Tylko, że przedłużenie torowiska za Pleszów pilne dla miasta chyba niestety nie jest, a P&R (może jakiś modułowy albo przenośny, a nie "wmurowany"), mógłby się przydać w związku z NHP... Swoją drogą, jeśli torowisko przy Igołomskiej naprawią bez spieprzenia (w stylu miliarda skrzyżowań np.), to "21" chyba trzeba będzie przenumerować na "51"Cukier pisze:Jeśli chodzi o mnie to o ile torowisko wzdłuż Igołomskiej ma szansę odzyskać świetność, o tyle to wzdłuż Mrozowej bym raczej spisał na straty. Przy Igołomskiej ma powstać NHP i tramwaj tam miałby sens, właśnie mniej więcej do ul. Jeziorko (droga do Ruszczy). Oczywiście pętla Pleszów jak dla mnie przyszłości nie ma żadnej i nie ma sensu tam nic budowaćLw25 pisze:Tylko jeśli tereny opuszczone przez HiLu zabudują, to Pleszów, Kopiec czy Walcownia mogą ożyć... a taka linia byłaby ze wszystkich stron obrośnięta budynkami i Hutą. P&R przy Pleszowie też by się przydał.
Pętla autobusowa Zalew Nowohucki
Moderator: Moderatorzy
Pętla autobusowa Zalew Nowohucki
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
- Allemon
- Dyrektor
- Posty: 1028
- Rejestracja: 21 sty 2011, o 18:10
- Lokalizacja: Kraków, Zwierzyniec
- Kontakt:
Pętla autobusowa Zalew Nowohucki
Półżartem pół serio, to będzie kontrola paszportowa pomiędzy obecną pętlą, a tą położoną w czeluściach Mordoru?
Co do pętli tramwajowej, wiadomo już jak szeroki pas zajmie estakada? Właściwie nikt nie broni zrobić pod nią pętli.
PS.
Część linii mogą wysłać na Walcownię zdejmując z niej tramwaj na K.W.
Co do pętli tramwajowej, wiadomo już jak szeroki pas zajmie estakada? Właściwie nikt nie broni zrobić pod nią pętli.
PS.
Część linii mogą wysłać na Walcownię zdejmując z niej tramwaj na K.W.
Bara de döda stiger av i Kymlinge
-
- Dyrektor
- Posty: 2119
- Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
- Lokalizacja: Kraków
Pętla autobusowa Zalew Nowohucki
A autobusy nie mogą zawracać Solidarności - Orkana - Bulwarowa - Solidarności i mieć końcówki np. w zatoce wybudowanej przed zespołem szkół mechanicznych? Takie końcówki "na zachodzie" to nic dziwnego, oczywiście, trzeba by tak zbudować zatokę, postawić sensowny przystanek oraz punkt socjalny.
Niby jest to 400 m więcej do przejechania, ale przy okazji poprawia się obsługa osiedli na południe od Solidarności. No i są to i tak zdecydowanie mniejsze koszty, niż obecne kursy pod kombinat.
Niby jest to 400 m więcej do przejechania, ale przy okazji poprawia się obsługa osiedli na południe od Solidarności. No i są to i tak zdecydowanie mniejsze koszty, niż obecne kursy pod kombinat.
Pętla autobusowa Zalew Nowohucki
Od 10 lat słyszę o otwarciu terenów Arcellora.
Nie wiem w czym problem znów sobie znalazł cukier, żeby tworzyć kolejne pogmatwane wizje.
Pętla przy Bulwarowej ni w piz** ni w oko. Działkowcy też nie będą szczęśliwi.
Kombinat ma się przenieść? podciągnie galoty, wyrwie fundamenty i skoczy na Wróżenice? Paradne. Budynki Z i S zostają i pętla również śmiało może zostać.
Ludzie po Kombinacie i tak jeździli PTSem, a jeśli PTS nie będzie chciał wyjeżdżać z ludźmi poza teren, można uruchomić ewentualnie dowozówkę pod aktualną pętlę i tyle.
Swoją drogą bardzo dziwne wydaje mi się to, co miałoby w ogóle być przesunięciem Kombinatu a co rozumiem przez zmianę zakresu strefy ograniczonego dostępu.
