Krakowskie centra handlowe

Budynki, parki, osiedla, planowanie przestrzenne, bilbordy

Moderator: Moderatorzy

chlorofil
Dyrektor
Posty: 1072
Rejestracja: 26 sie 2013, o 21:29
Lokalizacja: Ziemia

Krakowskie centra handlowe

#136 Post autor: chlorofil » 12 lip 2015, o 22:36

tomek_m pisze:może by tak jeszcze Sukiennice zaadaptować na jakiś hipermarket może TESCO?
Może Cię to zaskoczy, ale ktoś już wpadł na ten pomysł kilka wieków temu i zrobił dyskont z tanimi ubraniami.

PanA
Dyrektor
Posty: 1052
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Krakowskie centra handlowe

#137 Post autor: PanA » 14 lip 2015, o 22:35

Takie pytanie - co was tak boli z tymi sklepami? Nikt kupować nie każe, a jak widać, rynek jeszcze nienasycony i to chyba nie jest źle, że de facto ułatwia się życie mieszkańcom...
MKM-owie to jednak wielkie: xD

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

Krakowskie centra handlowe

#138 Post autor: pablo » 15 lip 2015, o 10:08

Bardziej chodzi o ten parking na granicy strefy ruchu pieszego. To jest absurd.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Krakowskie centra handlowe

#139 Post autor: Lw25 » 15 lip 2015, o 11:02

pablo pisze:Bardziej chodzi o ten parking na granicy strefy ruchu pieszego. To jest absurd.
On nie byłby na granicy ruchu pieszego, on wg planu ma wychodzić na... deptak. Ciekawe czy to przypadek, czy Sonik robi to z pobudek "ideologicznych", tak jak Hołowczyc nie nawołuje do przestrzegania przepisów, tylko do wycinania drzew...
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Afterbirds
Dyrektor
Posty: 1485
Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
Lokalizacja: WDZ

Krakowskie centra handlowe

#140 Post autor: Afterbirds » 15 lip 2015, o 11:12

A co na to archeolodzy i konserwator?
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Krakowskie centra handlowe

#141 Post autor: Lw25 » 15 lip 2015, o 12:04

Afterbirds pisze:A co na to archeolodzy i konserwator?
Na razie decyzję środowiskową dopiero wydają... w sumie mam nadzieję, że będzie odmowna. Na konserwatora bym nie liczył, patrz pas startowy, patrz Plac Centralny. Archeolodzy... oni się mogą przyczepić.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Krakowskie centra handlowe

#142 Post autor: kot_feliks » 15 lip 2015, o 12:32

Gdzieś w Anglii była ostatnio afera, bo ktoś otworzył sklep i pomalował jego zewnętrzne ściany na żółto. Wielkie oburzenie społeczności lokalnej, od ich odpowiednika urzędu gminy dostał nakaz przemalowania elewacji na kolor nawiązujący do otoczenia.

U nas za to inwestor chce wybudować w samym centrum miasta parking niezgodny z większością miejskich dokumentów i spora część głosów jest na zasadzie: "to co z tego, że miasto planowało tam deptak, że ogranicza się ruch, że będzie większe zanieczyszczenie, przecież on chce to zrobić za własne pieniądze" :wall:

chlorofil
Dyrektor
Posty: 1072
Rejestracja: 26 sie 2013, o 21:29
Lokalizacja: Ziemia

Krakowskie centra handlowe

#143 Post autor: chlorofil » 15 lip 2015, o 16:33

parking się zawsze przyda, więc dobrze jeśli powstanie. kwestia dojazdu jest do analizy, Krupnicza fajnie gdyby została deptakiem.

kandela
Inspektor
Posty: 378
Rejestracja: 23 sie 2014, o 11:45
Lokalizacja: Kraków

Krakowskie centra handlowe

#144 Post autor: kandela » 15 lip 2015, o 17:03

Ale po co parking w miejscu, z którego chcemy wyprowadzać ruch samochodowy? Jest wszak wcale nie tak daleko pod Muzeum Narodowym - stoi pusty, na co się przydaje? Ścisłe centrum miasta musi być zarezerwowane dla pieszych i km.
to miasto myśli, że mu wystarczy całodobowy monitoring
to miasto myli się bardzo

PanA
Dyrektor
Posty: 1052
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Krakowskie centra handlowe

