Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa

Budynki, parki, osiedla, planowanie przestrzenne, bilbordy

Moderator: Moderatorzy

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 3543
Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta

Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa

#1 Post autor: Łukasz » 1 lis 2016, o 12:53

Co wybudują obok Ciebie i jak bardzo będzie to uciążliwe?
http://krknews.pl/wybuduja-obok-bedzie-uciazliwe/

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa

#2 Post autor: Mistrzejowiczanin » 7 lis 2016, o 16:25

Deweloper chce zabudować działki przy cmentarzu Rakowickim
http://biznes.lovekrakow.pl/aktualnosci ... 17444.html

A miało tam zostać przeniesione Archiwum Narodowe z Siennej i pod nie była ta działka szykowana. I co teraz? Wszędzie ta deweloperska zaraza się zainstaluje, nie odpuszczą ani jednej działki pod wyższe cele. :/
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 3543
Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta

Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa

#3 Post autor: Łukasz » 10 lis 2016, o 21:19

Luneta Warszawska. Miasto będzie negocjować z deweloperem
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,4442 ... perem.html

Festence
Dyspozytor
Posty: 590
Rejestracja: 8 maja 2012, o 16:42
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa

#4 Post autor: Festence » 13 lis 2016, o 15:45

Nie znalazłem tematu poświęconemu Zabłociu, więc wrzucam tutaj:

Deweloper prezentuje drugi etap osiedla na Zabłociu
http://biznes.lovekrakow.pl/aktualnosci ... 17513.html
Firma ATAL rozpoczęła sprzedaż mieszkań w drugim etapie powstającego projektu mieszkaniowego ATAL Residence. Na terenie dawnej fabryki Miraculum powstanie siedmiopiętrowy budynek z 77 apartamentami.
W ramach projektu powstanie też garaż oraz miejsca naziemne postojowe, które łącznie pomieszczą 56 samochodów.
Bez komentarza.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa

#5 Post autor: Kaszmir » 13 lis 2016, o 15:55

Pytanie, czy 56 to liczone tylko dla naziemnych miejsc postojowych, czy włącznie z garażem (artykuł jest wg mnie nieprecyzyjny w tej kwestii).

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa

#6 Post autor: Mistrzejowiczanin » 17 lis 2016, o 14:20

Osiedle mieszkaniowe w zamian za park?
http://www.dziennikpolski24.pl/region/a ... ,11467364/
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 3543
Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta

Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa

#7 Post autor: Łukasz » 18 lis 2016, o 18:36

Rosną biurowce dla 20 tysięcy osób. Miasto stanie w korkach
http://www.dziennikpolski24.pl/region/a ... ,11471276/

Jest też odpowiedź ZIKiT-u na ten artykuł:
Dziś w Dzienniku Polskim ukazał się artykuł na temat rosnącej liczby biurowców w okolicach ronda Mogilskiego i dworca PKP. W związku z obawami dotyczącymi wzmożonego ruchu w tym rejonie ZIKiT rozpoczął już (z inicjatywy Prezydenta Trzmiela) analizy dotyczące tego obszaru w kontekście optymalizacji siatki transportu zbiorowego.
Pierwszych wyników należy się spodziewać w połowie grudnia, ale już teraz widzimy pozytywne aspekty lokalizacji tak dużych obszarów biurowych i miejsc pracy w tej okolicy, z uwagi na równoległe inwestycje kolejowe oraz rozwój Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Prawie wszystkie istniejące, planowane i oddawane właśnie do użytku obiekty są w odległości maksymalnie około 1km od istniejącego dworca Głównego oraz planowanego przystanku przy Hali Targowej, co zapewni dostępność do trzech linii kolei aglomeracyjnej obsługującej zarówno gminy ościenne jak i Podgórze, Borek Fałęcki, Bronowice, Azory, Zabłocie, Bieżanów, Złocień, Prądnik Biały, Prądnik Czerwony oraz Mistrzejowice.
Można zatem wyjść z założenia, że dużą część podróży przejmie bardzo efektywny, pojemny i szybki środek transportu jakim jest pociąg. Teza ta jednak wymaga potwierdzenia w wynikach badań, zatem z jej potwierdzeniem trzeba się wstrzymać do czasu ukończenia obliczeń.
https://www.facebook.com/ZIKiT.Krakow/p ... 8719155511

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa

#8 Post autor: Lw25 » 18 lis 2016, o 18:51

O, widzę, że w ZIKiT też się zagotowali jak przeczytali, że nie inwestuje się w komunikację w rejonie, mimo, że lk8 i lk 118 dopiero co po remoncie, lk 91 w remoncie, lk133 w remonie, na lk94 trwają prace utrzymaniowe, lk624 w budowie, PLK zbuduje z 4 nowe przystanki, a ZIKiT z 3...
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7982
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa

#9 Post autor: Locutus » 19 lis 2016, o 11:05

lukaskrk pisze:(...) Można zatem wyjść z założenia, że dużą część podróży przejmie bardzo efektywny, pojemny i szybki środek transportu jakim jest pociąg. (...)
Jak wprowadzą integrację taryfową, to ewentualnie być może, ale pewnie jednak nie... Bo też i niestety pociąg większość ogromnych osiedli omija z daleka, a każdy potok pasażerski ma dwa końce... Jak nie wprowadzą integracji taryfowej, to już w ogóle nie ma o czym mówić...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa

#10 Post autor: Mistrzejowiczanin » 21 lis 2016, o 15:48

Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa

#11 Post autor: Mistrzejowiczanin » 23 lis 2016, o 15:29

Przemiany na Matecznym. Rosną nowe bloki i biurowiec
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,4442 ... rowce.html
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa

#12 Post autor: Mistrzejowiczanin » 24 lis 2016, o 14:18

Złocień - nowe bloki, coraz więcej mieszkańców. I korki
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,4442 ... korki.html

Na Złocieniu teraz bardzo dużo się buduje i dobrze, bo jest to teren idealnie pod to. Będzie SKA, to będzie wygodne połączenie z centrum, choć może by też pomyśleć nad pociągnięciem tam tramwaju z Nowego Bieżanowa?
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa

#13 Post autor: scyzor663 » 24 lis 2016, o 20:15

Jak będzie integracja taryfowa z SKA, to tramwaj będzie bez sensu - będzie po prostu nieopłacalny czasowo.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa

#14 Post autor: Kaszmir » 30 lis 2016, o 17:09

scyzor663 pisze:Jak będzie integracja taryfowa z SKA, to tramwaj będzie bez sensu - będzie po prostu nieopłacalny czasowo.
Przede wszystkim - na co zwracano uwagę podczas dyskusji o tramwaju do Galerii Bronowice - lepiej tak projektować linie, by dostęp do komunikacji szynowej miało jak najwięcej rejonów, a nie że niektóre będą mieć i pociąg i tramwaj, a inne żadnego.

Oczywiście to ładnie brzmi "zbudujmy tramwaj do Złocienia", lecz pieniądze są ograniczone, i lepiej te środki wydać na linię w rejonie, który nie będzie miał dostępu do SKA.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa

#15 Post autor: Mistrzejowiczanin » 1 gru 2016, o 14:42

Dwa lata między zielenią a betonem
http://www.dziennikpolski24.pl/region/a ... ,11523814/
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Architektura i zagospodarowanie przestrzeni”