Pętla autobusowa Zalew Nowohucki

Forumowe projekty tras drogowych, tramwajowych, pętli.

Moderator: Moderatorzy

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Pętla autobusowa Zalew Nowohucki

#16 Post autor: Lw25 » 1 lip 2014, o 01:45

Cukier pisze:
Lw25 pisze:Tylko jeśli tereny opuszczone przez HiLu zabudują, to Pleszów, Kopiec czy Walcownia mogą ożyć... a taka linia byłaby ze wszystkich stron obrośnięta budynkami i Hutą. P&R przy Pleszowie też by się przydał.
Jeśli chodzi o mnie to o ile torowisko wzdłuż Igołomskiej ma szansę odzyskać świetność, o tyle to wzdłuż Mrozowej bym raczej spisał na straty. Przy Igołomskiej ma powstać NHP i tramwaj tam miałby sens, właśnie mniej więcej do ul. Jeziorko (droga do Ruszczy). Oczywiście pętla Pleszów jak dla mnie przyszłości nie ma żadnej i nie ma sensu tam nic budować
Tylko, że przedłużenie torowiska za Pleszów pilne dla miasta chyba niestety nie jest, a P&R (może jakiś modułowy albo przenośny, a nie "wmurowany"), mógłby się przydać w związku z NHP... Swoją drogą, jeśli torowisko przy Igołomskiej naprawią bez spieprzenia (w stylu miliarda skrzyżowań np.), to "21" chyba trzeba będzie przenumerować na "51" ;P
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Allemon
Dyrektor
Posty: 1028
Rejestracja: 21 sty 2011, o 18:10
Lokalizacja: Kraków, Zwierzyniec
Kontakt:

Pętla autobusowa Zalew Nowohucki

#17 Post autor: Allemon » 1 lip 2014, o 11:00

Półżartem pół serio, to będzie kontrola paszportowa pomiędzy obecną pętlą, a tą położoną w czeluściach Mordoru?

Co do pętli tramwajowej, wiadomo już jak szeroki pas zajmie estakada? Właściwie nikt nie broni zrobić pod nią pętli.

PS.
Część linii mogą wysłać na Walcownię zdejmując z niej tramwaj na K.W.
Bara de döda stiger av i Kymlinge

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Pętla autobusowa Zalew Nowohucki

#18 Post autor: kot_feliks » 1 lip 2014, o 11:35

A autobusy nie mogą zawracać Solidarności - Orkana - Bulwarowa - Solidarności i mieć końcówki np. w zatoce wybudowanej przed zespołem szkół mechanicznych? Takie końcówki "na zachodzie" to nic dziwnego, oczywiście, trzeba by tak zbudować zatokę, postawić sensowny przystanek oraz punkt socjalny.

Niby jest to 400 m więcej do przejechania, ale przy okazji poprawia się obsługa osiedli na południe od Solidarności. No i są to i tak zdecydowanie mniejsze koszty, niż obecne kursy pod kombinat.

Słoneczny
Kierownik
Posty: 757
Rejestracja: 14 lis 2009, o 12:31

Pętla autobusowa Zalew Nowohucki

#19 Post autor: Słoneczny » 1 lip 2014, o 11:53

Od 10 lat słyszę o otwarciu terenów Arcellora.

Nie wiem w czym problem znów sobie znalazł cukier, żeby tworzyć kolejne pogmatwane wizje.

Pętla przy Bulwarowej ni w piz** ni w oko. Działkowcy też nie będą szczęśliwi.

Kombinat ma się przenieść? podciągnie galoty, wyrwie fundamenty i skoczy na Wróżenice? Paradne. Budynki Z i S zostają i pętla również śmiało może zostać.

Ludzie po Kombinacie i tak jeździli PTSem, a jeśli PTS nie będzie chciał wyjeżdżać z ludźmi poza teren, można uruchomić ewentualnie dowozówkę pod aktualną pętlę i tyle.


