Propozycje zmian w komunikacji autobusowej

Forumowe projekty siatki połączeń

Moderator: Moderatorzy

Czy należy zmienić bądź poprawić obecną siatkę linii autobusowych?

Zdecydowanie Tak.
23
56%
Raczej Tak.
16
39%
Nie, obecna siatka jest b. dobra.
2
5%
 
Liczba głosów: 41

rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 10:29

#376 Post autor: rogow153 » 21 sty 2013, o 17:15

pablo pisze:Propozycja dość interesująca, choć ma jedną wadę, która ją dyskwalifikuje - ulica Prądnicka zostaje jedynie z mikrobusem 154 oraz szczytowym 132. To za mało by ten rejon obsłużyć. Tam już nastąpiły drastyczne cięcia, a zamiana 164 na 154 tylko te cięcia powiększyłaby.
Ale to tylko jeden przystanek, "Lekarska" , więc tragedii nie powinno być. Jeśli chodzi o dojazd do szpitala, to naprawdę niewiele dalej jest od tramwaju - właściwie to jest bardzo blisko. :)

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

#377 Post autor: pablo » 22 sty 2013, o 11:05

Pozbawiasz jedynej porządnej linii (164) całego osiedla Prądnicka (ulice Zdrowa, Siemaszki, Bobrzeckiej itd), więc to nie do końca tak jest, że to jeden przystanek. Z tego drugiego to niby co byś miał - aglo albo 138 do tramwaju na KG i tyle. Mają przynajmniej 164 do centrum, a chciałbyś im dać w zamian 154 do którego z braku alternatywy pchaliby się wszyscy, a nie wsiadłby nikt.

rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 10:29

#378 Post autor: rogow153 » 22 sty 2013, o 13:16

pablo pisze:Z tego drugiego to niby co byś miał - aglo albo 138 do tramwaju na KG i tyle.
No, jeszcze "137" z porządną f :]

edek3253
Specjalista
Posty: 221
Rejestracja: 29 paź 2011, o 20:53
Lokalizacja: Kraków

#379 Post autor: edek3253 » 14 kwie 2013, o 17:30

A ja przedstawię swoje propozycje:

124/424 Wieczysta/Ugorek - po trasie obecnych 124/424, R. Mogilskie, Lubomirskiego, Pawia, po trasie 179 - Os. Kurdwanów (polepszenie częstotliwości)

179 - likwidacja, pracę przejmuje 124 i 424

193 - likwidacja odcinka Rondo Barei - Wieczysta

154 - zmiana trasy: PRĄDNIK BIAŁY - Pachońskiego, Wyki, Łokietka, Wybickiego, Krowoderskich Zuchów, Fieldorfa Nila, Prądnicka, Pleszowska, Górnickiego, Siewna - KUŹNICY KOŁŁĄTAJOWSKIEJ

137 - zmniejszenie częstotliwości, takt z 154

128 - zmiana trasy: MISTRZEJOWICE - ... - R. Mogilskie, Lubomirskiego - DWORZEC GŁÓWNY WSCHÓD, zwiększenie liczby kursów

482 lub 182 - zwiększenie liczby kursów

163 - linia całotygodniowa z f=40 min

rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 10:29

#380 Post autor: rogow153 » 14 kwie 2013, o 18:39

Podoba mi się pomysł na "124" - linia ta wymaga "przeróbki", gdyż obecnie w większym lub mniejszym stopniu dubluje się z innymi liniami (głównie "2", "18", "52", "184"), co ma odzwierciedlenie w spadku napełnień.
Reszta mocno dyskusyjna, głównie wycięcie "128" z Grzegórzeckiego i kolejne skrócenie (dla mieszkańców PB) trasy "154".

Do moderatorów: prośba o przeniesienie postów z tego wątku do "Propozycje zmian w komunikacji autobusowej", skoro taki istnieje. Już sama nazwa tego wątku budzi zastrzeżenia (Nowa Huta - Kraków? :O ), ponadto zaczęły pojawiać się w nim propozycje rozwiązań dla innych dzielnic..


