Przy jednej? Urzędnicy weszli w spór z mieszkańcami przy więcej niż jedna inwestycji. Niech gazeta krakowska nie kłamie.Krakowiak2013 pisze:Urzędnicy zaprojektowali nowe drogi, linie tramwajowe i przebieg metra w przygotowywanym właśnie studium zagospodarowania całego Krakowa. Przy jednej planowanej inwestycji weszli jednak w spór z mieszkańcami.
Studium rozwoju Krakowa do 2050
Moderator: Moderatorzy
Studium rozwoju Krakowa do 2050
-
- Dyrektor
- Posty: 7016
- Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
- Lokalizacja: Kraków
Studium rozwoju Krakowa do 2050
Kraków ma nowe studium. Będzie obowiązywać do 2030 roku
Wiceprezydent Elżbieta Koterba, która kierowała pracami nad studium uważa, iż Kraków dzięki studium będzie miastem bardziej przyjaznym. Pod inwestycje przeznaczone zostały wszystkie tereny, które wymagają rewitalizacji. Jak podkreśla wiceprezydent, planistom zależało szczególnie, by tworzyć miasto zwarte, ekologiczne, by jego zabudowa nie rozlewała się w sposób chaotyczny. Studium to skomplikowany dokument, który przesądza o tym, jak będzie się rozwijało miasto przez najbliższe kilkanaście lat.
Nowe studium to nie tylko plany przebiegu nowych ścieżek rowerowych czy linii tramwajowych, ale też trzech linii metra. Metro może być potrzebne, bo planiści założyli, iż do 2030 roku liczba mieszkańców wzrośnie do 1,2 mln osób. Ważnym elementem studium są projekty strategiczne, czyli obszary wyznaczane pod duże inwestycje. Jedną z takich inwestycji będą Nowa Huta Przyszłości, obszar przy lotnisku w Balicach oraz obszar Płaszów-Rybitwy. Studium, które ma zastąpić dokument z 2003 roku pracowano przez siedem lat. Kilkuosobowemu zespołowi przewodniczyła wiceprezydent Elżbieta Koterba. Przed ostatnimi wakacjami projekt został wyłożony do publicznego wglądu. Wtedy to aktywiści miejscy organizowali maratony pisania uwag do studium, ostrzegając, iż w planach jest zabudowa ogródków działkowych czy brzegów Bagrów. Do studium ostateczne złożono ponad 8,5 tysiąca uwag. Uwagi dotyczyły obrony ogródków działkowych oraz wiele osób chciało zmiany działek z rolnych na budowlane, które z czasem stało się sprzeczne z inicjatywami społecznymi, którym zależało, aby w mieście było jak najwięcej zielonych terenów. Projekt po konsultacjach społecznych trafił do radnych i wczoraj podczas obrad rady miasta został przyjęty.
Wiceprezydent Elżbieta Koterba, która kierowała pracami nad studium uważa, iż Kraków dzięki studium będzie miastem bardziej przyjaznym. Pod inwestycje przeznaczone zostały wszystkie tereny, które wymagają rewitalizacji. Jak podkreśla wiceprezydent, planistom zależało szczególnie, by tworzyć miasto zwarte, ekologiczne, by jego zabudowa nie rozlewała się w sposób chaotyczny. Studium to skomplikowany dokument, który przesądza o tym, jak będzie się rozwijało miasto przez najbliższe kilkanaście lat.
Nowe studium to nie tylko plany przebiegu nowych ścieżek rowerowych czy linii tramwajowych, ale też trzech linii metra. Metro może być potrzebne, bo planiści założyli, iż do 2030 roku liczba mieszkańców wzrośnie do 1,2 mln osób. Ważnym elementem studium są projekty strategiczne, czyli obszary wyznaczane pod duże inwestycje. Jedną z takich inwestycji będą Nowa Huta Przyszłości, obszar przy lotnisku w Balicach oraz obszar Płaszów-Rybitwy. Studium, które ma zastąpić dokument z 2003 roku pracowano przez siedem lat. Kilkuosobowemu zespołowi przewodniczyła wiceprezydent Elżbieta Koterba. Przed ostatnimi wakacjami projekt został wyłożony do publicznego wglądu. Wtedy to aktywiści miejscy organizowali maratony pisania uwag do studium, ostrzegając, iż w planach jest zabudowa ogródków działkowych czy brzegów Bagrów. Do studium ostateczne złożono ponad 8,5 tysiąca uwag. Uwagi dotyczyły obrony ogródków działkowych oraz wiele osób chciało zmiany działek z rolnych na budowlane, które z czasem stało się sprzeczne z inicjatywami społecznymi, którym zależało, aby w mieście było jak najwięcej zielonych terenów. Projekt po konsultacjach społecznych trafił do radnych i wczoraj podczas obrad rady miasta został przyjęty.
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... _2030.htmlZnaczenie dla zwykłych mieszkańców
W nowym studium są nie tylko plany przebiegu nowych ścieżek rowerowych czy linii tramwajowych, ale też trzech linii metra. Najwcześniej ma szansę powstać ta z Nowej Huty do Bronowic. Może być potrzebna, bo planiści założyli, że do 2030 r. liczba mieszkańców wzrośnie do 1,2 mln osób.
Ważnym elementem studium są tzw. projekty strategiczne, czyli obszary wyznaczone pod duże inwestycje. Najważniejszy z nich to Nowa Huta Przyszłości (centrum logistyczne, park technologiczny i część rekreacyjną), obszar przy lotnisku w Balicach (głównie funkcja wystawienniczo-targowa i biznesowa) i obszar Płaszów-Rybitwy. Ten ostatni to jedyne miejsce, gdzie będzie można wznosić budynki powyżej 55 metrów wysokości.
Jakie praktyczne znaczenie ma studium dla zwykłych mieszkańców? Grzegorz Stawowy, przewodniczący komisji planowania przestrzennego: - Choćby takie, że kilkanaście tysięcy osób uzyskało możliwość, by w przyszłości ich działki były przeznaczone pod budownictwo jednorodzinne. Poza tym zaznaczono przebieg 18 tras rowerowych, a także miejsca pod nowe parki, m.in. na Ruczaju, os. Złocień czy przy ul. Cegielnianej. Można też powiedzieć, że Kraków odchodzi od przemysłu na rzecz usług, bo wiele terenów przemysłowych i przemysłowo-usługowych przekwalifikowano na usługowe.
Studium rozwoju Krakowa do 2050
Nie mieszkańców, tylko mieszkańców+przyjezdnychKrakowiak2013 pisze:planiści założyli, iż do 2030 roku liczba mieszkańców wzrośnie do 1,2 mln osób

