Pętla tramwajowa Kombinat
Moderator: Moderatorzy
Pętla tramwajowa Kombinat
Przystanki A i T powinny być wspólne.
Pętla tramwajowa Kombinat
Nie wypada zachwalać swoje, ale w porównaniu z koncepcją ZIKiTu to moja jest znacznie lepsza.
Pętla tramwajowa Kombinat
lukaskrk pisze:Przebudowa torowiska Al Solidarności
http://rowery.zikit.pl/audyt/przebudowa ... idarnosci/
Wygląda na to, iż w ramach przebudowy Al Solidarności pętla Kombinat stanie się pętlą autobusowo-tramwajową![]()

Pętla tramwajowa Kombinat
Z czego taki wniosek wysnułeś? Bo na trzecim schemacie ujęte jest skrzyżowanie z Mrozową.Kaszmir pisze:Choć pytanie, czy oznacza to koniec trasy na Walcownię?
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"
Więc o co ci chodzi?"
Pętla tramwajowa Kombinat
Faktycznie, były takie plany. Ale w chwili obecnej ta pętla może być wykorzystywana na różne sposoby:
1) skrócenie wszystkich kursów "22" – z wyjątkiem mikroszczytów;
2) skrócenie "21" – jeżeli ma wejść plan obsługi Pleszowa wyłącznie przez "10" i przez szczytówki "16" jadące Ptaszyckiego (oby nie...);
3) wydłużenie "16" od Kopca Wandy do Kombinatu – jako że pętla ma być uniwersalna, taki zabieg jest możliwy (w przypadku planu obsługi Pleszowa przez szczytówki "16" możliwe jest wydłużenie tam kursów poza szczytem);
4) skrócenie co drugiego kursu "4", gdyby ta miała kursować ze zwiększoną częstotliwością do 5 lub 6 minut.
Oczywiście to tylko niektóre możliwości wykorzystania jej na teraz. Nie muszą się wiązać z likwidacją torowiska na Walcownię czy pętli pod Kopcem Wandy.
1) skrócenie wszystkich kursów "22" – z wyjątkiem mikroszczytów;
2) skrócenie "21" – jeżeli ma wejść plan obsługi Pleszowa wyłącznie przez "10" i przez szczytówki "16" jadące Ptaszyckiego (oby nie...);
3) wydłużenie "16" od Kopca Wandy do Kombinatu – jako że pętla ma być uniwersalna, taki zabieg jest możliwy (w przypadku planu obsługi Pleszowa przez szczytówki "16" możliwe jest wydłużenie tam kursów poza szczytem);
4) skrócenie co drugiego kursu "4", gdyby ta miała kursować ze zwiększoną częstotliwością do 5 lub 6 minut.
Oczywiście to tylko niektóre możliwości wykorzystania jej na teraz. Nie muszą się wiązać z likwidacją torowiska na Walcownię czy pętli pod Kopcem Wandy.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.
Pętla tramwajowa Kombinat
Faktycznie, nie zwróciłem uwagi [wstydzę się].smerf pisze:Z czego taki wniosek wysnułeś? Bo na trzecim schemacie ujęte jest skrzyżowanie z Mrozową.
Pętla tramwajowa Kombinat
Co do Walcowni. Nie lepiej by było puścić 22 do Kombinatu i tam po przyjeździe zorganizować pojazd wielkości ~9m, który po dojechaniu 22 do przystanku końcowego zabierałby ludzi, którzy chcą tam pojechać. Wyszłoby taniej, na 22 nie byłoby wymówek, że torowisko do Walcowni jest w takim a nie innym stanie i można by było puścić lepszy tabor. Częstotliwość tak czy owak jest f20 więc takie jedno Vero by wystarczyło.
Pętla tramwajowa Kombinat
Nie, bo statystyki dot. długości czynnych torowisk pójdą w dół - przecież wtedy torowisko do Walcowni będzie traktowane jako wyłączone z użytku = "Kraków bierze przykład ze Śląska"DaroKRK pisze:Co do Walcowni. Nie lepiej by było puścić 22 do Kombinatu i tam po przyjeździe zorganizować pojazd wielkości ~9m, który po dojechaniu 22 do przystanku końcowego zabierałby ludzi, którzy chcą tam pojechać. Wyszłoby taniej, na 22 nie byłoby wymówek, że torowisko do Walcowni jest w takim a nie innym stanie i można by było puścić lepszy tabor. Częstotliwość tak czy owak jest f20 więc takie jedno Vero by wystarczyło.

