Nowy Kleparz - duża poprawa, niewielkim kosztem

Forumowe projekty tras drogowych, tramwajowych, pętli.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Nowy Kleparz - duża poprawa, niewielkim kosztem

#1 Post autor: Cukier » 9 kwie 2017, o 17:17

Publikuję swoją propozycję drobnych zmian w rejonie węzła Nowy Kleparz sprowadzającą się do:
- przestawienia paru krawężników (przy wjeździe na pętlę, w obrębie przełączki na wyspie ATW, wydzielenie pasu do prawoskrętu na al. Słowackiego)
- zmiany rozmalowania
- wstawienia dodatkowej sygnalizacji świetlnej dla al. Słowackiego od strony Kamiennej - koniecznie BEZ zielonej strzałki, stanowiącą dokładne powtórzenie wskazań dotychczasowej sygnalizacji dla tego kierunku, oraz modyfikację sygnalizacji nad wlotem Prądnickiej oraz Długiej do nowego układu pasów ruchu
- montażu separatorów w newralnicznym miejscu (Prądnicka x Wrocławska)

https://drive.google.com/file/d/0BxQsMp ... sp=sharing

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Nowy Kleparz - duża poprawa, niewielkim kosztem

#2 Post autor: yosujiro » 9 kwie 2017, o 17:24

Pomysł bardzo ciekawy, rzekł bym nawet, że koniecznie należałoby go wysłać do ZIKIT :)
Ostatnio zmieniony 9 kwie 2017, o 18:52 przez yosujiro, łącznie zmieniany 1 raz.

smerf
Dyrektor
Posty: 2653
Rejestracja: 6 lut 2015, o 16:46

Nowy Kleparz - duża poprawa, niewielkim kosztem

#3 Post autor: smerf » 9 kwie 2017, o 17:39

Spoko, tylko czy 164 na prawoskręcie Prądnicka-Aleje nie będzie za bardzo zachodził na pas na wprost ? I druga sprawa czy lewoskręt Aleje-Prądnicka nie będzie blokował całego skrzyżowania ?
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Nowy Kleparz - duża poprawa, niewielkim kosztem

#4 Post autor: Cukier » 9 kwie 2017, o 18:10

smerf pisze:Spoko, tylko czy 164 na prawoskręcie Prądnicka-Aleje nie będzie za bardzo zachodził na pas na wprost ?
Obecnie i tak to robi. Miejsca jest ile jest.
smerf pisze:Spoko, tylko czy 164 na prawoskręcie Prądnicka-Aleje nie będzie za bardzo zachodził na pas na wprost ? I druga sprawa czy lewoskręt Aleje-Prądnicka nie będzie blokował całego skrzyżowania ?
Trudno powiedzieć. Ja bym dla tego kierunku nie robił świateł tylko ustąp pierwszeństwa - coś jak przy Lenartowicza, z tym że ciąg ATW dostałby powtórzone światła - żeby właśnie ułatwić ten lewoskręt. Obecnie problem z tym lewoskrętem jest znacznie bardziej dalekosiężny, lewy pas ATW jest notorycznie blokowany, a na jednej fazie może z 3-4 pojazdy skręcą. Moja propozycja zapewne blokowania lewego pasa nie rozwiąże, ale powinna sprawić, że więcej pojazdów będzie w stanie wykonać ten manewr w jednym cyklu - być może, korek do tego lewoskrętu nie będzie wystawał na tarczę właściwego skrzyżowania. Jeśli byłoby inaczej to zostaje mieć nadzieję że kierowcy zastosują się do przepisu o nieblokowaniu skrzyżowania. W wielu miejscach w Krakowie całkiem sprawnie to działa: na al. Jana Pawła taka sytuacja jest zawsze w szczycie przy skręcie w lewo w Stella Sawickiego w kierunku Wiślickiej czy dalej na Placu Centralnym do skrętu w lewo w al. Solidarności.

Brak zielonej strzałki dla aut jadących od A29L jest również jak najbardziej celowy - bądź co bądź Prądnicka/Wrocławska ma przepustowość jaką ma, i gdyby pozwolić na ciągły prawoskręt, to ci skręcający w lewo nigdy nie mieliby okazji wjechać na ten łącznik, bo byłby cały czas zajęty.

Wiele osób blokujących skrzyżowanie przyznaje wprost - robią to tylko dlatego, że inaczej w ogóle nie udałoby się im przejechać, bo chcąc legalnie zaczekać przed skrzyżowaniem aż droga za nim się zwolni nigdy by się tego nie doczekali, bo każdą szczelinę wypełnialiby prawoskrętowcy na strzałce.

