Studium rozwoju Krakowa do 2050

Budynki, parki, osiedla, planowanie przestrzenne, bilbordy

Moderator: Moderatorzy

Pigeon
Specjalista
Posty: 267
Rejestracja: 15 cze 2012, o 22:41
Lokalizacja: Kraków

#46 Post autor: Pigeon » 16 kwie 2013, o 10:31

jopek36 pisze:
Coffee pisze:on być w jak największym procencie wydzielony od innego ruchu, co niestety u nas nie jest realne, ani możliwe.
Jest to możliwe - wystarczy chcieć:
* wyłączyć z ruchu wszystkie ulice typu Zwierzyniecka, Długa;
* na ulicach typu Starowiślna - betonowe separatory;
* redukcja przejazdówek dla samochodów przez torowiska;
* bezwzględny priorytet dla komunikacji tramwajowej na każdej sygnalizacji świetlnej;
* sygnalizacja na przejściach dla pieszych i przejazdówkach z odpowiednio wcześniej umieszczoną pętlą indukcyjną, aby tramwaj nie musiał ustępować pieszym i samochodom;
* przystanki podwójne.
Wykonanie tych punktów spowodowałoby, iż poruszanie się tramwajem po Krakowie byłoby o wiele szybsze i punktualne.
Dodałbym jeszcze konieczność przebudowy wszystkich dużych skrzyżowań na dwupoziomowe. Na dole MPK, na górze samochody. :] Tak można by zrobić z Czyżyńskim, Grzegórzeckim, Kocmyrzowskim, przyszłym skrzyżowaniem Meissnera-Mogilska, czy planowanym na trasie Wolbromskiej. Ja wiem, że budowa tego typu krzyżówek jest droga, zwłaszcza gdyby miały wyglądać bardzo estetycznie, ale tam gdzie zbiegają się dwu, lub trójpasmówki, priorytet nic nie pomoże.

Afterbirds
Dyrektor
Posty: 1485
Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
Lokalizacja: WDZ

#47 Post autor: Afterbirds » 16 kwie 2013, o 14:34

Grzegórzeckiego tak się nie da urządzić - Grzegórzecka za wąska, o dwupoziomowym JP II/Meissnera też można zapomnieć bo miejsca za mało, podobnież z Kocmyrzowskim.
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

#48 Post autor: Jopek36 » 16 kwie 2013, o 17:11

Pigeon pisze:Dodałbym jeszcze konieczność przebudowy wszystkich dużych skrzyżowań na dwupoziomowe. Na dole MPK, na górze samochody. :]
Za drogie i mało estetyczne - jest łatwiejsze i tańsze rozwiązanie. Z Ronda Grzegórzeckiego nie trzeba robić dwupoziomówki, aby tramwaje przyspieszyły - po zrobieniu wschodniej obwodnicy Krakowa (S7), można ustawić sygnalizację wyłącznie pod tramwaje i problem zniknie (jedynie kierowców samochodów powinno to zniechęcić do jazdy przez II obwodnicę, tylko zachęcić do jazdy IV obwodnicą). Tak samo sygnalizacja powinna być ustawiona tylko pod tramwaje przy Placu Inwalidów, Jubilacie, Cracovii, Nowym Kleparzu, Moście Grunwaldzkim i Rondzie A. Matecznego.
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2013, o 17:14 przez Jopek36, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#49 Post autor: Kaszmir » 16 kwie 2013, o 17:14

jopek36 pisze:Tak samo sygnalizacja powinna być ustawiona tylko pod tramwaje przy Placu Inwalidów, Jubilacie, Cracovii, Nowym Kleparzu, Moście Grunwaldzkim i Rondzie A. Matecznego.
Rozumiem o co Ci chodzi i popieram priorytety dla tramwajów, choć jest też pewne niebezpieczeństwo: jeśli kierowcy się nie przeniosą, to będą powstawać duże korki - w których utkną też autobusy.

Tak właśnie było na początku KST - był priorytet dla km, a korek samochodów zrobił się aż do R. Mogilskiego. I autobusy w nim też stały.

