Propozycje zmian w komunikacji tramwajowej
Moderator: Moderatorzy
Myślałem raczej o stworzeniu linii CK - CR z f 20 min, dlatego pytam czy na CK taka częstotliwość byłaby wystarczająca...
Ostatnio zmieniony 27 maja 2013, o 02:43 przez scyzor663, łącznie zmieniany 1 raz.
Obserwował ktoś może napełnienie weekendowe linii 24?
Ponieważ ktoś tutaj pisał żeby zamienić linie 6 i 24 końcówkami, a dziś była dobra okazja by sprawdzić napełnienie.
Ja proponuję linii 2 nie likwidować tylko ograniczyć z F~10 do F~20 na trasie:
L. 2: Salwator, Filharmonia, Plac Wszystkich Świętych, Westerplatte, Dworzec Główny, Lubicz, Rondo Mogilskie, Wieczysta. F~20
L. 3: Nowy Bieżanów, Limanowskiego, Korona, Plac Wolnica, Stradom, Św. Gertrudy, Poczta Główna, Dworzec Główny, Lubicz, Rakowicka, Cm. Rakowicki. F~20
L. 6: Kurdwanów, Nowosądecka, Bieżanowska, Limanowskiego, Krakowska, Św. Gertrudy, Dominikańska, Filharmonia, Podwale, Teatr Bagatela, Karmelicka, Królewska Podchorążych, Bronowicka, Bronowice Małe. F~10
L. 18: Od Czerwonych Maków do Basztowej po starej trasie dalej Basztowa, Pawia, Dworzec Towarowy i dalej do Krowodrzy Górki.
L. 24 Kurdwanów Bieżanowska, Plac Bohaterów Getta, Starowiślna, Westerplatte, Dworzec Główny, Basztowa, Teatr Bagatela, Podwale, Filharmonia, Salwator. F~10 (15)
Ponieważ ktoś tutaj pisał żeby zamienić linie 6 i 24 końcówkami, a dziś była dobra okazja by sprawdzić napełnienie.
Ja proponuję linii 2 nie likwidować tylko ograniczyć z F~10 do F~20 na trasie:
L. 2: Salwator, Filharmonia, Plac Wszystkich Świętych, Westerplatte, Dworzec Główny, Lubicz, Rondo Mogilskie, Wieczysta. F~20
L. 3: Nowy Bieżanów, Limanowskiego, Korona, Plac Wolnica, Stradom, Św. Gertrudy, Poczta Główna, Dworzec Główny, Lubicz, Rakowicka, Cm. Rakowicki. F~20
L. 6: Kurdwanów, Nowosądecka, Bieżanowska, Limanowskiego, Krakowska, Św. Gertrudy, Dominikańska, Filharmonia, Podwale, Teatr Bagatela, Karmelicka, Królewska Podchorążych, Bronowicka, Bronowice Małe. F~10
L. 18: Od Czerwonych Maków do Basztowej po starej trasie dalej Basztowa, Pawia, Dworzec Towarowy i dalej do Krowodrzy Górki.
L. 24 Kurdwanów Bieżanowska, Plac Bohaterów Getta, Starowiślna, Westerplatte, Dworzec Główny, Basztowa, Teatr Bagatela, Podwale, Filharmonia, Salwator. F~10 (15)
Ostatnio zmieniony 27 maja 2013, o 02:44 przez maniak223, łącznie zmieniany 3 razy.
Od Kołyski Aż Po Grób, Wisła Kraków To Mój Klub.
Wtedy taka linia miałaby jeszcze mniej pasażerów niż obecna "2".scyzor663 pisze:Myślałem raczej o stworzeniu linii CK - CR z f 20 min, dlatego pytam czy na CK taka częstotliwość byłaby wystarczająca...
Ostatnio zmieniony 27 maja 2013, o 02:45 przez lolek-12, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Specjalista
- Posty: 244
- Rejestracja: 18 mar 2013, o 18:46
- Lokalizacja: 3,6,9,13,24,49,50,69 i autobusy
"6" bez sensu po co 2 linie do Bronowic przez Krakowską, zmiana "3" też trochę nagięta, "2" do Wieczystej niepotrzebna i linia "18" źle skierowana, ponieważ pasażerowie z Długiej stracą bezpośredni dojazd do np. Filharmonii.maniak223 pisze:Obserwował ktoś może napełnienie weekendowe linii 24?
Ponieważ ktoś tutaj pisał żeby zamienić linie 6 i 24 końcówkami, a dziś była dobra okazja by sprawdzić napełnienie.
Ja proponuję linii 2 nie likwidować tylko ograniczyć z F~10 do F~20 na trasie:
L. 2: Salwator, Filharmonia, Plac Wszystkich Świętych, Westerplatte, Dworzec Główny, Lubicz, Rondo Mogilskie, Wieczysta. F~20
L. 3: Nowy Bieżanów, Limanowskiego, Korona, Plac Wolnica, Stradom, Św. Gertrudy, Poczta Główna, Dworzec Główny, Lubicz, Rakowicka, Cm. Rakowicki. F~20
L. 6: Kurdwanów, Nowosądecka, Bieżanowska, Limanowskiego, Krakowska, Św. Gertrudy, Dominikańska, Filharmonia, Podwale, Teatr Bagatela, Karmelicka, Królewska Podchorążych, Bronowicka, Bronowice Małe. F~10
L. 18: Od Czerwonych Maków do Basztowej po starej trasie dalej Basztowa, Pawia, Dworzec Towarowy i dalej do Krowodrzy Górki.
L. 24 Kurdwanów Bieżanowska, Plac Bohaterów Getta, Starowiślna, Westerplatte, Dworzec Główny, Basztowa, Teatr Bagatela, Podwale, Filharmonia, Salwator. F~10 (15)
Ostatnio zmieniony 27 maja 2013, o 02:45 przez danios66, łącznie zmieniany 2 razy.
Tlen, tlen, jeszcze raz tlen..maniak223 pisze:L. 2: Salwator, Filharmonia, Plac Wszystkich Świętych, Westerplatte, Dworzec Główny, Lubicz, Rondo Mogilskie, Wieczysta. F~20
Co w zamian na Bieżanowie? Co w zamian na Krowodrzy? Co w zamian na Starowiślnej?maniak223 pisze:L. 3: Nowy Bieżanów, Limanowskiego, Korona, Plac Wolnica, Stradom, Św. Gertrudy, Poczta Główna, Dworzec Główny, Lubicz, Rakowicka, Cm. Rakowicki. F~20
Mistrzostwo rokumaniak223 pisze:L. 6: Kurdwanów, Nowosądecka, Bieżanowska, Limanowskiego, Krakowska, Św. Gertrudy, Dominikańska, Filharmonia, Podwale, Teatr Bagatela, Karmelicka, Królewska Podchorążych, Bronowicka, Bronowice Małe. F~10