Swoją drogą bardzo dziwne wydaje mi się to, co miałoby w ogóle być przesunięciem Kombinatu a co rozumiem przez zmianę zakresu strefy ograniczonego dostępu.
Nie wierzę, że AM wyda pieniądze na ogrodzenia wewnątrz. Obstawiam otwarcie terenu i wygrodzenie się każdej firmy na swoim podwórku, a to na pewno nie w tym roku ;-)

Swoją drogą jak już otworzą teren, to śmiało można puścić jedną linię autobusową od obecnej pętli autobusowej przez bramę 1 do bramy numer 5 i dalej do Pleszowa. Tyle na chwilę obecną powinno wystarczyć, a jeśli kiedyś... za 10-15 lat faktycznie tam będzie dużo więcej firm, można siatkę rozwijać. Poza kilkoma przejazdami przez torowisko infrastruktura drogowa kombinatu jest całkiem niezła i nie będzie żal taboru.
"Nur von Stalingrad erzählt er nie. Wo liegt denn Stalingrad? In welchem Land ist das? Stalingrad packt er nie, irgendwie." BAP

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Pętla autobusowa Zalew Nowohucki

#20 Post autor: Lw25 » 1 lip 2014, o 12:12

Hmm, a tak wybiegając już mocno w science fiction, co myślicie o tym, żeby w sytuacji, gdyby NHP wygenerowała jakieś ogromne potoki, stworzyć na części torów na terenie obecnej Huty nową stację osobową Kraków Nowa Huta? Ta martwa z ruchem tylko towarowym, jest trochę daleko, więc jej ewentualne reanimowanie mogłoby się nie opłacać...
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Allemon
Dyrektor
Posty: 1028
Rejestracja: 21 sty 2011, o 18:10
Lokalizacja: Kraków, Zwierzyniec
Kontakt:

Pętla autobusowa Zalew Nowohucki

#21 Post autor: Allemon » 1 lip 2014, o 12:54

Przy tej stacji nic nie ma, a na pociąg + przesiadka na autobus nie ma pieniędzy. Przekracza to też możliwości planowania i koordynacji miasta i PKP.

Teraz nie jeździ już nawet pociąg służbowy, więc nawet ogryzka nie będzie.
Bara de döda stiger av i Kymlinge

Carol
Inspektor
Posty: 373
Rejestracja: 21 sty 2011, o 11:35
Lokalizacja: Nowa-Huta Pleszów

Pętla autobusowa Zalew Nowohucki

#22 Post autor: Carol » 1 lip 2014, o 13:07

Allemon pisze:Teraz nie jeździ już nawet pociąg służbowy
Jeździ takie małe coś, chyba ma oznaczenie MS-29 lub coś w tym stylu. Jeździ rano i przed wieczorem, codziennie.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Pętla autobusowa Zalew Nowohucki

#23 Post autor: Lw25 » 1 lip 2014, o 13:46

Allemon pisze:Przy tej stacji nic nie ma, a na pociąg + przesiadka na autobus nie ma pieniędzy. Przekracza to też możliwości planowania i koordynacji miasta i PKP.

Teraz nie jeździ już nawet pociąg służbowy, więc nawet ogryzka nie będzie.
Dlatego mówię nie o reanimacji starej stacji, tylko o budowie nowej, używając do tego układu torowego Huty Lenina.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Allemon
Dyrektor
Posty: 1028
Rejestracja: 21 sty 2011, o 18:10
Lokalizacja: Kraków, Zwierzyniec
Kontakt:

Pętla autobusowa Zalew Nowohucki

#24 Post autor: Allemon » 1 lip 2014, o 18:37

To jest już drezyna, pojazd bez dopuszczenia do ruchu pasażerskiego.
Kiedyś jeździła cała jednostka, szynobus spalinowy lub skład lokomotywa + salonka.

Torowiska wewnątrz Huty nie należą do sieci PKP i szczerze mówiąc ich stan też nie zachwyca.
Jedyne co mogło by mieć sens to pociąg Płaszów - Główny - Batowice - Os. Piastów - Krzesławice - Ruszcza - Kościelniki, gdzie zintegrowne by były autobusy miejsce rozwożące po terenach północnych i Zakombinatowych. Niektórzy mieli by rzeczywiście szybciej do centrum (Krakowa, nie Huty). Niemniej jest tyle pilniejszych inwestycji...