PS.
Kraków do poprawki. Przyjdź i podyskutuj o komunikacji
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425, ... kacji.html
Właśnie te tematy będą poruszane podczas wtorkowego spotkania w Artetece WBP w Małopolskim Ogrodzie Sztuki (pierwsze piętro, wejście od ul. Szujskiego). Godzina 17.30. Wstęp wolny.
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2013, o 17:37 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

#50 Post autor: Jopek36 » 16 kwie 2013, o 17:43

Kaszmir pisze:Rozumiem o co Ci chodzi i popieram priorytety dla tramwajów, choć jest też pewne niebezpieczeństwo: jeśli kierowcy się nie przeniosą, to będą powstawać duże korki - w których utkną też autobusy.

Tak właśnie było na początku KST - był priorytet dla km, a korek samochodów zrobił się aż do R. Mogilskiego. I autobusy w nim też stały.
Myślę, że po dokończeniu IV obwodnicy, II obwodnica znacząco odetchnęłaby od ruchu i bez problemu można by wprowadzić takie priorytety dla komunikacji tramwajowej. W dodatku to tramwaj jest podstawowym środkiem transportu i uważam, że powinno się bezwzględnie wprowadzać znaczące usprawnienia, nawet jeżeli odbiłyby się boleśnie choćby dla samochodów, których spaliny codziennie nas trują.

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 23:20
Lokalizacja: Bieżanów

#51 Post autor: rafaello » 16 kwie 2013, o 18:28

jopek36 pisze:
Kaszmir pisze:Rozumiem o co Ci chodzi i popieram priorytety dla tramwajów, choć jest też pewne niebezpieczeństwo: jeśli kierowcy się nie przeniosą, to będą powstawać duże korki - w których utkną też autobusy.

Tak właśnie było na początku KST - był priorytet dla km, a korek samochodów zrobił się aż do R. Mogilskiego. I autobusy w nim też stały.
Myślę, że po dokończeniu IV obwodnicy, II obwodnica znacząco odetchnęłaby od ruchu i bez problemu można by wprowadzić takie priorytety dla komunikacji tramwajowej. W dodatku to tramwaj jest podstawowym środkiem transportu i uważam, że powinno się bezwzględnie wprowadzać znaczące usprawnienia, nawet jeżeli odbiłyby się boleśnie choćby dla samochodów, których spaliny codziennie nas trują.
Ale dziecinada. Widać że takie pomysły może wymyślić człowiek mający maksymalnie lat "naście". :evil:
Ciekawi mnie jak te Twoje "durne" pomysły ocenisz za lat kilka lub "naście" gdy będziesz pracował w Centrum miasta razem z drugą połową i w dodatku rozwoził swoje pociechy do szkoły i przedszkola w różnych rejonach miasta? Będziesz jechał naokoło miasta? Albo jeszcze lepiej dowoził rodzinę tramwajami i autobusami pod sam budynek? Wtedy doba musi mieć chyba 48 godzin a jak wiesz jest to nieaktualne. Też tak myślałem jak Ty ale teraz mam z góry odmienne zdanie - życie weryfikuje plany i pomysły. Dam Ci radę: Dorośnij proszę. :thumbup:
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2013, o 19:49 przez rafaello, łącznie zmieniany 1 raz.

Killeroth
Inspektor
Posty: 427
Rejestracja: 14 lip 2011, o 08:59
Lokalizacja: Nowy Prokocim

#52 Post autor: Killeroth » 16 kwie 2013, o 18:58

Nie no, to niemożliwe, straszne, aby dzieci chodziły do szkoły na osiedlu. Tortury i zniszczenie ich przyszłości...

Mój ojciec nigdy nie miał samochodu, matka również. Obaj przeżyli lata pracy dojeżdżając komunikacją. Ja do szkoły dojeżdżam pół miasta, moja siostra dojeżdżała prawie całe. Też żyjemy i mamy się dobrze.

