Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa

Budynki, parki, osiedla, planowanie przestrzenne, bilbordy

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa

#211 Post autor: Kaszmir » 6 sty 2019, o 23:31

Wg mnie to zależy od definicji "betonowania". Być może się mylę, ale jak dla mnie spora część osób, do której i ja się zaliczam, protestuje nie przeciwko budowaniu samemu w sobie, lecz przeciwko budowaniu nieprzemyślanemu, niekontrolowanemu i łamiącemu przepisy. Kraków jest wg mnie w stanie pomieścić dodatkowych mieszkańców - miejsca jest sporo. Nie mam nic przeciwko gdy buduje się bloki na terenach które wcześniej było słabo zagospodarowane. Natomiast nie podoba mi się, gdy pod zabudowę przeznacza się tereny rekreacyjne czy zielone, tak jak oddano pod blokowiska ziemie przy Parku Lotników Polskich. A już w ogóle przeraża, gdy deweloperzy wpychają budynki tam gdzie na to nie ma miejsca, często tak że ludzie będą sobie dosłownie zaglądać do kuchni. Niedawna sytuacja z Krowoderskiej gdzie mieszkańcy nagle dowiedzieli się że na podwórku kamienicy powstanie blok jest niestety mocnym przykładem.

Przyjmując taką definicję, koniec betonowania nastąpi gdy (wszystkie naraz)
- zacznie się patrzeć na ręce deweloperom i kontrolować czy nie łamią przepisów,
- wprowadzi się [jakieś sensowniejsze] standardy budowlane,
- pokryje Kraków Planami Zagospodarowania Przestrzennego.

Awatar użytkownika
lucapacioli
Dyspozytor
Posty: 649
Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok

Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa

#212 Post autor: lucapacioli » 7 sty 2019, o 08:32

Ja osobiście nie bardzo rozumiem ludzi, którzy alergicznie reagują na każdą wiadomość o budowie nowych bloków w Krakowie. Co w tym złego, że buduje się np. w okolicy AK/Przybyszewskiego, gdzie wcześniej były same chaszcze i nieużytki? Chyba lepiej dogęszczać zabudowę w miejscu, gdzie istnieje sprawna KM, niż wybudować kilka bloków na obrzeżach, dla których stworzy się co najwyżej jakiegoś potworka z f 1/60, co oczywiście zmusi ludzi tam mieszkających do korzystania z samochodów i zwiększy, i tak już ogromne, korki i smog?
3) wprowadzone zostają odgórne regulacje dot. ilości ludności napływowej, która może się w mieście osiedlać
Ten warunek jest nie tyle "niepoprawny politycznie", co idiotyczny i przede wszystkim niemożliwy do wprowadzenia, bo niby jak?
Co to jest "ludność napływowa"? Mieszkaniec podtarnowskiej wsi chcący zamieszkać w Krakowie? Jak masz zamiar mu zabronić zamieszkania w Krakowie?
Obcokrajowcy? Można dyskutować, na ile należy im zezwalać na przyjazd do Polski, ale to leży w kompetencjach parlamentu/rządu, i jeśli mają pozwolenie na pobyt w naszym kraju to jak chcesz im zabronić osiedlenia się w stolicy Małopolski?


Dobrze, że Kraków się rozwija i potrzebne są nowe mieszkania, ważne, by budować je z głową, a do tego konieczne jest spełnienie trzech warunków, które bardzo trafnie sformułował Kaszmir.
lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości

NowaHutaWschód
Dyspozytor
Posty: 599
Rejestracja: 27 gru 2010, o 20:02
Lokalizacja: Nowa Huta

Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa

#213 Post autor: NowaHutaWschód » 9 sty 2019, o 12:50

lucapacioli pisze:Ja osobiście nie bardzo rozumiem ludzi, którzy alergicznie reagują na każdą wiadomość o budowie nowych bloków w Krakowie. Co w tym złego, że buduje się np. w okolicy AK/Przybyszewskiego, gdzie wcześniej były same chaszcze i nieużytki? Chyba lepiej dogęszczać zabudowę w miejscu, gdzie istnieje sprawna KM, niż wybudować kilka bloków na obrzeżach, dla których stworzy się co najwyżej jakiegoś potworka z f 1/60, co oczywiście zmusi ludzi tam mieszkających do korzystania z samochodów i zwiększy, i tak już ogromne, korki i smog?
3) wprowadzone zostają odgórne regulacje dot. ilości ludności napływowej, która może się w mieście osiedlać
Ten warunek jest nie tyle "niepoprawny politycznie", co idiotyczny i przede wszystkim niemożliwy do wprowadzenia, bo niby jak?
Co to jest "ludność napływowa"? Mieszkaniec podtarnowskiej wsi chcący zamieszkać w Krakowie? Jak masz zamiar mu zabronić zamieszkania w Krakowie?
Obcokrajowcy? Można dyskutować, na ile należy im zezwalać na przyjazd do Polski, ale to leży w kompetencjach parlamentu/rządu, i jeśli mają pozwolenie na pobyt w naszym kraju to jak chcesz im zabronić osiedlenia się w stolicy Małopolski?


