Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa
Moderator: Moderatorzy
Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa
Wg mnie to zależy od definicji "betonowania". Być może się mylę, ale jak dla mnie spora część osób, do której i ja się zaliczam, protestuje nie przeciwko budowaniu samemu w sobie, lecz przeciwko budowaniu nieprzemyślanemu, niekontrolowanemu i łamiącemu przepisy. Kraków jest wg mnie w stanie pomieścić dodatkowych mieszkańców - miejsca jest sporo. Nie mam nic przeciwko gdy buduje się bloki na terenach które wcześniej było słabo zagospodarowane. Natomiast nie podoba mi się, gdy pod zabudowę przeznacza się tereny rekreacyjne czy zielone, tak jak oddano pod blokowiska ziemie przy Parku Lotników Polskich. A już w ogóle przeraża, gdy deweloperzy wpychają budynki tam gdzie na to nie ma miejsca, często tak że ludzie będą sobie dosłownie zaglądać do kuchni. Niedawna sytuacja z Krowoderskiej gdzie mieszkańcy nagle dowiedzieli się że na podwórku kamienicy powstanie blok jest niestety mocnym przykładem.
Przyjmując taką definicję, koniec betonowania nastąpi gdy (wszystkie naraz)
- zacznie się patrzeć na ręce deweloperom i kontrolować czy nie łamią przepisów,
- wprowadzi się [jakieś sensowniejsze] standardy budowlane,
- pokryje Kraków Planami Zagospodarowania Przestrzennego.
Przyjmując taką definicję, koniec betonowania nastąpi gdy (wszystkie naraz)
- zacznie się patrzeć na ręce deweloperom i kontrolować czy nie łamią przepisów,
- wprowadzi się [jakieś sensowniejsze] standardy budowlane,
- pokryje Kraków Planami Zagospodarowania Przestrzennego.
- lucapacioli
- Dyspozytor
- Posty: 649
- Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok
Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa
Ja osobiście nie bardzo rozumiem ludzi, którzy alergicznie reagują na każdą wiadomość o budowie nowych bloków w Krakowie. Co w tym złego, że buduje się np. w okolicy AK/Przybyszewskiego, gdzie wcześniej były same chaszcze i nieużytki? Chyba lepiej dogęszczać zabudowę w miejscu, gdzie istnieje sprawna KM, niż wybudować kilka bloków na obrzeżach, dla których stworzy się co najwyżej jakiegoś potworka z f 1/60, co oczywiście zmusi ludzi tam mieszkających do korzystania z samochodów i zwiększy, i tak już ogromne, korki i smog?
Co to jest "ludność napływowa"? Mieszkaniec podtarnowskiej wsi chcący zamieszkać w Krakowie? Jak masz zamiar mu zabronić zamieszkania w Krakowie?
Obcokrajowcy? Można dyskutować, na ile należy im zezwalać na przyjazd do Polski, ale to leży w kompetencjach parlamentu/rządu, i jeśli mają pozwolenie na pobyt w naszym kraju to jak chcesz im zabronić osiedlenia się w stolicy Małopolski?
Dobrze, że Kraków się rozwija i potrzebne są nowe mieszkania, ważne, by budować je z głową, a do tego konieczne jest spełnienie trzech warunków, które bardzo trafnie sformułował Kaszmir.
Ten warunek jest nie tyle "niepoprawny politycznie", co idiotyczny i przede wszystkim niemożliwy do wprowadzenia, bo niby jak?3) wprowadzone zostają odgórne regulacje dot. ilości ludności napływowej, która może się w mieście osiedlać
Co to jest "ludność napływowa"? Mieszkaniec podtarnowskiej wsi chcący zamieszkać w Krakowie? Jak masz zamiar mu zabronić zamieszkania w Krakowie?
Obcokrajowcy? Można dyskutować, na ile należy im zezwalać na przyjazd do Polski, ale to leży w kompetencjach parlamentu/rządu, i jeśli mają pozwolenie na pobyt w naszym kraju to jak chcesz im zabronić osiedlenia się w stolicy Małopolski?
