Pętla autobusowa Zalew Nowohucki

Forumowe projekty tras drogowych, tramwajowych, pętli.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Pętla autobusowa Zalew Nowohucki

#61 Post autor: Cukier » 5 lip 2014, o 13:03

Dziad Śmietnikowy pisze:Poza manewrowaniem w dość sporym ruchu samochodowym jest jeszcze wspaniała nowohucka młodzież, o której chyba zapominasz.
Czym się różni przejazd przodem od przejazdu tyłem przez jezdnię? W czym niby ruch samochodowy jest bardziej uciążliwy gdy tramwaj cofa? I wreszcie jaki związek z trójkątowaniem ma młodzież?
Dziad Śmietnikowy pisze:Z tym, że po raz kolejny nie widzisz różnicy, kto za co płaci. Za wzkm płaci ZIKiT, za etat musiałoby MPK, ciekawe skąd, z magicznego woreczka przeznaczonego na przykład na remonty taboru? Faaaajnie.
MPK zawsze wyjdzie na swoje np. podbijając odpowiednio stawkę za wzkm.
Dziad Śmietnikowy pisze:Czasowo nie, Trasowo tak. Z jedną przesiadką, no tak, dwie a jedna to już piekło.
Przesiadka na ogrom linii kursujących Wielicką/Kamieńskiego jest bardzo wygodna czasowo. Tymczasem przesiadka na jedną z dwóch linii kursujących co 20 minut oznacza np. regularne tracenie 13 minut na przesiadkę. A jeśli musisz się przesiadać gdzieś drugi raz to już jest piekło.
Dziad Śmietnikowy pisze:Ty zacząłeś pisać o cofaniu się kombinatu (cokolwiek to znaczy).
Nie ja. Wcześniej o tym wspominał bodajże LUCKY LUCK i Impuls (?).
Dziad Śmietnikowy pisze: A poza tym nie wiem skąd u ciebie przeświadczenie o równości kogokolwiek w tym mieście. Huta jest kopana po tyłku a Ty się dziwisz obsłudze pleszowa i liczysz nie wiadomo na co.
Dlatego właśnie tej równości się domagam.
Dziad Śmietnikowy pisze:A co jest opłacalnego w wydłużeniu do Kombinatu? też nic ]:->
Wymierna korzyść dla osób przesiadających się. Krótko mówiąc wydłużając autobusy do Kombinatu można poprawić warunki przesiadkowe mieszcząc się w obecnym budżecie. Zaś zrobienie odpowiednich warunków do przesiadki na Pleszowie wymagałoby ogromnych nakładów z budżetu, dlatego opcja Kombinat jest dużo tańsza.
Dziad Śmietnikowy pisze:A gdzie to napisałem? Skomentowałem twój bzdurny tekst, że Okulickiego itd. spisuje się całkiem nieźle.
Ujastek Mogilski, Ujastek i Łowińskiego spisują się nieźle. I są to ulice równoległe do wspomnianego odcinka S7 Igołomska - Kocmyrzowska. Na Okulickiego jest trochę gorzej, ale to już jest odcinek bliżej centrum miasta, więc nic dziwnego, że się korkuje. Korkuje się podobnie jak Andersa, Wiślicka czy Bora. I pomóc tu może jedynie północna obwodnica, a odcinek od Kocmyrzowskiej do Igołomskiej raczej nie jest jej częścią.
Dziad Śmietnikowy pisze:a nie od razu oraź działki i robić pętlę. Pętlę i tak oddaloną od ostatniego sensownego przystanku.
Z tym że zespół przystanków przy zalewie nie wygenerowałby potoków to się nie zgodzę. Podebrałby on sporą część potoku przystankowi Struga, bo byłby on bliżej trzech dużych szkół na os. Szkolnym, jak również mieszkańcy okolicznych bloków korzystaliby z tego przystanku bo mieliby bliżej.
Dziad Śmietnikowy pisze:Nie wiem czy masz świadomość, ale utrzymywanie tramwaju nie jest opłacalne w żadnym wypadku na rzecz linii autobusowej.
Tyle że w przypadku linii o dużym obłożeniu utrzymanie tramwaju ma jako taki sens. Był jakiś wskaźnik mówiący powyżej jakich potoków tramwaj jest opłacalny. I na przykład ja nie bardzo sobie wyobrażam obsługę potoków "4" czy "52" autobusami..