Wróćmy do propozycji Cukra, bo te trzymają się ziemi :)
Bara de döda stiger av i Kymlinge

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

Pętla autobusowa Zalew Nowohucki

#25 Post autor: brovar » 1 lip 2014, o 19:43

Pętle tramwajową to można kombinować dla jednej linii w sam raz na krótki postój a dłuższy na drugiej pętli. Gdyby to była "21" to torowisko Kombinat - Kopiec W traci sens - notabene na któryś planach była jej likwidacja.
Obrazek
Gdyby pociągnąć autobus do Pleszowa przez wgłąb Kombinatu np "172" To strata "21" na Pleszowie byłaby nieodczuwana a śmiem twierdzić że autobus by szybciej i komfortowo jeździł od obecnej linii "21" na trasie Pleszów - Kombinat.
Obrazek
Jednak to wszystko melodia przyszłości.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Pętla autobusowa Zalew Nowohucki

#26 Post autor: Cukier » 1 lip 2014, o 23:00

Lw25 pisze:Tylko, że przedłużenie torowiska za Pleszów pilne dla miasta chyba niestety nie jest, a P&R (może jakiś modułowy albo przenośny, a nie "wmurowany"), mógłby się przydać w związku z NHP...
Tam nie ma warunków do "ride" więc nie ma sensu robić "park" :)
Allemon pisze:Co do pętli tramwajowej, wiadomo już jak szeroki pas zajmie estakada? Właściwie nikt nie broni zrobić pod nią pętli.
O jakiej estakadzie mówisz? Jeśli o S7 nad al. Solidarności to mam nadzieję że mieszkańcy Huty przenigdy do powstania czegoś takiego nie dopuszczą.. Jeśli już to tunel..
Allemon pisze:Część linii mogą wysłać na Walcownię zdejmując z niej tramwaj na K.W.
Drożej wyjdzie..
kot_feliks pisze:A autobusy nie mogą zawracać Solidarności - Orkana - Bulwarowa - Solidarności i mieć końcówki np. w zatoce wybudowanej przed zespołem szkół mechanicznych? Takie końcówki "na zachodzie" to nic dziwnego, oczywiście, trzeba by tak zbudować zatokę, postawić sensowny przystanek oraz punkt socjalny.

Niby jest to 400 m więcej do przejechania, ale przy okazji poprawia się obsługa osiedli na południe od Solidarności. No i są to i tak zdecydowanie mniejsze koszty, niż obecne kursy pod kombinat.
Prędzej nam zaserwują zawracanie na układzie ulic al. Róż > Rydza-Śmigłego > Struga > STRUGA > al. Solidarności > al. Przyjaźni > al. Róż a postój będzie przy al. Solidarności wzdłuż Parku Szwedzkiego (najwyżej wypierd*ielą taksówki). I tej właśnie prowizorki chciałbym uniknąć a robienie tego samego paręset metrów dalej niewiele w tym pomoże..
Dziad Śmietnikowy pisze:Od 10 lat słyszę o otwarciu terenów Arcellora.