Dobrze, że Kraków się rozwija i potrzebne są nowe mieszkania, ważne, by budować je z głową, a do tego konieczne jest spełnienie trzech warunków, które bardzo trafnie sformułował Kaszmir.
lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości
-
- Dyspozytor
- Posty: 599
- Rejestracja: 27 gru 2010, o 20:02
- Lokalizacja: Nowa Huta
Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa
Tylko czy Ci "napływowi" chcą korzystać z KM, z doświadczenia wiem, że duże grono osób nie da się oderwać od samochodu, najlepszy przykład w mojej firmie, miejscowi jeżdżą MPK i nie mają problemu z przesiadkami, a niestety osoby z "napływu", mający do pokonania 4-5 przystanków bez przesiadki, pchają się i tak w auto.lucapacioli pisze:Ja osobiście nie bardzo rozumiem ludzi, którzy alergicznie reagują na każdą wiadomość o budowie nowych bloków w Krakowie. Co w tym złego, że buduje się np. w okolicy AK/Przybyszewskiego, gdzie wcześniej były same chaszcze i nieużytki? Chyba lepiej dogęszczać zabudowę w miejscu, gdzie istnieje sprawna KM, niż wybudować kilka bloków na obrzeżach, dla których stworzy się co najwyżej jakiegoś potworka z f 1/60, co oczywiście zmusi ludzi tam mieszkających do korzystania z samochodów i zwiększy, i tak już ogromne, korki i smog?
Ten warunek jest nie tyle "niepoprawny politycznie", co idiotyczny i przede wszystkim niemożliwy do wprowadzenia, bo niby jak?3) wprowadzone zostają odgórne regulacje dot. ilości ludności napływowej, która może się w mieście osiedlać
Co to jest "ludność napływowa"? Mieszkaniec podtarnowskiej wsi chcący zamieszkać w Krakowie? Jak masz zamiar mu zabronić zamieszkania w Krakowie?
Obcokrajowcy? Można dyskutować, na ile należy im zezwalać na przyjazd do Polski, ale to leży w kompetencjach parlamentu/rządu, i jeśli mają pozwolenie na pobyt w naszym kraju to jak chcesz im zabronić osiedlenia się w stolicy Małopolski?
Dobrze, że Kraków się rozwija i potrzebne są nowe mieszkania, ważne, by budować je z głową, a do tego konieczne jest spełnienie trzech warunków, które bardzo trafnie sformułował Kaszmir.
Co do zabudowy, niestety duża część inwestycji jest słabo przemyślana i pchana w tereny gdzie już są gigantyczne problemy komunikacyjne, Kraków to miasto gdzie każdy kawałek zieleni musi być sprzedany deweloperom i zabudowany, powinno się budować w kierunku obrzeży, a nie wciskać nowe osiedla, między już istniejące. Nie mówiąc o infrastrukturze drogowej, która nie jest z gumy i w wielu miejscach nie ma szansy na obsłużenie kolejnych wozów z nowego osiedla.
Polska Kibolska
Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa
Sugerujesz, że jeśli się podwoi liczbę mieszkańców na takim Złocieniu czy Klinach, to będzie im znacznie łatwiej zapewnić dostęp do komunikacji zbiorowej, niż gdyby tą samą ilość ludzi osiedlić przy Mogilskiej?NowaHutaWschód pisze:powinno się budować w kierunku obrzeży, a nie wciskać nowe osiedla, między już istniejące
Zabudowywanie obrzeży to właśnie jeden wielki problem, który prowadzi do tego że ludzie chcąc nie chcąc stają się skazani na samochody, a jak się to kończy to widzimy. Z transportowego* punktu widzenia najlepsze byłoby miasto złożone tylko z drapaczy chmur po 100 pięter, ale położonych na tyle blisko siebie, by dało się między nimi przemieszczać pieszo.
* mam na myśli transport po drogach publicznych i pozwalam sobie przemilczeć kwestię transportu pionowego w ramach samych budynków.
Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa
Rozumiem Twoją argumentację, choć akurat Złocień po uruchomieniu porządnego SKA ma szansę stać się całkiem atrakcyjnym obszarem, z czasem dojazdu do centrum krótszym niż wiele innych, teoretycznie położonych bliżej, osiedli
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7982
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa
Tyle tylko, że nie ma planów, aby powstała porządna SKA.
