Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 14 paź 2019, o 21:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 kwi 2016, o 06:51 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7083
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Jak sobie doliczysz pół godziny kwitnięcia i czekania na pociąg, to zobaczysz, że wcale nie jest to takie rewelacyjne rozwiązanie...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 kwi 2016, o 08:13 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 24 lis 2014, o 00:30
Posty: 508
Locutus napisał(a):
Jak sobie doliczysz pół godziny kwitnięcia i czekania na pociąg, to zobaczysz, że wcale nie jest to takie rewelacyjne rozwiązanie...

Pozdrawiam!
LOKI


Jeżeli pociągi jeżdżą co pół godziny to średni czas oczekiwania to 15 minut. Przy synchronizacji z liniami autobusowymi już znacznie mniej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 kwi 2016, o 18:51 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 12:22
Posty: 3087
Lokalizacja: Michałowice
Z jednej strony może i byłby to dobry pomysł skierowania autobusów 2x0 i 2x7 jadących od Węgrzc i Batowic, do nowo wybudowanego dworca przy stacji Batowice i integracji biletowej z SKA . No ale z drugiej strony, Węgrzce już miały takie połączenie linią 280, co widać nie cieszyło się powodzeniem, skoro gmina Zielonki wystąpiła o przetrasowanie linii, na zakorkowaną 29 Listopada i dalej do Nowego Kleparza. :hmm:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 kwi 2016, o 19:01 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 21:15
Posty: 2601
Lokalizacja: Krowodrza Górka
tomek_m napisał(a):
Węgrzce już miały takie połączenie linią 280, co widać nie cieszyło się powodzeniem


Bo Prądnik Czerwony to żaden węzeł przesiadkowy? Jedna linia w kierunku Dworca Głównego, która jeździ jak chce i stoi w korkach. Jak mam mieć alternatywę - jechać na Prądnik, czekać nie wiadomo ile na '105' i stać w korkach, albo jechać '280' na Kleparz bez przesiadki i stać w korkach, to tak wolę to pierwsze. Czasowo i tak wyjdzie lepiej bo nie muszę się przesiadać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 kwi 2016, o 19:12 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 12:22
Posty: 3087
Lokalizacja: Michałowice
Ale ja nie miałem na myśli Prądnika Czerwonego i "105" do dworca, tylko 280 do stacji Batowice i przesiadka na SKA, przecież przystanek był przy stacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 kwi 2016, o 19:19 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 21:15
Posty: 2601
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Ale, żeby to działało to musi być SKA przecież :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 kwi 2016, o 20:03 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 12:22
Posty: 3087
Lokalizacja: Michałowice
A linia SKA z Miechowa i Sędziszowa to nie jest SKA? :) Tylko brak wspólnej taryfy biletowej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 kwi 2016, o 20:06 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 21:15
Posty: 2601
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Raz nie ma taryfy, dwa nie ma taktu, trzy kursów jest mało. Takie SKA to jednak co innego niż to gdyby powstała linia do Nowej Huty kursująca co pół godziny w równym takcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 kwi 2016, o 20:11 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 12:22
Posty: 3087
Lokalizacja: Michałowice
O linii SKA do Nowej Huty raczej możemy zapomnieć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 kwi 2016, o 20:26 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22616
tomek_m napisał(a):
O linii SKA do Nowej Huty raczej możemy zapomnieć.

Dlaczego? Jest w Studium:
Cytuj:
W Studium przyjęto założenia zgodne z planami Marszałka Województwa Małopolskiego, czyli cztery linie, kursujące co 30 minut każda, ze średnią prędkością 39-40 km/h:
* Wieliczka – Kraków – Balice (Lotnisko),
* Tarnów – Kraków – Trzebinia,
* Podbory Skawińskie – Kraków – Sędziszów,
* Kraków Główny – Kraków Batowice – Kraków Nowa Huta – Podłęże – Kraków Bieżanów – Kraków Główny (okrężna).
https://krabok.wordpress.com/2016/04/24 ... a-krakowa/

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 kwi 2016, o 21:06 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Cytuj:
* Kraków Główny – Kraków Batowice – Kraków Nowa Huta – Podłęże – Kraków Bieżanów – Kraków Główny (okrężna).

