Pętla tramwajowa Kombinat

Forumowe projekty tras drogowych, tramwajowych, pętli.

Moderator: Moderatorzy

chlorofil
Dyrektor
Posty: 1074
Rejestracja: 26 sie 2013, o 21:29
Lokalizacja: Ziemia

Pętla tramwajowa Kombinat

#61 Post autor: chlorofil » 20 lip 2016, o 23:58

Przystanki A i T powinny być wspólne.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Pętla tramwajowa Kombinat

#62 Post autor: Cukier » 21 lip 2016, o 20:32

Nie wypada zachwalać swoje, ale w porównaniu z koncepcją ZIKiTu to moja jest znacznie lepsza.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Pętla tramwajowa Kombinat

#63 Post autor: Kaszmir » 23 lip 2016, o 15:44

lukaskrk pisze:Przebudowa torowiska Al Solidarności
http://rowery.zikit.pl/audyt/przebudowa ... idarnosci/

Wygląda na to, iż w ramach przebudowy Al Solidarności pętla Kombinat stanie się pętlą autobusowo-tramwajową :clap: :thumbup:
:thumbup: Choć pytanie, czy oznacza to koniec trasy na Walcownię?

smerf
Dyrektor
Posty: 2653
Rejestracja: 6 lut 2015, o 16:46

Pętla tramwajowa Kombinat

#64 Post autor: smerf » 23 lip 2016, o 15:47

Kaszmir pisze: :thumbup: Choć pytanie, czy oznacza to koniec trasy na Walcownię?
Z czego taki wniosek wysnułeś? Bo na trzecim schemacie ujęte jest skrzyżowanie z Mrozową.
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

Pętla tramwajowa Kombinat

#65 Post autor: tomta1 » 23 lip 2016, o 16:27

Faktycznie, były takie plany. Ale w chwili obecnej ta pętla może być wykorzystywana na różne sposoby:
1) skrócenie wszystkich kursów "22" – z wyjątkiem mikroszczytów;
2) skrócenie "21" – jeżeli ma wejść plan obsługi Pleszowa wyłącznie przez "10" i przez szczytówki "16" jadące Ptaszyckiego (oby nie...);
3) wydłużenie "16" od Kopca Wandy do Kombinatu – jako że pętla ma być uniwersalna, taki zabieg jest możliwy (w przypadku planu obsługi Pleszowa przez szczytówki "16" możliwe jest wydłużenie tam kursów poza szczytem);
4) skrócenie co drugiego kursu "4", gdyby ta miała kursować ze zwiększoną częstotliwością do 5 lub 6 minut.

Oczywiście to tylko niektóre możliwości wykorzystania jej na teraz. Nie muszą się wiązać z likwidacją torowiska na Walcownię czy pętli pod Kopcem Wandy.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Pętla tramwajowa Kombinat

#66 Post autor: Kaszmir » 23 lip 2016, o 16:30

smerf pisze:Z czego taki wniosek wysnułeś? Bo na trzecim schemacie ujęte jest skrzyżowanie z Mrozową.
Faktycznie, nie zwróciłem uwagi [wstydzę się].

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2359
Rejestracja: 1 sie 2014, o 12:23
Lokalizacja: Kraków

Pętla tramwajowa Kombinat

#67 Post autor: DaroKRK » 23 lip 2016, o 20:09

Co do Walcowni. Nie lepiej by było puścić 22 do Kombinatu i tam po przyjeździe zorganizować pojazd wielkości ~9m, który po dojechaniu 22 do przystanku końcowego zabierałby ludzi, którzy chcą tam pojechać. Wyszłoby taniej, na 22 nie byłoby wymówek, że torowisko do Walcowni jest w takim a nie innym stanie i można by było puścić lepszy tabor. Częstotliwość tak czy owak jest f20 więc takie jedno Vero by wystarczyło.

suchy
Dyrektor
Posty: 2444
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

Pętla tramwajowa Kombinat

#68 Post autor: suchy » 23 lip 2016, o 21:39

DaroKRK pisze:Co do Walcowni. Nie lepiej by było puścić 22 do Kombinatu i tam po przyjeździe zorganizować pojazd wielkości ~9m, który po dojechaniu 22 do przystanku końcowego zabierałby ludzi, którzy chcą tam pojechać. Wyszłoby taniej, na 22 nie byłoby wymówek, że torowisko do Walcowni jest w takim a nie innym stanie i można by było puścić lepszy tabor. Częstotliwość tak czy owak jest f20 więc takie jedno Vero by wystarczyło.
Nie, bo statystyki dot. długości czynnych torowisk pójdą w dół - przecież wtedy torowisko do Walcowni będzie traktowane jako wyłączone z użytku = "Kraków bierze przykład ze Śląska" ;P

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Pętla tramwajowa Kombinat

#69 Post autor: tomek_m » 23 lip 2016, o 21:52

Ale za kilka lat przybędzie z nawiązką bo Azory, Górka Narodowa, Kurdwanów - Zakopiańska, Przegorzały.... kto by się tam przejmował jakąś Walcownią :]

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Pętla tramwajowa Kombinat

#70 Post autor: Cukier » 24 lip 2016, o 17:52

suchy pisze:Nie, bo statystyki dot. długości czynnych torowisk pójdą w dół - przecież wtedy torowisko do Walcowni będzie traktowane jako wyłączone z użytku = "Kraków bierze przykład ze Śląska"
Tyle że na Śląsku likwidowano głównie linie w centrach miast i miasteczek, a tutaj mamy do czynienia z dwukilometrową odnogą wgłąb kombinatu metalurgicznego, który w ciągu ostatnich 30 lat znacząco zredukował zatrudnienie, do tego wzrosła zamożność pozostałych pracowników co sprawiło, że wybrali oni samochód. Zresztą jeśli ktoś ma dojeżdżać do pracy na Mrozową spoza miasta od wschodu (Igołomską, Brzeską) to naprawdę tramwaj jest mu do niczego nie potrzebny - nawet jeśli zamiast samochodu wybierze transport zbiorowy, to będzie to JanuszBus który go dowiezie do Kombinatu. Więc dla sporej części pracowników z ul. Mrozowej problem sprowadza się do sensownej dowozówki z Mrozowej do Kombinatu.

Impuls
Dyrektor
Posty: 1561
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Pętla tramwajowa Kombinat

#71 Post autor: Impuls » 24 lip 2016, o 18:11

Cały czas trwają procedury przejęcia części terenu po Kombinacie przez Miasto Kraków. Właśnie te tereny przed Bramą Główną i również w kierunku Walcowni przejmie Kraków i zrobi strefę przemysłową. Sytuacja w ciągu kilku najbliższych lat się w tym rejonie bardzo zmieni. Mogą powstać nowe firmy zatrudniające wielu pracowników. Dlatego uważam, utrzymanie torowiska do Walcowni ma sens. Sam Kombinat jakby się oddali od Bramy Głównej i nie wiadomo jak będzie z komunikacją wewnątrz opuszczonych terenów (czy pozostanie komunikacja zakładowa). Wobec powyższego Walcownia mogłaby się stać nawet węzłem przesiadkowym.

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Pętla tramwajowa Kombinat

#72 Post autor: scyzor663 » 24 lip 2016, o 20:05

A gdzie by nocowały Wiednie i 105ki gdyby nie trasa do Walcowni? :P A teren wewnątrz Kombinatu powinien zostać otwarty jak najszybciej.

Impuls
Dyrektor
Posty: 1561
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Pętla tramwajowa Kombinat

#73 Post autor: Impuls » 24 lip 2016, o 22:57

scyzor663 a nocują obecnie wiednie i 105-ki? Może w związku z przebudową hali myjni i budową hali tokarki podtorowej.
Natomiast po oddaniu miastu terenów huty prawdopodobnie Miasto będzie musiało przejąć obsługę komunikacyjną tej części. W związku z tym jakaś linia autobusowa może zostać przedłużona.

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Pętla tramwajowa Kombinat

#74 Post autor: scyzor663 » 24 lip 2016, o 23:00

Nocują i to w sporej ilości ;)
Impuls pisze:W związku z tym jakaś linia autobusowa może zostać przedłużona.
I tak powinno być, bo odległości do przejścia nie są małe, a przecież prywatne firmy też są/będą tam ulokowane.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Pętla tramwajowa Kombinat

#75 Post autor: Kaszmir » 25 lip 2016, o 09:00

scyzor663 pisze:Nocują i to w sporej ilości ;)
To pewnie sytuacja tymczasowa, związana ze zwiększoną ilością taboru trzymanego do ŚDM (podobnie wagony nocowały w Łagiewnikach) i/albo przebudową w zajezdni Nowa Huta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Projekty infrastruktury transportowej”