Propozycje zmian w komunikacji autobusowej

Forumowe projekty siatki połączeń

Moderator: Moderatorzy

Czy należy zmienić bądź poprawić obecną siatkę linii autobusowych?

Zdecydowanie Tak.
23
56%
Raczej Tak.
16
39%
Nie, obecna siatka jest b. dobra.
2
5%
 
Liczba głosów: 41

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

#361 Post autor: pablo » 17 sie 2011, o 09:37

Teraz jeszcze tylko trzeba ustalić ile ludzi mieszka w N. Prokocimiu/N. Bieżanowie, ile na Kurdwanowie i Piaskach Nowych i już będziemy wiedzieć kto ma lepiej :)
Ostatnio zmieniony 17 sie 2011, o 09:38 przez pablo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7983
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#362 Post autor: Locutus » 17 sie 2011, o 20:21

Kaszmir… No i co te wyliczenia mają przedstawiać niby? Zwłaszcza zważywszy na fakt, że NIE ISTNIEJE rejon obsługiwany jednocześnie przez 179 i 164? Zwłaszcza zważywszy na fakt, że wymienione przez Ciebie linie bieżanowsko-prokocimskie zatrzymują się wspólnie wszystkie tylko na dwóch przystankach – przy czym drugi z nich jest już w zasięgu tramwaju kurdwanowskiego? Zwłaszcza zważywszy na fakt, że w wielu punktach dostępny jest również tramwaj? I tak dalej i tak dalej... A Ty wrzuciłeś wszystko radośnie do jednego wora...

Jak dla mnie te wyliczenia nie przedstawiają absolutnie niczego. Trzeba by zrobić wyliczenia przystanek po przystanku, albo rejon po rejonie, uwzględniając także tramwaje tam, gdzie są one dostępne.

Pozdrawiam!
LOKI
Ostatnio zmieniony 17 sie 2011, o 20:22 przez Locutus, łącznie zmieniany 1 raz.
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

petycjatramwaje
Specjalista
Posty: 291
Rejestracja: 7 lut 2011, o 12:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#363 Post autor: petycjatramwaje » 17 sie 2011, o 20:32

To może zacznijmy od przyjęcia jakichś wspólnych założeń? Liczbę ludności oszacować najłatwiej, wstępnie zrobiłem to kilka postów wyżej. Co innego liczba ludności obsługiwana przez daną linię autobusową/tramwajową.
ceux qui ne rient jamais ne sont pas des gens serieux

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

#364 Post autor: pablo » 18 sie 2011, o 07:56

Tylko, że liczba ludności dotyczy dzielnicy jako całej, a nie poszczególnych osiedli. I tak - jako całość - za Wikipedią (dane z tabeli):
Dzielnica XI Podgórze Duchackie ma 52873 mieszkańców
Dzielnica XII Bieżanów - Prokocim ma 62995 mieszkańców.
Dane na 21 lutego 2011.
W ramach dzielnicy XII ta sama Wikipedia szacuje liczbę ludności Nowego Prokocimia na ponad 12 tysięcy osób, Bieżanowa Nowego na 15 tysięcy mieszkańców. Pozostałe znaczące osiedla (Rżąka i na Kozłówce) nie mają podanej liczby ludności. W przypadku dzielnicy XI żadne osiedla liczby ludności nie mają podanej ^^" . I nici z wyliczeń :]

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

#365 Post autor: brovar » 18 sie 2011, o 09:42

A popatrzcie taka Dzielnica IV Prądnik Biały ma najwięcej ludności w mieście 66 472. I brak tramwaju. Dzielnica Dębniki też ma już ponad 56 tys. I wciąż w tych dwóch Dzielnicach przybywa stałych mieszkańców.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#366 Post autor: Kaszmir » 18 sie 2011, o 10:47

Locutus pisze:Kaszmir… No i co te wyliczenia mają przedstawiać niby? Zwłaszcza zważywszy na fakt, że NIE ISTNIEJE rejon obsługiwany jednocześnie przez 179 i 164?
Mnie się pytasz? Sam napisałeś:
Locutus pisze:Jednym słowem, podsumowując Twoją wypowiedź – pod autobusowym względem Kurdwanów ma lepiej od Bieżanowa. :P
Ja jedynie odpisałem na Twój post. Równie dobrze mogę zapytać, co wg Ciebie znaczy, że "pod autobusowym względem Kurdwanów ma lepiej od Bieżanowa".

