Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa

Budynki, parki, osiedla, planowanie przestrzenne, bilbordy

Moderator: Moderatorzy

kucyk
Dyrektor
Posty: 3412
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa

#256 Post autor: kucyk » 25 maja 2022, o 17:21

Powraca sprawa z "Nowym Miastem". Można zgłaszać uwagi:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/plan- ... 46204.html

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 8001
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa

#257 Post autor: Locutus » 26 maja 2022, o 08:07

Uwierzę jak zobaczę. Wszak już raz budowaliśmy Nowe Miasto w Krakowie. Miało być niemal równie ambitne. Skończyło się na galerii handlowej, do środka której przeniesiono dworzec główny…

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

kucyk
Dyrektor
Posty: 3412
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa

#258 Post autor: kucyk » 15 wrz 2022, o 17:34

Obszerny program o NM w Krakowie:

https://www.youtube.com/watch?v=qIp9aIeScDE

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 8001
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa

#259 Post autor: Locutus » 16 wrz 2022, o 07:13

Taaa... Ja już pamiętam jak miało być Nowe Miasto w rejonie Dworca Głównego... Też się rozpisywano jak to cudownie będzie, piękne wizualizacje pokazywano - a skończyło się na jednej potwornej galerii handlowej... I Nową Hutę Przyszłości też pamiętam... I tramwaj dwusystemowy, który miał jeździć m.in. do Niepołomic... I wiele, wiele innych inwestycji, które nigdy poza fazę pięknych projektów nie wyszły...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

PanA
Dyrektor
Posty: 1093
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa

#260 Post autor: PanA » 16 wrz 2022, o 08:24

Bo niestety to się rozbija o zasadniczą kwestię: w swoich marzeniach urzędnicy myślą (bo mogą, w marzeniach nikt nie zabrania) tylko o zyskach - z podatków dochodowych, z podatków od nieruchomości, zbieranych nagrodach itd.

Ale dochodzi do zwyczajnej intencyjnej już rozmowy z inwestorem przychodzą problemy: koszt infrastruktury transportowej, koszt sieci ciepłowniczej i wodociągowo-kanalizacyjnej (innych nie liczę, bo to nie gestia Krakowa), koszt szkół, koszty obsługi komunikacją zbiorową... A przecież to niemożliwe: centrum JPII, biedaautostrady miejskie znikąd donikąd i imprezy są ważniejsze...

I to jest dosłownie paradygmat działania pod każdym względem władz chyba wszystkich gmin w kraju i to pod każdym względem - Kraków tak robi cały czas - zamiast (jak to jest standard cywilizacyjny) pełną infrastrukturą kredytować rozwój nowych osiedli, robi się na odwrót: najpierw pozwala się budować, żeby to wpływy od nowych mieszkańców kredytowały durne wydatki Majchrowskiego i w drugiej kolejności te potrzebne wydatki, opóźnione.

I dlatego te "przyszłościowe" projekty nie wchodzą w życie, a patodeweloperka tak. Bo patodeweloperka sama się kredytuje budownictwem wysokomarżowym klatek dla ludzi udających mieszkanie i nie przeszkadza im, że ci sami mieszkańcy również sam Kraków będą kredytować - toż to tylko lepiej, bo więcej mieszkań nabudują. Natomiast inwestor dla biznesu nie jest głupi ani zdesperowany jak konsument i jego pierwsze pytanie do gminy brzmi "a co miasto zaoferuje moim klientom już pierwszego dnia po otwarciu?". I tu już są schody, bo miasto nic nie chce inwestować w rozwój nowych części miasta.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 8001
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Deweloperzy oraz tzw. betonowanie Krakowa

#261 Post autor: Locutus » 17 wrz 2022, o 06:50

Tę datę trzeba chyba gdzieś zapisać (na przykład kredą w kominie): w całej rozciągłości zgadzam się z PanemA.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Architektura i zagospodarowanie przestrzeni”