Ruch w centrum miasta

Budynki, parki, osiedla, planowanie przestrzenne, bilbordy

Moderator: Moderatorzy

pionek
Miłośnik
Posty: 145
Rejestracja: 4 paź 2010, o 22:55
Lokalizacja: Kraków

#106 Post autor: pionek » 10 lut 2011, o 03:43

rafaello pisze:Twórczość naszych urzędników nie zna granic. Oto kolejny pomysł jednego z nich:
http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/77 ... 999,1,3,60
Szkoda gadać. Porównywanie zachodu, infrastruktury, stanu dróg tam a u nas to powywanie się z motyką na słońce. Zresztą co to za sprawiedliwość: właściciele pieców mogą nadal truć i nie ponosić konsekwencji a kierowca ma płacić dodatkowy podatek ? Politycy sami sobie wbijają gwóźdź do trumny. :devil:
Skoro właścicieli nowych samochodów miałoby to kosztować 10-20 złotych rocznie, a właścicieli starych kilka razy więcej (szacuję, że maksymalnie 200 złotych rocznie), to w porównaniu z kosztami używania samochodów w mieście to dość niewiele.

Pytanie jeszcze o weryfikacje tego w praktyce.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#107 Post autor: Kaszmir » 10 lut 2011, o 10:43

W tym szaleństwie jest metoda... zwłaszcza, jeśli przyniosłoby to poprawę stanu powietrza.

pionek
Miłośnik
Posty: 145
Rejestracja: 4 paź 2010, o 22:55
Lokalizacja: Kraków

#108 Post autor: pionek » 10 lut 2011, o 13:39

Trochę przemyślałem te winietki i zrodził się we mnie pomysł na płatny wjazd do centrum Krakowa (Strefy C, a może nawet D), przynajmniej wewnątrz drugiej obwodnicy (Aleja, Dietla etc.). W pierwszym roku funkcjonowania wszelkie zyski z systemu powinny się przełożyć na zakup kamer do kontroli wjazdu do strefy.

Winietka tak nie powinna być droga. Proponowałbym 5 zł za miesiąc (np. dla turystów) i 20 zł rocznie. Nie uzależniajmy tego od ilości spalin, bo to korupcjogenne i drogie w realizacji.

Dodatkowo taka winietka powinna być obowiązkowa np. tylko w godzinach szczytu (7:30-9:30 i 14:00-18:00) lub w ciągu dnia (7:30-18:00). Tak, aby w pozostałych godzinach umożliwić dostawy do sklepów.

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#109 Post autor: tramwajem » 10 lut 2011, o 13:42

I co to ma dać?
Zdajesz sobie sprawę, że przychody nie pokryją nawet 5% kosztów?
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

pionek
Miłośnik
Posty: 145
Rejestracja: 4 paź 2010, o 22:55
Lokalizacja: Kraków

#110 Post autor: pionek » 10 lut 2011, o 13:50

Pieniądze to nie wszystko.

Awatar użytkownika
Chris
Dyspozytor
Posty: 605
Rejestracja: 23 lis 2010, o 03:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#111 Post autor: Chris » 10 lut 2011, o 18:28

Ciekawe jak by to było kontrolowane :O Zatrzymywanie aut na Alejach? Na pewno poprawiłoby płynność przejazdu przez centrum ;]
Patrząc na komunikację nieco z boku...

Awatar użytkownika
Allemon
Dyrektor
Posty: 1028
Rejestracja: 21 sty 2011, o 18:10
Lokalizacja: Kraków, Zwierzyniec
Kontakt:

#112 Post autor: Allemon » 10 lut 2011, o 18:35

Zapadnia przed mostem Dębnickim. =P
Bara de döda stiger av i Kymlinge

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#113 Post autor: Mseifer » 10 lut 2011, o 19:27

Kraków: kierowcy nie chcą płacić podatku za brudne powietrze
http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/77 ... 999,1,3,60
Sęk w tym, że to nie one są największymi trucicielami, a węglowe piece. Nic dziwnego, że kierowcy płacić nie chcą.

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#114 Post autor: tramwajem » 10 lut 2011, o 20:11

Sęk w tym, że to nie one są największymi trucicielami, a węglowe piece. Nic dziwnego, że kierowcy płacić nie chcą.
Doprawdy? To dlaczego w godzinach szczytu wskaźniki skaczą jak szalone, a w nocy są najniższe w ciągu doby?

http://monitoring.krakow.pios.gov.pl/iseo/
Ostatnio zmieniony 10 lut 2011, o 20:12 przez tramwajem, łącznie zmieniany 1 raz.
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#115 Post autor: Kaszmir » 19 lut 2011, o 01:42

Zmiana lokalizacji Biura Obsługi Strefy Płatnego Parkowania

W związku z koniecznością zapewnienia komfortowej obsługi klientów powiększanej do czerwca strefy płatnego parkowania, z końcem lutego (od 28 lutego) Biuro Obsługi Strefy Płatnego Parkowania zostaje przeniesione do docelowej siedziby przy ul. Kalwaryjskiej 35. W nowej lokalizacji biuro będzie czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 8 – 18.

Obrazek
Źródło: http://www.zikit.krakow.pl/aktualnosci/2528

Carol
Inspektor
Posty: 373
Rejestracja: 21 sty 2011, o 11:35
Lokalizacja: Nowa-Huta Pleszów

#116 Post autor: Carol » 19 lut 2011, o 11:49

tramwajem pisze:
Sęk w tym, że to nie one są największymi trucicielami, a węglowe piece. Nic dziwnego, że kierowcy płacić nie chcą.
Doprawdy? To dlaczego w godzinach szczytu wskaźniki skaczą jak szalone, a w nocy są najniższe w ciągu doby?
Niestety, ale to stwierdzenie jest prawdziwe. Piece węglowe działają przede wszystkim przez dzień, ludzie raczej po nocach nie biegają i "dorzucają do pieca". Poza tym używanie pieca węglowego w nocy nie jest wskazane ze względów bezpieczeństwa - czad cichy morderca. Jeśli spojrzeć na dane o zanieczyszczeniu powietrza ze stacji pomiarowych na terenie Krakowa wystarczy porównać dane z którejkolwiek stacji w Śródmieściu ze stacją Nowa Huta która znajduje się na skrzyżowaniu Klasztorna/al. Jana Pawła II. Tu ruch samochodów też jest spory (DK 79) i dane różnią się znacznie od tych z Centrum. Różnica jedynie taka, że w Nowej Hucie pieców węglowych jest znacznie mniej. Więc kto truje bardziej, samochody czy piece? Być może prawda leży pośrodku.


Poprawiono drobne literówki językowe - K
Ostatnio zmieniony 19 lut 2011, o 12:44 przez Carol, łącznie zmieniany 1 raz.

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#117 Post autor: tramwajem » 20 lut 2011, o 18:04

Przyznam, że nie znam się na piecach węglowych, bo na szczęście takiego nie mam i trudno mi to zrozumieć - otóż ja gdy wstaję to zwykle wyłączam ogrzewanie, bo po co ma się grzać gdy mnie nie będzie w domu? Poza tym w ciągu dnia jest dużo cieplej. Stąd mój tok rozumowania.
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#118 Post autor: Mseifer » 2 mar 2011, o 18:17

Będziemy płacić za jazdę po Krakowie?
http://news.komunikacja.krakow.pl/lokal ... owie_.html

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#119 Post autor: Kaszmir » 3 mar 2011, o 18:13

Wrzucam dla zainteresowanych - Jak powstają korki?

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#120 Post autor: tramwajem » 4 mar 2011, o 12:08

Jest taki fajny program do symulacji ruchu, ma kilka przykładowych tras, na których można sterować ograniczeniami prędkości, napływem samochodów i udziałem ciężarówek. Bardzo ładnie to widać.
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Architektura i zagospodarowanie przestrzeni”