Pętla tramwajowa Kombinat

Forumowe projekty tras drogowych, tramwajowych, pętli.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

07.11.2014

#46 Post autor: Cukier » 7 lis 2014, o 20:44

LUCKY LUCK pisze:Pętla tramwajowa niekoniecznie musi być w rejonie bramy głównej tylko może być gdzieś w środku obecnej huty.
Przez pewien czas też o tym myślałem, tylko że ktoś tu na forum słusznie zauważył, że sens pętli "gdzieś w środku huty" przerabiamy aktualnie na Walcowni. Linia prawie 2km i jeżdżą nią dwie osoby na krzyż, a z nieszczęsnym "22" nie ma co zrobić bo Kopiec równie daleko, a Mrozowej chociaż minimalną obsługę zapewnić i tak trzeba.
LUCKY LUCK pisze:bo tak naprawdę to mało kto lubi chodzić na piechotę.
Z tego co kojarzę, to NHP to mają być głównie Branice. Dojazd więc powinien się odbywać tramwajem przez Igołomską do Pleszowa i dalej do nowej pętli gdzieś w NHP (Branice? Wyciąże?). Jeśli faktycznie nowe miasto powstanie z takich rozmachem o jakim się mówi, to będzie trzeba tam puścić jakieś 15-20 tramwajów/h. A to oznacza m.in. skierowanie tam "22", "10" co 10min / linię "44" po trasie "4" do Kombinatu i dalej do NHP, dającą z "4" f~5 i być może podwojenie częstotliwości na "21" czy "16".

Jeśli większość sensownych linii pod Kombinatem rozjedzie się między Wzgórza a NHP to w zasadzie co takiego zostanie by skierować to wgłąb Huty?

Nie lepiej byłoby na początek wydłużyć wgłąb Huty po prostu jeden z autobusów kończących na Kombinacie? A ostatecznie można by tam puścić "139" co 6min. Ta linia obecnie kursuje rzadko w dużej mierze właśnie przez niskie potoki na Kombinacie. Gdyby te skoczyły do góry, to w zasadzie bez większych problemów linia mogłaby pojechać częściej na całej trasie.

Awatar użytkownika
dwaeuro
Dyspozytor
Posty: 739
Rejestracja: 6 lip 2010, o 18:56
Lokalizacja: Nowa Huta Wolne Miasto!

Pętla tramwajowa Kombinat

#47 Post autor: dwaeuro » 7 lis 2014, o 22:44

Cukier pisze:"139" co 6min.
Kolejne potoki dla 139, nawet przy f=6min będą zabójcze. Zdecydowanie moim zdaniem lepiej np. 572 i 138.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Pętla tramwajowa Kombinat

#48 Post autor: Cukier » 7 lis 2014, o 22:51

dwaeuro pisze:Kolejne potoki dla 139, nawet przy f=6min będą zabójcze.
Bardziej zabójcze niż f~15 nieudolnie wspomagane innym potworkiem z f~15? Pojawienie się większych potoków dla "139" w rejonie Kombinatu to będzie dobry powód dla zrobienia sensownej f~ na całej długości. A jeśli linia będzie kursować co 6min na całej trasie, to i opóźnienia powinny się równiej rozkładać, stada być mniejsze, więc i tabor lepiej wykorzystywany.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Pętla tramwajowa Kombinat

#49 Post autor: Sgriffin » 8 lis 2014, o 09:24

Tak? To popatrz na 50, albo 52.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Pętla tramwajowa Kombinat

#50 Post autor: Mistrzejowiczanin » 8 lis 2014, o 17:48

A czy taki projekt przebudowy węzła pod Kombinatem i całej Al. Solidarności byłby satysfakcjonujący?
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Pętla tramwajowa Kombinat

#51 Post autor: Cukier » 8 lis 2014, o 20:23

Nie jestem przekonany co do sensu przenoszenia przystanków Struga za skrzyżowanie, a tym bardziej do tworzenia nowego przystanku przy Wańkowicza.

A sama pętla przy Kombinacie - nie dość że w tej rozdzielczości niewiele widać, to jeszcze dziwacznie wygląda. Myślę że tu w zasadzie moja ostatnia koncepcja wyczerpała temat: http://www.pkk.info.pl/viewtopic.php?p=99530#p99530

Natomiast jedyne czego się obawiam, to planów odnośnie budowy nowych dróg w tym rejonie. Są przecież pogłoski o budowie publicznej drogi będącej przedłużeniem al. Solidarności, przechodzącej przez Główną Bramę i biegnącą terenem Huty w stronę Ruszczy. A powstanie takiej drogi wymusiłoby nieco inny wygląd tego skrzyżowania.