Słoneczny
Kierownik
Posty: 757
Rejestracja: 14 lis 2009, o 12:31

Pętla autobusowa Zalew Nowohucki

#62 Post autor: Słoneczny » 5 lip 2014, o 19:04

Cukier pisze: Czym się różni przejazd przodem od przejazdu tyłem przez jezdnię? W czym niby ruch samochodowy jest bardziej uciążliwy gdy tramwaj cofa? I wreszcie jaki związek z trójkątowaniem ma młodzież?
Już mówiłem, post wyżej o co chodzi z młodzieżą, a przejazd z tylnego pulpitu, o ile takowy jest sprawny, generuje bieganinę Motormana, przez co wstrzymuje ruch, gdziekolwiek by się nie znalazł.

Cukier pisze:MPK zawsze wyjdzie na swoje np. podbijając odpowiednio stawkę za wzkm.
Pstryk palcami i mamy waloryzację. Yhy... na pewno.

Cukier pisze:Przesiadka na ogrom linii kursujących Wielicką/Kamieńskiego jest bardzo wygodna czasowo. Tymczasem przesiadka na jedną z dwóch linii kursujących co 20 minut oznacza np. regularne tracenie 13 minut na przesiadkę. A jeśli musisz się przesiadać gdzieś drugi raz to już jest piekło.
Są plusy i minusy zamieszkania na wsi. Trudno oczekiwać samych plusów.

Cukier pisze:Nie ja. Wcześniej o tym wspominał bodajże LUCKY LUCK i Impuls (?).
Skoro powtarzasz, bierzesz konsekwencje na siebie.

Cukier pisze:Dlatego właśnie tej równości się domagam.
Tworząc bzdury wymagające nakładów finansowych i krzywdzenia mieszkańców. Taka walka gwałtem o dziewictwo. Fajnie.

Cukier pisze:Wymierna korzyść dla osób przesiadających się. Krótko mówiąc wydłużając autobusy do Kombinatu można poprawić warunki przesiadkowe mieszcząc się w obecnym budżecie. Zaś zrobienie odpowiednich warunków do przesiadki na Pleszowie wymagałoby ogromnych nakładów z budżetu, dlatego opcja Kombinat jest dużo tańsza.
Oj tak, wymierna korzyść dla przesiadających się nie daje pieniędzy na nową pętlę.

Cukier pisze:Ujastek Mogilski, Ujastek i Łowińskiego spisują się nieźle. I są to ulice równoległe do wspomnianego odcinka S7 Igołomska - Kocmyrzowska. Na Okulickiego jest trochę gorzej, ale to już jest odcinek bliżej centrum miasta, więc nic dziwnego, że się korkuje. Korkuje się podobnie jak Andersa, Wiślicka czy Bora. I pomóc tu może jedynie północna obwodnica, a odcinek od Kocmyrzowskiej do Igołomskiej raczej nie jest jej częścią.
Pozwól, że zacytuję:
Zaś północno-wschodnia obwodnica towarowa Huty (ulice Ujastek, Łowińskiego i Okulickiego) póki co spisuje się całkiem nieźle.
Cukier pisze:Z tym że zespół przystanków przy zalewie nie wygenerowałby potoków to się nie zgodzę. Podebrałby on sporą część potoku przystankowi Struga, bo byłby on bliżej trzech dużych szkół na os. Szkolnym, jak również mieszkańcy okolicznych bloków korzystaliby z tego przystanku bo mieliby bliżej.
Równie dobrze można wykorzystać zatoki na Bulwarowej i układ ulic Struga-Wojciechowskiego-Bulwarowa-Al. Solidarności bez budowania kosztownej pętli i orania działek.

