Studium rozwoju Krakowa do 2050

Budynki, parki, osiedla, planowanie przestrzenne, bilbordy

Moderator: Moderatorzy

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 23:20
Lokalizacja: Bieżanów

#61 Post autor: rafaello » 2 lip 2013, o 12:08

pawelenator pisze:
wincent pisze: A oczywiście rozwiązanie problemu "wożenie dzieci do przedszkola po całym mieście" powinny być wszędzie drogi 2*4 a nie przedszkola pod domem :hump: No ale zawsze się znajdzie milion powodów że "przecież nie da się inaczej, tylko głupi twierdzi że się da!"
Oj Wincent, widzę, że kompletnie nie masz pojęcia o czym piszesz. Nie zastanowiło cię to chociaż przez chwilę, skąd się bierze "wożenie dzieci do przedszkola po całym mieście"? Mała ilość przedszkoli na osiedlach to tylko jedna z kilku przyczyn. Dochodzi jeszcze parę innych aspektów, zarówno ekonomicznych, jak i wiążących się z ograniczeniami czasowymi. Otóż: dzieci z przedszkola należy odebrać do 17, czasem do 17 z minutami. Mało tego - każda godzina przebywania dzieciaka w przedszkolu kosztuje obecnie 2,50 zł (od września do początku listopada było to 3,50 zł). Redukcja kwoty z 3,50 na 2,50 spowodowała także redukcję kadry w placówkach edukacyjnych. Te aspekty często przemawiają za wożeniem dzieci do przedszkoli położonych tak, by było po drodze do pracy / z pracy. Przy korzystaniu z tak pociętej jak obecnie KM wyrobienie się z takim zaprowadzaniem dzieciaków, by się wyrobić pomiędzy 6:30, a 17:00 bywa trudne, a czasem niemalże nierealne. Stąd "przedszkola pod domem" rozwiązują problem jedynie częściowo. A o powodach oszczędności ... było wałkowane wielokrotnie (choćby przepłacone 2 stadiony i nie tylko).
Nic dodać nic ująć. Szczere :clap:

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7016
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

#62 Post autor: Krakowiak2013 » 20 wrz 2013, o 16:08

Nowe studium w nowym roku. Specjaliści analizują uwagi

http://lovekrakow.pl/aktualnosci/nowe-s ... _3479.html

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7016
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

#63 Post autor: Krakowiak2013 » 1 paź 2013, o 11:32

Wrzucam artykuł znaleziony na lovekrakow.pl dotyczy studium Krakowa

Maraton pisania uwag do Studium - sprostowanie

http://lovekrakow.pl/blog/maraton-pisan ... e_220.html

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 23:20
Lokalizacja: Bieżanów

#64 Post autor: rafaello » 29 paź 2013, o 08:40


Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#65 Post autor: Kaszmir » 11 kwie 2014, o 12:32

Podpinam pod temat. Na profil fb pkk przyszło zaproszenie na debatę organizowaną w poniedziałek przez Władze Miasta, zatem jesteście wszyscy zaproszeni :)

ROZWÓJ MIASTA W KONTEKŚCIE STUDIUM ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO
https://www.facebook.com/events/1396934 ... pe=regular
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2014, o 12:32 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

#66 Post autor: Jopek36 » 11 kwie 2014, o 13:05

Na 90% będę, ktoś się wybiera? Jest to dobra okazja do zaprezentowania jak powinna wyglądać komunikacja miejska w Krakowie.

adammarcin11
Inspektor
Posty: 373
Rejestracja: 24 sty 2013, o 14:45
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#67 Post autor: adammarcin11 » 11 kwie 2014, o 17:47

Debata nt. przestrzennego rozwoju Krakowa
Debata nt. przestrzennego rozwoju Krakowa

Dzieje się! Dopiero co pisałem, że w najbliższy czwartek odbędzie się uroczyste uruchomienie linii autobusowej do os. Gotyk na którym zjawi się Prezydent Krakowa, a tymczasem w poniedziałek 14.04 Władze Miasta zapraszają na debatę poświęconą koncepcji przestrzennego rozwoju Krakowa. Głównymi punktami spotkania będą:

nowe “centra” Krakowa oraz zwiększenie potencjału gospodarczego miasta,
rozwój systemu komunikacji oraz infrastruktury komunikacyjnej Krakowa,
rozwój przestrzenny Krakowa oraz jego obszaru funkcjonalnego.
Źródło: http://krabok.wordpress.com/2014/04/11/ ... u-krakowa/

Każdy może na tą debatę przyjść ?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#68 Post autor: Kaszmir » 11 kwie 2014, o 17:56

adammarcin11 pisze:Każdy może na tą debatę przyjść ?
Tak.

