Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 14 paź 2019, o 22:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 kwi 2016, o 08:06 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 29 wrz 2009, o 14:57
Posty: 1760
Lokalizacja: Mistrzejowice
aislinnek napisał(a):
bielanek napisał(a):
Nie demonizujmy, że nie ma integracji taryfowej, bo jest na pewnym poziomie (bilet zintegrowany) i jeśli ktoś chce może skorzystać. Owszem brakuje do tego podejścia kompleksowego, ale też nie można mówić, że nie ma nic .


Z tego co kojarzę to chyba na bilecie miesięcznym aglomeracyjnym nie mogę korzystać z SKA? I to jest podstawa, bo żeby dojechać (hipotetycznie, bo obecnie ściągnęli z Batowic nawet 280) do miasta SKA muszę zapłacić za miesięczny aglo bodaj 144zł i dodatkowo kilkadziesiąt (75?) za SKA. Bezsens. A codziennie jeżdżenie na bilecie zintegrowanym 70 minutowym ;)...w pewnych wypadkach nawet może działać, ale to jednak 10,80 zł dziennie.


No nie możesz niestety, dlatego piszę, że jest to na pewnym poziomie tylko.
W normalnym układzie masz Kraków Batowice - Kraków Główny 6km w 6 min.
Cenowo przy zakupie dwóch różnych biletów jest tak:
1. SKA + KMK sieć I+II -> 75zł + 140zł = 215zł
2. SKA + KMK 1 linia aglo -> 75zł + 70zł = 145zł

Cenowo przy zakupie zintegrowanego:
1. SKA + KMK sieć I i 1 linia algo -> 67,5zł + 120zł = 187,5zł
2. SKA + KMK 1 linia aglo -> 67,5zł + 42zł = 109,5zł

Idealnie byłoby jak jest w Warszawie czy miastach zagranicznych, ale tutaj na przeszkodzie stoją i kwestie prawne, a głównie finansowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 kwi 2016, o 12:52 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 12:22
Posty: 3087
Lokalizacja: Michałowice
bielanek napisał(a):
...ale tutaj na przeszkodzie stoją i kwestie prawne...

Wymień jakie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 kwi 2016, o 17:36 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 2005
Lokalizacja: Kreuzberg
Jedyną przeszkodą jest idiotyzm i kompetencje osób przy władzy.

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 kwi 2016, o 18:36 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7083
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Niestety Sgriffin ma rację. Innej przyczyny niż niedasizm (czyli niechęć do podejmowania jakichkolwiek działań, które wymagałyby choć trochę organizacyjnego wysiłku) brak.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 kwi 2016, o 23:19 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2014, o 11:23
Posty: 2329
Lokalizacja: Kraków
W magistracie może nie myślą, że tu już albo jeszcze Kraków, więc problemu nie ma.

_________________
Tabor tramwajowy w Krakowie - opracowanie własne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2016, o 05:29 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 28 wrz 2009, o 02:47
Posty: 5131
Lokalizacja: - KrK
Czas na świeże informacje. Nie wiem jak wy ale Czyżyny bis jak nic, tylko tutaj nie ma Stella-Sawickiego, a jednopasmowa Piasta Kołodzieja.
Obrazek
W planach powstać mają same 9/10 piętrowe bloki. Na wrzesień w trakcie budowy plan przedstawia się tak:
Wawel Service - Piasta Park - 1/16 bloków
Dom Bud - 4/6 bloków
Inter Bud - Piasta Towers - 1/5 bloków + II i III etap w przyszłości.

Jeszcze mały kwadracik zaznaczony obok pętli wszystko wskazuję na to, że to teren kościoła, bo stacjonowało na tym klepisku kilka autobusów na ŚDM.
Obrazek

_________________
https://www.facebook.com/tramwajemistrzejowice - RY - RG - HG :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2016, o 07:41 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 29 wrz 2009, o 14:57
Posty: 1760
Lokalizacja: Mistrzejowice
I gdzie ten tramwaj na Piasta zmieszczą...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2016, o 07:52 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 2005
Lokalizacja: Kreuzberg
Zrobią sygnalizacje przez plac przed blokami jak na Azorach przez stację :D

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2016, o 08:06 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 16:35
Posty: 2124
Lokalizacja: kraków
bielanek napisał(a):
I gdzie ten tramwaj na Piasta zmieszczą...

