Studium rozwoju Krakowa do 2050
Moderator: Moderatorzy
-
- Dyrektor
- Posty: 1485
- Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
- Lokalizacja: WDZ
Przecież to "metro" ma być podziemne tylko w ścisłym centrum ponoć... Jeśli będzie budowane w standardzie kolejowym to pozostaje współczuć mieszkańcom okolic przez które będzie przebiegać. A jeśli w standardzie tramwajowym - to przecież tramwaj do Pleszowa już jest, wystarczy remont...
Tramwaj wodny może kursować najwyżej między Dąbiem a Tyńcem, nie wydaje mi się żeby zrobił karierę jako środek transportu publicznego.
Tramwaj wodny może kursować najwyżej między Dąbiem a Tyńcem, nie wydaje mi się żeby zrobił karierę jako środek transportu publicznego.
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")
("Zakazana magia")
Chodzi o okolice lotniska - Hotele, centra konferencyjne itp.Dziad Śmietnikowy pisze:Ciekawe, co to są te Balice, okolice Balickiej? autostrady, portu lotniczego? Na mieszkania raczej kiepsko, przemysłówka - Rybitwy i Huta.-w sprzeczności do tego co wyżej postanowione zostały 3 nowe rejony rozbudowy czyli Balice, Płaszów-Rybitwy i Nowa Huta Przyszłości.
To ma być w okolicach Przylasku Rusieckiego i ogólnie chodzi podobno o to, że Błonia te normalneDziad Śmietnikowy pisze:Zaorać i posiać trawę można szybko, gdzie to w ogóle ma być?-Błonie 2.0 mają powstać ale nie wiem jakim cudem mają zdążyć na Dni Młodzieży

Tak, pomiędzy działkami niby będzie można spacerować. W sumie coś takiego jest już na ogródkach działkowych za os. Bohaterów Września i Złotego Wieku - przynajmniej jak tam jeszcze mieszkałam, to można było bez problemu spacerować pomiędzy działkami.Dziad Śmietnikowy pisze:Średnio rozumiem - co ma być otwarte? alejki między działkami? fajnie, będę mógł legalnie z wózeczkiem po działkach.... mmmm-Ogródki działkowe mają pozostać, zwłaszcza mowa o tych na Al. pokoju i w Zakolu Wisły, ale mają przejąć funkcję Parków Miejskich, tzn mają być otwarte dla wszystkich.
Ogólnie to fajne bajki i bajeczki ale może z 1/10 z tego zrealizują

Ostatnio zmieniony 15 kwie 2014, o 13:36 przez maria, łącznie zmieniany 1 raz.
Rozwinięte miasto to nie takie, w którym biedni jeżdżą samochodami. W rozwiniętym mieście bogaci podróżują komunikacją publiczną - Enrique Penalosa.
Ciekawe co będzie z ogródkami działkowymi wokół Parku Wyspiańskiego? Alejki były ogólno dostępne, ale jakieś dwadzieścia lat temu je zamknęli.maria pisze:Dziad Śmietnikowy napisał/a:
Cytat:
-Ogródki działkowe mają pozostać, zwłaszcza mowa o tych na Al. pokoju i w Zakolu Wisły, ale mają przejąć funkcję Parków Miejskich, tzn mają być otwarte dla wszystkich.
Średnio rozumiem - co ma być otwarte? alejki między działkami? fajnie, będę mógł legalnie z wózeczkiem po działkach.... mmmm
Tak, pomiędzy działkami niby będzie można spacerować. W sumie coś takiego jest już na ogródkach działkowych za os. Bohaterów Września i Złotego Wieku - przynajmniej jak tam jeszcze mieszkałam, to można było bez problemu spacerować pomiędzy działkami.
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2014, o 15:09 przez pablo, łącznie zmieniany 1 raz.
Studium rozwoju Krakowa do 2050
Plany metropolii krakowskiej
Czytaj więcej: http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/3 ... ,id,t.htmlAglomeracja krakowska do roku 2022 ma się stać metropolią łączącą 15 gmin. Nie tylko na papierze, ale nowymi drogami, ścieżkami rowerowymi, koleją. Mamy już na ten cel ponad miliard złotych z unijnych dotacji. Urzędnicy z Krakowa i ościennych miejscowości stworzyli właśnie pakiet projektów, które chcą za te pieniądze zrealizować.
