Propozycje zmian w komunikacji tramwajowej

Forumowe projekty siatki połączeń

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#901 Post autor: Kaszmir » 4 sie 2013, o 02:04

marcin1410 pisze:- Rzadko korzystałem z "19" przed zmianami (bo przez Kapelankę jedzie się do I obw dłużej niż przez Krakowską), ale nigdy tłumów tam nie widziałem.
Ja jeździłem i nieraz w GT8S bywało naprawdę tłoczno. Natomiast trzeba uczciwie przyznać, że sporo osób jechało tylko w rejony Kapelanki, na Brożka ta linia była mniej zatłoczona. Obecnie ten potok pewnie przejęło "52".

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

#902 Post autor: brovar » 4 sie 2013, o 06:57

Kaszmir pisze: Ja jeździłem i nieraz w GT8S bywało naprawdę tłoczno. Natomiast trzeba uczciwie przyznać, że sporo osób jechało tylko w rejony Kapelanki, na Brożka ta linia była mniej zatłoczona. Obecnie ten potok pewnie przejęło "52".
I tak właśnie było w relacji Borek - Kapelanka sama "22" wystarcza i obecnie ten potok z "19" do Brożka podbiera "18" i "52". Natomiast dwie linie z Borku przez Koronę i Krakowską w dalszym ciągu mają branie według mnie i na pewno takie dublowanie z "8" pomoże a nie zaszkodzi. Chyba że Coffee miał lepiej przed zmianą "10" i wróćmy na jego życzenie do sytuacji marnej "19" do Dworca naokoło do tego braku niedziel i zbędnego skrócenia "10" w Łagiewnikach, która z Dworca przez Krakowską jedzie szybciej niż przez Kapelankę czy też Starowiślną. Najeździłem się przez wiele lat więc wiem, że gdy wysiadałem z "22" w Łagiewnikach i gnałem do już wyjeżdżającej z pętli postojowej "10" to linia "10" i "22" spotykały się na Stradom pomimo tego że trochę utykaliśmy na Kalwaryjskiej. A wieczorami i w weekendy zawsze pierwsi byliśmy przy Stradom gdy na horyzoncie nie było jeszcze czy to "19" czy też "22". Dlatego nikt mi nie wmówi, że przez Kapelankę jedzie się krócej niż przez Kalwaryjską i Krakowską do Stradom. Pomimo tego że na Krakowskiej i Kalwaryjskiej było więcej tramwajów niż jest obecnie i dochodziło do delikatnych zatorów. :ehh:
Ostatnio zmieniony 4 sie 2013, o 10:50 przez brovar, łącznie zmieniany 6 razy.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#903 Post autor: Kaszmir » 4 sie 2013, o 10:53

brovar pisze:Chyba że Coffee miał lepiej przed zmianą "10" i wróćmy na jego życzenie do sytuacji marnej "19" do Dworca naokoło do tego braku niedziel i zbędnego skrócenia "10" w Łagiewnikach, która z Dworca przez Krakowską jedzie szybciej niż przez Kapelankę czy też Starowiślną. Najeździłem się przez wiele lat więc wiem, że gdy wysiadałem z "22" w Łagiewnikach i gnałem do już wyjeżdżającej z pętli postojowej "10" to linia "10" i "22" spotykały się na Stradom pomimo tego że trochę utykaliśmy na Kalwaryjskiej. A wieczorami i w weekendy zawsze pierwsi byliśmy przy Stradom gdy na horyzoncie nie było jeszcze czy to "19" czy też "22". Dlatego nikt mi nie wmówi, że przez Kapelankę jedzie się krócej niż przez Kalwaryjską i Krakowską do Stradom. Pomimo tego że na Krakowskiej i Kalwaryjskiej było więcej tramwajów niż jest obecnie i dochodziło do delikatnych zatorów. :ehh:
Ja też jeżdżę do/z Borku więc myślę, że mogę zabrać głos. I masz w pełni rację - właśnie też preferuję jazdę przez Krakowską, zwłaszcza poza szczytem jest odczuwalnie szybciej. Tylko "19" niewiele mi dawała, bo spotykała się tylko z "22" na Starowiślnej. Bardzo mi brakowało właśnie czegoś jak dawna "40" gdzie można było ją i "8" łapać ze Stradom. Wydłużenie "10" to idealne rozwiązanie, dzięki temu przez cały tydzień ma się "8" i "10" na Stradom :)

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

#904 Post autor: brovar » 4 sie 2013, o 11:08

Kaszmir pisze:Wydłużenie "10" to idealne rozwiązanie, dzięki temu przez cały tydzień ma się "8" i "10" na Stradom :)
Dokładnie i bardzo się cieszyć MK powinni, że udało nam się przemówić do rozumu panu Saponiowi w idealnym i najszybszym dojeździe do Dworca z Borku i okolic. :)
Ostatnio zmieniony 4 sie 2013, o 11:13 przez brovar, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#905 Post autor: Cukier » 4 sie 2013, o 11:28

brovar pisze:Dokładnie i bardzo się cieszyć MK powinni, że udało nam się przemówić do rozumu panu Saponiowi w idealnym i najszybszym dojeździe do Dworca z Borku i okolic. :)
Weźcie pod uwagę to że w Borku wylądowała "19" a nie "10" miało jakąś przyczynę. Linię "10" na odcinku Łagiewniki - Korona - Dworzec pocięto z f~10 do f~20 przez co zrobiło się w niej wystarczająco tłoczno. Zapewne ZIKiT przeczuwał że gdyby ją wydłużył do Borku to składy 2x105Na byłyby niezabieralne.. tymczasem "19" z Łagiewnik woziłaby tlen jak dawna "11".

Więc ZIKiT wpadł na genialny plan odciążenia "10" i sztucznego zapełnienia "19" upychając do tej drugiej potok Borek - Dworzec który z braku innych alternatyw woził się przez cały rok szkolny trasą krajoznawczą przez Plac Boh. Getta.

Coby na wakacje zaoszczędzić zawieszono "19" bo z racji ogólnie mniejszych potoków "10" jest w stanie obsłużyć jej relację. Jednak mam spore obawy że jeśli wraz z rozpoczęciem roku sytuacja się nie zmieni i "10" zostanie w Borku to po prostu ludzie będą zostawać na przystankach. No chyba że skierujemy na tą linię E1+c3, ale to też wątła obietnica poprawy (?)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#906 Post autor: Kaszmir » 4 sie 2013, o 11:53

Cukier pisze:Weźcie pod uwagę to że w Borku wylądowała "19" a nie "10" miało jakąś przyczynę.
Owszem - oszczędności :D

Jeśli "19" jest okrojona w soboty a do tego nie kursuje w święta, podczas gdy "10" jeździ przez cały tydzień, to ja nie mam wątpliwości co było jedną z podstawowych przyczyn.
Cukier pisze:Linię "10" na odcinku Łagiewniki - Korona - Dworzec pocięto z f~10 do f~20 przez co zrobiło się w niej wystarczająco tłoczno.
Tak lecz z drugiej strony doszła "19" której wcześniej na Kalwaryjskiej nie było. Zwróćcie uwagę, że [tam gdzie się dało] "10" i "19" zostały zsynchronizowane, co w efekcie dawało coś na wzór dawnej "10" co 10 minut - nawet mimo tego, że "19" jechała przez Starowiślną.
Ostatnio zmieniony 4 sie 2013, o 11:54 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bombowiec
Zbanowany
Posty: 529
Rejestracja: 12 sty 2013, o 17:09
Lokalizacja: Bronowice

#907 Post autor: bombowiec » 8 sie 2013, o 14:22

Z tunelu KST mamy 2 linie: w kierunku NH i w kierunku Bieżanowa. Więc czemu nie dać czegoś w kierunku Bronowic? Stara '12', która była obsługiwana przez NGT6 byłaby idealna. Ot tak sobie pomarzyłem :puppyeyes:
:sugoi: :sugoi: :sugoi:Konstal 105 :sugoi: :sugoi: :sugoi:
Roweroterroryści WON z ATW i ul. Karmelickiej !!!
NIE dla wiedni na ciągu bronowickim
TAK dla NGT8 na '14' i 2x105Na na '24'

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

#908 Post autor: tomta1 » 8 sie 2013, o 14:25

Nie ma relacji tunel<->Lubicz.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

Awatar użytkownika
bombowiec
Zbanowany
Posty: 529
Rejestracja: 12 sty 2013, o 17:09
Lokalizacja: Bronowice

#909 Post autor: bombowiec » 8 sie 2013, o 14:29

Można by jechać przez RG i PWŚ. Na upartego do CK żeby nie obciążać Królewskiej.
:sugoi: :sugoi: :sugoi:Konstal 105 :sugoi: :sugoi: :sugoi:
Roweroterroryści WON z ATW i ul. Karmelickiej !!!
NIE dla wiedni na ciągu bronowickim
TAK dla NGT8 na '14' i 2x105Na na '24'

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

#910 Post autor: tomta1 » 8 sie 2013, o 14:55

A po co taka linia "na upartego"? Jakie napełnienie miała "uparta" linia "12", każdy wie...
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

streng
Kierownik
Posty: 942
Rejestracja: 17 lut 2010, o 01:07
Lokalizacja: Kraków

#911 Post autor: streng » 8 sie 2013, o 19:31

Po to, że gimbusy mają wakacje i z nudów już padają takie propozycje bo przecież nawet nie ma żadnego argumentu dla takiej zmiany...

Zresztą jak ktoś pisze, że z tunelu jest linia do Bieżanowa, albo jest skręt w Lubicz to nawet szkoda tracić czasu na czytanie czegoś takiego.


Dyskusja przeniesiona do tematu tutaj - mod. K
Ostatnio zmieniony 19 sie 2013, o 23:13 przez streng, łącznie zmieniany 2 razy.

Zablokowany

Wróć do „1. Projekty układu linii”