Świetnie, połączenie Krowodrza - Bagatela nie wyrabia w NGT6 co 10min (a wieczorem co 20min) więc najlepiej je.. zlikwidowaćmaniak223 pisze:L. 18: Od Czerwonych Maków do Basztowej po starej trasie dalej Basztowa, Pawia, Dworzec Towarowy i dalej do Krowodrzy Górki.

Nie ma to jak sztuczny tłok na I obwodnicy.. Zresztą przewalanie kolejnych 3 kursów/h z Bieżanowa na Kurdwanów to poroniony pomysł, ale jaśnie pan chyba nawet nie zajrzał "w cyferki" tylko pisał co mu ślina na język przyniosłamaniak223 pisze:L. 24 Kurdwanów Bieżanowska, Plac Bohaterów Getta, Starowiślna, Westerplatte, Dworzec Główny, Basztowa, Teatr Bagatela, Podwale, Filharmonia, Salwator. F~10 (15)

Ostatnio zmieniony 27 maja 2013, o 02:47 przez Cukier, łącznie zmieniany 1 raz.
To moja propozycja. (tylko bez bicia proszę, jakiś czas ochrony chyba obowiązuje
)
2 - CK - Pl. W. Św - Dw. Gł - CR f 20min
20 - Salwator - Filharmonia - Bagatela - dalej bez zmian f 10min
8 - zmiana pętli z CK na Bronowice
11 - skrócenie tylko nie wiem gdzie, może pętla uliczna Stradom - Wawel - Poczta - Starowiślna? ( ta linia na CM nie jest potrzebna ani trochę)
Zalety: 2 wciąż wozi powietrze ale tylko co 20 min, do tego nie dubluje się z 124,
Salwator zostaje z połączeniem co 10 min z Dw. Głównym,
Borek dostaje połączenie z Bagatelą i Bronowicami,
Zaoszczędzone na skróceniu 11 pieniądze przeznaczamy na zaproponowane przeze mnie zmiany, nie będzie już serce bolało że się kasa marnuje bo 11 pusta jeździ

