Ale to tylko jeden przystanek, "Lekarska" , więc tragedii nie powinno być. Jeśli chodzi o dojazd do szpitala, to naprawdę niewiele dalej jest od tramwaju - właściwie to jest bardzo blisko.pablo pisze:Propozycja dość interesująca, choć ma jedną wadę, która ją dyskwalifikuje - ulica Prądnicka zostaje jedynie z mikrobusem 154 oraz szczytowym 132. To za mało by ten rejon obsłużyć. Tam już nastąpiły drastyczne cięcia, a zamiana 164 na 154 tylko te cięcia powiększyłaby.
Propozycje zmian w komunikacji autobusowej
Moderator: Moderatorzy
Pozbawiasz jedynej porządnej linii (164) całego osiedla Prądnicka (ulice Zdrowa, Siemaszki, Bobrzeckiej itd), więc to nie do końca tak jest, że to jeden przystanek. Z tego drugiego to niby co byś miał - aglo albo 138 do tramwaju na KG i tyle. Mają przynajmniej 164 do centrum, a chciałbyś im dać w zamian 154 do którego z braku alternatywy pchaliby się wszyscy, a nie wsiadłby nikt.
A ja przedstawię swoje propozycje:
124/424 Wieczysta/Ugorek - po trasie obecnych 124/424, R. Mogilskie, Lubomirskiego, Pawia, po trasie 179 - Os. Kurdwanów (polepszenie częstotliwości)
179 - likwidacja, pracę przejmuje 124 i 424
193 - likwidacja odcinka Rondo Barei - Wieczysta
154 - zmiana trasy: PRĄDNIK BIAŁY - Pachońskiego, Wyki, Łokietka, Wybickiego, Krowoderskich Zuchów, Fieldorfa Nila, Prądnicka, Pleszowska, Górnickiego, Siewna - KUŹNICY KOŁŁĄTAJOWSKIEJ
137 - zmniejszenie częstotliwości, takt z 154
128 - zmiana trasy: MISTRZEJOWICE - ... - R. Mogilskie, Lubomirskiego - DWORZEC GŁÓWNY WSCHÓD, zwiększenie liczby kursów
482 lub 182 - zwiększenie liczby kursów
163 - linia całotygodniowa z f=40 min
124/424 Wieczysta/Ugorek - po trasie obecnych 124/424, R. Mogilskie, Lubomirskiego, Pawia, po trasie 179 - Os. Kurdwanów (polepszenie częstotliwości)
179 - likwidacja, pracę przejmuje 124 i 424
193 - likwidacja odcinka Rondo Barei - Wieczysta
154 - zmiana trasy: PRĄDNIK BIAŁY - Pachońskiego, Wyki, Łokietka, Wybickiego, Krowoderskich Zuchów, Fieldorfa Nila, Prądnicka, Pleszowska, Górnickiego, Siewna - KUŹNICY KOŁŁĄTAJOWSKIEJ
137 - zmniejszenie częstotliwości, takt z 154
128 - zmiana trasy: MISTRZEJOWICE - ... - R. Mogilskie, Lubomirskiego - DWORZEC GŁÓWNY WSCHÓD, zwiększenie liczby kursów
482 lub 182 - zwiększenie liczby kursów
163 - linia całotygodniowa z f=40 min
Podoba mi się pomysł na "124" - linia ta wymaga "przeróbki", gdyż obecnie w większym lub mniejszym stopniu dubluje się z innymi liniami (głównie "2", "18", "52", "184"), co ma odzwierciedlenie w spadku napełnień.
Reszta mocno dyskusyjna, głównie wycięcie "128" z Grzegórzeckiego i kolejne skrócenie (dla mieszkańców PB) trasy "154".
Do moderatorów: prośba o przeniesienie postów z tego wątku do "Propozycje zmian w komunikacji autobusowej", skoro taki istnieje. Już sama nazwa tego wątku budzi zastrzeżenia (Nowa Huta - Kraków? ), ponadto zaczęły pojawiać się w nim propozycje rozwiązań dla innych dzielnic..
Przeniesione! - mod. K
Reszta mocno dyskusyjna, głównie wycięcie "128" z Grzegórzeckiego i kolejne skrócenie (dla mieszkańców PB) trasy "154".
Do moderatorów: prośba o przeniesienie postów z tego wątku do "Propozycje zmian w komunikacji autobusowej", skoro taki istnieje. Już sama nazwa tego wątku budzi zastrzeżenia (Nowa Huta - Kraków? ), ponadto zaczęły pojawiać się w nim propozycje rozwiązań dla innych dzielnic..
Przeniesione! - mod. K
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2013, o 20:16 przez rogow153, łącznie zmieniany 4 razy.
Myślę, że to zły pomysł. Nie ma potrzeby ciągnięcia 154 do Kuźnicy, tym bardziej, że z Prądnika została by wtedy jedna linia do Centrum, a 154 do Kleparza często jeździ zapchane.edek3253 pisze:154 - zmiana trasy: PRĄDNIK BIAŁY - Pachońskiego, Wyki, Łokietka, Wybickiego, Krowoderskich Zuchów, Fieldorfa Nila, Prądnicka, Pleszowska, Górnickiego, Siewna - KUŹNICY KOŁŁĄTAJOWSKIEJ
Wtedy nie można by było utrzymać synchronizacji ze "125" i "183", które obie kursują co 24 min.edek3253 pisze:163 - linia całotygodniowa z f=40 min
Też do końca nie rozumiem, po co łączyć "154" ze "137"? Nie lepiej dwie krótkie linie, każda żyjąca swoim życiem?Albert pisze:Myślę, że to zły pomysł. Nie ma potrzeby ciągnięcia 154 do Kuźnicy, tym bardziej, że z Prądnika została by wtedy jedna linia do Centrum, a 154 do Kleparza często jeździ zapchane.edek3253 pisze:154 - zmiana trasy: PRĄDNIK BIAŁY - Pachońskiego, Wyki, Łokietka, Wybickiego, Krowoderskich Zuchów, Fieldorfa Nila, Prądnicka, Pleszowska, Górnickiego, Siewna - KUŹNICY KOŁŁĄTAJOWSKIEJ
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2013, o 22:00 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.
Chodziło o to, żeby "154", skoro obsługuje Prądnik i widać z jaką frekwencją, to by nabrała pasażerów dzięki Kuźnicy albo Górce Narodowej.Kaszmir pisze:Też do końca nie rozumiem, po co łączyć "154" ze "137"? Nie lepiej dwie krótkie linie, każda żyjąca swoim życiem?
Wiem, ale jak pogodzić koszta z potrzebami? Ta linia poza szczytem i w weekendy chyba nie będzie potrzebować dużej częstotliwości.Kaszmir pisze:Wtedy nie można by było utrzymać synchronizacji ze "125" i "183", które obie kursują co 24 min.
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2013, o 22:01 przez edek3253, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie jestem pewny, czy mieszkańcy Kuźnicy potrzebują połączenia w tamtą stronę, zwłaszcza naokoło przez KG (?)edek3253 pisze:Chodziło o to, żeby "154", skoro obsługuje Prądnik i widać z jaką frekwencją, to by nabrała pasażerów dzięki Kuźnicy albo Górce Narodowej.
rogow153 pisze:Dla "163" widzę f~60 poza szczytami i w weekendy - myślę, że taka f odpowiadałaby zapotrzebowaniom, a jednocześnie kursowanie całotygodniowe podniosłoby jej rangę i zwiększyło frekwencję. I byłaby świetna weekendowa koordynacja z "125'.
Na dzień dzisiejszy ~f=30 albo 60 poza szczytem - tak jak napisał rogow153 - pozwalałaby na synchronizacjęedek3253 pisze:Wiem, ale jak pogodzić koszta z potrzebami? Ta linia poza szczytem i w weekendy chyba nie będzie potrzebować dużej częstotliwości.
Przychylam się do powyższego - zostawmy 154 w spokoju. Ostatnio odkryłem, że ten autobus jest najlepszym połączeniem zachodniej części KG z NK, zwłaszcza jak ktoś się tam przesiada na autobus w stronę Mostu Dębnickiego.Arsents pisze:"154" zostawcie w spokoju , jest to jedyne połączenie ludzi z Łokietka z "centrum" , duzo ludzi też na Wybickiego z tej linii korzysta , bo dojście do "18" i jej częstotliwość co 20-min z Kleparzem jest bez sensu.
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2013, o 12:32 przez pablo, łącznie zmieniany 1 raz.
A ja mam pytanie, które już kiedyś zostało zadane, czy zostały poczynione jakieś działania w kierunku przesunięcia szczytu popołudniowego? Bo jak już ktoś na forum zauważył szczyt zaczyna się zbyt wcześnie, jak i kończy się już koło 17. Przykładem z mojego rejonu jest choćby szczytowa linia 429, która powinna zdecydowanie później, nawet o godzinę, zaczynać kursować. Dzięki temu po godzinie 17 w dalszym ciągu kursy 129/429 byłyby częste. A przykładów jest zdecydowanie więcej.
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2013, o 12:33 przez Guliver, łącznie zmieniany 2 razy.
Też bardzo mnie to interesuje. Mam nadzieję, że po rzetelnym przeanalizowaniu badań napełnień (a problem z pewnością wyjdzie), pójdą po rozum do głowy i szczyt popołudniowy przeniosą o godzinę - półtorej później. Nie wiem, jak Wy, ale ja mam o wiele lepsze warunki podróżowania między 15-16 niż między 18-20. Okolice wieczornej siódmej zaczynają przypominać okolice porannej siódmej jeśli chodzi o poziom przepełnienia. Z porankiem niewiele można zrobić, bo taboru by trzeba dołożyć, ale popołudniem/wieczorem km można łatwo poprawić przesuwając szczyt.
Jeśli chodzi o "50" może tak być, natomiast jeśli chodzi o "52" na części Huckiej to bardziej pełniejsze są te przed 14 tą niż te po 18 tej przy f~10. To samo tyczy się linii "21". Dlatego w przypadku tej linii jestem na nie z uwagi na dwie linie, które miałyby problemy po 14 godzinie. Oczywiście chodzi mi o odcinek Andersa -> Piastów.
Może przy większej ilości linii sens szczytów późniejszych i bliżej centrum miała by rację bytu, natomiast przypadku dwóch linii takiego sensu nie widzę.
Dyskusja przeniesiona tutaj - mod. K
Może przy większej ilości linii sens szczytów późniejszych i bliżej centrum miała by rację bytu, natomiast przypadku dwóch linii takiego sensu nie widzę.
Dyskusja przeniesiona tutaj - mod. K
Ostatnio zmieniony 19 sie 2013, o 23:13 przez brovar, łącznie zmieniany 4 razy.
https://www.facebook.com/tramwajemistrzejowice - RY - RG - HG