Dworzec Krowodrza Górka - projekt Cukra

Forumowe projekty tras drogowych, tramwajowych, pętli.

Moderator: Moderatorzy

rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 10:29

Dworzec Krowodrza Górka - projekt Cukra

#46 Post autor: rogow153 » 4 lut 2016, o 17:14

omega pisze:To ciekawe, bo na Bronowicach nie ma czegoś takiego jak przystanek końcowy.
Ej... jest tam takie oznaczenie. Słupek z tabliczką znajduje się na wysokości tej kamienicy, która trochę zachodzi na pętlę. Na dowód zdjęcie: http://naforum.zapodaj.net/a1a312b15451.jpg.html , widać? :) Nawiasem mówiąc, na dużą pętlę potrafią zmieścić się nawet 2 uffoki.
Cukier pisze:A jeszcze ciekawiej jest z małą pętlą, bo tam nie dość że nie ma przystanku końcowego
Na małej jest de facto tylko przystanek końcowy (przy peronie), natomiast gdy już skład podciągnie po wewnętrznym torze do samego przodu, to ludzie muszą korzystać z torowiska, aby dostać się do tramwaju.

kmk20
Specjalista
Posty: 211
Rejestracja: 2 gru 2014, o 22:51

Dworzec Krowodrza Górka - projekt Cukra

#47 Post autor: kmk20 » 4 lut 2016, o 17:30

Ta dyskusja o pętli Salwator nie ma większego sensu, bo tam wyraźnie wisi tabliczka z informacją, że jest to przystanek początkowy techniczny i wsiadanie jest możliwe tylko do pierwszego wagonu (lub składu), a ludzie się tej zasady trzymają. Jeżeli przystanki końcowe mają po 80-100 metrów i już koniecznie muszą być tymi początkowymi, to spokojnie można na początku dać tabliczkę z informacją: "Przystanek końcowy", a na końcu tekst z Salwatora i mamy z głowy wszystkie problemy dot. wsiadania, napraw, zmian kierunku itp. Chociaż według mnie skoro ktoś chce aby była możliwość naprawy, to powinien popierać projekt bez poprawek, bo wtedy mechanicy mają 5/10/20 minut więcej na pracę przy składzie niż w przypadku przystanku początkowo-końcowego.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Dworzec Krowodrza Górka - projekt Cukra

#48 Post autor: Cukier » 4 lut 2016, o 17:57

rogow153 pisze:Ej... jest tam takie oznaczenie. Słupek z tabliczką znajduje się na wysokości tej kamienicy, która trochę zachodzi na pętlę. Na dowód zdjęcie: http://naforum.zapodaj.net/a1a312b15451.jpg.html , widać? Nawiasem mówiąc, na dużą pętlę potrafią zmieścić się nawet 2 uffoki.
Okej, przyznaję rację. Omyłkowo uznałem ten słupek za przystanek początkowy. Co i tak nie zmienia faktu, że jeśli jakiś tramwaj stoi na przystanku początkowym, to drugi w kolejce za nim nie ma szans dojechać do tego słupka i wysadza pasażerów znacznie wcześniej, gdzie żadnego oznaczenia przystanku nie ma: streetview
rogow153 pisze:Na małej jest de facto tylko przystanek końcowy (przy peronie), natomiast gdy już skład podciągnie po wewnętrznym torze do samego przodu, to ludzie muszą korzystać z torowiska, aby dostać się do tramwaju.
A, to jeszcze lepiej. Ogólnie ta pętla jest fatalnie rozplanowana.
kmk20 pisze:Ta dyskusja o pętli Salwator nie ma większego sensu, bo tam wyraźnie wisi tabliczka z informacją, że jest to przystanek początkowy techniczny i wsiadanie jest możliwe tylko do pierwszego wagonu (lub składu), a ludzie się tej zasady trzymają.
Nie techniczny, a warunkowy. To samo wisi na Pleszowie. W erze wagonów z Konstalu nie posiadających fotokomórek istniało ryzyko przytrzaśnięcia pasażerów wsiadających do drugiego czy trzeciego wagonu, których motorniczy fizycznie nie widział, bo przystanek jest na łuku.
kmk20 pisze:Jeżeli przystanki końcowe mają po 80-100 metrów i już koniecznie muszą być tymi początkowymi
Najbardziej istotne jest to, że byłyby one w linii prostej, przez co mogłyby funkcjonować analogicznie jak na Salwatorze, tyle bez ograniczeń dotyczących drugiego i trzeciego wagonu. Zresztą samo zjawisko "przystanku warunkowego" odejdzie wkrótce w niepamięć wraz z wysłaniem na szrot ostatniej stopiątki.

rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 10:29

Dworzec Krowodrza Górka - projekt Cukra

#49 Post autor: rogow153 » 4 lut 2016, o 18:28

Cukier pisze:Co i tak nie zmienia faktu, że jeśli jakiś tramwaj stoi na przystanku początkowym, to drugi w kolejce za nim nie ma szans dojechać do tego słupka
Spokojnie można stanąć w tej pozycji, w której stoi pokazana na zdjęciu czternastka, nawet gdy na przystanku początkowym stoi skład typu EC/NGT8.