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

Pętla tramwajowa Kombinat

#52 Post autor: brovar » 9 lis 2014, o 12:28

Sgriffin pisze:Tak? To popatrz na 50, albo 52.
Co ma popatrzyć? Cukier już się przekonał jadąc "52" w stadzie że też bywa tłok.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Pętla tramwajowa Kombinat

#53 Post autor: Sgriffin » 9 lis 2014, o 14:03

Ale stada 50 są większe niż stada 18 chociażby i chyba jest to logiczne.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
olek
Inspektor
Posty: 411
Rejestracja: 18 mar 2013, o 15:09

Pętla tramwajowa Kombinat

#54 Post autor: olek » 10 lis 2014, o 14:58

brovar pisze:
Sgriffin pisze:Tak? To popatrz na 50, albo 52.
Co ma popatrzyć? Cukier już się przekonał jadąc "52" w stadzie że też bywa tłok.
Znajomy motorowy mówił mi, że jak jechał kiedyś za wcześniejszym "52" to akurat strasznego tłoku nie było :)

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 3543
Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta

Pętla tramwajowa Kombinat

#55 Post autor: Łukasz » 20 lip 2016, o 16:34

Przebudowa torowiska Al Solidarności
http://rowery.zikit.pl/audyt/przebudowa ... idarnosci/

Wygląda na to, iż w ramach przebudowy Al Solidarności pętla Kombinat stanie się pętlą autobusowo-tramwajową :clap: :thumbup:

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

Pętla tramwajowa Kombinat

#56 Post autor: tomta1 » 20 lip 2016, o 17:43

Ale oczywiście niedasię przenieść przystanków ZA skrzyżowanie...

Fajnie że coś rusza, ale zdecydowanie bardziej podoba mi się pomysł Cukra, ażeby sama pętla miała w sobie wyłącznie przystanki techniczne, miejsca postojowe i do zawrotki, a przystanki "zwykłe" były umieszczone przy al. Solidarności tudzież Ujastku.

Więc jak dla mnie: sama idea pętli ok, układ torowy też nie najgorszy (zważywszy na to że i tak tam się wiele nie da wcisnąć), ale rozmieszczenie przystanków to tragedia... Fajny też pomysł na skośne stanowiska postojowe dla autobusów na samej pętli.

Gdyby zrezygnować z przystanku tramwajowego na al. Solidarności (tym przed skrzyżowaniem), można by było zrobić coś bardziej na wzór Cukrowej pętli i to byłoby znacznie lepsze.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

kucyk
Dyrektor
Posty: 3072
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Pętla tramwajowa Kombinat

#57 Post autor: kucyk » 20 lip 2016, o 19:29

A w jaki sposób zostanie przecięta Al. Solidarności z planowaną dalszą budową wschodniej obwodnicy Krakowa i trasy S7? :hmm:

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Pętla tramwajowa Kombinat

#58 Post autor: Mistrzejowiczanin » 20 lip 2016, o 22:05

lukaskrk pisze:Przebudowa torowiska Al Solidarności
http://rowery.zikit.pl/audyt/przebudowa ... idarnosci/

Wygląda na to, iż w ramach przebudowy Al Solidarności pętla Kombinat stanie się pętlą autobusowo-tramwajową :clap: :thumbup:
I dobrze. Brakowało tej pętli. Wreszcie nie trzeba będzie jeździć na Walcownię lub Kopiec Wandy tramwajem aby zawrócić. :thumbup:
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Pętla tramwajowa Kombinat

#59 Post autor: Lw25 » 20 lip 2016, o 22:28

kucyk pisze:A w jaki sposób zostanie przecięta Al. Solidarności z planowaną dalszą budową wschodniej obwodnicy Krakowa i trasy S7? :hmm:
A tam nie ustalono w końcu tunelu?
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Paparazzi 97
Specjalista
Posty: 271
Rejestracja: 29 gru 2013, o 20:01
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Kontakt:

Pętla tramwajowa Kombinat

#60 Post autor: Paparazzi 97 » 20 lip 2016, o 23:31

Jest też nowy przystanek "Bulwarowa", ale rozmieszczenie przystanków na Kombinacie faktycznie bzdurne.
Denerwować się to znaczy mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych. - Ernest Hemingway

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Projekty infrastruktury transportowej”