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7983
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#367 Post autor: Locutus » 18 sie 2011, o 10:57

Kaszmir pisze:Mnie się pytasz?
A kogo innego mam pytać jak nie autora wyliczenia, które pozostaje dla mnie niezrozumiałe? :P
Kaszmir pisze: Sam napisałeś: „Jednym słowem, podsumowując Twoją wypowiedź – pod autobusowym względem Kurdwanów ma lepiej od Bieżanowa. :P Ja jedynie odpisałem na Twój post. Równie dobrze mogę zapytać, co wg Ciebie znaczy, że "pod autobusowym względem Kurdwanów ma lepiej od Bieżanowa".
Ależ to bardzo proste: część Kurdwanowa ma do dyspozycji trzy linie autobusowe „dalekobieżne”: 174, 179, 184. Kolejna część osiedla ma do dyzpozycji dwie z tych linii – 174 i 184. Jeszcze inna trzy linie: 164, 174, 184.

A co ma Bieżanów Nowy? 173 oraz widmo w postaci 522...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#368 Post autor: Kaszmir » 18 sie 2011, o 11:17

Locutus pisze:Ależ to bardzo proste: część Kurdwanowa ma do dyspozycji trzy linie autobusowe „dalekobieżne”: 174, 179, 184. Kolejna część osiedla ma do dyzpozycji dwie z tych linii – 174 i 184. Jeszcze inna trzy linie: 164, 174, 184.

A co ma Bieżanów Nowy? 173 oraz widmo w postaci 522...
Aha. W przypadku Kurdwanowa wymieniasz wszystkie linie autobusowe (nawet "164"...), natomiast w przypadku Bieżanowa jedynie dwie. Rozumiem że zawężasz się do rejonów pętli autobusowej - jednak wtedy liczba mieszkańców jest nieporównywalnie mniejsza niż Kurdwanowa (całego - bo i wymieniłeś linie z całego rejonu).

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7983
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#369 Post autor: Locutus » 18 sie 2011, o 11:23

Kaszmir pisze:Aha. W przypadku Kurdwanowa wymieniasz wszystkie linie autobusowe (nawet "164"...),
No tak, zasadniczo rejon osiedla w pobliżu ul. Łużyckiej znajduje się w zasięgu tej linii.
Kaszmir pisze: natomiast w przypadku Bieżanowa jedynie dwie.
No niestety do niedawna były trzy i to w miarę często jeżdżące, a teraz została jedna plus kikut drugiej, z którego nie sposób korzystać.
Kaszmir pisze: Rozumiem że zawężasz się do rejonów pętli autobusowej - jednak wtedy liczba mieszkańców jest nieporównywalnie mniejsza niż Kurdwanowa (całego - bo i wymieniłeś linie z całego rejonu).
Nie, nie zawężam się. Natomiast przypominam, że zachodnia granica Bieżanowa przebiega mniej-więcej ulicą Aleksandry. W każdym razie po drugiej stronie łąk (ostatnio szumnie zwanych „Parkiem Aleksandry”) jest już Prokocim.

Jakie więc jeszcze linie miałem niby wyliczyć?