Nie będą przedłużać. :) Po co? Jak wybudują tyle bloków to obecna pętlą będzie w samym środku osiedla. ;P Jedyne co trzeba zrobić to ją przebudować i zrobić na niej trzeci tor aby pomieścić dodatkowe tramwaje dla kolejnej mocnej linii oprócz "52". =P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2016, o 08:39 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22616
kucyk napisał(a):
Nie będą przedłużać. :) Po co? Jak wybudują tyle bloków to obecna pętlą będzie w samym środku osiedla. ;P

Linia kolejowa też będzie w środku osiedla... prawie ;P

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2016, o 14:07 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
kucyk napisał(a):
Nie będą przedłużać. :) Po co? Jak wybudują tyle bloków to obecna pętlą będzie w samym środku osiedla. ;P Jedyne co trzeba zrobić to ją przebudować i zrobić na niej trzeci tor aby pomieścić dodatkowe tramwaje dla kolejnej mocnej linii oprócz "52". =P

Będą przedłużać do stacji kolejowej, tylko w zasadzie nie wiadomo jeszcze do której; czy do Kraków Batowice, czy do Kraków Piastów.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2016, o 19:14 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10774
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Mistrzejowiczanin napisał(a):
kucyk napisał(a):
Nie będą przedłużać. :) Po co? Jak wybudują tyle bloków to obecna pętlą będzie w samym środku osiedla. ;P Jedyne co trzeba zrobić to ją przebudować i zrobić na niej trzeci tor aby pomieścić dodatkowe tramwaje dla kolejnej mocnej linii oprócz "52". =P

Będą przedłużać do stacji kolejowej, tylko w zasadzie nie wiadomo jeszcze do której; czy do Kraków Batowice, czy do Kraków Piastów.

Moim zdaniem fajnie było by zrobić nowy przystanek kolejowy, a nad nim puścić prostopadle tramwaj estakadą i pętlę zrobić dopiero po północnej stronie torów. Raz, że byłaby fajna przesiadka (jak w Płaszowie - schody / windy prosto na perony), a dwa że takie rozwiązanie dużo ułatwiłoby w przyszłości, gdyby się okazało, że urbanizacja się na linii kolejowej nie zatrzyma. No i można by zrobić przy pętli tramwajowej dworzec dla autobusów, do którego doprowadziłoby się drogę do głównej szosy batowickiej.

Oczywiście wymagałoby to współpracy z gminami ościennymi, bo granica Krakowa biegnie wzdłuż linii kolejowej. I tu już mogłyby być problemy, bo Batowice są w gminie Zielonki, dla której jest to mało istotny cypel, w który zapewne nie ma większego sensu inwestować. Dalej są Raciborowice, które są w gminie Michałowice, dla której również jest to najdalej wysunięty na południe cypel, ale już nieco bardziej istotny, gdyż mógłby stanowić drugi najsensowniejszy dojazd do miasta obok DK7. Dalej zaś są Zastów i Wiktorowice, które są już w gminie Kocmyrzów-Luborzyca, która również nie sądzę by była skora inwestować w ten korytarz dojazdu do Krakowa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2016, o 19:19 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 2005
Lokalizacja: Kreuzberg
I jeszcze trasę Raciborowicką mozna dołożyć :)

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2016, o 19:30 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Oczywiście, macie rację. Tramwaj można by było dociągnąć nawet do Raciborowic, ponieważ tajemnicą poliszynela jest, że m.in. w tamtą stronę pójdzie rozwój miasta, a nawet jeżeli nie do Raciborowic czy innych Wiktorowic, to chociaż właśnie tak jak pisze Cukier - za tory, dla wygodnej przesiadki na pociąg.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2016, o 19:58 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10774
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Sgriffin napisał(a):
I jeszcze trasę Raciborowicką mozna dołożyć

Takiej na szczęście nie ma w planach z lat 70, więc możemy być spokojni. Jeśli chodzi o moją wizję, to estakada (właściwie to bardziej wiadukt?) nad torami byłby tylko dla tramwaju, pieszych i rowerzystów, czyli niejako byłby rozszerzeniem możliwości obecnej kładki o tramwaje.

Natomiast uważam, że istniejący wiadukt drogowy przy stacji Batowice powinien zostać w trybie natychmiastowym rozebrany i przebudowany na cywilizowany, czyli taki gdzie jest zachowana skrajnia do wymijania. Do tego ronda na obu jego końcach. Ewentualnie zespół dwóch jednokierunkowych wiaduktów i układ drogowy przypominający układ torów tramwajowych na Placu Centralnym.

Mistrzejowiczanin napisał(a):
ponieważ tajemnicą poliszynela jest, że m.in. w tamtą stronę pójdzie rozwój miasta, a nawet jeżeli nie do Raciborowic czy innych Wiktorowic

Też tak sądzę. Póki co zabudowuje się obszar na południe od torów, ale tam kiedyś skończy się miejsce, a okolica nadal będzie atrakcyjna - przez bliskość sklepów, tramwaju i pociągu. Zaryzykowałbym, że to nawet lepsze miejsce niż Ruczaj, bo tam trzeba było budować wszystko od zera, a tutaj najważniejszy element czyli linia kolejowa już jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL