Pętla tramwajowa Kombinat

Forumowe projekty tras drogowych, tramwajowych, pętli.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

#16 Post autor: tomta1 » 31 sie 2013, o 10:19

W pierwotnej propozycji Cukra zjazd z peronu #1 miał pewien zakos, co nieco zwiększa promień skrętu. Ile on wynosi? Imho to tam przegub zawróci ;)

Dodatkowy pas do "wyprzedzania" przy peronie #1 nie jest głupim pomysłem i nie wyklucza się nijak z promieniem skrętu.

Jest tylko kwestia świateł. Jeśli tam miałyby być światła, to czarno to widzę. Jest za dużo możliwości relacji tramwajowych, żeby tam światłą miały jakiekolwiek sens bytu...
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

#17 Post autor: scyzor663 » 31 sie 2013, o 13:30

Pytanie tylko czy Ujastek Mogilski zostanie i obok poleci S7 czy zostanie wchłonięta ? Jeśli zostanie to miasto mogłoby się postarać o budowę tam ronda z pieniędzy GDDKiA. Dlatego też przynajmniej do budowy S7 powstrzymałbym się z przebudową układu pod Kombinatem. Szczególnie że nie wiadomo też co stanie się z zajezdnią i odcinkiem Kombinat- Brama nr.4 gdzie ma przebiegać S7.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#18 Post autor: Cukier » 31 sie 2013, o 15:31

tomta1 pisze:W pierwotnej propozycji Cukra zjazd z peronu #1 miał pewien zakos, co nieco zwiększa promień skrętu. Ile on wynosi? Imho to tam przegub zawróci ;)
Tak naprawdę to ciężko mi to ocenić, mój rysunek nie jest zbyt dokładny. Ale gdyby się już tym zajęli specjaliści to by pewnie wymierzyli co i jak i odpowiednio poszerzyli przełączkę jak należy ;)
tomta1 pisze:Jest tylko kwestia świateł. Jeśli tam miałyby być światła, to czarno to widzę. Jest za dużo możliwości relacji tramwajowych, żeby tam światłą miały jakiekolwiek sens bytu...
Nie po to zawężam al. Solidarności do jednego pasa, robię parkingi i po dwa przejścia dla pieszych - na obu końcach peronów - by wstawiać tam światła.. Światła to zło i trzeba się tego wyzbywać za wszelką cenę!
scyzor663 pisze:Pytanie tylko czy Ujastek Mogilski zostanie i obok poleci S7 czy zostanie wchłonięta ? Jeśli zostanie to miasto mogłoby się postarać o budowę tam ronda z pieniędzy GDDKiA.
Nie zostanie. S7 ma iść dokładnie po trasie Ujastku Mogilskiego. Węzeł Igołomska mniej więcej na poziomie Bramy nr 4, tunel pod al. Solidarności, węzeł z Łowińskiego, kawałek dalej pełna koniczyna z Kocmyrzowską.
scyzor663 pisze:Dlatego też przynajmniej do budowy S7 powstrzymałbym się z przebudową układu pod Kombinatem.
S7 w samą okolice Kombinatu nie ingeruje. Tylko przeleci pod al. Solidarności oraz zniknie ul. Ujastek Mogilski. Rejon głównej bramy nie będzie ruszany.
scyzor663 pisze:Szczególnie że nie wiadomo też co stanie się z zajezdnią
S7 ma iść tu za ogrodzeniem zajezdni, więc sama zajezdnia zostanie bez zmian.

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

#19 Post autor: tomta1 » 31 sie 2013, o 16:17

Cukier pisze:
tomta1 pisze:Jest tylko kwestia świateł. Jeśli tam miałyby być światła, to czarno to widzę. Jest za dużo możliwości relacji tramwajowych, żeby tam światłą miały jakiekolwiek sens bytu...
Nie po to zawężam al. Solidarności do jednego pasa, robię parkingi i po dwa przejścia dla pieszych - na obu końcach peronów - by wstawiać tam światła.. Światła to zło i trzeba się tego wyzbywać za wszelką cenę!
Ja to wiem, Ty to wiesz, tylko ZIKiT tego nie wie :twisted:

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

#20 Post autor: scyzor663 » 31 sie 2013, o 17:20

A co w takim razie z trasą Kombinat- Brama nr.4 ? Będzie nieruszona i poleci tuż obok S7 ?

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#21 Post autor: Cukier » 31 sie 2013, o 20:57

scyzor663 pisze:A co w takim razie z trasą Kombinat- Brama nr.4 ? Będzie nieruszona i poleci tuż obok S7 ?
Jeśli chodzi o torowisko to raczej tak. Nie tyle tuż obok, co raczej zostanie na swoim obecnym miejscu, bo droga ma się posunąć w kierunku zachodnim.

CzynDobro4Fun
Dyrektor
Posty: 1098
Rejestracja: 1 cze 2013, o 23:00

#22 Post autor: CzynDobro4Fun » 5 sty 2014, o 18:11

Cukier pisze: Wówczas w relacji Zajezdnia - Kopiec Wandy nie będzie przystanku w ogóle. Jasne, obecnie nic liniowo tej relacji nie używa, ale nie wiemy co będzie za iks lat.
Fakt, właśnie z racji tego, że nic z takiej relacji nie korzysta, całkowicie o niej zapomniałem. W takim razie w pełni zgadzam się z utytułowaniem przystanków za skrzyżowanie.

A co do Twojej propozycji pętli, to policzyłeś ile zmieści się na niej E1+C3?

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#23 Post autor: Cukier » 5 sty 2014, o 18:48

CzynDobro4Fun pisze:A co do Twojej propozycji pętli, to policzyłeś ile zmieści się na niej E1+C3?
Pytanie o pojemność pętli już padło, na poprzedniej stronie: http://pkk.info.pl/postlink/86082.htm#86082 :)

CzynDobro4Fun
Dyrektor
Posty: 1098
Rejestracja: 1 cze 2013, o 23:00

#24 Post autor: CzynDobro4Fun » 5 sty 2014, o 20:25

Coś dzisiaj nie tak ze mną, specjalnie przeczytałem cały wątek i doczytałem tylko o pojemności części autobusowej, ale dzięki za link do konkretnego posta.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#25 Post autor: Cukier » 1 lut 2014, o 15:45

Pomysł nie upadł, pomysł wciąż żyje. Dziś i wczoraj pracowałem nad przerysowaniem go do Corela tj. zamianą wersji rastrowej na wektorową, która ma znacznie więcej plusów. Przy okazji zmieniłem parę drobiazgów które wynikły w trakcie dyskusji:

- dodałem pas do omijania pojazdów prowadzących wymianę pasażerską na peronie 1.
- przeniosłem chodnik prowadzący przez środową wyspę nieco na wschód, przez co udało mi się zwiększyć długość peronu 1 i wg. moich szacunków ma on obecnie około 82 metrów długości
- poszerzyłem trochę przełączkę do zawracania, myślę że teraz nie powinno być problemu z wykręceniem tam autobusu kończącego na peronie 1
- zrobiłem nieco wcześniej rozjazd na dwa tory odstawcze dzięki czemu pojemność pętli wzrosła. Szacunkowo pojemność małej pętli (wraz ze zwrotnicą rozjazdową mała/duża) wynosi 108mb a pojemność dużej pętli (już bez zwrotnicy rozjazdowej mała/duża) wynosi 102mb. Nieznacznie zmniejszyło to plac postojowy dla autobusów, ale zawsze można go powiększyć kosztem trawnika. Przy okazji zmierzyłem jeszcze raz najciaśniejszy łuk (mała pętla) i ma on promień równy 23m
- dodałem dodatkowy, czwarty peron, który w zasadzie służyłby jedynie jako przystanek końcowy dla linii docierającej na Kombinat od strony Kopca Wandy, bo dopiero teraz zauważyłem że w tej relacji takiego przystanku brakowało.
- zmieniłem nieco rozmalowanie pasów ruchu czyniąc je wygodniejsze dla kierowców, jednocześnie zrezygnowałem z parkowania równoległego na prawym pasie bo uznałem je za bezsensowne w obliczu wielkiego parkingu w pobliżu.
- uwzględniłem na mapie drogę dla rowerów, przy czym zakończyłem ją przy peronie 1 bo uznałem że najlepszym wyjściem będzie dalsza jazda w ruchu ogólnym. Tu można poszerzyć wspólny pas na tyle by mógł równolegle jechać samochód i rower. Przy skrzyżowaniu z Mrozową jezdnia w jednym kierunku jest na tyle szeroka że nawet dwa samochody by się minęły. Zresztą generalnie pasy ruchu mi wyszły dość szerokie - pas wzdłuż peronu 3 w stronę Elektromontażu ma wg. moich szacunków 5,2m

Wrzucam wersję poglądową, możliwe że coś jeszcze przeoczyłem. Wersja jest czysta, na białym tle (bo to grafika wektorowa), dlatego waży niecałe 50KB. Jest jak najbardziej wykonalne dodanie jako tła obrazu z Google Maps lecz wówczas musiałaby to być grafika rastrowa o ogromnych wymiarach, a co za tym idzie plik by dużo ważył.

Planuję jeszcze dodać opisy, póki co wersja jest pod tym względem goła.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/204 ... mbinat.svg
Ostatnio zmieniony 1 lut 2014, o 15:46 przez Cukier, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

#26 Post autor: scyzor663 » 1 lut 2014, o 19:52

Elegancko ;) Jedynie zastanowiłbym się nad sensem tego czwartego peronu bo relacje miałby obsługiwać kosmiczną ale w sumie nic tam nie przeszkadza więc mógłby zostać. No i tą trawę z pętli autobusowej bym wywalił bo zapewne by tylko przeszkadzała.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#27 Post autor: Cukier » 1 lut 2014, o 22:16

scyzor663 pisze:Jedynie zastanowiłbym się nad sensem tego czwartego peronu bo relacje miałby obsługiwać kosmiczną ale w sumie nic tam nie przeszkadza więc mógłby zostać.
W zasadzie i tak tam miał być chodnik a chodnik od peronu różni się tylko tym że na peronie stoi słupek przystankowy :P Dodałem ten peron bo moje główne założenie to żeby pętla mogła funkcjonować we wszystkich relacjach, nawet tych które wydają się nadzwyczaj absurdalne.

No i ta relacja nie do końca jest taka kosmiczna. Ktoś mi kiedyś sugerował że nie ma sensu utrzymywać dwóch pętli tak blisko siebie - Kombinatu i Kopca Wandy. Do tego dochodzi fakt, że chcąc zorganizować przesiadkę z "10" na zapleszowskie autobusy przy Kopcu Wandy należałoby trochę zainwestować w infrastrukturę typu schody, chodniki, perony. Dyskusyjny byłby tego sens i można by rozważyć skierowanie "10" od Kopca do Kombinatu żeby wszystkie tramwaje były dostępne z jednego miejsca. Motorniczowie też by się z tego ucieszyli bo pętla przy Kopcu zapleczem socjalnym nie grzeszy ;)
scyzor663 pisze:No i tą trawę z pętli autobusowej bym wywalił bo zapewne by tylko przeszkadzała.
Ale w czym konkretniej przeszkadzała? Nasadziłoby się tam jakichś drzew żeby ładnie wyglądało a nie kolejna betonowa pustynia pokroju Małego Płaszowa / Czerwonych Maków..

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

#28 Post autor: scyzor663 » 1 lut 2014, o 22:24

Dlatego też napisałem, że ten peron by w niczym nie przeszkadzał więc ma w sumie sens ;)

A trawa przeszkadzała by w tym, że zajmowałaby miejsce - ogólnie rzecz biorąc. Więcej miejsca na pętli może się przydać. Szczególnie że kiedyś mogłyby tam trafić zapleszowskie autobusy.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#29 Post autor: Cukier » 2 lut 2014, o 10:00

scyzor663 pisze:A trawa przeszkadzała by w tym, że zajmowałaby miejsce - ogólnie rzecz biorąc. Więcej miejsca na pętli może się przydać. Szczególnie że kiedyś mogłyby tam trafić zapleszowskie autobusy.
I tak wydaje mi się że plac postojowy byłby aż zbyt duży jak na obecne potrzeby. Ciężko mi zmierzyć jego dokładne wymiary (zwłaszcza długość) ale mniej więcej byłby on szeroki na 18 metrów i długi na około 65-70m. A samo użycie pętli opartej na przystanku końcowym -> placu postojowym -> przystanku początkowym spowoduje że wciąż będzie to jedna z najbardziej pojemnych pętli w mieście.
Ostatnio zmieniony 2 lut 2014, o 10:05 przez Cukier, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

#30 Post autor: scyzor663 » 2 lut 2014, o 10:37

Nie chce się upierać - to Twój projekt. Ale i tak uważam, że pętla nigdy za duża nie jest ;) ( w takim wypadku gdzie jest to duży węzeł przesiadkowy ).

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Projekty infrastruktury transportowej”