Pętla tramwajowa Kombinat
Moderator: Moderatorzy
W pierwotnej propozycji Cukra zjazd z peronu #1 miał pewien zakos, co nieco zwiększa promień skrętu. Ile on wynosi? Imho to tam przegub zawróci
Dodatkowy pas do "wyprzedzania" przy peronie #1 nie jest głupim pomysłem i nie wyklucza się nijak z promieniem skrętu.
Jest tylko kwestia świateł. Jeśli tam miałyby być światła, to czarno to widzę. Jest za dużo możliwości relacji tramwajowych, żeby tam światłą miały jakiekolwiek sens bytu...
Dodatkowy pas do "wyprzedzania" przy peronie #1 nie jest głupim pomysłem i nie wyklucza się nijak z promieniem skrętu.
Jest tylko kwestia świateł. Jeśli tam miałyby być światła, to czarno to widzę. Jest za dużo możliwości relacji tramwajowych, żeby tam światłą miały jakiekolwiek sens bytu...
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.
Pytanie tylko czy Ujastek Mogilski zostanie i obok poleci S7 czy zostanie wchłonięta ? Jeśli zostanie to miasto mogłoby się postarać o budowę tam ronda z pieniędzy GDDKiA. Dlatego też przynajmniej do budowy S7 powstrzymałbym się z przebudową układu pod Kombinatem. Szczególnie że nie wiadomo też co stanie się z zajezdnią i odcinkiem Kombinat- Brama nr.4 gdzie ma przebiegać S7.
Tak naprawdę to ciężko mi to ocenić, mój rysunek nie jest zbyt dokładny. Ale gdyby się już tym zajęli specjaliści to by pewnie wymierzyli co i jak i odpowiednio poszerzyli przełączkę jak należytomta1 pisze:W pierwotnej propozycji Cukra zjazd z peronu #1 miał pewien zakos, co nieco zwiększa promień skrętu. Ile on wynosi? Imho to tam przegub zawróci
Nie po to zawężam al. Solidarności do jednego pasa, robię parkingi i po dwa przejścia dla pieszych - na obu końcach peronów - by wstawiać tam światła.. Światła to zło i trzeba się tego wyzbywać za wszelką cenę!tomta1 pisze:Jest tylko kwestia świateł. Jeśli tam miałyby być światła, to czarno to widzę. Jest za dużo możliwości relacji tramwajowych, żeby tam światłą miały jakiekolwiek sens bytu...
Nie zostanie. S7 ma iść dokładnie po trasie Ujastku Mogilskiego. Węzeł Igołomska mniej więcej na poziomie Bramy nr 4, tunel pod al. Solidarności, węzeł z Łowińskiego, kawałek dalej pełna koniczyna z Kocmyrzowską.scyzor663 pisze:Pytanie tylko czy Ujastek Mogilski zostanie i obok poleci S7 czy zostanie wchłonięta ? Jeśli zostanie to miasto mogłoby się postarać o budowę tam ronda z pieniędzy GDDKiA.
S7 w samą okolice Kombinatu nie ingeruje. Tylko przeleci pod al. Solidarności oraz zniknie ul. Ujastek Mogilski. Rejon głównej bramy nie będzie ruszany.scyzor663 pisze:Dlatego też przynajmniej do budowy S7 powstrzymałbym się z przebudową układu pod Kombinatem.
S7 ma iść tu za ogrodzeniem zajezdni, więc sama zajezdnia zostanie bez zmian.scyzor663 pisze:Szczególnie że nie wiadomo też co stanie się z zajezdnią
Ja to wiem, Ty to wiesz, tylko ZIKiT tego nie wieCukier pisze:Nie po to zawężam al. Solidarności do jednego pasa, robię parkingi i po dwa przejścia dla pieszych - na obu końcach peronów - by wstawiać tam światła.. Światła to zło i trzeba się tego wyzbywać za wszelką cenę!tomta1 pisze:Jest tylko kwestia świateł. Jeśli tam miałyby być światła, to czarno to widzę. Jest za dużo możliwości relacji tramwajowych, żeby tam światłą miały jakiekolwiek sens bytu...
-
- Dyrektor
- Posty: 1098
- Rejestracja: 1 cze 2013, o 23:00
Fakt, właśnie z racji tego, że nic z takiej relacji nie korzysta, całkowicie o niej zapomniałem. W takim razie w pełni zgadzam się z utytułowaniem przystanków za skrzyżowanie.Cukier pisze: Wówczas w relacji Zajezdnia - Kopiec Wandy nie będzie przystanku w ogóle. Jasne, obecnie nic liniowo tej relacji nie używa, ale nie wiemy co będzie za iks lat.
A co do Twojej propozycji pętli, to policzyłeś ile zmieści się na niej E1+C3?
Pytanie o pojemność pętli już padło, na poprzedniej stronie: http://pkk.info.pl/postlink/86082.htm#86082CzynDobro4Fun pisze:A co do Twojej propozycji pętli, to policzyłeś ile zmieści się na niej E1+C3?
-
- Dyrektor
- Posty: 1098
- Rejestracja: 1 cze 2013, o 23:00
Pomysł nie upadł, pomysł wciąż żyje. Dziś i wczoraj pracowałem nad przerysowaniem go do Corela tj. zamianą wersji rastrowej na wektorową, która ma znacznie więcej plusów. Przy okazji zmieniłem parę drobiazgów które wynikły w trakcie dyskusji:
- dodałem pas do omijania pojazdów prowadzących wymianę pasażerską na peronie 1.
- przeniosłem chodnik prowadzący przez środową wyspę nieco na wschód, przez co udało mi się zwiększyć długość peronu 1 i wg. moich szacunków ma on obecnie około 82 metrów długości
- poszerzyłem trochę przełączkę do zawracania, myślę że teraz nie powinno być problemu z wykręceniem tam autobusu kończącego na peronie 1
- zrobiłem nieco wcześniej rozjazd na dwa tory odstawcze dzięki czemu pojemność pętli wzrosła. Szacunkowo pojemność małej pętli (wraz ze zwrotnicą rozjazdową mała/duża) wynosi 108mb a pojemność dużej pętli (już bez zwrotnicy rozjazdowej mała/duża) wynosi 102mb. Nieznacznie zmniejszyło to plac postojowy dla autobusów, ale zawsze można go powiększyć kosztem trawnika. Przy okazji zmierzyłem jeszcze raz najciaśniejszy łuk (mała pętla) i ma on promień równy 23m
- dodałem dodatkowy, czwarty peron, który w zasadzie służyłby jedynie jako przystanek końcowy dla linii docierającej na Kombinat od strony Kopca Wandy, bo dopiero teraz zauważyłem że w tej relacji takiego przystanku brakowało.
- zmieniłem nieco rozmalowanie pasów ruchu czyniąc je wygodniejsze dla kierowców, jednocześnie zrezygnowałem z parkowania równoległego na prawym pasie bo uznałem je za bezsensowne w obliczu wielkiego parkingu w pobliżu.
- uwzględniłem na mapie drogę dla rowerów, przy czym zakończyłem ją przy peronie 1 bo uznałem że najlepszym wyjściem będzie dalsza jazda w ruchu ogólnym. Tu można poszerzyć wspólny pas na tyle by mógł równolegle jechać samochód i rower. Przy skrzyżowaniu z Mrozową jezdnia w jednym kierunku jest na tyle szeroka że nawet dwa samochody by się minęły. Zresztą generalnie pasy ruchu mi wyszły dość szerokie - pas wzdłuż peronu 3 w stronę Elektromontażu ma wg. moich szacunków 5,2m
Wrzucam wersję poglądową, możliwe że coś jeszcze przeoczyłem. Wersja jest czysta, na białym tle (bo to grafika wektorowa), dlatego waży niecałe 50KB. Jest jak najbardziej wykonalne dodanie jako tła obrazu z Google Maps lecz wówczas musiałaby to być grafika rastrowa o ogromnych wymiarach, a co za tym idzie plik by dużo ważył.
Planuję jeszcze dodać opisy, póki co wersja jest pod tym względem goła.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/204 ... mbinat.svg
- dodałem pas do omijania pojazdów prowadzących wymianę pasażerską na peronie 1.
- przeniosłem chodnik prowadzący przez środową wyspę nieco na wschód, przez co udało mi się zwiększyć długość peronu 1 i wg. moich szacunków ma on obecnie około 82 metrów długości
- poszerzyłem trochę przełączkę do zawracania, myślę że teraz nie powinno być problemu z wykręceniem tam autobusu kończącego na peronie 1
- zrobiłem nieco wcześniej rozjazd na dwa tory odstawcze dzięki czemu pojemność pętli wzrosła. Szacunkowo pojemność małej pętli (wraz ze zwrotnicą rozjazdową mała/duża) wynosi 108mb a pojemność dużej pętli (już bez zwrotnicy rozjazdowej mała/duża) wynosi 102mb. Nieznacznie zmniejszyło to plac postojowy dla autobusów, ale zawsze można go powiększyć kosztem trawnika. Przy okazji zmierzyłem jeszcze raz najciaśniejszy łuk (mała pętla) i ma on promień równy 23m
- dodałem dodatkowy, czwarty peron, który w zasadzie służyłby jedynie jako przystanek końcowy dla linii docierającej na Kombinat od strony Kopca Wandy, bo dopiero teraz zauważyłem że w tej relacji takiego przystanku brakowało.
- zmieniłem nieco rozmalowanie pasów ruchu czyniąc je wygodniejsze dla kierowców, jednocześnie zrezygnowałem z parkowania równoległego na prawym pasie bo uznałem je za bezsensowne w obliczu wielkiego parkingu w pobliżu.
- uwzględniłem na mapie drogę dla rowerów, przy czym zakończyłem ją przy peronie 1 bo uznałem że najlepszym wyjściem będzie dalsza jazda w ruchu ogólnym. Tu można poszerzyć wspólny pas na tyle by mógł równolegle jechać samochód i rower. Przy skrzyżowaniu z Mrozową jezdnia w jednym kierunku jest na tyle szeroka że nawet dwa samochody by się minęły. Zresztą generalnie pasy ruchu mi wyszły dość szerokie - pas wzdłuż peronu 3 w stronę Elektromontażu ma wg. moich szacunków 5,2m
Wrzucam wersję poglądową, możliwe że coś jeszcze przeoczyłem. Wersja jest czysta, na białym tle (bo to grafika wektorowa), dlatego waży niecałe 50KB. Jest jak najbardziej wykonalne dodanie jako tła obrazu z Google Maps lecz wówczas musiałaby to być grafika rastrowa o ogromnych wymiarach, a co za tym idzie plik by dużo ważył.
Planuję jeszcze dodać opisy, póki co wersja jest pod tym względem goła.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/204 ... mbinat.svg
Ostatnio zmieniony 1 lut 2014, o 15:46 przez Cukier, łącznie zmieniany 1 raz.
W zasadzie i tak tam miał być chodnik a chodnik od peronu różni się tylko tym że na peronie stoi słupek przystankowy Dodałem ten peron bo moje główne założenie to żeby pętla mogła funkcjonować we wszystkich relacjach, nawet tych które wydają się nadzwyczaj absurdalne.scyzor663 pisze:Jedynie zastanowiłbym się nad sensem tego czwartego peronu bo relacje miałby obsługiwać kosmiczną ale w sumie nic tam nie przeszkadza więc mógłby zostać.
No i ta relacja nie do końca jest taka kosmiczna. Ktoś mi kiedyś sugerował że nie ma sensu utrzymywać dwóch pętli tak blisko siebie - Kombinatu i Kopca Wandy. Do tego dochodzi fakt, że chcąc zorganizować przesiadkę z "10" na zapleszowskie autobusy przy Kopcu Wandy należałoby trochę zainwestować w infrastrukturę typu schody, chodniki, perony. Dyskusyjny byłby tego sens i można by rozważyć skierowanie "10" od Kopca do Kombinatu żeby wszystkie tramwaje były dostępne z jednego miejsca. Motorniczowie też by się z tego ucieszyli bo pętla przy Kopcu zapleczem socjalnym nie grzeszy
Ale w czym konkretniej przeszkadzała? Nasadziłoby się tam jakichś drzew żeby ładnie wyglądało a nie kolejna betonowa pustynia pokroju Małego Płaszowa / Czerwonych Maków..scyzor663 pisze:No i tą trawę z pętli autobusowej bym wywalił bo zapewne by tylko przeszkadzała.
I tak wydaje mi się że plac postojowy byłby aż zbyt duży jak na obecne potrzeby. Ciężko mi zmierzyć jego dokładne wymiary (zwłaszcza długość) ale mniej więcej byłby on szeroki na 18 metrów i długi na około 65-70m. A samo użycie pętli opartej na przystanku końcowym -> placu postojowym -> przystanku początkowym spowoduje że wciąż będzie to jedna z najbardziej pojemnych pętli w mieście.scyzor663 pisze:A trawa przeszkadzała by w tym, że zajmowałaby miejsce - ogólnie rzecz biorąc. Więcej miejsca na pętli może się przydać. Szczególnie że kiedyś mogłyby tam trafić zapleszowskie autobusy.
Ostatnio zmieniony 2 lut 2014, o 10:05 przez Cukier, łącznie zmieniany 1 raz.