Jakim to cudem miasto Kraków ma w swoim studium tereny znajdujące się poza miastem?Krakowiak2013 pisze:obszar przy lotnisku w Balicach
Część terenów to raczej powinni przekwalifikować na komunikacyjno-okopowe, patrząc na przyrastającą ilość szerokich arterii otaczanych ekranami. Ale lud zadowolony - zwłaszcza ten spod Krakowa.Krakowiak2013 pisze:Można też powiedzieć, że Kraków odchodzi od przemysłu na rzecz usług, bo wiele terenów przemysłowych i przemysłowo-usługowych przekwalifikowano na usługowe.

Studium rozwoju Krakowa do 2050
Obszar przy balickim lotnisku na prawo od drogi wojewódzkiej 774 (tej, którą kursują "208" i "209") leży w granicach Krakowa. Zobacz przebieg granic na mapie:pablo pisze:Jakim to cudem miasto Kraków ma w swoim studium tereny znajdujące się poza miastem?Krakowiak2013 pisze:obszar przy lotnisku w Balicach
http://kmkrakow.atlaskolejowy.pl/
Pozdrawiam - Adam
Studium rozwoju Krakowa do 2050
Czyli zastosowano skrót myślowy, który wyprowadził mnie w pole (no bo skoro Balice, to już nie w Krakowie). Dzięki za podanie, o który to teren chodzi. Mogli chociaż napisać "teren w Olszanicy, nieopodal lotniska w Balicach".adamp55kr pisze:Obszar przy balickim lotnisku na prawo od drogi wojewódzkiej 774 (tej, którą kursują "208" i "209") leży w granicach Krakowa. Zobacz przebieg granic na mapie:pablo pisze:Jakim to cudem miasto Kraków ma w swoim studium tereny znajdujące się poza miastem?Krakowiak2013 pisze:obszar przy lotnisku w Balicach
http://kmkrakow.atlaskolejowy.pl/
Studium rozwoju Krakowa do 2050
Na podstawie planów Krakowa i pozwoleń środowiskowych trwających o pozwolenie budowy bloków pozwoliłem sobie przedstawić otoczenie łącznie z drogą która jest planowana a o której tutaj dyskutujemy. Uważasz że lepsza byłaby ta droga przy PKP?Cukier pisze:Nikt im nie każe jechać przez Gustawa Morcinka. Myślę że tu chodzi głównie o połączenie z Mistrzejowicką i dalej Łowińskiego / Makuszuńskiego pozwalające dostać się z północy Huty na jej wschód omijając właśnie zakorkowaną Piasta Kołodzieja, rejon R. Piastowskiego i dalej ciąg Mikołajczyka, Obrońców Krzyża czy rejon skrzyżowania Okulickiego / Kupały.
Zresztą takie połączenie byłoby nawet w przyszłości nie głupie, bo można by wydłużyć "153" przez nową drogę wzdłuż torów i Gustawa Morcinka do Zesławic

