Bohaterów Września, os. Piastów

Budynki, parki, osiedla, planowanie przestrzenne, bilbordy

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7353
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Bohaterów Września, os. Piastów

#16 Post autor: Locutus » 28 kwie 2016, o 06:51

Jak sobie doliczysz pół godziny kwitnięcia i czekania na pociąg, to zobaczysz, że wcale nie jest to takie rewelacyjne rozwiązanie...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

aislinnek
Dyspozytor
Posty: 508
Rejestracja: 24 lis 2014, o 00:30

Bohaterów Września, os. Piastów

#17 Post autor: aislinnek » 28 kwie 2016, o 08:13

Locutus pisze:Jak sobie doliczysz pół godziny kwitnięcia i czekania na pociąg, to zobaczysz, że wcale nie jest to takie rewelacyjne rozwiązanie...

Pozdrawiam!
LOKI
Jeżeli pociągi jeżdżą co pół godziny to średni czas oczekiwania to 15 minut. Przy synchronizacji z liniami autobusowymi już znacznie mniej.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3146
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Bohaterów Września, os. Piastów

#18 Post autor: tomek_m » 28 kwie 2016, o 18:51

Z jednej strony może i byłby to dobry pomysł skierowania autobusów 2x0 i 2x7 jadących od Węgrzc i Batowic, do nowo wybudowanego dworca przy stacji Batowice i integracji biletowej z SKA . No ale z drugiej strony, Węgrzce już miały takie połączenie linią 280, co widać nie cieszyło się powodzeniem, skoro gmina Zielonki wystąpiła o przetrasowanie linii, na zakorkowaną 29 Listopada i dalej do Nowego Kleparza. :hmm:

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2603
Rejestracja: 26 maja 2013, o 21:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Bohaterów Września, os. Piastów

#19 Post autor: scyzor663 » 28 kwie 2016, o 19:01

tomek_m pisze: Węgrzce już miały takie połączenie linią 280, co widać nie cieszyło się powodzeniem
Bo Prądnik Czerwony to żaden węzeł przesiadkowy? Jedna linia w kierunku Dworca Głównego, która jeździ jak chce i stoi w korkach. Jak mam mieć alternatywę - jechać na Prądnik, czekać nie wiadomo ile na '105' i stać w korkach, albo jechać '280' na Kleparz bez przesiadki i stać w korkach, to tak wolę to pierwsze. Czasowo i tak wyjdzie lepiej bo nie muszę się przesiadać.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3146
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Bohaterów Września, os. Piastów

#20 Post autor: tomek_m » 28 kwie 2016, o 19:12

Ale ja nie miałem na myśli Prądnika Czerwonego i "105" do dworca, tylko 280 do stacji Batowice i przesiadka na SKA, przecież przystanek był przy stacji.

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2603
Rejestracja: 26 maja 2013, o 21:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Bohaterów Września, os. Piastów

#21 Post autor: scyzor663 » 28 kwie 2016, o 19:19

Ale, żeby to działało to musi być SKA przecież :P

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3146
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Bohaterów Września, os. Piastów

#22 Post autor: tomek_m » 28 kwie 2016, o 20:03

A linia SKA z Miechowa i Sędziszowa to nie jest SKA? :) Tylko brak wspólnej taryfy biletowej.

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2603
Rejestracja: 26 maja 2013, o 21:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Bohaterów Września, os. Piastów

#23 Post autor: scyzor663 » 28 kwie 2016, o 20:06

Raz nie ma taryfy, dwa nie ma taktu, trzy kursów jest mało. Takie SKA to jednak co innego niż to gdyby powstała linia do Nowej Huty kursująca co pół godziny w równym takcie.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3146
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Bohaterów Września, os. Piastów

#24 Post autor: tomek_m » 28 kwie 2016, o 20:11

O linii SKA do Nowej Huty raczej możemy zapomnieć.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Bohaterów Września, os. Piastów

#25 Post autor: Kaszmir » 28 kwie 2016, o 20:26

tomek_m pisze:O linii SKA do Nowej Huty raczej możemy zapomnieć.
Dlaczego? Jest w Studium:
W Studium przyjęto założenia zgodne z planami Marszałka Województwa Małopolskiego, czyli cztery linie, kursujące co 30 minut każda, ze średnią prędkością 39-40 km/h:
* Wieliczka – Kraków – Balice (Lotnisko),
* Tarnów – Kraków – Trzebinia,
* Podbory Skawińskie – Kraków – Sędziszów,
* Kraków Główny – Kraków Batowice – Kraków Nowa Huta – Podłęże – Kraków Bieżanów – Kraków Główny (okrężna).
https://krabok.wordpress.com/2016/04/24 ... a-krakowa/

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Bohaterów Września, os. Piastów

#26 Post autor: Mistrzejowiczanin » 28 kwie 2016, o 21:06

* Kraków Główny – Kraków Batowice – Kraków Nowa Huta – Podłęże – Kraków Bieżanów – Kraków Główny (okrężna).
No cóż. Powiem, iż o takowych planach nie słyszałem, ale pomysł byłby zbawienny pod względem komunikacji dla rejonów Luboczy, Wadowa, Podgrabia, Zesławic, Wzgórz. No właśnie, a dla tych trzech ostatnich przydałoby się zrobić stację przy Morcinka, Kocmyrzowskiego koło "Wiaduktów" no i reaktywować "Podgrabie Wisłę". :thumbup: Oczywiście również wyremontować całą dużą obwodnicę, bo stan torów też pozostawia tam wiele do życzenia.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

aislinnek
Dyspozytor
Posty: 508
Rejestracja: 24 lis 2014, o 00:30

Bohaterów Września, os. Piastów

#27 Post autor: aislinnek » 28 kwie 2016, o 22:38

tomek_m pisze:A linia SKA z Miechowa i Sędziszowa to nie jest SKA? Tylko brak wspólnej taryfy biletowej.
Brak taryfy to jedno, brak jakiejkowlej synchronizacji linii (rano na pewno na SKA się nie trafiało jadąc 280, a to wtedy są największe korki), ale też promowania połączeń mieszanych, co wynika także z braku integracji taryfowej.

bielanek
Dyrektor
Posty: 1760
Rejestracja: 29 wrz 2009, o 14:57
Lokalizacja: Mistrzejowice
Kontakt:

Bohaterów Września, os. Piastów

#28 Post autor: bielanek » 28 kwie 2016, o 23:28

aislinnek pisze:
tomek_m pisze:A linia SKA z Miechowa i Sędziszowa to nie jest SKA? Tylko brak wspólnej taryfy biletowej.
Brak taryfy to jedno, brak jakiejkowlej synchronizacji linii (rano na pewno na SKA się nie trafiało jadąc 280, a to wtedy są największe korki), ale też promowania połączeń mieszanych, co wynika także z braku integracji taryfowej.
Nie demonizujmy, że nie ma integracji taryfowej, bo jest na pewnym poziomie (bilet zintegrowany) i jeśli ktoś chce może skorzystać. Owszem brakuje do tego podejścia kompleksowego, ale też nie można mówić, że nie ma nic ;).

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7353
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Bohaterów Września, os. Piastów

#29 Post autor: Locutus » 29 kwie 2016, o 06:55

@ Bielanek - z całym szacunkiem, ale integracja taryfowa polega na obowiązywaniu TYCH SAMYCH biletów. W Krakowie autobusy miejskie zintegrowane są z tramwajami - bo kasujesz w nich te same bilety, te same bilety czasowe i okresowe są ważne, etc. Ale nie z KMŁ - bo tam musisz mieć osobny bilet. To, że taki bilet nawet nazywa się "zintegrowany" nie sprawia, że taki jest w istocie. Tramwaj w Rouen nazywa się metrem, ale jednak nie stał się od tego niczym innym niż klasycznym tramwajem z tunelem pod centrum. Integracją nie jest też kodowanie dwóch osobnych biletów na jednym nośniku. Integrację masz chociażby w Warszawie - gdzie ze zwykłym biletem godzinnym, dziennym czy sieciówką możesz jeździć autobusem, tramwajem, metrem i pociągiem.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

aislinnek
Dyspozytor
Posty: 508
Rejestracja: 24 lis 2014, o 00:30

Bohaterów Września, os. Piastów

#30 Post autor: aislinnek » 29 kwie 2016, o 07:54

bielanek pisze:Nie demonizujmy, że nie ma integracji taryfowej, bo jest na pewnym poziomie (bilet zintegrowany) i jeśli ktoś chce może skorzystać. Owszem brakuje do tego podejścia kompleksowego, ale też nie można mówić, że nie ma nic .
Z tego co kojarzę to chyba na bilecie miesięcznym aglomeracyjnym nie mogę korzystać z SKA? I to jest podstawa, bo żeby dojechać (hipotetycznie, bo obecnie ściągnęli z Batowic nawet 280) do miasta SKA muszę zapłacić za miesięczny aglo bodaj 144zł i dodatkowo kilkadziesiąt (75?) za SKA. Bezsens. A codziennie jeżdżenie na bilecie zintegrowanym 70 minutowym ;)...w pewnych wypadkach nawet może działać, ale to jednak 10,80 zł dziennie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Architektura i zagospodarowanie przestrzeni”