Dobrze, że Kraków się rozwija i potrzebne są nowe mieszkania, ważne, by budować je z głową, a do tego konieczne jest spełnienie trzech warunków, które bardzo trafnie sformułował Kaszmir.
Tylko czy Ci "napływowi" chcą korzystać z KM, z doświadczenia wiem, że duże grono osób nie da się oderwać od samochodu, najlepszy przykład w mojej firmie, miejscowi jeżdżą MPK i nie mają problemu z przesiadkami, a niestety osoby z "napływu", mający do pokonania 4-5 przystanków bez przesiadki, pchają się i tak w auto.

Co do zabudowy, niestety duża część inwestycji jest słabo przemyślana i pchana w tereny gdzie już są gigantyczne problemy komunikacyjne, Kraków to miasto gdzie każdy kawałek zieleni musi być sprzedany deweloperom i zabudowany, powinno się budować w kierunku obrzeży, a nie wciskać nowe osiedla, między już istniejące. Nie mówiąc o infrastrukturze drogowej, która nie jest z gumy i w wielu miejscach nie ma szansy na obsłużenie kolejnych wozów z nowego osiedla.
Polska Kibolska

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa

#214 Post autor: Cukier » 9 sty 2019, o 21:58

NowaHutaWschód pisze:powinno się budować w kierunku obrzeży, a nie wciskać nowe osiedla, między już istniejące
Sugerujesz, że jeśli się podwoi liczbę mieszkańców na takim Złocieniu czy Klinach, to będzie im znacznie łatwiej zapewnić dostęp do komunikacji zbiorowej, niż gdyby tą samą ilość ludzi osiedlić przy Mogilskiej?

Zabudowywanie obrzeży to właśnie jeden wielki problem, który prowadzi do tego że ludzie chcąc nie chcąc stają się skazani na samochody, a jak się to kończy to widzimy. Z transportowego* punktu widzenia najlepsze byłoby miasto złożone tylko z drapaczy chmur po 100 pięter, ale położonych na tyle blisko siebie, by dało się między nimi przemieszczać pieszo.

* mam na myśli transport po drogach publicznych i pozwalam sobie przemilczeć kwestię transportu pionowego w ramach samych budynków.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa

#215 Post autor: Kaszmir » 9 sty 2019, o 23:05

Rozumiem Twoją argumentację, choć akurat Złocień po uruchomieniu porządnego SKA ma szansę stać się całkiem atrakcyjnym obszarem, z czasem dojazdu do centrum krótszym niż wiele innych, teoretycznie położonych bliżej, osiedli :)

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7982
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa

#216 Post autor: Locutus » 10 sty 2019, o 08:13

Tyle tylko, że nie ma planów, aby powstała porządna SKA.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa

#217 Post autor: Kaszmir » 11 sty 2019, o 15:48

Tauron Arena zasłonięta blokami. Takie rzeczy to tylko w Krakowie
https://dziennikpolski24.pl/tauron-aren ... gn=artykul
Budowa osiedla Supernova przy ulicy Lema, tuż przed halą sportowo-widowiskową Tauron Arena Kraków, jest już praktycznie ukończona. Inwestycja od początku budziła kontrowersje, bo bloki mieszkalne powstały tam, gdzie plan miejscowy przewidywał zabudowę usługową (choć mieszkańcy woleli tereny rekreacyjne). I tak największa w regionie hala, do której zjeżdżają gwiazdy z całego świata, została zasłonięta ścianą betonu.

pjetrek
Specjalista
Posty: 271
Rejestracja: 25 cze 2017, o 11:17

Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa

#218 Post autor: pjetrek » 11 sty 2019, o 16:46

Teraz tylko czekać, jak mieszkańcy nowych bloków zaczną protestować przeciwko "zbyt głośnej okolicy", tłumom ludzi, źle parkującym samochodom i "ogólnym niedogodnościom" związanym z sąsiednią Areną... :rotfl: :rotfl: :rotfl:

NowaHutaWschód
Dyspozytor
Posty: 599
Rejestracja: 27 gru 2010, o 20:02
Lokalizacja: Nowa Huta

Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa

#219 Post autor: NowaHutaWschód » 11 sty 2019, o 17:16

To jest ta rozwaga w betonowaniu Krakowa, moze od razu caly park zabudowac, tyle terenu sie marnuje, a deweloper chetnie zaplaci za nowe miejsce, a i jakies koperty pod stołem sie znajda.
Polska Kibolska

Castaway
Dyspozytor
Posty: 689
Rejestracja: 27 mar 2012, o 13:11
Lokalizacja: Małopolska

Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa

#220 Post autor: Castaway » 11 sty 2019, o 18:04

Nie przypuszczam, żeby ktoś tam się wprowadził na stałe. To będą mieszkania dla studentów i na AirBnB. Dla tej kategorii najemców bliskość Areny to zaleta :wall:
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.

PanA
Dyrektor
Posty: 1093
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa

#221 Post autor: PanA » 11 sty 2019, o 19:37

Locutus pisze:Tyle tylko, że nie ma planów, aby powstała porządna SKA.
Bo nie miałaby odpowiedniego pokrycia z biletów. I dlatego właśnie trzeba urbanizować tereny przy liniach kolejowych, by włączenie SKA do siatki połączeń miejskich się opłacało.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

dominik
Moderator
Posty: 165
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 14:27

Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa

#222 Post autor: dominik » 12 sty 2019, o 11:55

Deweloper przegrał w sądzie ws. Zakrzówka
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/dewelo ... 28715.html
Kraków City Park, który w pierwszej połowie 2018 roku złożył wniosek o pozwolenie wycięcia drzew i krzewów przy ul. św. Jacka na Zakrzówku, przegrał sprawę w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym. Wcześniej zgody na wycinkę nie wydał magistrat.

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa

#223 Post autor: Mseifer » 29 sty 2019, o 18:49

Małopolska bez konserwatora zabytków
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/malopo ... iiX1EcMHX8

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa

#224 Post autor: Kaszmir » 11 lut 2019, o 17:28

DEWELOPER NIE MUSI BUDOWAĆ DODATKOWEGO PASA RUCHU
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/dewelo ... 29143.html
Urzędnicy ZDMK spowodowali, że firma deweloperska nie musiała wykonywać wcześniej zaplanowanych prac. – Inwestycja w wersji pierwotnej będzie realizowana w późniejszym czasie. Aneks do umowy nie określa konkretnej daty. Natomiast zadania w nim ujęte będą zrealizowane po zakończeniu przez inwestora całej budowy. Przewidywany okres ukończenia prac to co najmniej dwa lata – wyjaśnia Magdalena Wasiak. Na budowę pasa do skrętu w prawo z ulicy Wielickiej kierowcy będą musieli poczekać minimum do 2021 roku.

kucyk
Dyrektor
Posty: 3393
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa

#225 Post autor: kucyk » 12 lut 2019, o 18:06

Kaszmir pisze:DEWELOPER NIE MUSI BUDOWAĆ DODATKOWEGO PASA RUCHU
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/dewelo ... 29143.html
Urzędnicy ZDMK spowodowali, że firma deweloperska nie musiała wykonywać wcześniej zaplanowanych prac. – Inwestycja w wersji pierwotnej będzie realizowana w późniejszym czasie. Aneks do umowy nie określa konkretnej daty. Natomiast zadania w nim ujęte będą zrealizowane po zakończeniu przez inwestora całej budowy. Przewidywany okres ukończenia prac to co najmniej dwa lata – wyjaśnia Magdalena Wasiak. Na budowę pasa do skrętu w prawo z ulicy Wielickiej kierowcy będą musieli poczekać minimum do 2021 roku.

Zapewne będzie to robione przez innego inwestora i jako inne zadanie być może związane z budową estakady drogowej w kierunku Bagrów (kolejny odcinek III obwodnicy) i przebudową skrzyżowania ulic Wielickiej, Kamieńskiego, Nowosądeckiej. Być może się mylę ale takie są moje przypuszczenia. :]

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Architektura i zagospodarowanie przestrzeni”