Pętla tramwajowa Kombinat
Ale za kilka lat przybędzie z nawiązką bo Azory, Górka Narodowa, Kurdwanów - Zakopiańska, Przegorzały.... kto by się tam przejmował jakąś Walcownią ![:]](./images/smilies/fake-smile.gif)
![:]](./images/smilies/fake-smile.gif)
Pętla tramwajowa Kombinat
Tyle że na Śląsku likwidowano głównie linie w centrach miast i miasteczek, a tutaj mamy do czynienia z dwukilometrową odnogą wgłąb kombinatu metalurgicznego, który w ciągu ostatnich 30 lat znacząco zredukował zatrudnienie, do tego wzrosła zamożność pozostałych pracowników co sprawiło, że wybrali oni samochód. Zresztą jeśli ktoś ma dojeżdżać do pracy na Mrozową spoza miasta od wschodu (Igołomską, Brzeską) to naprawdę tramwaj jest mu do niczego nie potrzebny - nawet jeśli zamiast samochodu wybierze transport zbiorowy, to będzie to JanuszBus który go dowiezie do Kombinatu. Więc dla sporej części pracowników z ul. Mrozowej problem sprowadza się do sensownej dowozówki z Mrozowej do Kombinatu.suchy pisze:Nie, bo statystyki dot. długości czynnych torowisk pójdą w dół - przecież wtedy torowisko do Walcowni będzie traktowane jako wyłączone z użytku = "Kraków bierze przykład ze Śląska"
Pętla tramwajowa Kombinat
Cały czas trwają procedury przejęcia części terenu po Kombinacie przez Miasto Kraków. Właśnie te tereny przed Bramą Główną i również w kierunku Walcowni przejmie Kraków i zrobi strefę przemysłową. Sytuacja w ciągu kilku najbliższych lat się w tym rejonie bardzo zmieni. Mogą powstać nowe firmy zatrudniające wielu pracowników. Dlatego uważam, utrzymanie torowiska do Walcowni ma sens. Sam Kombinat jakby się oddali od Bramy Głównej i nie wiadomo jak będzie z komunikacją wewnątrz opuszczonych terenów (czy pozostanie komunikacja zakładowa). Wobec powyższego Walcownia mogłaby się stać nawet węzłem przesiadkowym.
Pętla tramwajowa Kombinat
A gdzie by nocowały Wiednie i 105ki gdyby nie trasa do Walcowni?
A teren wewnątrz Kombinatu powinien zostać otwarty jak najszybciej.

Pętla tramwajowa Kombinat
scyzor663 a nocują obecnie wiednie i 105-ki? Może w związku z przebudową hali myjni i budową hali tokarki podtorowej.
Natomiast po oddaniu miastu terenów huty prawdopodobnie Miasto będzie musiało przejąć obsługę komunikacyjną tej części. W związku z tym jakaś linia autobusowa może zostać przedłużona.
Natomiast po oddaniu miastu terenów huty prawdopodobnie Miasto będzie musiało przejąć obsługę komunikacyjną tej części. W związku z tym jakaś linia autobusowa może zostać przedłużona.
Pętla tramwajowa Kombinat
Nocują i to w sporej ilości 

I tak powinno być, bo odległości do przejścia nie są małe, a przecież prywatne firmy też są/będą tam ulokowane.Impuls pisze:W związku z tym jakaś linia autobusowa może zostać przedłużona.
Pętla tramwajowa Kombinat
To pewnie sytuacja tymczasowa, związana ze zwiększoną ilością taboru trzymanego do ŚDM (podobnie wagony nocowały w Łagiewnikach) i/albo przebudową w zajezdni Nowa Huta.scyzor663 pisze:Nocują i to w sporej ilości![]()