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

artek744
Pasażer
Posty: 2
Rejestracja: 14 maja 2010, o 00:27
Lokalizacja: azory

nowa linia 504

#370 Post autor: artek744 » 9 sty 2013, o 04:23

Azory-Makowskiego-Wrocławska-N.Kleparz-Politechnika-Dw.Główny-Basztowa-Lubicz-R.Mogilskie-R.Kotlarskie-Klimeckiego-Nowohucka-Wielicka-
Teligi-N.Bieżanów-Złocień
1.Azory
2.Makowskiego
3.Urząd marszał.
4.Nowy kleparz przyst.tramw.
5.Politechnika
6.Dw.Główny
7.R.Mogilskie
8.R.kotlarskie
9.Kuklińskiego
10.Powstańców Śląskich
11.Dworcowa
12.Bieżanowska
13.Prokocim szpital
14.Nowy Bieżanów Petla tramw.
15.Złocień

Jaki jest sens wymyślania bezsensownych linii? Można to postrzegać jako próby trollowania. mod - pawelenator
Ostatnio zmieniony 9 sty 2013, o 10:26 przez artek744, łącznie zmieniany 2 razy.

Kuciak
Inspektor
Posty: 358
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 08:11
Lokalizacja: Kraków

#371 Post autor: Kuciak » 9 sty 2013, o 07:30

Jest gdzieś napisane o tym?

Killeroth
Inspektor
Posty: 427
Rejestracja: 14 lip 2011, o 08:59
Lokalizacja: Nowy Prokocim

#372 Post autor: Killeroth » 9 sty 2013, o 07:38

Mam wrażenie, że kolega sobie to wymyślił. Na tak bezsensowną linię nawet w ZIKiT nikt by nie wpadł. Tasiemcowaty pustak

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#373 Post autor: Cukier » 9 sty 2013, o 20:09

Matthew pisze:Jest gdzieś napisane o tym?
Oczywiście że nie, bo to jest jedynie dzieło ułańskiej fantazji artka744 - znanego właśnie z takich bzdurnych pomysłów trolla z innego forum (trambus). Jak widać tam go nikt nie kocha to przyszedł nas potrollować :wall:

rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 10:29

#374 Post autor: rogow153 » 20 sty 2013, o 21:52

Mój pomysł korekty połączeń na Prądniku Białym:

"144" - wydłużenie trasy z Prądnika Białego : Białoprądnicka, Górnickiego, Pachońskiego, Siewna - Bociana - Górka Narodowa.

"154" Nowy Kleparz - Prądnicka - Pielęgniarek - Prądnicka - Opolska - Mackiewicza - Siewna Wiadukt.

"164" - Piaski Nowe - Nowy Kleparz (bez zmian) następnie: Prądnicka - Dra Twardego - Wybickiego - Łokietka - Batalionu Skała - Wyki - Pachońskiego - Prądnik Biały.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2013, o 22:02 przez rogow153, łącznie zmieniany 2 razy.

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

#375 Post autor: pablo » 21 sty 2013, o 14:59

rogow153 pisze:Mój pomysł korekty połączeń na Prądniku Białym:

"144" - wydłużenie trasy z Prądnika Białego : Białoprądnicka, Górnickiego, Pachońskiego, Siewna - Bociana - Górka Narodowa.

"154" Nowy Kleparz - Prądnicka - Pielęgniarek - Prądnicka - Opolska - Mackiewicza - Siewna Wiadukt.

"164" - Piaski Nowe - Nowy Kleparz (bez zmian) następnie: Prądnicka - Dra Twardego - Wybickiego - Łokietka - Batalionu Skała - Wyki - Pachońskiego - Prądnik Biały.
Propozycja dość interesująca, choć ma jedną wadę, która ją dyskwalifikuje - ulica Prądnicka zostaje jedynie z mikrobusem 154 oraz szczytowym 132. To za mało by ten rejon obsłużyć. Tam już nastąpiły drastyczne cięcia, a zamiana 164 na 154 tylko te cięcia powiększyłaby.
Ostatnio zmieniony 21 sty 2013, o 15:01 przez pablo, łącznie zmieniany 1 raz.

Zablokowany

Wróć do „1. Projekty układu linii”