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Dworzec Krowodrza Górka - projekt Cukra

#50 Post autor: scyzor663 » 4 lut 2016, o 18:34

Ale jaki ta dyskusja ma sens? Na peronie długości 80 metrów można spokojnie wyznaczyć przystanek początkowo-końcowy i nie widzę problemu z tym, że motorniczy wysadza pasażerów, zamyka drzwi i przez 5 min sprawdza działanie kasowników, po czym nie ruszając tramwaju o 2 milimetry otwiera drzwi i pozwala wsiąść pasażerom.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Dworzec Krowodrza Górka - projekt Cukra

#51 Post autor: Cukier » 4 lut 2016, o 20:04

scyzor663 pisze:Ale jaki ta dyskusja ma sens? Na peronie długości 80 metrów można spokojnie wyznaczyć przystanek początkowo-końcowy i nie widzę problemu z tym, że motorniczy wysadza pasażerów, zamyka drzwi i przez 5 min sprawdza działanie kasowników, po czym nie ruszając tramwaju o 2 milimetry otwiera drzwi i pozwala wsiąść pasażerom.
Również nie widzę w tym najmniejszego problemu, co powtarzam od samego początku. To omega mnoży problemy, przez które ciągnie się ta dyskusja, która również i w mojej opinii jest nic nie warta, a tylko zakrywa stertą spamu mój projekt.

omega
Dyspozytor
Posty: 537
Rejestracja: 28 gru 2015, o 11:22

Dworzec Krowodrza Górka - projekt Cukra

#52 Post autor: omega » 4 lut 2016, o 20:41

Nie chce mi się szczerze mówiąc odpowiadać na każdą wypowiedź z osobna, więc zrobię to ogólnie poniżej. Na początku chciałem zauważyć, że w poprzednich moich postach odnosiłem się wpierw do projektu Cukra, gdzie na krowoderskiej pętli mieliśmy tylko jeden przystanek początkowy dla wsiadających, potem jednak zacząłem pisać o projekcie z przystankiem końcowo-początkowym zaproponowanym przez innych użytkowników w tym wątku. Ogólnie zrobiło się duże zamieszanie. Od samego początku jednak popierałem ten projekt, a w którymś momencie zasugerowałem zmianę organizacji komunikacji tramwajowej tamże. Czy słusznie nie wiem? W każdym razie teraz po dokładnym przeanalizowaniu wiem, że argument o marznących pasażerach nie był jakimś bardzo mocnym argumentem i istnieje rozwiązanie by go wykluczyć w postacie budowy małej poczekalni (jak to jest chociażby na krakowskim Dworcu Głównym). Teoretycznie można byłoby go wykluczyć także umożliwieniem wsiadania pasażerom na przystanku końcowym. Porównałem długość taboru z długością peronów i w sumie byłoby to do zrobienia. W krakowskiej KM zdarzały się już naprawdę różne sytuacje i choć nie dochodziło raczej do uszkodzenia pojazdu to zdarzało się, że ludzie walili po drzwiach, czy nawet oknach. :wall: Z racji, że wątek dotyczy typowo krowoderskiej pętli bez sensu w sumie było z mojej strony porównywanie jej do innych; aczkolwiek na Bronowicach, czy Salwatorze przystanki końcowe teoretycznie są wydzielane, a że często w praktyce wygląda to inaczej to już inna sprawa. Cóż... Na koniec nie pozostaje mi nic innego jak tylko przeprosić za niepotrzebny spam (nie twierdzę, że nie miałem w ogóle racji), a innym użytkownikom dziękuje za włączenie się do dyskusji. Kolega rogow153 dosadnie wyjaśnił już kwestię Bronowic potwierdzając to nawet fotografią (za co również jestem wdzięczny). Proszę też Panie Sgriffin darować sobie durne komentarzyki nie wnoszące nic do dyskusji, bo w wielu przypadkach (w tym przywoływaniu jakiegoś księdza) jest to niestety przejaw inteligencji, a właściwie jej braku. Pozdrawiam! :)

rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 10:29

Dworzec Krowodrza Górka - projekt Cukra

#53 Post autor: rogow153 » 4 lut 2016, o 21:08

Cukier pisze:Co i tak nie zmienia faktu, że jeśli jakiś tramwaj stoi na przystanku początkowym, to drugi w kolejce za nim nie ma szans dojechać do tego słupka i wysadza pasażerów znacznie wcześniej, gdzie żadnego oznaczenia przystanku nie ma: streetview
Na tym zdjęciu uffok stoi na trzeciej pozycji, a poprzedzający go EU8N jeszcze nie podstawił się na przystanek początkowy, gdyż najprawdopodobniej coś przed nim stało, gdy przyjechał. To zdjęcie obrazuje, że może tam się zmieścić nawet więcej, niż myślałem - że zewnętrzny tor może przyjąć 2 26-metrowe pojazdy, a i tak jeszcze zmieści się tam jeszcze uffok. :)

bielanek
Dyrektor
Posty: 1760
Rejestracja: 29 wrz 2009, o 15:57
Lokalizacja: Mistrzejowice
Kontakt:

Dworzec Krowodrza Górka - projekt Cukra

#54 Post autor: bielanek » 5 lut 2016, o 09:16

scyzor663 pisze:Ale jaki ta dyskusja ma sens? Na peronie długości 80 metrów można spokojnie wyznaczyć przystanek początkowo-końcowy i nie widzę problemu z tym, że motorniczy wysadza pasażerów, zamyka drzwi i przez 5 min sprawdza działanie kasowników, po czym nie ruszając tramwaju o 2 milimetry otwiera drzwi i pozwala wsiąść pasażerom.
Nie przeglądałem całej dyskusji, ale z całym szacunkiem to co piszesz jest trudne do zrobienia. Normalnym odruchem jest to, że człowiek widząc tramwaj wsiada od razu, a nie czeka aż sobie motorniczy sprawdzi wóz. Po to jest przystanek końcowy, aby coś takiego zrobić. Jasne są przypadki, gdzie peron jest jednym i tym samym dla wsiadających i wysiadających, ale wtedy zazwyczaj to pętle, gdzie postój jest bardzo krótki i następuje odjazd. Ze swojego doświadczenia powiem, że miałem kilka razy sytuację, że na DGW przyjechał 182/482, wysadził pasażerów i kiedy kolejni zaczęli wsiadać to kierowca ich wyrzucił z pojazdu, a raz nie dość, że wyrzucił to pojechał na stanowisko techniczne na przerwę i przyjechał na kolejny odjazd za 15 minut. I teraz weź wytłumacz pasażerom o co chodzi. Dlatego jestem przeciwny tego typu rozwiązaniom.

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Dworzec Krowodrza Górka - projekt Cukra

#55 Post autor: scyzor663 » 5 lut 2016, o 09:28

Po dojechaniu na przystanek końcowy motorniczy może np. ustawić na wyświetlaczach "przejazd techniczny" wtedy ludzie nie będą wchodzić do tramwaju. Może też zatrzymać się na końcu tak długiego peronu, wysadzić ludzi, podjechać do przodu i nie otwierać drzwi aż nie dokona "sprawdzenia" pojazdu.

bielanek
Dyrektor
Posty: 1760
Rejestracja: 29 wrz 2009, o 15:57
Lokalizacja: Mistrzejowice
Kontakt:

Dworzec Krowodrza Górka - projekt Cukra

#56 Post autor: bielanek » 5 lut 2016, o 09:33

scyzor663 pisze:Po dojechaniu na przystanek końcowy motorniczy może np. ustawić na wyświetlaczach "przejazd techniczny" wtedy ludzie nie będą wchodzić do tramwaju. Może też zatrzymać się na końcu tak długiego peronu, wysadzić ludzi, podjechać do przodu i nie otwierać drzwi aż nie dokona "sprawdzenia" pojazdu.
No niby tak, ale mimo wszystko wiesz jacy są ludzie - nie potrafią czytać i mają do wszystkiego pretensje bo motorniczy nie otworzył drzwi. Ale gdyby to sensownie rozwiązać, można wychować ludzi tak, aby zaczęli ogarniać do się dzieje.

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Dworzec Krowodrza Górka - projekt Cukra

#57 Post autor: scyzor663 » 5 lut 2016, o 09:44

Wiem jak to wygląda - ale ludzie nie wsiądą do tramwaju który ma PT na wyświetlaczach bo wiedzą, że nigdzie nie dojadą. Kwestia odpowiedniej organizacji.

bielanek
Dyrektor
Posty: 1760
Rejestracja: 29 wrz 2009, o 15:57
Lokalizacja: Mistrzejowice
Kontakt:

Dworzec Krowodrza Górka - projekt Cukra

#58 Post autor: bielanek » 5 lut 2016, o 09:50

scyzor663 pisze:Kwestia odpowiedniej organizacji.
I to jest kwestia klucz :thumbup:.

omega
Dyspozytor
Posty: 537
Rejestracja: 28 gru 2015, o 11:22

Dworzec Krowodrza Górka - projekt Cukra

#59 Post autor: omega » 5 lut 2016, o 10:04

scyzor663 pisze:...ludzie nie wsiądą do tramwaju który ma PT na wyświetlaczach bo wiedzą, że nigdzie nie dojadą.
Na pętli może i nie wsiądą do takiego pojazdu, ale praktyka pokazała (nawet podczas pomiarów), że ludzie bardzo często pchali się do pojazdu oznaczonego jako "Przejazd Techniczny", który robił pusty przelot celem nadrobienia spóźnienia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Projekty infrastruktury transportowej”