Pozdrawiam - Adam
Studium rozwoju Krakowa do 2050
Nowymi drogami.
Jaki jest interes dla Krakowa, by rozbudowywać połączenia drogowe z gminami ościennymi? Gminny ościenne są źródłem dochodu dla Krakowian? Mądre głowy z ZIKiTu i magistratu wciąż naiwnie wierzą, że trasy radialne służą wyprowadzeniu ruchu z miasta (a nie wprowadzeniu jeszcze większej liczby samochodów DO miasta)? Dlaczego priorytetem ma być rozbudowa / remont połączeń z gminami ościennymi, podczas gdy stricte miejskie arterie w wielu miejscach wyglądają jak ser szwajcarski? Choćby taka al. Solidarności która jest w fatalnym stanie a remont jej nawierzchni jest odkładany w nieskończoność. Co z drogami na osiedlach peryferyjnych - spora część gmin ościennych już dawno wyremontowała drogi lokalne w obrębie wiosek, tymczasem w mieście Krakowie na obszarach o porównywalnej gęstości zabudowy drogi wciąż są miejscami w opłakanym stanie.

Jaki jest interes dla Krakowa, by rozbudowywać połączenia drogowe z gminami ościennymi? Gminny ościenne są źródłem dochodu dla Krakowian? Mądre głowy z ZIKiTu i magistratu wciąż naiwnie wierzą, że trasy radialne służą wyprowadzeniu ruchu z miasta (a nie wprowadzeniu jeszcze większej liczby samochodów DO miasta)? Dlaczego priorytetem ma być rozbudowa / remont połączeń z gminami ościennymi, podczas gdy stricte miejskie arterie w wielu miejscach wyglądają jak ser szwajcarski? Choćby taka al. Solidarności która jest w fatalnym stanie a remont jej nawierzchni jest odkładany w nieskończoność. Co z drogami na osiedlach peryferyjnych - spora część gmin ościennych już dawno wyremontowała drogi lokalne w obrębie wiosek, tymczasem w mieście Krakowie na obszarach o porównywalnej gęstości zabudowy drogi wciąż są miejscami w opłakanym stanie.
Studium rozwoju Krakowa do 2050
I tutaj masz wyraźny przykład, jak się " opłacało " okolicznym wioskom przyłączenie do Krakowa. Miasto zyskało nowych podatników, a nowi obywatele czy mieszczanie, jak kto woli, poza pozornym prestiżem i dumnym wpisie adresu w dokumentach nie zyskali praktycznie nic. Stracili możliwość gospodarowania i decydowania na swoim terenie, stając się peryferyjnymi petentami miejskich urzędników.Cukier pisze: Co z drogami na osiedlach peryferyjnych - spora część gmin ościennych już dawno wyremontowała drogi lokalne w obrębie wiosek, tymczasem w mieście Krakowie na obszarach o porównywalnej gęstości zabudowy drogi wciąż są miejscami w opłakanym stanie.
Pozdrawiam - Adam
Studium rozwoju Krakowa do 2050
Ale ja to doskonale wiem.. Jednym z nielicznych plusów jest miejska strefa biletowa (tańsze bilety) oraz względnie dobra częstotliwość kursowania autobusów w porównaniu chociażby z tym co mają wioski w gminie Kocmyrzów-Luborzyca. Tyle że tamci z kolei mają lepsze warunki przesiadkowe. Chociaż to, że wioski mają gorszą komunikację niż peryferyjne "osiedla" to też nie jest reguła, wystarczy spojrzeć na Węgrzce czy Bibice. Jednak tam też nie mają aż tak kolorowo, bo znowu olbrzymie korki na al. 29 Listopada. Za to warunki przesiadkowe na Krowodrzy Górce na piątkę z plusem.adamp55kr pisze:I tutaj masz wyraźny przykład , jak się " opłacało " okolicznym wioskom przyłączenie do Krakowa. Miasto zyskało nowych podatników, a nowi obywatele czy mieszczanie , jak kto woli , poza pozornym prestiżem i dumnym wpisie adresu w dokumentach nie zyskali praktycznie nic. Stracili możliwość gospodarowania i decydowania na swoim terenie stając się peryferyjnymi petentami miejskich urzędników.