#145 Post autor: PanA » 15 lip 2015, o 17:11

Jak tak wam zależy, są od tego różne środki - listy, referendum, sąd... Jeśli coś jest niezgodne z planem zagospodarowania przestrzennego, to nie może być wybudowane. Warto na głos tego pilnować.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

chlorofil
Dyrektor
Posty: 1072
Rejestracja: 26 sie 2013, o 21:29
Lokalizacja: Ziemia

Krakowskie centra handlowe

#146 Post autor: chlorofil » 15 lip 2015, o 22:57

kandela pisze:Ale po co parking w miejscu, z którego chcemy wyprowadzać ruch samochodowy? Jest wszak wcale nie tak daleko pod Muzeum Narodowym - stoi pusty, na co się przydaje? Ścisłe centrum miasta musi być zarezerwowane dla pieszych i km.
A co to kogo interesuje na co się przyda, skoro będzie budowany za prywatne pieniądze. To już zdecydują ludzie czy się przyda. Natomiast pod Muzeum Narodowym nonsensem jest taka taryfa przy istnieniu strefy. Należy albo udostępnić parking bez opłat albo (co sensowniejsze) znieść podatki za parkowanie na publicznych drogach. W obydwu przypadkach szybko się zapełni.

PanA
Dyrektor
Posty: 1052
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Krakowskie centra handlowe

#147 Post autor: PanA » 16 lip 2015, o 09:05

A co to kogo interesuje na co się przyda, skoro będzie budowany za prywatne pieniądze.
Interesuje, bo to nie jest prywatne podwórko...
Wróć - nawet prywatne podwórko na totalnym zadu*iu jest regulowane np. wymienionym przeze mnie planem zagospodarowania przestrzennego, przepisami budowlanymi, bezpieczeństwa, decyzjami środowiskowymi i pierdyliardem innych...
A w obszarach śródmiejskich jeszcze dochodzą regulacje "parku kulturowego" (w sumie to już bardziej Stare Miasto), zgoda konserwatora zabytków, zgodność z planami komunikacyjnymi, inwestycyjnymi, polityką mobilności i innymi.

Co do uwolnienia parkingu - piszesz niby prawdę, ale słowem-kluczem jest niby. Opłaty gigantyczne nie są (np. abonament, który w porównaniu np. z biletem okresowym kosztuje grosze), a parking pusty - czyli potrzebny nie jest. A konstytucja nie gwarantuje parkingu na zachcianki...
Znieść podatki za parkowanie na publicznych drogach
Jasne. Niech najlepiej pasażerowie opłacają wpływami z biletów za karę, że samochodami nie jeżdżą... :thumbdown:
A wyższe opłaty, niż wymaga konserwacja wynikają z kształtowania odpowiedniej polityki. A to i tak lekkie rzeczy, bo UM mógł całkowicie wyciąć parkingi i puszczać co jakiś czas SM na patrole.

Tak się zastanawiam, dlaczego niektórzy kierowcy uważają, że to właśnie im się wszystko należy...
Ech... Pocieszające jest to, że może za jakieś kilkadziesiąt lat dojdziemy wreszcie do tego, że pieszych i rowerzystów będzie się traktować szczególnie czy pozwalać przejeżdżać/przechodzić na czerwonym (we Francji już - po testach - rowerzyści mogą na oznaczonych skrzyżowaniach przejeżdżać na czerwonym na dowolnych relacjach, oprócz skrętów w lewo). Może kiedyś dojdziemy do Europy...
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

Krakowskie centra handlowe

#148 Post autor: Mseifer » 11 lut 2016, o 19:45

Kraków. Trwa budowa kolejnej galerii handlowej
http://www.strefabiznesu.gazetakrakowsk ... -handlowej

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Krakowskie centra handlowe

#149 Post autor: Mistrzejowiczanin » 15 mar 2016, o 14:32

Nowa nazwa i logo Kraków Plaza [ZDJĘCIA]
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/nowa-n ... 13541.html
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Krakowskie centra handlowe

#150 Post autor: Mistrzejowiczanin » 30 mar 2016, o 15:24

Właściciel Galerii Serenada wykupił CH Krokus
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/wlasci ... 13824.html

Ciekawe, czy w miejscu Krokusa nie wybuduje nowych biurowców, mieszkań itp. bo ta działka się tylko do tego nadaje. Zobaczymy, ale jak dla mnie właśnie tak to wygląda. :hmm:
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Architektura i zagospodarowanie przestrzeni”