Nie wierzę, że AM wyda pieniądze na ogrodzenia wewnątrz. Obstawiam otwarcie terenu i wygrodzenie się każdej firmy na swoim podwórku, a to na pewno nie w tym roku ;-)
Swoją drogą jak już otworzą teren, to śmiało można puścić jedną linię autobusową od obecnej pętli autobusowej przez bramę 1 do bramy numer 5 i dalej do Pleszowa. Tyle na chwilę obecną powinno wystarczyć, a jeśli kiedyś... za 10-15 lat faktycznie tam będzie dużo więcej firm, można siatkę rozwijać. Poza kilkoma przejazdami przez torowisko infrastruktura drogowa kombinatu jest całkiem niezła i nie będzie żal taboru.
Nie wiem w czym problem znów sobie znalazł cukier, żeby tworzyć kolejne pogmatwane wizje.
Pętla przy Bulwarowej ni w piz** ni w oko. Działkowcy też nie będą szczęśliwi.
Kombinat ma się przenieść? podciągnie galoty, wyrwie fundamenty i skoczy na Wróżenice? Paradne. Budynki Z i S zostają i pętla również śmiało może zostać.
Ludzie po Kombinacie i tak jeździli PTSem, a jeśli PTS nie będzie chciał wyjeżdżać z ludźmi poza teren, można uruchomić ewentualnie dowozówkę pod aktualną pętlę i tyle.
Swoją drogą bardzo dziwne wydaje mi się to, co miałoby w ogóle być przesunięciem Kombinatu a co rozumiem przez zmianę zakresu strefy ograniczonego dostępu.
Nie wierzę, że AM wyda pieniądze na ogrodzenia wewnątrz. Obstawiam otwarcie terenu i wygrodzenie się każdej firmy na swoim podwórku, a to na pewno nie w tym roku ;-)
Swoją drogą jak już otworzą teren, to śmiało można puścić jedną linię autobusową od obecnej pętli autobusowej przez bramę 1 do bramy numer 5 i dalej do Pleszowa. Tyle na chwilę obecną powinno wystarczyć, a jeśli kiedyś... za 10-15 lat faktycznie tam będzie dużo więcej firm, można siatkę rozwijać. Poza kilkoma przejazdami przez torowisko infrastruktura drogowa kombinatu jest całkiem niezła i nie będzie żal taboru.
"Nur von Stalingrad erzählt er nie. Wo liegt denn Stalingrad? In welchem Land ist das? Stalingrad packt er nie, irgendwie." BAP
Pętla autobusowa Zalew Nowohucki
Hmm, a tak wybiegając już mocno w science fiction, co myślicie o tym, żeby w sytuacji, gdyby NHP wygenerowała jakieś ogromne potoki, stworzyć na części torów na terenie obecnej Huty nową stację osobową Kraków Nowa Huta? Ta martwa z ruchem tylko towarowym, jest trochę daleko, więc jej ewentualne reanimowanie mogłoby się nie opłacać...
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
- Allemon
- Dyrektor
- Posty: 1028
- Rejestracja: 21 sty 2011, o 18:10
- Lokalizacja: Kraków, Zwierzyniec
- Kontakt:
Pętla autobusowa Zalew Nowohucki
Przy tej stacji nic nie ma, a na pociąg + przesiadka na autobus nie ma pieniędzy. Przekracza to też możliwości planowania i koordynacji miasta i PKP.
Teraz nie jeździ już nawet pociąg służbowy, więc nawet ogryzka nie będzie.
Teraz nie jeździ już nawet pociąg służbowy, więc nawet ogryzka nie będzie.
Bara de döda stiger av i Kymlinge
Pętla autobusowa Zalew Nowohucki
Jeździ takie małe coś, chyba ma oznaczenie MS-29 lub coś w tym stylu. Jeździ rano i przed wieczorem, codziennie.Allemon pisze:Teraz nie jeździ już nawet pociąg służbowy
Pętla autobusowa Zalew Nowohucki
Dlatego mówię nie o reanimacji starej stacji, tylko o budowie nowej, używając do tego układu torowego Huty Lenina.Allemon pisze:Przy tej stacji nic nie ma, a na pociąg + przesiadka na autobus nie ma pieniędzy. Przekracza to też możliwości planowania i koordynacji miasta i PKP.
Teraz nie jeździ już nawet pociąg służbowy, więc nawet ogryzka nie będzie.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
- Allemon
- Dyrektor
- Posty: 1028
- Rejestracja: 21 sty 2011, o 18:10
- Lokalizacja: Kraków, Zwierzyniec
- Kontakt:
Pętla autobusowa Zalew Nowohucki
To jest już drezyna, pojazd bez dopuszczenia do ruchu pasażerskiego.
Kiedyś jeździła cała jednostka, szynobus spalinowy lub skład lokomotywa + salonka.