Awatar użytkownika
maria
Dyrektor
Posty: 1014
Rejestracja: 22 wrz 2009, o 08:45
Lokalizacja: Kraków NH

#69 Post autor: maria » 13 kwie 2014, o 19:29

Nigdy na czymś takim nie byłam ale mam coraz większą ochotę przyjść, chyba się pojawię :)

Rozumiem że można być tylko słuchaczem, nie trzeba się wypowiadać? :)
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2014, o 19:32 przez maria, łącznie zmieniany 1 raz.
Rozwinięte miasto to nie takie, w którym biedni jeżdżą samochodami. W rozwiniętym mieście bogaci podróżują komunikacją publiczną - Enrique Penalosa.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#70 Post autor: Kaszmir » 14 kwie 2014, o 00:44

maria pisze:Rozumiem że można być tylko słuchaczem, nie trzeba się wypowiadać? :)
Tak to rozumiem.

Awatar użytkownika
maria
Dyrektor
Posty: 1014
Rejestracja: 22 wrz 2009, o 08:45
Lokalizacja: Kraków NH

#71 Post autor: maria » 15 kwie 2014, o 09:04

Byłam na tej debacie, ale nic niezwykłego się nie dowiedziałam :)

Ogólnie:

-Kraków ma się rozwijać a nie rozbudowywać, a więc w teorii ma się już nie powiększać
-w sprzeczności do tego co wyżej postanowione zostały 3 nowe rejony rozbudowy czyli Balice, Płaszów-Rybitwy i Nowa Huta Przyszłości.
-NHP, a zwłaszcza mające być w niej centrum logistyczne nie powstanie jeżeli nie będzie wybudowana S7, układ drogowy jest priorytetem dla tego centrum, bo od kolei jako przewozów się odchodzi
-Błonie 2.0 mają powstać ale nie wiem jakim cudem mają zdążyć na Dni Młodzieży
-Ma powstać SKA, przede wszystkim w relacji Balice - KRK
-W NHP powstanie mnóstwo nowych miejsc pracy więc będzie konieczne metro w relacji Balice-NHP, pod ziemią będzie tylko w ścisłym centrum, na powierzchnię ma wychodzić na Królewskiej
-trzeba domknąć wszystkie obwodnice aż do 4 obwodnicy
-Tramawj wodny ma nie być tylko atrakcja turystyczną, tylko częścią komunikacji zbiorowej
-powstanie wspólna karta na MPK, SKA, Metro, Rower miejski
-obecnie 30% ruchu drogowego to osoby nie mieszkające w Krakowie, ale poruszające się po nim, mają być wybudowane P&R przy każdym wjeździe do KRK.
-Ma nie być sklepów wielkopowierzchniowych w mieście, dotyczy to również Cracovii
-Ogródki działkowe mają pozostać, zwłaszcza mowa o tych na Al. pokoju i w Zakolu Wisły, ale mają przejąć funkcję Parków Miejskich, tzn mają być otwarte dla wszystkich.

Pytań i wniosków w sali wiele nie było, jakiś starszy Pan (przepraszam, ale nie pomnę nazwiska, ale był to chyba profesor jakiejś uczelni) chciałby wszędzie przejść podziemnych, przede wszystkim czwartego wyjścia z przejścia pod dworcem czyli wychodzącego na róg Pawiej i Basztowej. Chciałby także przejścia podziemnego pod Pocztą Główną, bo się tworzą korki, a także usunięcia wiaduktu kolejowego na Lubicz, ponieważ przez niego jest wąsko i są korki i chciałby też żeby pociągi nie jeździły na Dworzec Główny bo jest wtedy za dużo ludzi w centrum, tylko na Dworzec w Płaszowie, albo na jakieś inne dworce. I żeby zadaszyć Rondo Mogilskie.
Odpowiedź była taka, że odnoście PKP nie mogą zarządzać bo to nie jest teren Miasta i że są może kiedyś będzie zadaszenie Ronda Mogilskiego bo są ku temu przesłanki i potrzeby.

Jakiś chłopak (ktoś z forum?) zadał pytanie o Trasę Wolbromską i o ustalanie priorytetu komunikacji indywidualnej nad komunikacją zbiorową. Pani Koterba stwierdziła, że tramwaj jest dla nich priorytetem, ale droga tez musi być i tyle.

Jakiś jeszcze chłopak pytał o koszty parkowania, bo biedni ludzie zza Krakowa przyjeżdżaj i nie mają co z autem zrobić bo drogo, ale dostał odpowiedź, że co do kosztów to Studium tego na razie nie uwzględnia, a poza tym będą P&R.

Noi tyle.
Rozwinięte miasto to nie takie, w którym biedni jeżdżą samochodami. W rozwiniętym mieście bogaci podróżują komunikacją publiczną - Enrique Penalosa.

