Bohaterów Września, os. Piastów

Budynki, parki, osiedla, planowanie przestrzenne, bilbordy

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Bohaterów Września, os. Piastów

#61 Post autor: Cukier » 7 lut 2017, o 19:41

Afterbirds pisze:Czyli chcesz zmusić pasażera żeby (zwłaszcza na pętlach obsługujących linie z małą f) wsiadał w pierwsze co podjedzie i potem kombinował jak dziki osioł żeby dojechał
Zaskoczę Cię, ale sporo pasażerów tak robi z własnej nieprzymuszonej woli.
Afterbirds pisze:albo (alternatywnie) kwitnął na peronie do uświerknięcia?
Jeśli woli to niech kwitnie.
Afterbirds pisze:W tym wypadku - skrajnie wrogiej użytkownikowi.
Zależy jakiemu. Mówię - wiele osób sobie takie rozwiązanie ceni.

Oczywiście zorganizowane w ten sposób perony początkowe powinny trzymać wysoki standard tj. być szerokie, w całości zadaszone i wyposażone w wiele ławek. Fajna byłaby taka tuba jak na poznańskim Dworcu Zachodnim.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Bohaterów Września, os. Piastów

#62 Post autor: Kaszmir » 7 lut 2017, o 20:25

Cukier pisze:Oczywiście zorganizowane w ten sposób perony początkowe powinny trzymać wysoki standard tj. być szerokie, w całości zadaszone i wyposażone w wiele ławek. Fajna byłaby taka tuba jak na poznańskim Dworcu Zachodnim.
Nie zmieni to faktu, że dalej w zimie będzie na nich zimno - nie to, co w tramwaju.

Byłem zwolennikiem pojedynczego peronu (jak w Borku) póki nie było tablic. Teraz ten argument jednak stracił na znaczeniu więc staję po stronie zwolenników wielu peronów.

Awatar użytkownika
lucapacioli
Dyspozytor
Posty: 649
Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok

Bohaterów Września, os. Piastów

#63 Post autor: lucapacioli » 7 lut 2017, o 20:48

Cukier pisze:Właśnie to, że nie musisz patrzeć na te tablice i co więcej im ufać. Zwłaszcza że zdarza się im pokazywać głupoty. Zresztą nawet najbardziej doskonałe tablice będą zapewne pokazywać jedynie rozkładowe godziny odjazdów, a przecież w wielu miejscach wręcz normą są poprzestawiane brygady czy opóźnione odjazdy
Baaardzo naciągany argument. Nie można utrudniać życia pasażerom, tylko dlatego, że jakiś element infrastruktury czasem zawodzi, zresztą ile procentowo jest takich przypadków? A skoro z tablic na pętlach nie ma pożytku, to zawsze można z nich zrezygnować i wrócić do sygnalizatorów, motorniczy pół minuty przed odjazdem zapalałby żółte światło i problem by znikł.
lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7945
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Bohaterów Września, os. Piastów

#64 Post autor: Locutus » 8 lut 2017, o 15:03

Ale w ogóle co my porównujemy? Zwolennik jazdy na zasadzie "co pierwsze to lepsze" ma na pętli z wieloma peronami "niedogodność" w postaci konieczności popatrzenia na tablicę. W ogóle nie wiem jak wiele złej woli trzeba mieć, by konieczność lekkiego obrócenia gałki ocznej oraz minimalnego użycia mózgu nazwać "niedogodnością".

Zwolennik jazdy konkretną linią w konkretnym kierunku na pętli z jednym peronem ma niedogodność sterczenia nawet i dwadzieścia minut, niezależnie od warunków pogodowych. I to już jest realna niedogodność i spory dyskomfort.

Nie ma czego porównywać. Konieczność popatrzenia na tablicę świetlną zajmująca kilka sekund z jednej strony, a konieczność sterczenia nawet i dwadzieścia minut na deszczu, śniegu, mrozie, wietrze, upale, słońcu, etc z drugiej sprawia, że wybór jest oczywisty i może być tylko jeden.

Niestety nie dla krakowskich urzędników, którzy jak zwykle pokazują, w której części ciała mają dobro pasażerów.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Matlak92
Znawca
Posty: 45
Rejestracja: 4 gru 2012, o 15:58
Lokalizacja: Kraków

Bohaterów Września, os. Piastów

#65 Post autor: Matlak92 » 8 lut 2017, o 17:49

Pętli po stronie os. Piastów na pewno nie będzie, nie wiem skąd ten projekt. Prawdopodobnie ktoś posłużył się mapami Google z 2014 r. i zapomniał, że teraz stoją tam nowe bloki. Odległość między blokiem D budowanym przez Dom-Bud, a torami kolejowymi to około 30-40 metrów :lmao: Podobnie wygląda sprawa torów wzdłuż ul. Piasta Kołodzieja, nie ma szans... Tory muszą iść za budynkiem, w którym jest m.in. Biedronka.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Bohaterów Września, os. Piastów

#66 Post autor: Mistrzejowiczanin » 8 lut 2017, o 18:04

Matlak92 pisze:Pętli po stronie os. Piastów na pewno nie będzie, nie wiem skąd ten projekt. Prawdopodobnie ktoś posłużył się mapami Google z 2014 r. i zapomniał, że teraz stoją tam nowe bloki. Odległość między blokiem D budowanym przez Dom-Bud, a torami kolejowymi to około 30-40 metrów :lmao: Podobnie wygląda sprawa torów wzdłuż ul. Piasta Kołodzieja, nie ma szans... Tory muszą iść za budynkiem, w którym jest m.in. Biedronka.
Nieprawda, w tym miejscu gdzie jest zaplanowana pętla po stronie Piastów są chaszcze, jeszcze. Bloki się pobudowały nieco na południe.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

Bohaterów Września, os. Piastów

#67 Post autor: brovar » 11 cze 2017, o 20:12

Pragnę was poinformować, że nowa pętla tramwajowo-autobusowa będzie zlokalizowana po stronie Bohaterów Września.
Planiści zaplanowali również dwa parkingi P&R. Pierwszy w miejscu obecnej pętli tramwajowej, a drugi już po drugiej stronie torowiska PKP.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Bohaterów Września, os. Piastów

#68 Post autor: Mistrzejowiczanin » 11 cze 2017, o 20:39

brovar pisze:Pragnę was poinformować, że nowa pętla tramwajowo-autobusowa będzie zlokalizowana po stronie Bohaterów Września.
Planiści zaplanowali również dwa parkingi P&R. Pierwszy w miejscu obecnej pętli tramwajowej, a drugi już po drugiej stronie torowiska PKP.
Wspaniałe wieści! Nie będzie trzeba więc z tramwajem przecinać ruchliwej ulicy przed pętlą i będzie więc umiejętne wykorzystanie przestrzeni po likwidacji obecnej pętli w postaci tego P+R. Drugi P+R też raczej w dobrym miejscu za tymi torami. Będzie można wygodnie albo przejść przez most nad torami kolejowymi na tramwaj lub autobus, albo co raczej jest w tym przypadku ważniejsze - wygodnie i szybko zejść na stację SKA. :thumbup:
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Bohaterów Września, os. Piastów

#69 Post autor: Mistrzejowiczanin » 13 cze 2017, o 18:24

Nowy wiadukt w Batowicach ma rozładować korki na północy Krakowa
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,4442 ... LokKrakImg
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Krakowiaczek50
Dyspozytor
Posty: 660
Rejestracja: 9 gru 2013, o 20:32
Lokalizacja: Kraków

Bohaterów Września, os. Piastów

#70 Post autor: Krakowiaczek50 » 13 cze 2017, o 18:38

Można by powiedzieć - nareszcie. Tyle lat przeciskania się przez stary i wąski wiadukt, który jest już w opłakanym stanie. Jeszcze trochę i by go trzeba było zamknąć.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1683
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Bohaterów Września, os. Piastów

#71 Post autor: pasazer_mobilisu » 2 wrz 2019, o 13:05

Rząd dofinansuje wiadukt między Krakowem a Batowicami

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/rzad- ... 31925.html
W artykule pojawiają się też nowe lokalizacje pętli tramwajowo-autobusowej, ale patrząc na to jak obecnie wygląda ta okolica nie wiem gdzie miałyby powstać tory do przesuniętej pętli.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Architektura i zagospodarowanie przestrzeni”