Torowiska wewnątrz Huty nie należą do sieci PKP i szczerze mówiąc ich stan też nie zachwyca.
Jedyne co mogło by mieć sens to pociąg Płaszów - Główny - Batowice - Os. Piastów - Krzesławice - Ruszcza - Kościelniki, gdzie zintegrowne by były autobusy miejsce rozwożące po terenach północnych i Zakombinatowych. Niektórzy mieli by rzeczywiście szybciej do centrum (Krakowa, nie Huty). Niemniej jest tyle pilniejszych inwestycji...
Wróćmy do propozycji Cukra, bo te trzymają się ziemi
Kiedyś jeździła cała jednostka, szynobus spalinowy lub skład lokomotywa + salonka.
Torowiska wewnątrz Huty nie należą do sieci PKP i szczerze mówiąc ich stan też nie zachwyca.
Jedyne co mogło by mieć sens to pociąg Płaszów - Główny - Batowice - Os. Piastów - Krzesławice - Ruszcza - Kościelniki, gdzie zintegrowne by były autobusy miejsce rozwożące po terenach północnych i Zakombinatowych. Niektórzy mieli by rzeczywiście szybciej do centrum (Krakowa, nie Huty). Niemniej jest tyle pilniejszych inwestycji...
Wróćmy do propozycji Cukra, bo te trzymają się ziemi
Bara de döda stiger av i Kymlinge
Pętla autobusowa Zalew Nowohucki
Pętle tramwajową to można kombinować dla jednej linii w sam raz na krótki postój a dłuższy na drugiej pętli. Gdyby to była "21" to torowisko Kombinat - Kopiec W traci sens - notabene na któryś planach była jej likwidacja.
Gdyby pociągnąć autobus do Pleszowa przez wgłąb Kombinatu np "172" To strata "21" na Pleszowie byłaby nieodczuwana a śmiem twierdzić że autobus by szybciej i komfortowo jeździł od obecnej linii "21" na trasie Pleszów - Kombinat.
Jednak to wszystko melodia przyszłości.
Gdyby pociągnąć autobus do Pleszowa przez wgłąb Kombinatu np "172" To strata "21" na Pleszowie byłaby nieodczuwana a śmiem twierdzić że autobus by szybciej i komfortowo jeździł od obecnej linii "21" na trasie Pleszów - Kombinat.
Jednak to wszystko melodia przyszłości.
https://www.facebook.com/tramwajemistrzejowice - RY - RG - HG
Pętla autobusowa Zalew Nowohucki
Tam nie ma warunków do "ride" więc nie ma sensu robić "park"Lw25 pisze:Tylko, że przedłużenie torowiska za Pleszów pilne dla miasta chyba niestety nie jest, a P&R (może jakiś modułowy albo przenośny, a nie "wmurowany"), mógłby się przydać w związku z NHP...
O jakiej estakadzie mówisz? Jeśli o S7 nad al. Solidarności to mam nadzieję że mieszkańcy Huty przenigdy do powstania czegoś takiego nie dopuszczą.. Jeśli już to tunel..Allemon pisze:Co do pętli tramwajowej, wiadomo już jak szeroki pas zajmie estakada? Właściwie nikt nie broni zrobić pod nią pętli.
Drożej wyjdzie..Allemon pisze:Część linii mogą wysłać na Walcownię zdejmując z niej tramwaj na K.W.
Prędzej nam zaserwują zawracanie na układzie ulic al. Róż > Rydza-Śmigłego > Struga > STRUGA > al. Solidarności > al. Przyjaźni > al. Róż a postój będzie przy al. Solidarności wzdłuż Parku Szwedzkiego (najwyżej wypierd*ielą taksówki). I tej właśnie prowizorki chciałbym uniknąć a robienie tego samego paręset metrów dalej niewiele w tym pomoże..kot_feliks pisze:A autobusy nie mogą zawracać Solidarności - Orkana - Bulwarowa - Solidarności i mieć końcówki np. w zatoce wybudowanej przed zespołem szkół mechanicznych? Takie końcówki "na zachodzie" to nic dziwnego, oczywiście, trzeba by tak zbudować zatokę, postawić sensowny przystanek oraz punkt socjalny.
Niby jest to 400 m więcej do przejechania, ale przy okazji poprawia się obsługa osiedli na południe od Solidarności. No i są to i tak zdecydowanie mniejsze koszty, niż obecne kursy pod kombinat.
Takie informacje padły tu na forum. Dostosowuję więc swoją wizję do zmieniającej się rzeczywistości i jak widać to Ty masz z tym jakiś problem. Nie zmuszam cię przecież do ich czytania.Dziad Śmietnikowy pisze:Od 10 lat słyszę o otwarciu terenów Arcellora.
Nie wiem w czym problem znów sobie znalazł cukier, żeby tworzyć kolejne pogmatwane wizje.
Mowa pełna argumentów..Dziad Śmietnikowy pisze:Pętla przy Bulwarowej ni w piz** ni w oko.
Niestety w rejonie Starej Huty nie ma terenów leżących ugorem, a zajęcie części ogródków działkowych jest w tym przypadku najmniejszym złem.Dziad Śmietnikowy pisze:Działkowcy też nie będą szczęśliwi.
Zdecydowanie za mało tlenu się wozi w tramwajach do Pleszowa.Dziad Śmietnikowy pisze:Swoją drogą jak już otworzą teren, to śmiało można puścić jedną linię autobusową od obecnej pętli autobusowej przez bramę 1 do bramy numer 5 i dalej do Pleszowa.
Podobno NHP ma zakładać wykorzystanie istniejącej infrastruktury kolejowej. W jaki dokładnie sposób - tego nie wiem. Ale patrząc w jakim stanie jest kolej w naszym regionie to naprawdę nie robiłbym sobie jakiś szczególnych nadzieji. Szczególnie z tak odległych terenów (żeby nie powiedzieć zadupia), podczas gdy os. Piastów, Na Stoku i Wzgórza Krzesławickie mogłyby zostać obsłużone przez kolej a i tak nikt nie zamierza z tego skorzystać..Lw25 pisze:Hmm, a tak wybiegając już mocno w science fiction, co myślicie o tym, żeby w sytuacji, gdyby NHP wygenerowała jakieś ogromne potoki, stworzyć na części torów na terenie obecnej Huty nową stację osobową Kraków Nowa Huta? Ta martwa z ruchem tylko towarowym, jest trochę daleko, więc jej ewentualne reanimowanie mogłoby się nie opłacać...
Myślałem nad podobnym rozwiązaniem jak na pierwszym rysunku, ale uznałem je raz że trudne techniczne, dwa że niekoniecznie potrzebne i sensowne, zwłaszcza patrząc przyszłościowo. Na dobrą sprawę, gdyby ktoś wymienił te wyeksploatowane do granic możliwości zwrotnice pod Kombinatem to "21" by tam mogła spokojnie trójkątować mając przystanki tam gdzie obecnie.brovar pisze:pętle tramwajową to można kombinować dla jednej linii w sam raz na krótki postój a dłuższy na drugiej pętli.
Tyle że to nie stan torów na Igołomskiej i taboru na "21" jest głównym problem komunikacji zapleszowskiej. Bombardier śmigający 70 km/h po nowym torowisku lecz co 20 minut również problemu nie rozwiąże.brovar pisze:Gdyby pociągnąć autobus do Pleszowa przez wgłąb Kombinatu np "172" To strata "21" na Pleszowie byłaby nieodczuwana a śmiem twierdzić że autobus by szybciej i komfortowo jeździł od obecnej linii "21" na trasie Pleszów - Kombinat.
Pętla autobusowa Zalew Nowohucki
Jak Ci nikt nie powie że pie**ysz jak potłuczony, to zmarnujesz sobie życie, a potem będzie płacz, że nikt nie powiedział.Cukier pisze: Takie informacje padły tu na forum. Dostosowuję więc swoją wizję do zmieniającej się rzeczywistości i jak widać to Ty masz z tym jakiś problem. Nie zmuszam cię przecież do ich czytania.
A komu ma służyć? Powiedz komu ma służyć pętla w miejscu, w którym dziś nie ma nawet przystanku. Takich argumentów chcesz? To proszę:Cukier pisze:Mowa pełna argumentów..
Jeżeli autobusy nie mają jechać dalej, równie dobrze mogą kończyć wcześniej i to bez pętli, a nie przy Bulwarowej, gdzie będą dojeżdżały jeszcze mniej zapełnione, niż dziś do HTSu.
Najmniejszym złem to jest odsunięcie od głosu osób, którym się coś wydaje, bo mieszkają na wsi. Sorry, ale to, że masz ogródek pod domem (a może i poooole.... moorgi czy jak to się tam na wsi mówi...), nie oznacza, że możesz go zabrać resztce seniorów, którzy Nową Hutę budowali i nazywać to mniejszym złem. Powiedz jeszcze, że alternatywą jest zasypanie zalewu.Cukier pisze:Niestety w rejonie Starej Huty nie ma terenów leżących ugorem, a zajęcie części ogródków działkowych jest w tym przypadku najmniejszym złem.
Pleszów bez remontu prędzej czy później szlag trafi i nic na to nie poradzisz. Jeżeli argumentem dla ciebie jest ilośc tlenu w tramwajach do Pleszowa, któe jadą wokół Arcellora, to widzę, że daleko sięga twój wzrok, do samego czubka nosa. Linia przez środek Arcellora, choćby w godzinach szczytowych po kilka kursów - wygeneruje większe potoki niż całe tramwajowe linie pleszowskie razem wzięte.Cukier pisze:Zdecydowanie za mało tlenu się wozi w tramwajach do Pleszowa.
Hahahaha trójkątować... a to paradne. Niedługo wymyślisz jednotor na pleszów i odcinek od Kombinatu na wstecznym. Otrząśnij się człowieku.Cukier pisze:Myślałem nad podobnym rozwiązaniem jak na pierwszym rysunku, ale uznałem je raz że trudne techniczne, dwa że niekoniecznie potrzebne i sensowne, zwłaszcza patrząc przyszłościowo. Na dobrą sprawę, gdyby ktoś wymienił te wyeksploatowane do granic możliwości zwrotnice pod Kombinatem to "21" by tam mogła spokojnie trójkątować mając przystanki tam gdzie obecnie.
Problemem jest że ktoś wsie wokół NH zrobił osiedlami. A wielcy Państwo z osiedli Nowej Huty domagają się KM na poziomie centrum, przy czym ich potoki i wzkm. wymagają znaczącej dopłaty z budżetu.Cukier pisze:Tyle że to nie stan torów na Igołomskiej i taboru na "21" jest głównym problem komunikacji zapleszowskiej. Bombardier śmigający 70 km/h po nowym torowisku lecz co 20 minut również problemu nie rozwiąże.
"Nur von Stalingrad erzählt er nie. Wo liegt denn Stalingrad? In welchem Land ist das? Stalingrad packt er nie, irgendwie." BAP
-
- Dyrektor
- Posty: 1098
- Rejestracja: 1 cze 2013, o 23:00
Pętla autobusowa Zalew Nowohucki
A można wiedzieć, dlaczego mieszkańcy mieliby tak gorliwie walczyć o tunel? Co jest złego w estakadzie w tym miejscu?Cukier pisze:O jakiej estakadzie mówisz? Jeśli o S7 nad al. Solidarności to mam nadzieję że mieszkańcy Huty przenigdy do powstania czegoś takiego nie dopuszczą.. Jeśli już to tunel..
A co do pomysłu samej pętli to jest jak najbardziej w porządku, jako sama idea zmian stanu obecnego, tylko mam takie same wątpliwości jak Dziad Śmietnikowy, że jeszcze długo się nie doczekamy, zanim faktycznie dojdzie to zmian na hucie. Po drugie obawiam się, że ZIKiT i tak nie zrealizuje Twojej wizji, nawet jakby była najlepszym rozwiązaniem, zostawiającym inne w tyle, po prostu wymaga ona "ciut" więcej roboty, niż przestawienie przystanku za skrzyżowanie, a że rzecz dzieje się w Nowej Hucie, która po remoncie al. Jana Pawła II, będzie przez najbliższe 20 lat olana, to już w ogóle nie ma szans.
Odp: Pętla autobusowa Zalew Nowohucki
CzynDobro4Fun pisze:A można wiedzieć, dlaczego mieszkańcy mieliby tak gorliwie walczyć o tunel? Co jest złego w estakadzie w tym miejscu?Cukier pisze:O jakiej estakadzie mówisz? Jeśli o S7 nad al. Solidarności to mam nadzieję że mieszkańcy Huty przenigdy do powstania czegoś takiego nie dopuszczą.. Jeśli już to tunel..
Zepsucie osi widokowej z Pl. Centralnego na budynki administracyjne Huty?
Rozwinięte miasto to nie takie, w którym biedni jeżdżą samochodami. W rozwiniętym mieście bogaci podróżują komunikacją publiczną - Enrique Penalosa.
Pętla autobusowa Zalew Nowohucki
maria pisze: Zepsucie osi widokowej z Pl. Centralnego na budynki administracyjne Huty?
Zarówno krakówek, jak i okoliczne wsie mają gdzieś zdanie Hutasów o Ich panoramie... dla nich Huta była i będzie wrzodem...
"Nur von Stalingrad erzählt er nie. Wo liegt denn Stalingrad? In welchem Land ist das? Stalingrad packt er nie, irgendwie." BAP