Ruch w centrum miasta

Budynki, parki, osiedla, planowanie przestrzenne, bilbordy

Moderator: Moderatorzy

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#121 Post autor: Mseifer » 4 mar 2011, o 12:32

tramwajem pisze:Jest taki fajny program do symulacji ruchu, ma kilka przykładowych tras, na których można sterować ograniczeniami prędkości, napływem samochodów i udziałem ciężarówek. Bardzo ładnie to widać.
Można link?
Ostatnio zmieniony 4 mar 2011, o 14:06 przez Mseifer, łącznie zmieniany 1 raz.

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#122 Post autor: tramwajem » 4 mar 2011, o 13:31

Właśnie nie pamiętam nazwy, będę w domu to poszukam :)

EDIT:
http://vwisb7.vkw.tu-dresden.de/~treiber/MicroApplet/
Ostatnio zmieniony 4 mar 2011, o 14:30 przez tramwajem, łącznie zmieniany 2 razy.
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#123 Post autor: Kaszmir » 10 mar 2011, o 15:58

Listy. Jak ograniczyć ruch w mieście?
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... scie_.html

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#124 Post autor: Kaszmir » 10 mar 2011, o 20:59

Czy będą nowe zasady parkowania w centrum?
http://news.komunikacja.krakow.pl/lokal ... trum_.html

Awatar użytkownika
Allemon
Dyrektor
Posty: 1028
Rejestracja: 21 sty 2011, o 18:10
Lokalizacja: Kraków, Zwierzyniec
Kontakt:

#125 Post autor: Allemon » 10 mar 2011, o 21:59

Zastanawiam się czemu nikt z MPK nie reaguje ws blokowania tramwajów na ul. Piłsudskiego zaraz przez przystankiem "Cracovia". Notorycznie kierowcy stają tam na torowisku i blokując tym samym tramwajowi wjazd na przystanek przez co traci przynajmniej jedno "pionowe".
Bara de döda stiger av i Kymlinge

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#126 Post autor: tramwajem » 11 mar 2011, o 10:56

Allemon pisze: czemu nikt z MPK nie reaguje ws blokowania tramwajów
A jak ma reagować?

Przecież Policja zajmuje się łapaniem kierowców na lewym pasie, a Zikit promocją samochodu, a SM łapaniem pieszych idących ulicą w centrum miasta.

Myślisz, że ktoś by się przejął ich interwencją?
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#127 Post autor: Kaszmir » 23 mar 2011, o 12:01

Kraków: Szpitalna w strefie B tylko do połowy
http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/82 ... 999,1,3,60

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#128 Post autor: tramwajem » 23 mar 2011, o 20:36

Ograniczenia ruchu i parkowania na Szpitalnej miały służyć ułatwieniu dojazdu do Teatru Słowackiego. Mieszkańcy nie chcą jednak cierpieć z tego powodu.
No to przecie cały artykuł jest o tym, że te ograniczenia są właśnie dla mieszkańców, więc czemu z ich powodu "cierpią"?
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#129 Post autor: Kaszmir » 30 mar 2011, o 11:36

Zmiany we wjeździe do strefy B dla pojazdów elektrycznych

Od 1 maja wjazd pojazdami elektrycznymi do strefy ograniczonego ruchu będzie wymagał zezwolenia. Wprowadzenie zezwoleń jest działaniem zmierzającym do uporządkowania ruchu tego typu pojazdów w strefie oraz ich zewidencjonowanie.

Przez cały kwiecień do dyspozycji zainteresowanych posiadaczy tego typu pojazdów będzie numer telefonu 12 616-7523, pod którym będzie można zostawić swoje dane kontaktowe. Później pracownicy ZIKITu oddzwonią i umówią się w celu wydania zezwolenia i numeru ewidencyjnego.

O obowiązku uzyskania zezwolenia, od 1 kwietnia, będą informowały tablice umieszczone przy wjeździe do strefy. Również na nich będzie przypomniany numer telefonu kontaktowego (czynny od poniedziałku do piątku od 7:30 do 15:30).
Źródło: http://www.zikit.krakow.pl/aktualnosci/2610

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 23:20
Lokalizacja: Bieżanów

#130 Post autor: rafaello » 6 kwie 2011, o 08:00

Nowa atrakcja na Placu Szczepańskim.

Awatar użytkownika
0paulow
Kierownik
Posty: 884
Rejestracja: 28 sie 2010, o 09:56
Lokalizacja: Kraków

#131 Post autor: 0paulow » 19 kwie 2011, o 16:23

Nowe stawki opłat za parkowanie w strefie C
KRAKÓW. Magistrat chce podnieść koszty parkowania w strefie płatnej, by zwiększyć rotację aut. Władze miasta powinny jednak skupić się na ograniczaniu, a nie na zwiększaniu ruchu w centrum
http://news.komunikacja.krakow.pl/lokal ... fie_c.html

Awatar użytkownika
pawelenator
Kierownik
Posty: 885
Rejestracja: 20 wrz 2009, o 21:53
Lokalizacja: Kraków Azory
Kontakt:

#132 Post autor: pawelenator » 27 kwie 2011, o 10:20

Już 120 meleksów prosi o zezwolenie
http://news.komunikacja.krakow.pl/lokal ... lenie.html

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#133 Post autor: Kaszmir » 10 maja 2011, o 23:32

Dla kogo tańsze parkowanie w strefie C
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... fie_C.html

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#134 Post autor: tramwajem » 11 maja 2011, o 21:02

Firmę prowadzę na obrzeżach Krakowa, ale mieszkam w centrum miasta. To przecież normalne, że po pracy auto parkuję pod domem jak każdy inny mieszkaniec. Jakie znaczenie ma, czy to samochód prywatny, czy służbowy?
Nie chcę być czepialski, bo nie popieram tych rozwiązań, ale jeśli samochód należy do firmy, to jakim prawem facet chce nim za darmo parkować pod domem?

Wg mnie sprawa jest jasna - 1 abonament na 1 lokal. I nikogo nie powinno obchodzić, czyj jest samochód, niech sobie nawet mieszkaniec odsprzeda swoje prawo do abonamentu. Do tego ograniczenia przeciw wybiegom w stylu robienia lokalu z każdego pokoju i mamy normalny sprawny system.
Ostatnio zmieniony 12 maja 2011, o 00:40 przez tramwajem, łącznie zmieniany 1 raz.
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#135 Post autor: Kaszmir » 12 maja 2011, o 00:41

tramwajem pisze:Nie chcę być czepialski, bo nie popieram tych rozwiązań, ale jeśli samochód należy do firmy, to jakim prawem facet chce nim za darmo parkować pod domem?
Akurat to była czytelniczka ;) Co do samochodu - a co za różnica, jeśli służbowy zastępuje temu komuś prywatny?

PS.
Białe linie oddzieliły tramwaje od samochodów w centrum miasta
http://www.mpk.krakow.pl/pl/aktualnosci ... iasta.html
Ostatnio zmieniony 12 maja 2011, o 00:52 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 3 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Architektura i zagospodarowanie przestrzeni”