Skrzyżowanie Miechowity / Młyńska [projekt]

Forumowe projekty tras drogowych, tramwajowych, pętli.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Skrzyżowanie Miechowity / Młyńska [projekt]

#16 Post autor: Kaszmir » 27 wrz 2015, o 01:52

Macie rację, pomyliło mi się. Nauczka na przyszłość, nie robić wyliczeń w środku nocy, jeszcze w weekend ;)

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

Skrzyżowanie Miechowity / Młyńska [projekt]

#17 Post autor: tomta1 » 27 wrz 2015, o 13:37

Jestem na tak. Dodatkowo uwzględnijmy, że przy takim rozwiązaniu, zmniejsza się przelot tych linii, co jest istotne zwłaszcza w przypadku "608", która ma śmiesznie krótki postój w Czyżynach. Te dwie-trzy minuty zapasu na kółko to wbrew pozorom bardzo dużo.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

PanA
Dyrektor
Posty: 1074
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Skrzyżowanie Miechowity / Młyńska [projekt]

#18 Post autor: PanA » 27 wrz 2015, o 16:56

PanA pisze:Zabudowania NIE są skupione w tej ulicy.
No patrz, a ja widzę sporo bloków po obu stronach ulicy.
Ale nie są skupione wokół samej Młyńskiej, tylko okolicznych ulic.
I ten tranzyt zapewnia DDR po wschodniej stronie, który ma zachowaną ciągłość od Ronda Polsadu do Wieczystej. Dodatkowo też, DDR ten zbiera ruch lokalny ze wschodniej części ul. Meissnera i Młyńskiej.
Ale jest jeszcze zachodnia strona, w tym duże centrum handlowe. Poza tym jest to tylko jedna strona. Z każdej z osobna, bo te drogi nawet nie są ze sobą połączone. Drogi istniejącej nikt nie każe wyburzać, tymczasowo można zrobić poza skrzyżowaniem wpust ze środka na kraniec. Poza tym jest właśnie Rondo Polsad i dalej Barei, które może jako swoisty plac spinać wszystkie drogi rowerowe. Bo na razie jest wiele przejazdów "na raty". Ale oczywiste
dla przykłady między ul. Bohaterów Wietnamu a Rondem Młyńskim jest 220m odcinek wyspy bez skrzyżowań ani nawet PdP, więc nie da się go opuścić nigdzie pośrodku (no chyba że rozjeżdżając trawnik i pakując się na lewy pas ruchu pod niczego nie spodziewający się pojazd), a wzdłuż tych 220m mamy po wschodniej stronie kilka bloków.
Tylko że same wjazdy do bloków są akurat na skrzyżowaniach.
W takim przypadku po jednej stronie DDR jest dostępna bez barier (z dowolnego punktu można się na nią włączyć i zjechać), a z drugiej strony barierę stanowią dwie jezdnie.
No...
A co ma Lublańska do rzeczy? Brakujący odcinek DDRu po zachodniej stronie jest od Ronda Młyńskiego do Ronda Polsadu. Przy Alma Tower i Castoramie może być ciężko wygospodarować pod tą drogę teren. Jedynie gdzie jest sporo miejsca do od Miechowity do Ronda Polsadu - co obecnie by miało sens, bo spajałoby ciąg rowerowy Bosaków - Miechowity z DDRem wzdłuż Bora-Komorowskiego poprzez przejazd dla rowerów na południu R. Polsadu. Tyle że w mojej propozycji ta relacja przekroczy ul. Młyńską wcześniej, bo na przedłużeniu Miechowity, więc jazda wzdłuż Młyńskiej po jej zachodniej stronie (która jest dłuższa i wymaga pokonania 3 świateł, z reguły nieskoordynowanych ze sobą) stanie się zbędna, a wraz z nią ten DDR.
Już napisałem. Chodzi mi o całościową trasę. Na pewno nikt nie zrobi tego "jutro", ale w przyszłości... Trasa jest bardzo obiecująca i może być zbiorcza. Ta śmieszka nie jest w stanie utrzymać dużego ruchu.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2355
Rejestracja: 1 sie 2014, o 12:23
Lokalizacja: Kraków