https://www.facebook.com/tramwajemistrzejowice - RY - RG - HG 

Studium rozwoju Krakowa do 2050
Tak, tranzyt powinien się odbywać z dala od zabudowań. A odcinek od Piasta Kołodzieja do wschodniej części czerwonego i zielonego bloku powinien albo być ślepy, albo skierowany na północ i tam połączony z Powstańców. Grunt żeby droga biegnąca blisko zabudowań nie była tą najszybszą i najprostszą, bo taka powinna być ta wzdłuż torów, gdzie nikomu to nie będzie przeszkadzać.brovar pisze:Uważasz że lepsza byłaby ta droga przy PKP?
-
- Moderator fb pkk
- Posty: 3543
- Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
- Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta
Strategia Rozwoju Miasta
Kraków w 2030 roku: nowoczesny, bogaty, bezpieczny i otwarty
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,4442 ... warty.html
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,4442 ... warty.html
Strategia Rozwoju Miasta
Ja się obawiam o rozwój tego miasta. Zapewne ponastawiają kilometry ekranów i wybetonują resztki trawników w mieście. Zamiast zielonych torowisk, dostaniemy to co na al. Jana Pawła II po remoncie. Naprawdę, jeżeli sytuacja się nie zmieni to to miasto będzie przypominać betonowego molocha.
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Strategia Rozwoju Miasta
Kraków w dniu dzisiejszym też jest nowoczesny, bogaty (oczywiście dopóki nie zapłaci janosikowego) i bezpieczny. A otwarty to nie wiadomo na co ma być, bo zamknięty nie jest. Pożyjemy, zobaczymy. Może skoczy milion mieszkańców, może będzie mniej. Może będzie tak jak napisano w artykule, może być inaczej. Nie ma co spekulować.lukaskrk pisze:Kraków w 2030 roku: nowoczesny, bogaty, bezpieczny i otwarty
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,4442 ... warty.html

Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
Strategia Rozwoju Miasta
Dokładnie. Strach się bać, co będzie w przyszłości. Kierunek, w jakim podążąmy jest jednoznacznie negatywny, beton, i ekrany. Nic więcej.bomsiarz pisze:Ja się obawiam o rozwój tego miasta. Zapewne ponastawiają kilometry ekranów i wybetonują resztki trawników w mieście. Zamiast zielonych torowisk, dostaniemy to co na al. Jana Pawła II po remoncie. Naprawdę, jeżeli sytuacja się nie zmieni to to miasto będzie przypominać betonowego molocha.
Strategia Rozwoju Miasta
Torowiska nie mają być zielone tylko asfaltowe - jedna wspólna trasa A+T.bomsiarz pisze:Zamiast zielonych torowisk
To co zabija rozwój miasta to blokowania zabudowy w górę. Dlatego każdy wolny skrawek będzie zapełniony. Jak nie można w górę, to trzeba wszerz.
Strategia Rozwoju Miasta
Jak na razie to jest emigracja mieszkańców, powolna ale jednak.Mistrzejowiczanin pisze:Może skoczy milion mieszkańców
Strategia Rozwoju Miasta
Tylko po cholere taki pas np. na Mogilskiej czy Jana Pawła II, trasie na Czerwone Maki? Oczywiście tam gdzie jeździ dużo lini autobusowych to jak najnajbardziej powinno się położyć asfalt na torowisku, by mógł po nich jeździć też autobus. Tylko nie wszędzie, bo naprawdę, nie opłaca się w niektórych miejscach.chlorofil pisze: Torowiska nie mają być zielone tylko asfaltowe - jedna wspólna trasa A+T.
Strategia Rozwoju Miasta
It's not as easy as it looks.chlorofil pisze:Jak nie można w górę, to trzeba wszerz.
Nie ma zainteresowania wysoką zabudową, bo to droższe, trudniejsze konstrukcyjnie itd. itd. A póki grunty są relatywnie tanie to nie każdemu będzie się chciało budować w górę. Tutaj akurat receptą mogłoby być metro.