Studium rozwoju Krakowa do 2050
Hmm, znalazł ktoś te "inwestycje w kolej"? Trzeba było przesunąć DK i odbudować Kocmyrzówkę i linię do Niepołomic... wtedy można by przyoszczędzić na P&Rach...
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
Studium rozwoju Krakowa do 2050
Pod tym linkiem : http://d.naszemiasto.pl/k/r/44/0b/53b39 ... 1651364938
jest krótki opis planowanych inwestycji.
jest krótki opis planowanych inwestycji.
Pozdrawiam - Adam
Studium rozwoju Krakowa do 2050
Czytałem, tylko, że nie widzę tam inwestycji w kolej, a jedynie "integracje transportu".adamp55kr pisze:Pod tym linkiem : http://d.naszemiasto.pl/k/r/44/0b/53b39 ... 1651364938
jest krótki opis planowanych inwestycji.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
Studium rozwoju Krakowa do 2050
Praktycznie jest to dominacja inwestycji w infrastrukturę drogową. 

-
- Dyrektor
- Posty: 7016
- Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
- Lokalizacja: Kraków
Studium rozwoju Krakowa do 2050
Ulica Powstańców. Podzieli czy uratuje Mistrzejowice?
Urzędnicy, którzy zaprojektowali nowe studium zagospodarowania całego Krakowa, przy jednej z planowanych inwestycji weszli w spór z mieszkańcami.
Między ulicą Piasta Kołodzieja a planowanym przedłużeniem ulicą Powstańców a torami kolejowymi w Mistrzejowicach w ostatnich latach powstało duże osiedle, a w planach jest budowa kolejnych bloków. Rada dzielnicy obliczyła, iż w ciągu najbliższych lat przybędzie tam nawet 2 tysiące mieszkań. Wczoraj radny z dzielnicy Mistrzejowice policzył, iż przez ulicę Piasta Kołodzieja przejeżdża tysiąc samochodów na godzinę. Mieszkańcy proponują aby wykorzystać drogę techniczną biegnące wzdłuż torów na północy osiedla. Droga nie jest tam wyasfaltowana a jedynie utwardzona. Droga leży na gruntach Skarbu Państwa oraz PKP, więc miasto mogłoby się porozumieć z właścicielami w tej sprawie i drogę przebudować na normalną ulicę. Magistrat chce jednak zabezpieczyć teren aby przedłużyć ulicę Powstańców oraz przypomina, iż to nie jest nowy pomysł, bo takie zapisy były również w starym studium z 2003 roku. Elżbieta Koterba argumentuje, iż połączenie ulicy Powstańców z ulicą Gustawa Morcinka jest niezbędnym elementem miejskiej sieci drogowej, która zapewni obsługę nowych terenów położonych po obu stronach. Wiceprezydent jest również sceptyczna co do przebudowy drogi technicznej oraz uważa, iż skomunikuje ona tylko bloki przyległe do niej. Przebieg przedłużenia Powstańców w studium nie jest dokładny, ale można przesunąć tak, aby była mniej uciążliwa dla mieszkańców tłumaczy Stanisław Albricht. Studium ma zostać przegłosowane jutro przez radnych. Radni Skłaniają się jednak ku przedłużeniu ulicy Powstańców, bo jedno rozwiązanie nie wyklucza drugiego mówi Grzegorz Stawowy. Grzegorz Stawowy uważa, że przedłużenie ulicy Powstańców nie jest pewne oraz wskazuje, że teren można wykorzystać na drogi wewnętrzne lub pod budowę instytucji publicznych.
Urzędnicy, którzy zaprojektowali nowe studium zagospodarowania całego Krakowa, przy jednej z planowanych inwestycji weszli w spór z mieszkańcami.