Cukier pisze:Tyle że w przypadku linii o dużym obłożeniu utrzymanie tramwaju ma jako taki sens. Był jakiś wskaźnik mówiący powyżej jakich potoków tramwaj jest opłacalny. I na przykład ja nie bardzo sobie wyobrażam obsługę potoków "4" czy "52" autobusami..
Przy potoku większym od około 170-180 osób na kurs masz dopiero przewagę w samych wzkm. Do tego dochodzą koszty infrastruktury.
"Nur von Stalingrad erzählt er nie. Wo liegt denn Stalingrad? In welchem Land ist das? Stalingrad packt er nie, irgendwie." BAP

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Pętla autobusowa Zalew Nowohucki

#63 Post autor: Sgriffin » 6 lip 2014, o 06:37

Przecież domknięcie obwodnicy wschodniej odciąży przede wszystkim Aleje i poniekąd Opolską.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

MarekR
Kierownik
Posty: 794
Rejestracja: 23 mar 2014, o 10:25

Pętla autobusowa Zalew Nowohucki

#64 Post autor: MarekR » 6 lip 2014, o 11:41

Cukier, ten "projekt" ktoś Ci zlecił czy po prostu masz za dużo wolnego czasu?

Awatar użytkownika
Allemon
Dyrektor
Posty: 1028
Rejestracja: 21 sty 2011, o 18:10
Lokalizacja: Kraków, Zwierzyniec
Kontakt:

Pętla autobusowa Zalew Nowohucki

#65 Post autor: Allemon » 6 lip 2014, o 18:12

Poza manewrowaniem w dość sporym ruchu samochodowym jest jeszcze wspaniała nowohucka młodzież, o której chyba zapominasz.
Spokojnie, MPK już zamówiła odpowiedni strój dla motorniczych na wypadek trójkątowania w Nowej Hucie.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Legion#med ... ista_1.jpg
Zamiast włóczni - dźwignia do zmiany zwrotnic. Zastanawiam się jakim cudem motorniczowie w konstalach są w stanie zmieniać/ściągać tablice boczne i końcowe i żyć dalej?
BPNMSP
Obserwuje, że wątek powoli prowadzi ab absurdum.
Pozostało żałować, że za komuny nie powstała pętla w rejonie Strugi/Mogiły.
Doprawdy, gdyby się technicznie dało, to byłaby już dawno.
Pewnie, że się da, ale nie ma pieniędzy.
Nie wiem czy masz świadomość, ale utrzymywanie tramwaju nie jest opłacalne w żadnym wypadku na rzecz linii autobusowej.
Prosty rachunek ekonomiczny nie jest jedynym. Np. stanie w korku mieszkańców też kosztuje.
A co jest opłacalnego w wydłużeniu do Kombinatu? też nic ]:->
Na pewno wygoda i niezawodność systemu się poprawi, a komunikacja miejsca stanie się bardziej konkurencyjna. To wszystko mieszkańcy Krakowa.
Poza tym kolejna sprawa banalna, a widzę że nie wiesz - remont, jakikolwiek, zawsze będzie tańszy od projektowania linii od nowa.
Nie można wszystkiego bez końca remontować jak. Niekiedy trzeba zmodernizować, albo zburzyć i zrobić w nowym przebiegu. Tak jak linie kolejowe, którym kosztownie prostuje się łuki.
Bo remont pomoże na chwilę, dlatego piszę o utrzymaniu, a nie o stanie.
To już problem całego miasta i ignorancji zarządców infrastruktury podpartej niedostatkami funduszy.
PS.
Rozbudowa Igołomskiej nie miała czasami i tak "wejść" na tramwaj?
Bara de döda stiger av i Kymlinge

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Projekty infrastruktury transportowej”