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

#53 Post autor: Jopek36 » 16 kwie 2013, o 19:16

rafaello pisze:Ale dziecinada. Widać że takie pomysły może wymyślić człowiek mający maksymalnie lat "naście". :evil:
Również widać i Twoje podejście - zamiast komunikacji wolisz używać samochodu, który wytwarzając spaliny niszczy moje, Twoje i innych zdrowie. (jeden samochód wytwarzający spaliny to jest mały pryszcz, no ale jak widać po natężeniu ruchu w centrum takich "bezmyślnych" ludzi, którzy przyzwyczaili się do samochodu jest niestety wiele i należy zmienić ich złe przyzwyczajenia dla naszego zdrowia i życia, którego jak widać nie doceniasz.
rafaello pisze:Albo jeszcze lepiej dowoził rodzinę tramwajami i autobusami pod sam budynek?
Tak - do tego jeszcze można dorzucić rowery i własne nogi. Mam kolegę, który jest z wielodzietnej rodziny (pięciorga dzieci, matka, ojciec pracujący i każdy dojeżdża komunikacją bądź rowerem do szkoły/pracy), a mieszkają w pobliżu Tynieckiej.
rafaello pisze:Dam Ci radę: Dorośnij proszę. :thumbup:
Dorosłem i stwierdzam, że najważniejsze jest ZDROWIE I ŻYCIE, które trzeba szanować.
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2013, o 19:51 przez Jopek36, łącznie zmieniany 4 razy.

Pigeon
Specjalista
Posty: 267
Rejestracja: 15 cze 2012, o 22:41
Lokalizacja: Kraków

#54 Post autor: Pigeon » 16 kwie 2013, o 22:26

jopek36 pisze: Za drogie i mało estetyczne
Cena to pojęcia względne gdy mówimy o usprawnieniu komunikacji, najważniejsza musi być szybkość i za nią warto jest czasem dopłacić. Z kolei estetyka to kwestia dobrego przetargu na projekt, trzeba by wybrać taki, który naprawdę dobrze komponuje się z otoczeniem, np. skrzyżowanie JPII z Stella-Sawickiego. Wygląda znaaaaacznie lepiej niż estakady na Opolskiej. ;)

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

#55 Post autor: pablo » 17 kwie 2013, o 17:11

jopek36 pisze:Tak samo sygnalizacja powinna być ustawiona tylko pod tramwaje przy Placu Inwalidów, Jubilacie, Cracovii, Nowym Kleparzu, Moście Grunwaldzkim i Rondzie A. Matecznego.
Tzn, co masz na myśli? Weź pod uwagę, że po Alejach jeżdżą też autobusy i przewożą znacznie więcej osób niż tramwaje do Cichego Kącika, czy na Salwator.

wincent
Dyrektor
Posty: 1294
Rejestracja: 2 lis 2012, o 23:48
Lokalizacja: Kraków

#56 Post autor: wincent » 18 kwie 2013, o 03:20

rafaello pisze:
jopek36 pisze:
Kaszmir pisze:Rozumiem o co Ci chodzi i popieram priorytety dla tramwajów, choć jest też pewne niebezpieczeństwo: jeśli kierowcy się nie przeniosą, to będą powstawać duże korki - w których utkną też autobusy.

Tak właśnie było na początku KST - był priorytet dla km, a korek samochodów zrobił się aż do R. Mogilskiego. I autobusy w nim też stały.
Myślę, że po dokończeniu IV obwodnicy, II obwodnica znacząco odetchnęłaby od ruchu i bez problemu można by wprowadzić takie priorytety dla komunikacji tramwajowej. W dodatku to tramwaj jest podstawowym środkiem transportu i uważam, że powinno się bezwzględnie wprowadzać znaczące usprawnienia, nawet jeżeli odbiłyby się boleśnie choćby dla samochodów, których spaliny codziennie nas trują.
Ale dziecinada. Widać że takie pomysły może wymyślić człowiek mający maksymalnie lat "naście". :evil:
Ciekawi mnie jak te Twoje "durne" pomysły ocenisz za lat kilka lub "naście" gdy będziesz pracował w Centrum miasta razem z drugą połową i w dodatku rozwoził swoje pociechy do szkoły i przedszkola w różnych rejonach miasta? Będziesz jechał naokoło miasta? Albo jeszcze lepiej dowoził rodzinę tramwajami i autobusami pod sam budynek? Wtedy doba musi mieć chyba 48 godzin a jak wiesz jest to nieaktualne. Też tak myślałem jak Ty ale teraz mam z góry odmienne zdanie - życie weryfikuje plany i pomysły. Dam Ci radę: Dorośnij proszę. :thumbup:
Masakra, jeszcze zapomniałeś dodaj typowego biadolenia o codziennym wożeniu teściowej do szpitala, żony na porodówkę, dzieci na SOR, przewożenia lodówek i szaf po całym mieście i bóg_wie_czego.