Skrzyżowanie Miechowity / Młyńska [projekt]

#19 Post autor: DaroKRK » 27 wrz 2015, o 20:13

PanA pisze:Ale jest jeszcze zachodnia strona, w tym duże centrum handlowe.
Do castoramy raczej mało kto jeździ rowerem. ;D

PanA
Dyrektor
Posty: 1074
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Skrzyżowanie Miechowity / Młyńska [projekt]

#20 Post autor: PanA » 27 wrz 2015, o 20:33

Tak nie do końca, jest tam też Alma, sklep z meblami. Ludzie i tam masowo mogą jeździć, zwłaszcza że najczęściej zamawia się z dostawą do domu ;)
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2355
Rejestracja: 1 sie 2014, o 12:23
Lokalizacja: Kraków

Skrzyżowanie Miechowity / Młyńska [projekt]

#21 Post autor: DaroKRK » 27 wrz 2015, o 22:05

No i MCD nawet jest i ich zdrowe jedzonko. ^^" Powiem w ten sposób, DDR po zachodniej stronie miałby sens, gdyby w ciągu ulic Pilotów, Olszyny i Brodowicza istniało sensowne połączenie rowerowe pomiędzy Rondem Młyńskim a Rondem Mogilskim, wtedy naprawdę zapewniało by to spójność w obecnej sytuacji, gdy takie coś nie powstanie to naprawdę szkoda kasy. Zawsze sobie można w tamte rejony tych sklepów podjechać osiedlowymi uliczkami.

PanA
Dyrektor
Posty: 1074
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Skrzyżowanie Miechowity / Młyńska [projekt]

#22 Post autor: PanA » 27 wrz 2015, o 22:35

Wychodzisz ze złego założenia - rowerzyści są pełnoprawnymi uczestnikami ruchu i wcale nie poruszają się nimi tylko ludzie dbający o zdrowie, tylko wszyscy, którzy jego zalety zauważają. I łatwy, dogodny oraz prosty do ogarnięcia dojazd rowerem powinien być wszędzie, gdzie to możliwe.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Skrzyżowanie Miechowity / Młyńska [projekt]

#23 Post autor: kot_feliks » 27 wrz 2015, o 23:13

Odnośnie projektu: umożliwienie skrętu dla autobusów z Miechowity w kierunku r. Polsadu - jak najbardziej tak :)

Infrastruktura rowerowa również, ale na pewno nie w takim układzie, jak w propozycji ;) @Cukier - tu masz za dużo przeplatań poszczególnych kierunków ruchu między sobą i takie rozwiązania, jak proponujesz, będą zwyczajnie niebezpieczne:
1/ Rowerzysta jadący w kierunku Miechowity po przejeździe w poprzek Młyńskiej jest wprowadzany na lewą stronę pasa ruchu. I teraz, aby jechać dalej, jego tor jazdy (musi dojechać do prawej krawędzi) przeplata się z torem jazdy samochodów na prawoskręcie Młyńska -> Miechowity.
2/ W drugą stronę jest jeszcze gorzej, bo rowerzysta jadący z Miechowity na drugą stronę Młyńskiej będzie po prawej... samochodów skręcających w prawo. I w ten sposób to nie może w żadnym wypadku funkcjonować ;)

Ta druga sytuacja jest zresztą trochę analogiczna do tego, co mamy na Pl. Inwalidów jadąc Królewska -> Karmelicka i kiedy dojeżdżamy do ATW w momencie, gdy na wlocie Królewskiej jest zielone. Jadąc pasem ruchu dla rowerów mielibyśmy kolizję ze skręcającymi w prawo, z pasa znajdującego się... po naszej lewej ;)

Żeby tam sensownie poprowadzić infrastrukturę rowerową, to jednak ten projekt będzie o wiele bardziej skomplikowany (uwzględniając również kwestię dogrania poszcególnych faz w sygnalizacji).

