki wjazd w Prądnicką jest obukierunkowy obecnie bodaj. I wiem, że to dobrze, pytanie czy istnieje z jakiegoś powodu czy ot tak.
Nowy Kleparz - duża poprawa, niewielkim kosztem
Ruch z przełączki w kierunku Długiej jest symboliczny i jego likwidacja nie będzie jakimś wielkim problemem. Szczególnie, że objazd przez Wrocławską i Śląską nie wydaje się być bardzo uciążliwyaislinnek pisze:Wykluczasz dodatkowo lewoskręt w długą, który fizycznie istnieje, z przełączki wjazd w Prądnicką jest obukierunkowy obecnie bodaj. I wiem, że to dobrze, pytanie czy istnieje z jakiegoś powodu czy ot tak.

-
- Dyrektor
- Posty: 2119
- Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
- Lokalizacja: Kraków
Nowy Kleparz - duża poprawa, niewielkim kosztem
Brakuje możliwości przejazdu rowerem w relacji Długa -> Prądnicka (to jest dosyć istotne połączenie). Natomiast pas rowerowy powinien się zmieścić w obecnej geometrii Prądnickiej obok trzech proponowanych pasów w kierunku ATW 