A oczywiście rozwiązanie problemu "wożenie dzieci do przedszkola po całym mieście" powinny być wszędzie drogi 2*4 a nie przedszkola pod domem :hump: No ale zawsze się znajdzie milion powodów że "przecież nie da się inaczej, tylko głupi twierdzi że się da!"

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

#57 Post autor: Jopek36 » 18 kwie 2013, o 16:49

Pigeon pisze:Cena to pojęcia względne gdy mówimy o usprawnieniu komunikacji, najważniejsza musi być szybkość i za nią warto jest czasem dopłacić.
Oczywiście, że szybkość jest najważniejsza, ale jeżeli da się uzyskać porównywalny efekt o wiele niższym kosztem, to po co przepłacać; zwłaszcza, że nie ma większego sensu remontować remontowanego Ronda Grzegórzeckiego na dwupoziomowe, gdy problem jest z kasą - gdyby było pod dostatkiem, można byłoby się pokusić na taką przebudowę.
pablo pisze:Tzn, co masz na myśli?
Przed skrzyżowaniem pętla indukcyjna, która po wzbudzeniu i ok. 20 sekundach (jeżeli przystanek jest przed skrzyżowaniem) da pionową szczelinę dla tramwaju.
pablo pisze:Weź pod uwagę, że po Alejach jeżdżą też autobusy i przewożą znacznie więcej osób niż tramwaje do Cichego Kącika, czy na Salwator.
Tu masz rację.
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2013, o 16:51 przez Jopek36, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
pawelenator
Kierownik
Posty: 885
Rejestracja: 20 wrz 2009, o 21:53
Lokalizacja: Kraków Azory
Kontakt:

#58 Post autor: pawelenator » 19 kwie 2013, o 09:02

wincent pisze: A oczywiście rozwiązanie problemu "wożenie dzieci do przedszkola po całym mieście" powinny być wszędzie drogi 2*4 a nie przedszkola pod domem :hump: No ale zawsze się znajdzie milion powodów że "przecież nie da się inaczej, tylko głupi twierdzi że się da!"
Oj Wincent, widzę, że kompletnie nie masz pojęcia o czym piszesz. Nie zastanowiło cię to chociaż przez chwilę, skąd się bierze "wożenie dzieci do przedszkola po całym mieście"? Mała ilość przedszkoli na osiedlach to tylko jedna z kilku przyczyn. Dochodzi jeszcze parę innych aspektów, zarówno ekonomicznych, jak i wiążących się z ograniczeniami czasowymi. Otóż: dzieci z przedszkola należy odebrać do 17, czasem do 17 z minutami. Mało tego - każda godzina przebywania dzieciaka w przedszkolu kosztuje obecnie 2,50 zł (od września do początku listopada było to 3,50 zł). Redukcja kwoty z 3,50 na 2,50 spowodowała także redukcję kadry w placówkach edukacyjnych. Te aspekty często przemawiają za wożeniem dzieci do przedszkoli położonych tak, by było po drodze do pracy / z pracy. Przy korzystaniu z tak pociętej jak obecnie KM wyrobienie się z takim zaprowadzaniem dzieciaków, by się wyrobić pomiędzy 6:30, a 17:00 bywa trudne, a czasem niemalże nierealne. Stąd "przedszkola pod domem" rozwiązują problem jedynie częściowo. A o powodach oszczędności ... było wałkowane wielokrotnie (choćby przepłacone 2 stadiony i nie tylko).

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 23:20
Lokalizacja: Bieżanów

#59 Post autor: rafaello » 11 maja 2013, o 20:07

Jak będziemy poruszać się po Krakowie za 20 lat ?:

http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/kr ... omosc.html

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 23:20
Lokalizacja: Bieżanów

#60 Post autor: rafaello » 18 cze 2013, o 07:47

Jak Kraków będzie się rozbudowywał? Zobacz studium:

http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425, ... udium.html
Ostatnio zmieniony 18 cze 2013, o 10:13 przez rafaello, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Architektura i zagospodarowanie przestrzeni”