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Nowy Kleparz - duża poprawa, niewielkim kosztem

#5 Post autor: yosujiro » 9 kwie 2017, o 18:51

Tak mnie jeszcze naszło, że trzeba by na pewno poprawić synchronizację świateł na Kamiennej, żeby czerwone w kierunku Cracovii zapaliło się odpowiednio wcześniej niż na "głównym" skrzyżowaniu. Przelot od Długiej do Prądnickiej przez przełączkę nie może się blokować, więc ww odcinek między tymi skrzyżowaniami musi być pusty.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Nowy Kleparz - duża poprawa, niewielkim kosztem

#6 Post autor: Cukier » 9 kwie 2017, o 19:18

yosujiro pisze:Tak mnie jeszcze naszło, że trzeba by na pewno poprawić synchronizację świateł na Kamiennej, żeby czerwone w kierunku Cracovii zapaliło się odpowiednio wcześniej niż na "głównym" skrzyżowaniu. Przelot od Długiej do Prądnickiej przez przełączkę nie może się blokować, więc ww odcinek między tymi skrzyżowaniami musi być pusty.
Ja to właśnie chciałem rozwiązać przez dodatkową sygnalizację tuż przed wyjazdem z przełączki na łącznik - w ten sposób, że światła sterowałyby ruchem wzdłuż ATW, a pojazdy z przełączki miałyby ustąp pierwszeństwa - czyli w praktyce jechałyby wtedy, gdy ATW by miało czerwone. Choć oczywiście koncepcja ze wcześniejszym odcinaniem ruchu już przy Kamiennej mogłaby pozwolić na zrezygnowanie z tychże dodatkowych świateł i uczynić projekt jeszcze tańszym i prostszym. A nie byłoby to jakieś trudne do realizacji, bo przecież jest lewoskręt z ATW w Kamienną i problem sprowadza się do tego by go wyzwalać w odpowiednim momencie. Oczywiście wszystko pod warunkiem że można uznać ruch z Kamiennej na tyle mały, że tamtejsi prawoskrętowcy nie będą zakłócać przejazdu w relacji ATW (Długa) -> łącznik -> Prądnicka.

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Nowy Kleparz - duża poprawa, niewielkim kosztem

#7 Post autor: yosujiro » 9 kwie 2017, o 19:31

Dodanie świateł na Śląskiej nie zakłóciło ruchu, to i tu pewnie by tak było. Jednak myślę, że ruch z Kamiennej jest na tyle niewielki, że dodatkowa sygnalizacja tylko by niepotrzebnie generowała koszty. Zawsze można ją dodać później, jeśli by się okazało, że wersja budżetowa nie zdała egzaminu.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Nowy Kleparz - duża poprawa, niewielkim kosztem

#8 Post autor: Cukier » 9 kwie 2017, o 19:34

yosujiro pisze:Dodanie świateł na Śląskiej nie zakłóciło ruchu, to i tu pewnie by tak było. Jednak myślę, że ruch z Kamiennej jest na tyle niewielki, że dodatkowa sygnalizacja tylko by niepotrzebnie generowała koszty. Zawsze można ją dodać później, jeśli by się okazało, że wersja budżetowa nie zdała egzaminu.
Ewentualnie można jeszcze przenieść sygnalizację sprzed właściwego skrzyżowania przed wyjazd z przełączki, zostawiając przed właściwym skrzyżowaniem tylko pulsujące ostrzegawcze o zielonym dla pieszych - w zasadzie dotyczyłoby ono tylko chcących zawrócić jadąc ATW bądź z Długiej skręcić w lewo (co obecnie jest zabronione).

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Nowy Kleparz - duża poprawa, niewielkim kosztem

#9 Post autor: yosujiro » 9 kwie 2017, o 19:35

Zbyt duży ruch pieszych chyba, aby tak do tego podejść. Niestety kultura naszych kierowców jest nikła i mogłoby zbyt często dochodzić do niebezpiecznych sytuacji.

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Nowy Kleparz - duża poprawa, niewielkim kosztem

#10 Post autor: scyzor663 » 10 kwie 2017, o 09:40

Pomysł bardzo ciekawy. Jednak problemem mogłoby być to, że prawo-skręt z Długiej i lewoskręt z przełączki w stronę 29 listopada musiałby mieć raczej osobne cykle świateł bo by się ludzie pozabijali...

aislinnek
Dyspozytor
Posty: 508
Rejestracja: 24 lis 2014, o 00:30

Nowy Kleparz - duża poprawa, niewielkim kosztem

#11 Post autor: aislinnek » 10 kwie 2017, o 09:58

Wykluczasz dodatkowo lewoskręt w długą, który fizycznie istnieje, z przełączki wjazd w Prądnicką jest obukierunkowy obecnie bodaj. I wiem, że to dobrze, pytanie czy istnieje z jakiegoś powodu czy ot tak.

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Nowy Kleparz - duża poprawa, niewielkim kosztem

#12 Post autor: yosujiro » 10 kwie 2017, o 10:06

aislinnek pisze:Wykluczasz dodatkowo lewoskręt w długą, który fizycznie istnieje, z przełączki wjazd w Prądnicką jest obukierunkowy obecnie bodaj. I wiem, że to dobrze, pytanie czy istnieje z jakiegoś powodu czy ot tak.
Ruch z przełączki w kierunku Długiej jest symboliczny i jego likwidacja nie będzie jakimś wielkim problemem. Szczególnie, że objazd przez Wrocławską i Śląską nie wydaje się być bardzo uciążliwy :)

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Nowy Kleparz - duża poprawa, niewielkim kosztem

#13 Post autor: kot_feliks » 10 kwie 2017, o 10:36

Brakuje możliwości przejazdu rowerem w relacji Długa -> Prądnicka (to jest dosyć istotne połączenie). Natomiast pas rowerowy powinien się zmieścić w obecnej geometrii Prądnickiej obok trzech proponowanych pasów w kierunku ATW ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Projekty infrastruktury transportowej”