Ruch w centrum miasta

Budynki, parki, osiedla, planowanie przestrzenne, bilbordy

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Chris
Dyspozytor
Posty: 605
Rejestracja: 23 lis 2010, o 03:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#91 Post autor: Chris » 17 sty 2011, o 19:58

O ile będą w stanie dostać się na Retoryka i Dietla, a nie będą stać w wielokilometrowych korkach na samych Alejach, bo będzie stało wszystko. Pogrążasz się w tej opinii. Światła mają ogromny wpływ na korki.
Patrząc na komunikację nieco z boku...

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#92 Post autor: tramwajem » 17 sty 2011, o 20:02

Ale po co mieliby stać? Jak zmienisz światła, to po prostu zmienią się potoki.

W naszym przykładzie jak zmniejszysz równomiernie przepustowość Alej, to zwiększysz np. Prądnickiej, więc więcej osób pojedzie Prądnicką i dalej po opróżnionym obszarze wewnątrz II obw., a mniej Alejami.
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#93 Post autor: Kaszmir » 18 sty 2011, o 17:18

tramwajem pisze:No ale jaki ma wpływ Twoim zdaniem? Sygnalizacja świetlna potrafi jedynie przesunąć korek z jednego odcinka na drugi, czego przykład mamy na Alejach - ktoś wymyślił, że "odkorkuje" Aleje i po południu korek przesuwa się na Konopnickiej i rejon Kobierzyńskiej, w obu miejscach niszcząc km. Przepustowość układu zależy od najwęższych gardeł, a tych nie sposób zlikwidować przeprogramowując światła.
To jest jednak dość silne uogólnienie. Raz, że nieraz sygnalizacje są źródłem korków lokalnie i bez nich ruch byłby płynny. Dwa, że nawet jeśli przesuną korki gdzieś indziej, to może to być zmiana na plus - bo mniej kierowców w nich utknie.

Oczywiście dość często jest tak, że korki jedynie przesuwają się kawałek dalej. Jednak nie jest tak zawsze i to chciałem doprecyzować.

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#94 Post autor: tramwajem » 18 sty 2011, o 18:48

Zgadzam się z Kaszmirem. Teoretycznie światła mogą wprawdzie powodować lokalne bądź chwilowe korki, ale w praktyce, w długim okresie, nie mają większego wpływu na przepustowość systemu, a tym samym na zjawisko korków.
Ostatnio zmieniony 18 sty 2011, o 18:48 przez tramwajem, łącznie zmieniany 1 raz.
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

Awatar użytkownika
Chris
Dyspozytor
Posty: 605
Rejestracja: 23 lis 2010, o 03:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#95 Post autor: Chris » 18 sty 2011, o 21:56

No cóż, tramwajem, jeśli nie rozumiesz mojej argumentacji ani uwagi Kaszmira, to pozostaje mi zakończyć dyskusję.
Patrząc na komunikację nieco z boku...

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#96 Post autor: tramwajem » 18 sty 2011, o 23:38

Chris pisze:No cóż, tramwajem, jeśli nie rozumiesz mojej argumentacji ani uwagi Kaszmira, to pozostaje mi zakończyć dyskusję.
Cóż mogę rzec.. rozumiem Twoją argumentację, ale proszę byś odniósł się także do kontekstu mojej wypowiedzi, która zapoczątkowała dyskusję. Kierowcy skarżą się na sygnalizację świetlną, która ich zdaniem powoduje korki. W rzeczywistości sami je powodują, bo nawet maksymalnie powdłużane i antytramwajowe programy sygnalizacji nie są w stanie obsłużyć tak gwałtownego przyrostu liczby samochodów.