Co do DDR po stronie zachodniej, to oczywiście, że tam powinna powstać DDR po obu stronach. I powstanie najpóźniej w momencie budowy linii tramwajowej :)

Jeśli chodzi o ruch rowerowy, to jest to nie tylko tranzyt, ale również ruch docelowo-źródłowy. Generalnie powinno to być projektowane tak, aby rowerem dało się przejechać bez problemów w dowolnej relacji (tak, jak jest to przecież projektowane dla samochodów...). A po stronie zachodniej, poza centrum handlowym, jest też spore osiedle oraz biurowiec. I o ile do Castoramy może faktycznie mało kto jeździ rowerem (zależy po co się jedzie), o tyle już w biurowcach odsetek osób przyjeżdżających do pracy w ten sposób to nawet... kilkanaście-kilkadziesiąt %. Niektóre biurowce mają nawet spore, zamykane parkingi rowerowe, wydzielone na parkingach podziemnych ;)

PanA
Dyrektor
Posty: 1074
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Skrzyżowanie Miechowity / Młyńska [projekt]

#24 Post autor: PanA » 27 wrz 2015, o 23:44

Jeśli chodzi o ruch rowerowy, to jest to nie tylko tranzyt, ale również ruch docelowo-źródłowy. Generalnie powinno to być projektowane tak, aby rowerem dało się przejechać bez problemów w dowolnej relacji (tak, jak jest to przecież projektowane dla samochodów...).
Mnie dokładnie o to chodziło. W dodatku droga jest niemal wybitnie zbiorcza, tj. samych budynków przy ulicy nie ma, są one skupione do prostopadłych i równoległych. Dlatego, moim zdaniem, bardzo dobrym rozwiązaniem byłby DDR po środku, a dla wyjątku (jednego czy dwóch) można dorzucić zwykły przejazd rowerowy niemal prosto pod budynek. Rozwiązanie bardzo proste, a pozwoliłoby wykorzystać Rondo Barei jako idealny plac do spinania dróg dla rowerów, które przejeżdżałyby środkiem, zamiast "na raty" naokoło.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Skrzyżowanie Miechowity / Młyńska [projekt]

#25 Post autor: Cukier » 28 wrz 2015, o 02:30

kot_feliks pisze:1/ Rowerzysta jadący w kierunku Miechowity po przejeździe w poprzek Młyńskiej jest wprowadzany na lewą stronę pasa ruchu. I teraz, aby jechać dalej, jego tor jazdy (musi dojechać do prawej krawędzi) przeplata się z torem jazdy samochodów na prawoskręcie Młyńska -> Miechowity.
Czy ja wiem czy przeplata.. ja bym to bardziej nazwał scalaniem - wszak ul. Miechowity nie jest na tyle szeroka by przy ruchu z naprzeciwka samochody mogły wyprzedzać rowerzystów. Do tego samochody na Młyńskiej mają przecież czerwone światło (obecnie zgrane tylko z PdP) i prawoskręt odbywa się poprzez warunkową strzałkę. Tak więc zasada jest prosta - rowerzysta ma zielone światło (razem z pieszymi) a samochody mają czerwone + strzałka warunkowa. Jeśli więc spotka się rowerzysta i samochód i oboje chcą wjechać w Miechowity, to rowerzysta ma pierwszeństwo, bo ma zielone, a samochód jest na strzałce. Nie rozumiem co tu jest niebezpiecznego.
kot_feliks pisze:2/ W drugą stronę jest jeszcze gorzej, bo rowerzysta jadący z Miechowity na drugą stronę Młyńskiej będzie po prawej... samochodów skręcających w prawo.
Skąd założenie, że samochody i rowerzyści będą jechać równolegle? Jedzie rowerzysta, samochód za rowerzystą. Rowerzysta jedzie prosto, samochód w prawo. Jedyny problem jaki tam widzę, to że rowerzysta oczekujący na zielone może zablokować zieloną strzałkę dla samochodów (autobusy wraz z rowerzystą muszą czekać na zielone).
kot_feliks pisze:Żeby tam sensownie poprowadzić infrastrukturę rowerową, to jednak ten projekt będzie o wiele bardziej skomplikowany (uwzględniając również kwestię dogrania poszcególnych faz w sygnalizacji).
Jak Ty byś to widział? :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Projekty infrastruktury transportowej”