Rozpocząłem wstępne prace nad projektem. Chciałbym poddać konsultacji ogólny zarys pętli autobusowej. Pętla znalazłaby się w ćwiartce południowo-wschodniej, zajmując część terenów ogródków działkowych. Wjazd na pętlę odbywałby się z al. Solidarności a wyjazd w Bulwarową bezpośrednio przed wylotem na al. Solidarności. Pętla miałaby jeden peron końcowy, który zostałby zlokalizowany pomiędzy ul. Bulwarową a wjazdem na pętlę i miałby długość 60m. Byłby to jednocześnie przystanek przelotowy dla autobusów jadących dalej w stronę Kombinatu. Odjazdy zaś odbywałyby się z 9 peronów z wyjazdem bezpośrednio na Bulwarową (bez drogi zbiorczej), tak więc pętla byłaby podobna do tej w Borku Fałęckim. Z tą drobną różnicą, że linie autobusowe jadące w kierunku przystanku Struga zatrzymywałby się po raz kolejny na przystanku przelotowym "Zalew Nowohucki" zlokalizowanym niedaleko Zespołu Szkół Mechanicznych. Układ peronów widziałbym tak (kolejno od al. Solidarności):
1: "172"
2: "139"
3: "501"
4: "163"
5: "117", "242"
6: "171", "252"
7: "161", "211"
8: "131"
9: "141", "181"
Ogólne informacje zmian tras linii:
- obecny węzeł "Kombinat" zmieniłby nazwę na "Kombinat Główna Brama"
- nowa pętla autobusowa wewnątrz zakładu zachowałaby nazwę "Kombinat"
- linie "138" i "174" zostałyby wydłużone od węzła "Kombinat Główna Brama" do pętli "Kombinat"
- linia "132" zostałaby wchłonięta przez linię "572", która kursowałaby przez cały dzień co 20 minut na wydłużonej trasie od węzła "Kombinat Główna Brama" do pętli "Kombinat"
- linie "172" i "163" zostałyby wydłużone od pętli "Aleja Przyjaźni" do pętli "Zalew Nowohucki". Do rozważenia zachowanie kursów wariantowych linii "163" do pętli "Kombinat"
- linia "501" zostałaby wydłużona od kryterium ulicznego "Struga" do pętli "Zalew Nowohucki"
- linia "139" zostałaby skrócona do pętli "Zalew Nowohucki"
- linie "117" i "242" zostałyby wydłużone od węzła "Kombinat Główna Brama" do pętli "Zalew Nowohucki"
- linia "211" wraz z liniami kończącymi obecnie na Pleszowie zostałyby skierowane ulicami Igołomską, Ptaszyckiego, Bulwarową do pętli "Zalew Nowohucki" z ewentualnym skierowaniem przez Daniłowskiego w kierunku ul. Ptaszyckiego ze względu na korki na Klasztornej oraz problematyczny lewoskręt w Ptaszyckiego.
- powstałby dwa nowe przystanki w ramach węzła "Klasztorna": pierwszy na ul. Bulwarowej zaraz za skrzyżowaniem z Ptaszyckiego i al. Jana Pawła II - korzystałyby z niego wszystkie linie wjeżdżające w Bulwarową; drugi na ul. Ptaszyckiego zaraz za skrzyżowaniem z Bulwarową i Klasztorną - korzystałyby z niego linie wjeżdżające w ul. Ptaszyckiego. Likwidacji zaś uległby przystanek "Klasztorna" zlokalizowany przy al. Jana Pawła tuż za skrzyżowaniem z ul. Daniłowskiego oraz do rozważenia byłaby likwidacja przystanku "Bulwarowa Ogródki Działkowe"
Tyle na dziś, czekam na Wasze opinie i sugestie