No cóż. Powiem, iż o takowych planach nie słyszałem, ale pomysł byłby zbawienny pod względem komunikacji dla rejonów Luboczy, Wadowa, Podgrabia, Zesławic, Wzgórz. No właśnie, a dla tych trzech ostatnich przydałoby się zrobić stację przy Morcinka, Kocmyrzowskiego koło "Wiaduktów" no i reaktywować "Podgrabie Wisłę". :thumbup: Oczywiście również wyremontować całą dużą obwodnicę, bo stan torów też pozostawia tam wiele do życzenia.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 kwi 2016, o 22:38 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 24 lis 2014, o 00:30
Posty: 508
tomek_m napisał(a):
A linia SKA z Miechowa i Sędziszowa to nie jest SKA? Tylko brak wspólnej taryfy biletowej.


Brak taryfy to jedno, brak jakiejkowlej synchronizacji linii (rano na pewno na SKA się nie trafiało jadąc 280, a to wtedy są największe korki), ale też promowania połączeń mieszanych, co wynika także z braku integracji taryfowej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 kwi 2016, o 23:28 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 29 wrz 2009, o 14:57
Posty: 1760
Lokalizacja: Mistrzejowice
aislinnek napisał(a):
tomek_m napisał(a):
A linia SKA z Miechowa i Sędziszowa to nie jest SKA? Tylko brak wspólnej taryfy biletowej.


Brak taryfy to jedno, brak jakiejkowlej synchronizacji linii (rano na pewno na SKA się nie trafiało jadąc 280, a to wtedy są największe korki), ale też promowania połączeń mieszanych, co wynika także z braku integracji taryfowej.


Nie demonizujmy, że nie ma integracji taryfowej, bo jest na pewnym poziomie (bilet zintegrowany) i jeśli ktoś chce może skorzystać. Owszem brakuje do tego podejścia kompleksowego, ale też nie można mówić, że nie ma nic ;).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 kwi 2016, o 06:55 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7083
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
@ Bielanek - z całym szacunkiem, ale integracja taryfowa polega na obowiązywaniu TYCH SAMYCH biletów. W Krakowie autobusy miejskie zintegrowane są z tramwajami - bo kasujesz w nich te same bilety, te same bilety czasowe i okresowe są ważne, etc. Ale nie z KMŁ - bo tam musisz mieć osobny bilet. To, że taki bilet nawet nazywa się "zintegrowany" nie sprawia, że taki jest w istocie. Tramwaj w Rouen nazywa się metrem, ale jednak nie stał się od tego niczym innym niż klasycznym tramwajem z tunelem pod centrum. Integracją nie jest też kodowanie dwóch osobnych biletów na jednym nośniku. Integrację masz chociażby w Warszawie - gdzie ze zwykłym biletem godzinnym, dziennym czy sieciówką możesz jeździć autobusem, tramwajem, metrem i pociągiem.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 kwi 2016, o 07:54 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 24 lis 2014, o 00:30
Posty: 508
bielanek napisał(a):
Nie demonizujmy, że nie ma integracji taryfowej, bo jest na pewnym poziomie (bilet zintegrowany) i jeśli ktoś chce może skorzystać. Owszem brakuje do tego podejścia kompleksowego, ale też nie można mówić, że nie ma nic .


Z tego co kojarzę to chyba na bilecie miesięcznym aglomeracyjnym nie mogę korzystać z SKA? I to jest podstawa, bo żeby dojechać (hipotetycznie, bo obecnie ściągnęli z Batowic nawet 280) do miasta SKA muszę zapłacić za miesięczny aglo bodaj 144zł i dodatkowo kilkadziesiąt (75?) za SKA. Bezsens. A codziennie jeżdżenie na bilecie zintegrowanym 70 minutowym ;)...w pewnych wypadkach nawet może działać, ale to jednak 10,80 zł dziennie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL