Bohaterów Września, os. Piastów

Budynki, parki, osiedla, planowanie przestrzenne, bilbordy

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
bielanek
Dyrektor
Posty: 1760
Rejestracja: 29 wrz 2009, o 14:57
Lokalizacja: Mistrzejowice
Kontakt:

Bohaterów Września, os. Piastów

#31 Post autor: bielanek » 29 kwie 2016, o 08:06

aislinnek pisze:
bielanek pisze:Nie demonizujmy, że nie ma integracji taryfowej, bo jest na pewnym poziomie (bilet zintegrowany) i jeśli ktoś chce może skorzystać. Owszem brakuje do tego podejścia kompleksowego, ale też nie można mówić, że nie ma nic .
Z tego co kojarzę to chyba na bilecie miesięcznym aglomeracyjnym nie mogę korzystać z SKA? I to jest podstawa, bo żeby dojechać (hipotetycznie, bo obecnie ściągnęli z Batowic nawet 280) do miasta SKA muszę zapłacić za miesięczny aglo bodaj 144zł i dodatkowo kilkadziesiąt (75?) za SKA. Bezsens. A codziennie jeżdżenie na bilecie zintegrowanym 70 minutowym ;)...w pewnych wypadkach nawet może działać, ale to jednak 10,80 zł dziennie.
No nie możesz niestety, dlatego piszę, że jest to na pewnym poziomie tylko.
W normalnym układzie masz Kraków Batowice - Kraków Główny 6km w 6 min.
Cenowo przy zakupie dwóch różnych biletów jest tak:
1. SKA + KMK sieć I+II -> 75zł + 140zł = 215zł
2. SKA + KMK 1 linia aglo -> 75zł + 70zł = 145zł

Cenowo przy zakupie zintegrowanego:
1. SKA + KMK sieć I i 1 linia algo -> 67,5zł + 120zł = 187,5zł
2. SKA + KMK 1 linia aglo -> 67,5zł + 42zł = 109,5zł

Idealnie byłoby jak jest w Warszawie czy miastach zagranicznych, ale tutaj na przeszkodzie stoją i kwestie prawne, a głównie finansowe.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3146
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Bohaterów Września, os. Piastów

#32 Post autor: tomek_m » 29 kwie 2016, o 12:52

bielanek pisze:...ale tutaj na przeszkodzie stoją i kwestie prawne...
Wymień jakie?

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2029
Rejestracja: 4 paź 2013, o 13:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Bohaterów Września, os. Piastów

#33 Post autor: Sgriffin » 29 kwie 2016, o 17:36

Jedyną przeszkodą jest idiotyzm i kompetencje osób przy władzy.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7353
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Bohaterów Września, os. Piastów

#34 Post autor: Locutus » 29 kwie 2016, o 18:36

Niestety Sgriffin ma rację. Innej przyczyny niż niedasizm (czyli niechęć do podejmowania jakichkolwiek działań, które wymagałyby choć trochę organizacyjnego wysiłku) brak.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2341
Rejestracja: 1 sie 2014, o 11:23
Lokalizacja: Kraków

Bohaterów Września, os. Piastów

#35 Post autor: DaroKRK » 29 kwie 2016, o 23:19

W magistracie może nie myślą, że tu już albo jeszcze Kraków, więc problemu nie ma.

brovar
Dyrektor
Posty: 5148
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 02:47
Lokalizacja: - KrK

Bohaterów Września, os. Piastów

#36 Post autor: brovar » 13 wrz 2016, o 05:29

Czas na świeże informacje. Nie wiem jak wy ale Czyżyny bis jak nic, tylko tutaj nie ma Stella-Sawickiego, a jednopasmowa Piasta Kołodzieja.
Obrazek
W planach powstać mają same 9/10 piętrowe bloki. Na wrzesień w trakcie budowy plan przedstawia się tak:
Wawel Service - Piasta Park - 1/16 bloków
Dom Bud - 4/6 bloków
Inter Bud - Piasta Towers - 1/5 bloków + II i III etap w przyszłości.

Jeszcze mały kwadracik zaznaczony obok pętli wszystko wskazuję na to, że to teren kościoła, bo stacjonowało na tym klepisku kilka autobusów na ŚDM.
Obrazek

bielanek
Dyrektor
Posty: 1760
Rejestracja: 29 wrz 2009, o 14:57
Lokalizacja: Mistrzejowice
Kontakt:

Bohaterów Września, os. Piastów

#37 Post autor: bielanek » 13 wrz 2016, o 07:41

I gdzie ten tramwaj na Piasta zmieszczą...

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2029
Rejestracja: 4 paź 2013, o 13:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Bohaterów Września, os. Piastów

#38 Post autor: Sgriffin » 13 wrz 2016, o 07:52

Zrobią sygnalizacje przez plac przed blokami jak na Azorach przez stację :D
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

kucyk
Dyrektor
Posty: 2340
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Bohaterów Września, os. Piastów

#39 Post autor: kucyk » 13 wrz 2016, o 08:06

bielanek pisze:I gdzie ten tramwaj na Piasta zmieszczą...
Nie będą przedłużać. :) Po co? Jak wybudują tyle bloków to obecna pętlą będzie w samym środku osiedla. ;P Jedyne co trzeba zrobić to ją przebudować i zrobić na niej trzeci tor aby pomieścić dodatkowe tramwaje dla kolejnej mocnej linii oprócz "52". =P

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Bohaterów Września, os. Piastów

#40 Post autor: Kaszmir » 13 wrz 2016, o 08:39

kucyk pisze:Nie będą przedłużać. :) Po co? Jak wybudują tyle bloków to obecna pętlą będzie w samym środku osiedla. ;P
Linia kolejowa też będzie w środku osiedla... prawie ;P

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Bohaterów Września, os. Piastów

#41 Post autor: Mistrzejowiczanin » 13 wrz 2016, o 14:07

kucyk pisze:Nie będą przedłużać. :) Po co? Jak wybudują tyle bloków to obecna pętlą będzie w samym środku osiedla. ;P Jedyne co trzeba zrobić to ją przebudować i zrobić na niej trzeci tor aby pomieścić dodatkowe tramwaje dla kolejnej mocnej linii oprócz "52". =P
Będą przedłużać do stacji kolejowej, tylko w zasadzie nie wiadomo jeszcze do której; czy do Kraków Batowice, czy do Kraków Piastów.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10871
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Bohaterów Września, os. Piastów

#42 Post autor: Cukier » 13 wrz 2016, o 19:14

Mistrzejowiczanin pisze:
kucyk pisze:Nie będą przedłużać. :) Po co? Jak wybudują tyle bloków to obecna pętlą będzie w samym środku osiedla. ;P Jedyne co trzeba zrobić to ją przebudować i zrobić na niej trzeci tor aby pomieścić dodatkowe tramwaje dla kolejnej mocnej linii oprócz "52". =P
Będą przedłużać do stacji kolejowej, tylko w zasadzie nie wiadomo jeszcze do której; czy do Kraków Batowice, czy do Kraków Piastów.
Moim zdaniem fajnie było by zrobić nowy przystanek kolejowy, a nad nim puścić prostopadle tramwaj estakadą i pętlę zrobić dopiero po północnej stronie torów. Raz, że byłaby fajna przesiadka (jak w Płaszowie - schody / windy prosto na perony), a dwa że takie rozwiązanie dużo ułatwiłoby w przyszłości, gdyby się okazało, że urbanizacja się na linii kolejowej nie zatrzyma. No i można by zrobić przy pętli tramwajowej dworzec dla autobusów, do którego doprowadziłoby się drogę do głównej szosy batowickiej.

Oczywiście wymagałoby to współpracy z gminami ościennymi, bo granica Krakowa biegnie wzdłuż linii kolejowej. I tu już mogłyby być problemy, bo Batowice są w gminie Zielonki, dla której jest to mało istotny cypel, w który zapewne nie ma większego sensu inwestować. Dalej są Raciborowice, które są w gminie Michałowice, dla której również jest to najdalej wysunięty na południe cypel, ale już nieco bardziej istotny, gdyż mógłby stanowić drugi najsensowniejszy dojazd do miasta obok DK7. Dalej zaś są Zastów i Wiktorowice, które są już w gminie Kocmyrzów-Luborzyca, która również nie sądzę by była skora inwestować w ten korytarz dojazdu do Krakowa.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2029
Rejestracja: 4 paź 2013, o 13:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Bohaterów Września, os. Piastów

#43 Post autor: Sgriffin » 13 wrz 2016, o 19:19

I jeszcze trasę Raciborowicką mozna dołożyć :)
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Bohaterów Września, os. Piastów

#44 Post autor: Mistrzejowiczanin » 13 wrz 2016, o 19:30

Oczywiście, macie rację. Tramwaj można by było dociągnąć nawet do Raciborowic, ponieważ tajemnicą poliszynela jest, że m.in. w tamtą stronę pójdzie rozwój miasta, a nawet jeżeli nie do Raciborowic czy innych Wiktorowic, to chociaż właśnie tak jak pisze Cukier - za tory, dla wygodnej przesiadki na pociąg.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10871
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Bohaterów Września, os. Piastów

#45 Post autor: Cukier » 13 wrz 2016, o 19:58

Sgriffin pisze:I jeszcze trasę Raciborowicką mozna dołożyć
Takiej na szczęście nie ma w planach z lat 70, więc możemy być spokojni. Jeśli chodzi o moją wizję, to estakada (właściwie to bardziej wiadukt?) nad torami byłby tylko dla tramwaju, pieszych i rowerzystów, czyli niejako byłby rozszerzeniem możliwości obecnej kładki o tramwaje.

Natomiast uważam, że istniejący wiadukt drogowy przy stacji Batowice powinien zostać w trybie natychmiastowym rozebrany i przebudowany na cywilizowany, czyli taki gdzie jest zachowana skrajnia do wymijania. Do tego ronda na obu jego końcach. Ewentualnie zespół dwóch jednokierunkowych wiaduktów i układ drogowy przypominający układ torów tramwajowych na Placu Centralnym.
Mistrzejowiczanin pisze: ponieważ tajemnicą poliszynela jest, że m.in. w tamtą stronę pójdzie rozwój miasta, a nawet jeżeli nie do Raciborowic czy innych Wiktorowic
Też tak sądzę. Póki co zabudowuje się obszar na południe od torów, ale tam kiedyś skończy się miejsce, a okolica nadal będzie atrakcyjna - przez bliskość sklepów, tramwaju i pociągu. Zaryzykowałbym, że to nawet lepsze miejsce niż Ruczaj, bo tam trzeba było budować wszystko od zera, a tutaj najważniejszy element czyli linia kolejowa już jest.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Architektura i zagospodarowanie przestrzeni”