Między ulicą Piasta Kołodzieja a planowanym przedłużeniem ulicą Powstańców a torami kolejowymi w Mistrzejowicach w ostatnich latach powstało duże osiedle, a w planach jest budowa kolejnych bloków. Rada dzielnicy obliczyła, iż w ciągu najbliższych lat przybędzie tam nawet 2 tysiące mieszkań. Wczoraj radny z dzielnicy Mistrzejowice policzył, iż przez ulicę Piasta Kołodzieja przejeżdża tysiąc samochodów na godzinę. Mieszkańcy proponują aby wykorzystać drogę techniczną biegnące wzdłuż torów na północy osiedla. Droga nie jest tam wyasfaltowana a jedynie utwardzona. Droga leży na gruntach Skarbu Państwa oraz PKP, więc miasto mogłoby się porozumieć z właścicielami w tej sprawie i drogę przebudować na normalną ulicę. Magistrat chce jednak zabezpieczyć teren aby przedłużyć ulicę Powstańców oraz przypomina, iż to nie jest nowy pomysł, bo takie zapisy były również w starym studium z 2003 roku. Elżbieta Koterba argumentuje, iż połączenie ulicy Powstańców z ulicą Gustawa Morcinka jest niezbędnym elementem miejskiej sieci drogowej, która zapewni obsługę nowych terenów położonych po obu stronach. Wiceprezydent jest również sceptyczna co do przebudowy drogi technicznej oraz uważa, iż skomunikuje ona tylko bloki przyległe do niej. Przebieg przedłużenia Powstańców w studium nie jest dokładny, ale można przesunąć tak, aby była mniej uciążliwa dla mieszkańców tłumaczy Stanisław Albricht. Studium ma zostać przegłosowane jutro przez radnych. Radni Skłaniają się jednak ku przedłużeniu ulicy Powstańców, bo jedno rozwiązanie nie wyklucza drugiego mówi Grzegorz Stawowy. Grzegorz Stawowy uważa, że przedłużenie ulicy Powstańców nie jest pewne oraz wskazuje, że teren można wykorzystać na drogi wewnętrzne lub pod budowę instytucji publicznych.
http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/3 ... ,id,t.htmlUrzędnicy zaprojektowali nowe drogi, linie tramwajowe i przebieg metra w przygotowywanym właśnie studium zagospodarowania całego Krakowa. Przy jednej planowanej inwestycji weszli jednak w spór z mieszkańcami. Chodzi o przedłużenie ulicy Powstańców w Mistrzejowicach.
Miejscy planiści chcą, by biegła przez tereny istniejących i budowanych właśnie osiedli. Mieszkańcy boją się tranzytu pod oknami i proponują w zamian rozbudowę drogi z dala od swoich bloków, wzdłuż linii kolejowej położonej na północy Mistrzejowic. Zdecydują radni miejscy, którzy mogą uchwalić studium już jutro
Studium rozwoju Krakowa do 2050
Opcja z drogą wzdłuż torów jest zdecydowanie lepsza. Tańsza, uciążliwy ruch z dala od zabudowań.
Studium rozwoju Krakowa do 2050
Tylko żeby się nie okazało że po wybudowaniu bloków gdzie ta droga miała powstać cały ruch zamiast jechać na około przez Powstańców i Gustawa Morcinko wjedzie w Piasta Kołodzieja do Ronda Piastowskiego.
Ostatnio zmieniony 9 lip 2014, o 06:42 przez brovar, łącznie zmieniany 1 raz.
https://www.facebook.com/tramwajemistrzejowice - RY - RG - HG 

Studium rozwoju Krakowa do 2050
Nikt im nie każe jechać przez Gustawa Morcinka. Myślę że tu chodzi głównie o połączenie z Mistrzejowicką i dalej Łowińskiego / Makuszuńskiego pozwalające dostać się z północy Huty na jej wschód omijając właśnie zakorkowaną Piasta Kołodzieja, rejon R. Piastowskiego i dalej ciąg Mikołajczyka, Obrońców Krzyża czy rejon skrzyżowania Okulickiego / Kupały.
Zresztą takie połączenie byłoby nawet w przyszłości nie głupie, bo można by wydłużyć "153" przez nową drogę wzdłuż torów i Gustawa Morcinka do Zesławic
Zresztą takie połączenie byłoby nawet w przyszłości nie głupie, bo można by wydłużyć "153" przez nową drogę wzdłuż torów i Gustawa Morcinka do Zesławic