Przeniesione! - mod. K
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2013, o 20:16 przez rogow153, łącznie zmieniany 4 razy.

Albert
Inspektor
Posty: 409
Rejestracja: 9 sty 2013, o 22:07

#381 Post autor: Albert » 14 kwie 2013, o 20:10

edek3253 pisze:154 - zmiana trasy: PRĄDNIK BIAŁY - Pachońskiego, Wyki, Łokietka, Wybickiego, Krowoderskich Zuchów, Fieldorfa Nila, Prądnicka, Pleszowska, Górnickiego, Siewna - KUŹNICY KOŁŁĄTAJOWSKIEJ
Myślę, że to zły pomysł. Nie ma potrzeby ciągnięcia 154 do Kuźnicy, tym bardziej, że z Prądnika została by wtedy jedna linia do Centrum, a 154 do Kleparza często jeździ zapchane.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#382 Post autor: Kaszmir » 14 kwie 2013, o 20:23

edek3253 pisze:163 - linia całotygodniowa z f=40 min
Wtedy nie można by było utrzymać synchronizacji ze "125" i "183", które obie kursują co 24 min.
Albert pisze:
edek3253 pisze:154 - zmiana trasy: PRĄDNIK BIAŁY - Pachońskiego, Wyki, Łokietka, Wybickiego, Krowoderskich Zuchów, Fieldorfa Nila, Prądnicka, Pleszowska, Górnickiego, Siewna - KUŹNICY KOŁŁĄTAJOWSKIEJ
Myślę, że to zły pomysł. Nie ma potrzeby ciągnięcia 154 do Kuźnicy, tym bardziej, że z Prądnika została by wtedy jedna linia do Centrum, a 154 do Kleparza często jeździ zapchane.
Też do końca nie rozumiem, po co łączyć "154" ze "137"? Nie lepiej dwie krótkie linie, każda żyjąca swoim życiem?
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2013, o 22:00 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 10:29

#383 Post autor: rogow153 » 14 kwie 2013, o 21:05

Dla "163" widzę f~60 poza szczytami i w weekendy - myślę, że taka f odpowiadałaby zapotrzebowaniom, a jednocześnie kursowanie całotygodniowe podniosłoby jej rangę i zwiększyło frekwencję. I byłaby świetna weekendowa koordynacja z "125'.

edek3253
Specjalista
Posty: 221
Rejestracja: 29 paź 2011, o 20:53
Lokalizacja: Kraków

#384 Post autor: edek3253 » 14 kwie 2013, o 21:47

Kaszmir pisze:Też do końca nie rozumiem, po co łączyć "154" ze "137"? Nie lepiej dwie krótkie linie, każda żyjąca swoim życiem?
Chodziło o to, żeby "154", skoro obsługuje Prądnik i widać z jaką frekwencją, to by nabrała pasażerów dzięki Kuźnicy albo Górce Narodowej.
Kaszmir pisze:Wtedy nie można by było utrzymać synchronizacji ze "125" i "183", które obie kursują co 24 min.
Wiem, ale jak pogodzić koszta z potrzebami? Ta linia poza szczytem i w weekendy chyba nie będzie potrzebować dużej częstotliwości.
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2013, o 22:01 przez edek3253, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#385 Post autor: Kaszmir » 14 kwie 2013, o 22:02

edek3253 pisze:Chodziło o to, żeby "154", skoro obsługuje Prądnik i widać z jaką frekwencją, to by nabrała pasażerów dzięki Kuźnicy albo Górce Narodowej.
Nie jestem pewny, czy mieszkańcy Kuźnicy potrzebują połączenia w tamtą stronę, zwłaszcza naokoło przez KG (?)
rogow153 pisze:Dla "163" widzę f~60 poza szczytami i w weekendy - myślę, że taka f odpowiadałaby zapotrzebowaniom, a jednocześnie kursowanie całotygodniowe podniosłoby jej rangę i zwiększyło frekwencję. I byłaby świetna weekendowa koordynacja z "125'.
edek3253 pisze:Wiem, ale jak pogodzić koszta z potrzebami? Ta linia poza szczytem i w weekendy chyba nie będzie potrzebować dużej częstotliwości.
Na dzień dzisiejszy ~f=30 albo 60 poza szczytem - tak jak napisał rogow153 - pozwalałaby na synchronizację :)

Arsents
Dyrektor
Posty: 3111
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

#386 Post autor: Arsents » 14 kwie 2013, o 22:35

"154" zostawcie w spokoju , jest to jedyne połączenie ludzi z Łokietka z "centrum" , duzo ludzi też na Wybickiego z tej linii korzysta , bo dojście do "18" i jej częstotliwość co 20-min z Kleparzem jest bez sensu.
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

#387 Post autor: pablo » 15 kwie 2013, o 12:32

Arsents pisze:"154" zostawcie w spokoju , jest to jedyne połączenie ludzi z Łokietka z "centrum" , duzo ludzi też na Wybickiego z tej linii korzysta , bo dojście do "18" i jej częstotliwość co 20-min z Kleparzem jest bez sensu.
Przychylam się do powyższego - zostawmy 154 w spokoju. Ostatnio odkryłem, że ten autobus jest najlepszym połączeniem zachodniej części KG z NK, zwłaszcza jak ktoś się tam przesiada na autobus w stronę Mostu Dębnickiego.
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2013, o 12:32 przez pablo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Guliver
Specjalista
Posty: 299
Rejestracja: 29 lis 2010, o 18:22
Lokalizacja: Skawina

#388 Post autor: Guliver » 21 kwie 2013, o 12:31

A ja mam pytanie, które już kiedyś zostało zadane, czy zostały poczynione jakieś działania w kierunku przesunięcia szczytu popołudniowego? Bo jak już ktoś na forum zauważył szczyt zaczyna się zbyt wcześnie, jak i kończy się już koło 17. Przykładem z mojego rejonu jest choćby szczytowa linia 429, która powinna zdecydowanie później, nawet o godzinę, zaczynać kursować. Dzięki temu po godzinie 17 w dalszym ciągu kursy 129/429 byłyby częste. A przykładów jest zdecydowanie więcej.
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2013, o 12:33 przez Guliver, łącznie zmieniany 2 razy.

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

#389 Post autor: pablo » 23 kwie 2013, o 12:37

Też bardzo mnie to interesuje. Mam nadzieję, że po rzetelnym przeanalizowaniu badań napełnień (a problem z pewnością wyjdzie), pójdą po rozum do głowy i szczyt popołudniowy przeniosą o godzinę - półtorej później. Nie wiem, jak Wy, ale ja mam o wiele lepsze warunki podróżowania między 15-16 niż między 18-20. Okolice wieczornej siódmej zaczynają przypominać okolice porannej siódmej jeśli chodzi o poziom przepełnienia. Z porankiem niewiele można zrobić, bo taboru by trzeba dołożyć, ale popołudniem/wieczorem km można łatwo poprawić przesuwając szczyt.

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

#390 Post autor: brovar » 23 kwie 2013, o 13:00

Jeśli chodzi o "50" może tak być, natomiast jeśli chodzi o "52" na części Huckiej to bardziej pełniejsze są te przed 14 tą niż te po 18 tej przy f~10. To samo tyczy się linii "21". Dlatego w przypadku tej linii jestem na nie z uwagi na dwie linie, które miałyby problemy po 14 godzinie. Oczywiście chodzi mi o odcinek Andersa -> Piastów.
Może przy większej ilości linii sens szczytów późniejszych i bliżej centrum miała by rację bytu, natomiast przypadku dwóch linii takiego sensu nie widzę.


Dyskusja przeniesiona tutaj - mod. K
Ostatnio zmieniony 19 sie 2013, o 23:13 przez brovar, łącznie zmieniany 4 razy.

Zablokowany

Wróć do „1. Projekty układu linii”