Afterbirds
Dyrektor
Posty: 1485
Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
Lokalizacja: WDZ

#72 Post autor: Afterbirds » 15 kwie 2014, o 09:22

"Mnóstwo" to znaczy ile? W okresie świetności kombinat zatrudniał prawie 40 tys. pracowników, samochodów było jakby mniej a komunikacja wyrabiała - bez metra...
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")

Awatar użytkownika
maria
Dyrektor
Posty: 1014
Rejestracja: 22 wrz 2009, o 08:45
Lokalizacja: Kraków NH

#73 Post autor: maria » 15 kwie 2014, o 09:27

Podobno 40tys.
Rozwinięte miasto to nie takie, w którym biedni jeżdżą samochodami. W rozwiniętym mieście bogaci podróżują komunikacją publiczną - Enrique Penalosa.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#74 Post autor: Kaszmir » 15 kwie 2014, o 11:23

maria pisze:Pytań i wniosków w sali wiele nie było, jakiś starszy Pan (przepraszam, ale nie pomnę nazwiska, ale był to chyba profesor jakiejś uczelni) chciałby wszędzie przejść podziemnych, przede wszystkim czwartego wyjścia z przejścia pod dworcem czyli wychodzącego na róg Pawiej i Basztowej. Chciałby także przejścia podziemnego pod Pocztą Główną, bo się tworzą korki, a także usunięcia wiaduktu kolejowego na Lubicz, ponieważ przez niego jest wąsko i są korki i chciałby też żeby pociągi nie jeździły na Dworzec Główny bo jest wtedy za dużo ludzi w centrum, tylko na Dworzec w Płaszowie, albo na jakieś inne dworce. I żeby zadaszyć Rondo Mogilskie.
Chodzi Ci o tego pana, który nie chciał oddać mikrofonu? :D Nie przejmowałbym się nim za bardzo...

Słoneczny
Kierownik
Posty: 757
Rejestracja: 14 lis 2009, o 12:31

#75 Post autor: Słoneczny » 15 kwie 2014, o 11:39

maria pisze: -Kraków ma się rozwijać a nie rozbudowywać, a więc w teorii ma się już nie powiększać
No chyba, że znowu powciągają jakieś wioski wokół i zrobią z nich osiedla...
-w sprzeczności do tego co wyżej postanowione zostały 3 nowe rejony rozbudowy czyli Balice, Płaszów-Rybitwy i Nowa Huta Przyszłości.
Ciekawe, co to są te Balice, okolice Balickiej? autostrady, portu lotniczego? Na mieszkania raczej kiepsko, przemysłówka - Rybitwy i Huta.
-NHP, a zwłaszcza mające być w niej centrum logistyczne nie powstanie jeżeli nie będzie wybudowana S7, układ drogowy jest priorytetem dla tego centrum, bo od kolei jako przewozów się odchodzi
Jak się pożreją z Mittalem to też nie będzie :P
-Błonie 2.0 mają powstać ale nie wiem jakim cudem mają zdążyć na Dni Młodzieży
Zaorać i posiać trawę można szybko, gdzie to w ogóle ma być?
-Ma powstać SKA, przede wszystkim w relacji Balice - KRK
To akurat już chyba robią.
-W NHP powstanie mnóstwo nowych miejsc pracy więc będzie konieczne metro w relacji Balice-NHP, pod ziemią będzie tylko w ścisłym centrum, na powierzchnię ma wychodzić na Królewskiej
Zaraz się okaże, że będzie pseudo-metro po torach kolejowych do Balic i będzie robić za SKA
-trzeba domknąć wszystkie obwodnice aż do 4 obwodnicy
Taaa i na pewno Zielonki się zgodzą.
-Tramawj wodny ma nie być tylko atrakcja turystyczną, tylko częścią komunikacji zbiorowej
Czyli podatnik dopłaci.
-powstanie wspólna karta na MPK, SKA, Metro, Rower miejski
Może o parkowaniu nie zapomną.
-obecnie 30% ruchu drogowego to osoby nie mieszkające w Krakowie, ale poruszające się po nim, mają być wybudowane P&R przy każdym wjeździe do KRK.
Zbyt wiele to nie pomoże bez ograniczeń wjazdowych. Ja bym na przykład, wzorem planów niemcowni wprowadzić opłatę dodatkową - za wjazd wewnątrz 2 obwodnicy na tablicach innych niż KR - opłata/winieta ]:->
-Ma nie być sklepów wielkopowierzchniowych w mieście, dotyczy to również Cracovii
Poza tymi, co już są zaplanowane, czyli pewnie jeszcze z dziesięć wybudują.
-Ogródki działkowe mają pozostać, zwłaszcza mowa o tych na Al. pokoju i w Zakolu Wisły, ale mają przejąć funkcję Parków Miejskich, tzn mają być otwarte dla wszystkich.
Średnio rozumiem - co ma być otwarte? alejki między działkami? fajnie, będę mógł legalnie z wózeczkiem po działkach.... mmmm
"Nur von Stalingrad erzählt er nie. Wo liegt denn Stalingrad? In welchem Land ist das? Stalingrad packt er nie, irgendwie." BAP

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Architektura i zagospodarowanie przestrzeni”