Małopolski Dworzec Autobusowy (MDA) i Dworzec Główny (DG)

Budynki, parki, osiedla, planowanie przestrzenne, bilbordy

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Małopolski Dworzec Autobusowy (MDA) i Dworzec Główny (DG

#361 Post autor: yosujiro » 20 lip 2017, o 14:28

Przejąć DGW? Dobre sobie. Niech zgodnie z wcześniejszymi planami stanowiska sobie zrobią z przedłużenia górnej płyty nad przystankami KM, bo i tak aż tyle miejsc nie potrzebują. Ponoć cała rzesza przewoźników m.in. ci z Krzeszowic ma zamiar jeździć spod estakady.

krk
Specjalista
Posty: 286
Rejestracja: 8 maja 2010, o 14:00
Lokalizacja: Kraków-Łobzów

Małopolski Dworzec Autobusowy (MDA) i Dworzec Główny (DG

#362 Post autor: krk » 20 lip 2017, o 14:37

Niestety wszystkie te problemy to konsekwencja błędu sprzed lat związanego z takim a nie innym umiejscowieniem Galerii i rozwiązaniem całego układu komunikacyjnego. Każda zmiana w zakresie linii nie jest dostosowywana do realnych potrzeb tylko do możliwości jakie daje nam dostępne miejsce po jednej czy drugiej stronie GK. Problematyczne są rozwiązania dotyczące zarówno DGZ (tłok na ul. Kurniki i w zatoczce na Pawiej, jedno małe stanowisko do ładowania elektryków zwłaszcza po ostatnich dostawach) jak i DGW (korki na rondzie, objeżdżanie wszystkiego jak 192). Nie mówię już o tym, że cały zespół przystankowy Dworzec Główny rozciąga się na obszarze o promieniu kilkuset metrów (jak mają się w tym połapać choćby turyści?).

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

Małopolski Dworzec Autobusowy (MDA) i Dworzec Główny (DG

#363 Post autor: Mseifer » 25 paź 2017, o 18:54

Kraków. Zmiany pod estakadą. Busy ominą rondo przy dworcu autobusowym
http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/kr ... id,tm.html

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Małopolski Dworzec Autobusowy (MDA) i Dworzec Główny (DG

#364 Post autor: Cukier » 25 paź 2017, o 21:35

Co do zamiany wyjazdu z wjazdem pełna zgoda, ale nie można też odmówić racji stwierdzeniu, że dojście na ten parking pod estakadą z pętli DGW, przystanków w tunelu, dworca kolejowego czy dworca MDA jest żałosne. Trzy przejścia dla pieszych, otoczenie całego ronda i przeciskanie się wąskim chodniczkiem między rondem a ścianą oporową.

W tym miejscu szalenie brakuje przejścia dla pieszych przez tunelowy wlot, oraz przelotowych przystanków autobusowych. Gdyby je wytyczyć tak żeby dało się obsługiwać ten węzeł bez durnego kręcenia się w kółko, to byłbym skłonny nawet poprzeć postulat zatrzymywania się tam pięćsetek.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Małopolski Dworzec Autobusowy (MDA) i Dworzec Główny (DG

#365 Post autor: kot_feliks » 26 paź 2017, o 08:58

Generalnie to tam powinno ograniczyć się ruch samochodów osobowych, bo bez tego raczej mało co się uda. Tunel powinien służyć przede wszystkim tym, którzy jadą potem w Szlak, a nie być pseudo skrótem między Mogilskim, a ATW. Zresztą chciałbym zauważyć, że jadąc z Mogilskiego w kierunku ATW, zazwyczaj i tak szybciej jest pojechać estakadą w ciągu Wita Stwosza -> wjechać na 29L przez wiaduktem nad torami kolejowym i dalej w ATW (i tędy powinien iść ruch indywidualny), niż krążyć na rondku przy RDA i przez tunel.

Nie wiem, czy tutaj niegłupim pomysłem byłoby jednak wyznaczenie buspasów w tunelu + obcięcie liczby pasów na skręcie z tunelu w prawo w Pawią (zamiast pasa na wprost + dwóch pasów w prawo zrobić pas na wprost + pas do skrętu w prawo + pas tylko dla autobusów). Albo nawet zakaz skrętu z tunelu w prawo w Pawią dla KI*. Do tego na Lubomirskiego informacje sugerujące przejazd w stronę ATW estakadą. Przez pierwszy tydzień - dwa pewnie byłby sajgon, ale obstawiam, że po tym czasie większość osób zaczęłaby jeździć w tej relacji estakadą.

* zauważcie, że zamknięcie tego skrętu w zasadzie nic nie zmienia, poza wyrzuceniem tranzytu Mogilskie -> ATW z tunelu na estakadę w ciągu Wita Stwosza. Po wyjeździe z tunelu nadal byłby możliwy skręt w prawo na drogę przy torach kolejowych (a więc obsługa tych wszystkich parkingów etc.), za to nie byłoby możliwości skrętu _autem_ w Pawią (jazda tylko na wprost w Szlak). Ew. tranzyt byłby oczywiście możliwy przez drogę przy torach kolejowych, ale taki przejazd byłby imho na tyle upierdliwy, że nikt by się tamtędy raczej nie pchał.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Małopolski Dworzec Autobusowy (MDA) i Dworzec Główny (DG

#366 Post autor: Sgriffin » 26 paź 2017, o 09:30

Płacze MDA są żałosne. W lipcu sami chcieli ten plac wynająć, a teraz nagle świrują, że trzeba ten plac i przejście dla pieszych zlikwidować.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Małopolski Dworzec Autobusowy (MDA) i Dworzec Główny (DG

#367 Post autor: Kaszmir » 26 paź 2017, o 10:14

Sgriffin pisze:Płacze MDA są żałosne. W lipcu sami chcieli ten plac wynająć, a teraz nagle świrują, że trzeba ten plac i przejście dla pieszych zlikwidować.
Nic takiego nie zostało w artykule napisane. Jest tylko wspomniane, że MDA zaproponował zmianę organizacji ruchu na placu oraz zlecił analizę tworzenia się korków na rondzie, z której wynikło iż częściowo za sytuację jest odpowiedzialny duży ruch pieszych.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Małopolski Dworzec Autobusowy (MDA) i Dworzec Główny (DG

#368 Post autor: Sgriffin » 26 paź 2017, o 10:21

To zobacz, co MDA wrzuciło na fejsa, i co napisał dyrektor operacyjny MDA Jacek Zieliński w grupie OKRK na facebooku. Ciekawe, że jak kobieta zemdlała 5 metrów od granicy działki to ochrona nawet apteczki nie chciała użyczyć, a nagle interesuje ich co się dzieje na rondzie.

Proszę:
Obrazek
Obrazek
Przy okazji Pan Jacek Zieliński jest tak kompetentny, że nawet nie wie jak wygląda zezwolenie zgodnie z ustawą o transporcie drogowym i ustawą o publicznym transporcie zbiorowym.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Małopolski Dworzec Autobusowy (MDA) i Dworzec Główny (DG

#369 Post autor: Kaszmir » 26 paź 2017, o 12:45

Sgriffin pisze:To zobacz, co MDA wrzuciło na fejsa, i co napisał dyrektor operacyjny MDA Jacek Zieliński w grupie OKRK na facebooku. Ciekawe, że jak kobieta zemdlała 5 metrów od granicy działki to ochrona nawet apteczki nie chciała użyczyć, a nagle interesuje ich co się dzieje na rondzie.
Czy opinia dyrektora operacyjnego, w dodatku napisana na facebooku jest jednocześnie opinią całego MDA - nie jestem przekonany.
Nie wiem też czemu mieszasz w to zachowanie pracowników ochrony.
Oczywiście pomysł przeniesienia przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego jest wg mnie absurdalny i na szczęście prawdopodobnie wyląduje w koszu, natomiast chciałem zwrócić uwagę, że analiza zlecona przez MDA (nawet nie jest podane kto ją robił - domyślam się, że nie MDA tylko jakaś zewnętrzna firma na zlecenie MDA?) sugeruje kilka rozwiązań, jako pierwsze podając właśnie zamianę kierunków wjazdu/wyjazdu na plac dla busów. Dopiero dalej, i to w trybie przypuszczającym, jako alternatywa jest podana likwidacja placu w ogóle:
https://www.facebook.com/permalink.php? ... 0946654478

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Małopolski Dworzec Autobusowy (MDA) i Dworzec Główny (DG

#370 Post autor: Sgriffin » 26 paź 2017, o 13:01

Dyrektor operacyjny posiada szereg pełnomocnictw - w związku z tym może wydawać decyzje administracyjne. Podobnie jak zwykło się cytować na forum wypowiedzi dyrektora Franka (i utożsamiać je ze stanowiskiem działu Transportu ZIKiT), nie rozumiem czemu tworzyc podwójne standardy i nie cytować wypowiedzi dyrektora Zielińskiego - który w myśl ustawy jest osobą publiczną.
Mieszam zachowanie pracowników ochrony, bo co w ogóle MDA ma do skrzyżowania? Zarządcą tego skrzyżowania jest czy co? Bo na codzień to co się dzieje poza granicami ich działki jakoś ich nie interesuje.
Co do samej analizy, nie oszukujmy się że zleconą ją tylko i wyłącznie po to, żeby udowodnić że jedynym słusznym dworcem jest MDA. Jak pisałem wcześniej - w lipcu sami chcieli nająć parking pod estakadą.
Jak dostanę całą analizę to oczywiście wrzucę, ale znając MDA bez sądu się nie obędzie :)
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Hajciu
Specjalista
Posty: 249
Rejestracja: 29 sty 2015, o 08:23
Lokalizacja: Krowodrza Południe

Małopolski Dworzec Autobusowy (MDA) i Dworzec Główny (DG

#371 Post autor: Hajciu » 26 paź 2017, o 20:06

Serio? Robienie dobrze kierowcom w obrębie głównego dworca autobusowego w mieście?? Likwidacja przejscia dla pieszych? Mam nadzieje ze to nie dojdzie do skutku. Sw. Przepustowosc ma sie w tym miescie dobrze.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Małopolski Dworzec Autobusowy (MDA) i Dworzec Główny (DG

#372 Post autor: Cukier » 26 paź 2017, o 22:16

To przejście owszem, tamuje ruch, ale nie ma najmniejszego sensu cokolwiek z nim robić bo to dla przepustowości nic nie da - samochody i tak utkną w korku tuż za nim, bo są światła przy zjeździe z estakady, a dalej Lubomirskiego która nie jest z gumy i często sama stoi cała w korku, bo APW stoi w korku i z Mogilskiego nie ma gdzie zjechać.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Małopolski Dworzec Autobusowy (MDA) i Dworzec Główny (DG

#373 Post autor: Kaszmir » 27 paź 2017, o 00:20

Cukier pisze:To przejście owszem, tamuje ruch, ale nie ma najmniejszego sensu cokolwiek z nim robić bo to dla przepustowości nic nie da - samochody i tak utkną w korku tuż za nim, bo są światła przy zjeździe z estakady, a dalej Lubomirskiego która nie jest z gumy i często sama stoi cała w korku, bo APW stoi w korku i z Mogilskiego nie ma gdzie zjechać.
No ale właśnie - utknęłyby w korku za rondem, a nie na nim. Oczywiście uważam pomysł likwidacji przejścia dla pieszych za absurdalny, jednak nie zmienia to faktu, że rzeczywiście taka zmiana lekko udrożniłaby rondo.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Małopolski Dworzec Autobusowy (MDA) i Dworzec Główny (DG

#374 Post autor: kot_feliks » 27 paź 2017, o 08:46

Czy ja wiem, czy taka zmiana udrożniłaby rondo? Obecnie korek do Rakowickiej jest taki krótki, bo wcześniej trzyma właśnie PdP na rondzie. Nie zdziwiłbym się, gdyby po jego likwidacji, korek i tak wystawał na rondo ;)

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Małopolski Dworzec Autobusowy (MDA) i Dworzec Główny (DG

#375 Post autor: Cukier » 27 paź 2017, o 12:35

Dokładnie. Pojazdy co prawda miałyby łatwiej opuścić rondo, ale nie miałyby gdzie go opuścić. Tyle że tym razem przeszkodą nie byliby piesi a pojazdy za rondem. Czyli kierowcy nie zyskują nic, a piesi duuużo tracą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Architektura i zagospodarowanie przestrzeni”