Nie przeczę, że lokalnie światła mogą mieć wpływ na korek, ale układ transportowy to system naczyń połączonych i prawie wszystkie takie zmiany są szybko niwelowane. Wyjątek stanowić mogą co najwyżej obszary podmiejskie, gdzie brak jest alternatywy i kierowcy nie mogą podjąć innej decyzji, niż stanie w dłuższym korku.
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#97 Post autor: Kaszmir » 19 sty 2011, o 14:29

Poprzednim postem nie zamierzałem stawać po żadnej stronie dyskusji, jedynie doprecyzować parę spraw ;) Tyle ode mnie.
Ostatnio zmieniony 19 sty 2011, o 22:21 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Chris
Dyspozytor
Posty: 605
Rejestracja: 23 lis 2010, o 03:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#98 Post autor: Chris » 19 sty 2011, o 22:15

Ja nie postawiłem tezy, że winą korków są sygnalizacje świetlne, ale sprzeciwiłem się postawionej przez Ciebie tezie, że sygnalizacja nie ma wpływu na korki, co prawdą nie jest. Tą kwestię podjąłem i do niej wystosowałem argumenty.
Patrząc na komunikację nieco z boku...

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#99 Post autor: tramwajem » 19 sty 2011, o 23:22

Chris pisze:postawionej przez Ciebie tezie, że sygnalizacja nie ma wpływu na korki
Nie napisałem, że nie ma, tylko że nie ma "praktycznie żadnego bezpośredniego wpływu".
Chris pisze:co prawdą nie jest
Zgadzam się z Tobą. :)
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

Awatar użytkownika
Chris
Dyspozytor
Posty: 605
Rejestracja: 23 lis 2010, o 03:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#100 Post autor: Chris » 20 sty 2011, o 11:54

Ech... poprzestańmy na tym, bo do niczego to nie prowadzi...
Patrząc na komunikację nieco z boku...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#101 Post autor: Kaszmir » 20 sty 2011, o 13:01

Dwa artykuły o korkach:

Kraków ma najdroższe po Warszawie korki
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... korki.html

Raport o korkach w Krakowie: marnujemy nasz czas
http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/74 ... egoria=663

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#102 Post autor: tramwajem » 20 sty 2011, o 19:57

.Autorzy raportu zaproponowali, jak ograniczyć straty spowodowane przez korki, m.in. przez lepszą koordynację miejskich przewoźników, ograniczenie dublowania tras linii autobusowych i tramwajowych oraz zakaz jazdy ciężarówek lewym pasem.
Ale sieczka.
Co to jest lepsza koordynacja miejskich przewoźników? Co ma dać ograniczenie dublowania linii autobusowych? Czemu ciężarówki nie mogą wyprzedzać, przecież to tylko powiększy zatory.

EDIT:
Jeszcze ciekawiej jest w drugim artykule. Ci sami autorzy, ten sam raport, a zalecenia wyglądają tak:
Trzeba wykorzystywać torowiska jako bus-pasy, przywrócić strzałki do skrętu w prawo, zlikwidować przyciski do świateł pieszych. Potem można wprowadzać poważniejsze zmiany związane z redukowaniem liczby znaków czy organizacją ruchu w centrum
Czyli choć nie są to rzeczy kluczowe, to jednak jak najbardziej potrzebne :)
Ostatnio zmieniony 20 sty 2011, o 20:09 przez tramwajem, łącznie zmieniany 1 raz.
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#103 Post autor: Kaszmir » 23 sty 2011, o 23:53

Kraków: źle zaparkowane pojazdy zmorą ulicy Dietla
http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/74 ... egoria=663

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 23:20
Lokalizacja: Bieżanów

#104 Post autor: rafaello » 9 lut 2011, o 08:06

Twórczość naszych urzędników nie zna granic. Oto kolejny pomysł jednego z nich:
http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/77 ... 999,1,3,60
Szkoda gadać. Porównywanie zachodu, infrastruktury, stanu dróg tam a u nas to porywanie się z motyką na słońce. Zresztą co to za sprawiedliwość: właściciele pieców mogą nadal truć i nie ponosić konsekwencji a kierowca ma płacić dodatkowy podatek ? Politycy sami sobie wbijają gwóźdź do trumny. :devil:


Poprawione "porywanie" - K
Ostatnio zmieniony 10 lut 2011, o 10:41 przez rafaello, łącznie zmieniany 1 raz.

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#105 Post autor: tramwajem » 9 lut 2011, o 08:37

Wg mnie to ma sens, bo skłoni do wymiany tych starych trupów na nowsze auta. Ale i tak pewnie nie przejdzie.
Ostatnio zmieniony 9 lut 2011, o 08:37 przez tramwajem, łącznie zmieniany 1 raz.
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Architektura i zagospodarowanie przestrzeni”