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa
Tauron Arena zasłonięta blokami. Takie rzeczy to tylko w Krakowie
https://dziennikpolski24.pl/tauron-aren ... gn=artykul
https://dziennikpolski24.pl/tauron-aren ... gn=artykul
Budowa osiedla Supernova przy ulicy Lema, tuż przed halą sportowo-widowiskową Tauron Arena Kraków, jest już praktycznie ukończona. Inwestycja od początku budziła kontrowersje, bo bloki mieszkalne powstały tam, gdzie plan miejscowy przewidywał zabudowę usługową (choć mieszkańcy woleli tereny rekreacyjne). I tak największa w regionie hala, do której zjeżdżają gwiazdy z całego świata, została zasłonięta ścianą betonu.
Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa
Teraz tylko czekać, jak mieszkańcy nowych bloków zaczną protestować przeciwko "zbyt głośnej okolicy", tłumom ludzi, źle parkującym samochodom i "ogólnym niedogodnościom" związanym z sąsiednią Areną...
-
- Dyspozytor
- Posty: 599
- Rejestracja: 27 gru 2010, o 20:02
- Lokalizacja: Nowa Huta
Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa
To jest ta rozwaga w betonowaniu Krakowa, moze od razu caly park zabudowac, tyle terenu sie marnuje, a deweloper chetnie zaplaci za nowe miejsce, a i jakies koperty pod stołem sie znajda.
Polska Kibolska
Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa
Nie przypuszczam, żeby ktoś tam się wprowadził na stałe. To będą mieszkania dla studentów i na AirBnB. Dla tej kategorii najemców bliskość Areny to zaleta
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.
Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa
Bo nie miałaby odpowiedniego pokrycia z biletów. I dlatego właśnie trzeba urbanizować tereny przy liniach kolejowych, by włączenie SKA do siatki połączeń miejskich się opłacało.Locutus pisze:Tyle tylko, że nie ma planów, aby powstała porządna SKA.
MKM-owie to jednak wielkie:
Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa
Deweloper przegrał w sądzie ws. Zakrzówka
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/dewelo ... 28715.html
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/dewelo ... 28715.html
Kraków City Park, który w pierwszej połowie 2018 roku złożył wniosek o pozwolenie wycięcia drzew i krzewów przy ul. św. Jacka na Zakrzówku, przegrał sprawę w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym. Wcześniej zgody na wycinkę nie wydał magistrat.
-
- Administrator Techniczny
- Posty: 9959
- Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
- Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
- Kontakt:
Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa
Małopolska bez konserwatora zabytków
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/malopo ... iiX1EcMHX8
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/malopo ... iiX1EcMHX8
Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa
DEWELOPER NIE MUSI BUDOWAĆ DODATKOWEGO PASA RUCHU
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/dewelo ... 29143.html
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/dewelo ... 29143.html
Urzędnicy ZDMK spowodowali, że firma deweloperska nie musiała wykonywać wcześniej zaplanowanych prac. – Inwestycja w wersji pierwotnej będzie realizowana w późniejszym czasie. Aneks do umowy nie określa konkretnej daty. Natomiast zadania w nim ujęte będą zrealizowane po zakończeniu przez inwestora całej budowy. Przewidywany okres ukończenia prac to co najmniej dwa lata – wyjaśnia Magdalena Wasiak. Na budowę pasa do skrętu w prawo z ulicy Wielickiej kierowcy będą musieli poczekać minimum do 2021 roku.
Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa
Kaszmir pisze:DEWELOPER NIE MUSI BUDOWAĆ DODATKOWEGO PASA RUCHU
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/dewelo ... 29143.htmlUrzędnicy ZDMK spowodowali, że firma deweloperska nie musiała wykonywać wcześniej zaplanowanych prac. – Inwestycja w wersji pierwotnej będzie realizowana w późniejszym czasie. Aneks do umowy nie określa konkretnej daty. Natomiast zadania w nim ujęte będą zrealizowane po zakończeniu przez inwestora całej budowy. Przewidywany okres ukończenia prac to co najmniej dwa lata – wyjaśnia Magdalena Wasiak. Na budowę pasa do skrętu w prawo z ulicy Wielickiej kierowcy będą musieli poczekać minimum do 2021 roku.
Zapewne będzie to robione przez innego inwestora i jako inne zadanie być może związane z budową estakady drogowej w kierunku Bagrów (kolejny odcinek III obwodnicy) i przebudową skrzyżowania ulic Wielickiej, Kamieńskiego, Nowosądeckiej. Być może się mylę ale takie są moje przypuszczenia.