Bohaterów Września, os. Piastów

Budynki, parki, osiedla, planowanie przestrzenne, bilbordy

Moderator: Moderatorzy

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

Bohaterów Września, os. Piastów

#46 Post autor: brovar » 6 lut 2017, o 21:58

Czas odświeżyć pewien temat.
Wpadły mi w rączki dwa projekty przedłużenia linii tramwajowej. Pierwszy po stronie Piastów
Obrazek

...i drugi po stronie Bohaterów Września
Obrazek

Nie będę ich recenzował, który z nich lepszy, sami oceńcie. Jedynie ze smutkiem przyjąłem fakt braku P+R, zamiast tego planują B+R... To na pewno nie rozładuje korków na Piasta Kołodzieja, które w okresie styczniowym sięgały w godzinach rannych z Wiaduktu kolejowego przy ul. Powstańców do Ronda Piastowskiego.
Termin realizacji 2020r

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Bohaterów Września, os. Piastów

#47 Post autor: Kaszmir » 6 lut 2017, o 22:14

brovar pisze:Jedynie ze smutkiem przyjąłem fakt braku P+R, zamiast tego planują B+R...
A to nie dlatego, że P+R jest planowane przy batowickiej stacji kolejowej?

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 3543
Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta

Bohaterów Września, os. Piastów

#48 Post autor: Łukasz » 6 lut 2017, o 22:17

Ktoś wie czemu dwa perony dla wysiadających, a tylko jeden dla wsiadających?

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Bohaterów Września, os. Piastów

#49 Post autor: tomek_m » 6 lut 2017, o 22:39

Rozumiem że oba warianty są zlokalizowane przy skrzyżowaniu ulic Piasta Kołodzieja i Powstańców, które zostanie przebudowane na rondo. Jak w takim razie poprowadzą linię tramwajową wzdłuż Piasta Kołodzieja, skoro po jednej stronie jest Urząd Skarbowy i niedawno wybudowany obiekt w którym jest Biedronka, a po drugiej Lidl?

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Bohaterów Września, os. Piastów

#50 Post autor: Cukier » 6 lut 2017, o 22:46

Jak dla mnie wersja z pętlą po stronie Bohaterów Września jest znacznie lepsza. Przy czym zamiast żeberka dałbym trzeci tor końcowy, bo jednak przy dwóch krótkich, poprzecinanych co chwilę torach pętla będzie strasznie niewydolna. Osobiście jednak strasznie żałuję brakło woli współpracy w sprawie wiaduktu tramwajowego nad torami, pętli tramwajowej w Batowicach, autobusowej na Piastów/Bohaterów Września i skondensowanego węzła przesiadkowego w postaci dwóch przystanków vis-a-vis na PAT nad torami kolejowymi, a konkretniej nad przystankiem kolejowym Kraków Piastów.

Do tego DDR jest poprowadzona wręcz debilnie, pomijając fakt po co ona tu w ogóle potrzebna - jak już to pasy rowerowe jak na Piastowskiej.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Bohaterów Września, os. Piastów

#51 Post autor: Mistrzejowiczanin » 6 lut 2017, o 22:57

Ten drugi projekt (po stronie Bohaterów Września jak dla mnie jest lepszy z racji na brak konieczności przekraczania ulicy przed wjazdem na pętlę, choć z drugiej strony ciężej będzie zorganizować przesiadkę między tramwajami i autobusami, a koleją, no chyba, że stacja kolejowa byłaby umieszczona na wysokości pętli i wymagałoby to tylko jednego przejścia przez jezdnię, aby na nią dojść.
Kaszmir pisze:
brovar pisze:Jedynie ze smutkiem przyjąłem fakt braku P+R, zamiast tego planują B+R...
A to nie dlatego, że P+R jest planowane przy batowickiej stacji kolejowej?
P+R powinien być przy właśnie tej pętli nowej na Piastów, bo więcej opcji przesiadkowych, a przy stacji Kraków Batowice, będzie tylko co najwyżej na SKA.
lukaskrk pisze:Ktoś wie czemu dwa perony dla wysiadających, a tylko jeden dla wsiadających?
Ponieważ wszystkie pętle się tak w Krakowie teraz buduje, tą też tak zrobią. Nie wiem czemu, mówią, że tu chodzi o to, aby mieć jeden tramwaj na peronie i nie zastanawiać się nad tym, który wcześniej odjedzie. Niestety takie rozwiązanie ogranicza też przepustowość pętli.
tomek_m pisze:Rozumiem że oba warianty są zlokalizowane przy skrzyżowaniu ulic Piasta Kołodzieja i Powstańców, które zostanie przebudowane na rondo. Jak w takim razie poprowadzą linię tramwajową wzdłuż Piasta Kołodzieja, skoro po jednej stronie jest Urząd Skarbowy i niedawno wybudowany obiekt w którym jest Biedronka, a po drugiej Lidl?
Najtrudniejszy będzie pierwszy odcinek między Lidlem a Biedronką - tu będą musieli cosik wymyśleć, jak przebić się z torowiskiem, ale dalej, przy Urzędzie Skarbowym po prostu drogę przesuną na wschód, a w miejscu drogi zbudują torowisko, bo tam po wschodniej stronie ul. Piasta Kołodzieja jest zachowana rezerwa terenowa na poszerzenie arterii komunikacyjnej.

A tak prawdę mówiąc mam takie trzy pytania: Kiedy można liczyć na realizacje tej nowej pętli przy torach kolejowych wraz z nową stacją? Czy stację kolejową przy nowej pętli na Piastów zbudują wraz z węzłem tramwajowo-autobusowym ukazanym na ilustracjach wyżej? Jak ta stacja będzie się tak właściwie nazywać? Kraków Batowice (obecna stacja Batowice byłaby przemianowana na Kraków Dziekanowice [bardziej precyzyjnie]), Kraków Mistrzejowice, Kraków Piastów, a może coś jeszcze innego?
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

suchy
Dyrektor
Posty: 2444
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

Bohaterów Września, os. Piastów

#52 Post autor: suchy » 6 lut 2017, o 23:38

lukaskrk pisze:Ktoś wie czemu dwa perony dla wysiadających, a tylko jeden dla wsiadających?
Dlatego, bo uważa się, że jest to "nowoczesne" rozwiązanie pozwalające na przesiadkę drzwi-w-drzwi (z autobusu na tramwaj) oraz tak jak Mistrzejowiczanin napisał - do odjazdu gotowy jest tylko 1 tramwaj, więc nie trzeba się zastanawiać, który pojedzie jako pierwszy.

Z drugiej strony (prowadzących) jest to wybitnie upierdliwe rozwiązanie bo 1.zamiast podstawić wagon na swoim peronie i iść sobie do kibelka/zrobić kawę/zjeść kanapkę, to trzeba co kilka minut podjeżdżać do przodu (bo zwolnił się peron do wsiadania / trzeba uwolnić peron dla wysiadających dla kolejnego tramwaju). A po 2 - jeśli pętlę obsługuje więcej linii niż jest torów (np. Maki - 2 tory vs 4 linie), to w przypadku opóźnień - a o takie nie jest przecież ciężko w Krakowie w godzinach szczytu - dochodzi do ciągłego zajeżdżania się brygad, co skutkuje albo koniecznością cofania na żeberko (jeśli takowe jest) albo opóźnionymi wyjazdami.

lukaszpdg
Dyrektor
Posty: 3563
Rejestracja: 26 maja 2015, o 17:08
Lokalizacja: Kraków

Bohaterów Września, os. Piastów

#53 Post autor: lukaszpdg » 7 lut 2017, o 00:09

suchy pisze:A po 2 - jeśli pętlę obsługuje więcej linii niż jest torów (np. Maki - 2 tory vs 4 linie), to w przypadku opóźnień - a o takie nie jest przecież ciężko w Krakowie w godzinach szczytu - dochodzi do ciągłego zajeżdżania się brygad, co skutkuje albo koniecznością cofania na żeberko (jeśli takowe jest) albo opóźnionymi wyjazdami.
Zdarza się i to chyba nie rzadko. Np. dzisiaj widziałem jak "18" cofała na żeberko.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Bohaterów Września, os. Piastów

#54 Post autor: Cukier » 7 lut 2017, o 00:49

suchy pisze:Z drugiej strony (prowadzących) jest to wybitnie upierdliwe rozwiązanie bo 1.zamiast podstawić wagon na swoim peronie i iść sobie do kibelka/zrobić kawę/zjeść kanapkę, to trzeba co kilka minut podjeżdżać do przodu (bo zwolnił się peron do wsiadania / trzeba uwolnić peron dla wysiadających dla kolejnego tramwaju). A po 2 - jeśli pętlę obsługuje więcej linii niż jest torów (np. Maki - 2 tory vs 4 linie), to w przypadku opóźnień - a o takie nie jest przecież ciężko w Krakowie w godzinach szczytu - dochodzi do ciągłego zajeżdżania się brygad, co skutkuje albo koniecznością cofania na żeberko (jeśli takowe jest) albo opóźnionymi wyjazdami.
Wszystko tak naprawdę kwestia dopasowania wielkości pętli do liczy kursów jaką musi udźwignąć. Dlatego tak jak mówię - taki model nadałby się na Piastów, pod warunkiem, że byłyby trzy tory końcowe. Taka ilość powinna być optymalna dla 15-20 kursów/h.

A żeberko to naprawdę średnie rozwiązanie - to tylko jedna zwrotnica mniej niż zbudowanie trzeciego toru, a możliwości znacznie ograniczone plus oczywista upierdliwość takiego rozwiązania dla prowadzących.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7983
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Bohaterów Września, os. Piastów

#55 Post autor: Locutus » 7 lut 2017, o 17:02

@ Suchy - rozwiązanie z jednym peronem dla wsiadających jest wybitnie upierdliwe również i dla pasażerów, bo zamiast przyjść na pętlę i wsiąść do linii, którą potrzebują pojechać, muszą szczękać zębami z zimna, patrząc z nienawiścią jak ich cieplutki tramwaj sobie stoi gdzieś na pętli zupełnie niedostępny, bo przecież odjeżdża dopiero za dwadzieścia minut, a przed nim jeszcze trzy inne...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Bohaterów Września, os. Piastów

#56 Post autor: Cukier » 7 lut 2017, o 17:44

Locutus pisze: rozwiązanie z jednym peronem dla wsiadających jest wybitnie upierdliwe również i dla pasażerów, bo zamiast przyjść na pętlę i wsiąść do linii, którą potrzebują pojechać, muszą szczękać zębami z zimna, patrząc z nienawiścią jak ich coeplutki tramwaj sobie stoi gdzieś na pętli zupełnie niedostępny, bo przecież odjeżdża dopiero za dwadzieścia minut, a przed nim jeszcze trzy inne...
Dla części pasażerów, która koniecznie musi jechać konkretną linią. Dla pasażerów którzy chcą jechać byle czym byle jak najprędzej być bliżej celu rozwiązanie z jednym torem jest zbawienne.

Awatar użytkownika
lucapacioli
Dyspozytor
Posty: 649
Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok

Bohaterów Września, os. Piastów

#57 Post autor: lucapacioli » 7 lut 2017, o 17:54

Niby co w tym takiego zbawiennego? Od tego by sprawdzić, który tramwaj odjeżdża pierwszy są tablice. Wad takie rozwiązanie ma za to mnóstwo, na pierwszy plan wysuwają się te, o których wspomniał Locutus.
lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Bohaterów Września, os. Piastów

#58 Post autor: Cukier » 7 lut 2017, o 18:29

lucapacioli pisze:Niby co w tym takiego zbawiennego? Od tego by sprawdzić, który tramwaj odjeżdża pierwszy są tablice.
Właśnie to, że nie musisz patrzeć na te tablice i co więcej im ufać. Zwłaszcza że zdarza się im pokazywać głupoty. Zresztą nawet najbardziej doskonałe tablice będą zapewne pokazywać jedynie rozkładowe godziny odjazdów, a przecież w wielu miejscach wręcz normą są poprzestawiane brygady czy opóźnione odjazdy. A jeśli już zdarzy się jakieś zatrzymanie na sieci to już totalnie nic nie jeździ zgodnie z planem. I o ile na szlaku mniej więcej da się oszacować za ile przyjedzie pojazd po tym w jakiej aktualnie odległości jest od danego przystanku (sygnał z GPSu), o tyle wręcz niemożliwe jest podanie szacowanego czasu do odjazdu pojazdu który już stoi na pętli i będzie odjeżdżał o innym czasie niż rozkładowy.

Przy jednym torze wszystkie te problemy znikają bo jest bardzo klarownie wiadomo który pojazd odjedzie pierwszy.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Bohaterów Września, os. Piastów

#59 Post autor: Mistrzejowiczanin » 7 lut 2017, o 19:03

Cukier pisze:Dla części pasażerów, która koniecznie musi jechać konkretną linią. Dla pasażerów którzy chcą jechać byle czym byle jak najprędzej być bliżej celu rozwiązanie z jednym torem jest zbawienne.
Co w tym takiego zbawiennego? Taki ktoś kto może jechać czymkolwiek to sprawdzi se na tablicy, który jedzie wcześniej i wsiądzie do niego. Osobiście uważam, że lepszym rozwiązaniem jest jak jest więcej peronów dla wsiadających a np. jeden dla wysiadających. Wszyscy na takim układzie pętli zyskują.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Afterbirds
Dyrektor
Posty: 1485
Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
Lokalizacja: WDZ

Bohaterów Września, os. Piastów

#60 Post autor: Afterbirds » 7 lut 2017, o 19:21

Czyli chcesz zmusić pasażera żeby (zwłaszcza na pętlach obsługujących linie z małą f) wsiadał w pierwsze co podjedzie i potem kombinował jak dziki osioł żeby dojechał gdzie chce albo (alternatywnie) kwitnął na peronie do uświerknięcia? Tak się buduje markę firmy. W tym wypadku - skrajnie wrogiej użytkownikowi. Tylko nie narzekaj potem na skutki...
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Architektura i zagospodarowanie przestrzeni”