Nie wiem w czym problem znów sobie znalazł cukier, żeby tworzyć kolejne pogmatwane wizje.
Takie informacje padły tu na forum. Dostosowuję więc swoją wizję do zmieniającej się rzeczywistości i jak widać to Ty masz z tym jakiś problem. Nie zmuszam cię przecież do ich czytania.
Dziad Śmietnikowy pisze:Pętla przy Bulwarowej ni w piz** ni w oko.
Mowa pełna argumentów..
Dziad Śmietnikowy pisze:Działkowcy też nie będą szczęśliwi.
Niestety w rejonie Starej Huty nie ma terenów leżących ugorem, a zajęcie części ogródków działkowych jest w tym przypadku najmniejszym złem.
Dziad Śmietnikowy pisze:Swoją drogą jak już otworzą teren, to śmiało można puścić jedną linię autobusową od obecnej pętli autobusowej przez bramę 1 do bramy numer 5 i dalej do Pleszowa.
Zdecydowanie za mało tlenu się wozi w tramwajach do Pleszowa.
Lw25 pisze:Hmm, a tak wybiegając już mocno w science fiction, co myślicie o tym, żeby w sytuacji, gdyby NHP wygenerowała jakieś ogromne potoki, stworzyć na części torów na terenie obecnej Huty nową stację osobową Kraków Nowa Huta? Ta martwa z ruchem tylko towarowym, jest trochę daleko, więc jej ewentualne reanimowanie mogłoby się nie opłacać...
Podobno NHP ma zakładać wykorzystanie istniejącej infrastruktury kolejowej. W jaki dokładnie sposób - tego nie wiem. Ale patrząc w jakim stanie jest kolej w naszym regionie to naprawdę nie robiłbym sobie jakiś szczególnych nadzieji. Szczególnie z tak odległych terenów (żeby nie powiedzieć zadupia), podczas gdy os. Piastów, Na Stoku i Wzgórza Krzesławickie mogłyby zostać obsłużone przez kolej a i tak nikt nie zamierza z tego skorzystać..
brovar pisze:pętle tramwajową to można kombinować dla jednej linii w sam raz na krótki postój a dłuższy na drugiej pętli.
Myślałem nad podobnym rozwiązaniem jak na pierwszym rysunku, ale uznałem je raz że trudne techniczne, dwa że niekoniecznie potrzebne i sensowne, zwłaszcza patrząc przyszłościowo. Na dobrą sprawę, gdyby ktoś wymienił te wyeksploatowane do granic możliwości zwrotnice pod Kombinatem to "21" by tam mogła spokojnie trójkątować mając przystanki tam gdzie obecnie.
brovar pisze:Gdyby pociągnąć autobus do Pleszowa przez wgłąb Kombinatu np "172" To strata "21" na Pleszowie byłaby nieodczuwana a śmiem twierdzić że autobus by szybciej i komfortowo jeździł od obecnej linii "21" na trasie Pleszów - Kombinat.
Tyle że to nie stan torów na Igołomskiej i taboru na "21" jest głównym problem komunikacji zapleszowskiej. Bombardier śmigający 70 km/h po nowym torowisku lecz co 20 minut również problemu nie rozwiąże.

Słoneczny
Kierownik
Posty: 757
Rejestracja: 14 lis 2009, o 12:31

Pętla autobusowa Zalew Nowohucki

#27 Post autor: Słoneczny » 1 lip 2014, o 23:22

Cukier pisze: Takie informacje padły tu na forum. Dostosowuję więc swoją wizję do zmieniającej się rzeczywistości i jak widać to Ty masz z tym jakiś problem. Nie zmuszam cię przecież do ich czytania.
Jak Ci nikt nie powie że pie**ysz jak potłuczony, to zmarnujesz sobie życie, a potem będzie płacz, że nikt nie powiedział.

Cukier pisze:Mowa pełna argumentów..
A komu ma służyć? Powiedz komu ma służyć pętla w miejscu, w którym dziś nie ma nawet przystanku. Takich argumentów chcesz? To proszę:
Jeżeli autobusy nie mają jechać dalej, równie dobrze mogą kończyć wcześniej i to bez pętli, a nie przy Bulwarowej, gdzie będą dojeżdżały jeszcze mniej zapełnione, niż dziś do HTSu.

Cukier pisze:Niestety w rejonie Starej Huty nie ma terenów leżących ugorem, a zajęcie części ogródków działkowych jest w tym przypadku najmniejszym złem.
Najmniejszym złem to jest odsunięcie od głosu osób, którym się coś wydaje, bo mieszkają na wsi. Sorry, ale to, że masz ogródek pod domem (a może i poooole.... moorgi czy jak to się tam na wsi mówi...), nie oznacza, że możesz go zabrać resztce seniorów, którzy Nową Hutę budowali i nazywać to mniejszym złem. Powiedz jeszcze, że alternatywą jest zasypanie zalewu.

Cukier pisze:Zdecydowanie za mało tlenu się wozi w tramwajach do Pleszowa.
Pleszów bez remontu prędzej czy później szlag trafi i nic na to nie poradzisz. Jeżeli argumentem dla ciebie jest ilośc tlenu w tramwajach do Pleszowa, któe jadą wokół Arcellora, to widzę, że daleko sięga twój wzrok, do samego czubka nosa. Linia przez środek Arcellora, choćby w godzinach szczytowych po kilka kursów - wygeneruje większe potoki niż całe tramwajowe linie pleszowskie razem wzięte.

Cukier pisze:Myślałem nad podobnym rozwiązaniem jak na pierwszym rysunku, ale uznałem je raz że trudne techniczne, dwa że niekoniecznie potrzebne i sensowne, zwłaszcza patrząc przyszłościowo. Na dobrą sprawę, gdyby ktoś wymienił te wyeksploatowane do granic możliwości zwrotnice pod Kombinatem to "21" by tam mogła spokojnie trójkątować mając przystanki tam gdzie obecnie.
Hahahaha trójkątować... a to paradne. Niedługo wymyślisz jednotor na pleszów i odcinek od Kombinatu na wstecznym. Otrząśnij się człowieku.

Cukier pisze:Tyle że to nie stan torów na Igołomskiej i taboru na "21" jest głównym problem komunikacji zapleszowskiej. Bombardier śmigający 70 km/h po nowym torowisku lecz co 20 minut również problemu nie rozwiąże.
Problemem jest że ktoś wsie wokół NH zrobił osiedlami. A wielcy Państwo z osiedli Nowej Huty domagają się KM na poziomie centrum, przy czym ich potoki i wzkm. wymagają znaczącej dopłaty z budżetu.
"Nur von Stalingrad erzählt er nie. Wo liegt denn Stalingrad? In welchem Land ist das? Stalingrad packt er nie, irgendwie." BAP

CzynDobro4Fun
Dyrektor
Posty: 1098
Rejestracja: 1 cze 2013, o 23:00

Pętla autobusowa Zalew Nowohucki

#28 Post autor: CzynDobro4Fun » 1 lip 2014, o 23:32

Cukier pisze:O jakiej estakadzie mówisz? Jeśli o S7 nad al. Solidarności to mam nadzieję że mieszkańcy Huty przenigdy do powstania czegoś takiego nie dopuszczą.. Jeśli już to tunel..
A można wiedzieć, dlaczego mieszkańcy mieliby tak gorliwie walczyć o tunel? Co jest złego w estakadzie w tym miejscu?

A co do pomysłu samej pętli to jest jak najbardziej w porządku, jako sama idea zmian stanu obecnego, tylko mam takie same wątpliwości jak Dziad Śmietnikowy, że jeszcze długo się nie doczekamy, zanim faktycznie dojdzie to zmian na hucie. Po drugie obawiam się, że ZIKiT i tak nie zrealizuje Twojej wizji, nawet jakby była najlepszym rozwiązaniem, zostawiającym inne w tyle, po prostu wymaga ona "ciut" więcej roboty, niż przestawienie przystanku za skrzyżowanie, a że rzecz dzieje się w Nowej Hucie, która po remoncie al. Jana Pawła II, będzie przez najbliższe 20 lat olana, to już w ogóle nie ma szans.

Awatar użytkownika
maria
Dyrektor
Posty: 1014
Rejestracja: 22 wrz 2009, o 08:45
Lokalizacja: Kraków NH

Odp: Pętla autobusowa Zalew Nowohucki

#29 Post autor: maria » 1 lip 2014, o 23:43

CzynDobro4Fun pisze:
Cukier pisze:O jakiej estakadzie mówisz? Jeśli o S7 nad al. Solidarności to mam nadzieję że mieszkańcy Huty przenigdy do powstania czegoś takiego nie dopuszczą.. Jeśli już to tunel..
A można wiedzieć, dlaczego mieszkańcy mieliby tak gorliwie walczyć o tunel? Co jest złego w estakadzie w tym miejscu?


Zepsucie osi widokowej z Pl. Centralnego na budynki administracyjne Huty?
Rozwinięte miasto to nie takie, w którym biedni jeżdżą samochodami. W rozwiniętym mieście bogaci podróżują komunikacją publiczną - Enrique Penalosa.

Słoneczny
Kierownik
Posty: 757
Rejestracja: 14 lis 2009, o 12:31

Pętla autobusowa Zalew Nowohucki

#30 Post autor: Słoneczny » 2 lip 2014, o 08:53

maria pisze: Zepsucie osi widokowej z Pl. Centralnego na budynki administracyjne Huty?

Zarówno krakówek, jak i okoliczne wsie mają gdzieś zdanie Hutasów o Ich panoramie... dla nich Huta była i będzie wrzodem...
"Nur von Stalingrad erzählt er nie. Wo liegt denn Stalingrad? In welchem Land ist das? Stalingrad packt er nie, irgendwie." BAP

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Projekty infrastruktury transportowej”