2 - CK - Pl. W. Św - Dw. Gł - CR f 20min
20 - Salwator - Filharmonia - Bagatela - dalej bez zmian f 10min
8 - zmiana pętli z CK na Bronowice
11 - skrócenie tylko nie wiem gdzie, może pętla uliczna Stradom - Wawel - Poczta - Starowiślna? ( ta linia na CM nie jest potrzebna ani trochę)
Zalety: 2 wciąż wozi powietrze ale tylko co 20 min, do tego nie dubluje się z 124,
Salwator zostaje z połączeniem co 10 min z Dw. Głównym,
Borek dostaje połączenie z Bagatelą i Bronowicami,
Zaoszczędzone na skróceniu 11 pieniądze przeznaczamy na zaproponowane przeze mnie zmiany, nie będzie już serce bolało że się kasa marnuje bo 11 pusta jeździ

Ostatnio zmieniony 27 maja 2013, o 02:48 przez scyzor663, łącznie zmieniany 1 raz.
W proponowanym przez ciebie wariancie "2" jeździłaby już zupełnie pusta..scyzor663 pisze:2 - CK - Pl. W. Św - Dw. Gł - CR f 20min [...]
Zalety: 2 wciąż wozi powietrze ale tylko co 20 min, do tego nie dubluje się z 124,
Było mówione wiele razy że ciągowi bronowickiemu ostatnie co potrzebne to zamiana linii jadącej w stronę Dworca na drugą linię w stronę Filharmonii. Poza tym "20" nie ma sensu ruszać, ta linia to strzał w "10", często ją ostatnio widuję i zawsze zawalona po dach, jak żaden inny tramwajscyzor663 pisze:20 - Salwator - Filharmonia - Bagatela - dalej bez zmian f 10min
8 - zmiana pętli z CK na Bronowice

Już prędzej przez Westerplatte do CR i wówczas ta cudaczna "2" do piachu11 - skrócenie tylko nie wiem gdzie, może pętla uliczna Stradom - Wawel - Poczta - Starowiślna? ( ta linia na CM nie jest potrzebna ani trochę)

Ostatnio zmieniony 27 maja 2013, o 02:51 przez Cukier, łącznie zmieniany 1 raz.
Co do 20 to też o tym myślałem, że po takiej zmianie 4 i 14 mogłyby nie wyrabiać na odcinku Bronowice - Dw. Ale i tak nie wiadomo co z 20 po wybudowaniu łącznika Wielicka- Lipska bo do Mogilskiego będzie się z 50 dublowała.
Jak sam napisałem zdaję sobie sprawę z tego że taka 2 woziłaby powietrze, po prostu próbuję ratować jakoś linie na CK i CR
Ogólnie rzecz biorąc to myślę że powinniśmy rozważać już zmiany po otwarciu łącznika nad Płaszowem więc te propozycje i tak są mało warte.
Jak sam napisałem zdaję sobie sprawę z tego że taka 2 woziłaby powietrze, po prostu próbuję ratować jakoś linie na CK i CR

Ogólnie rzecz biorąc to myślę że powinniśmy rozważać już zmiany po otwarciu łącznika nad Płaszowem więc te propozycje i tak są mało warte.
Ostatnio zmieniony 27 maja 2013, o 02:52 przez scyzor663, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Specjalista
- Posty: 244
- Rejestracja: 18 mar 2013, o 18:46
- Lokalizacja: 3,6,9,13,24,49,50,69 i autobusy
Trasy "20" nie trzeba zmieniać, a nawet NIE MOŻNA, ponieważ jak już wspominał Cukier, że trasa jest znakomita i cieszy się ogromną popularnością, a po za tym Płaszów straciłby połączenie z Rondem Mogilskim i dogodną możliwością przesiadki na linie tramwajowe i autobusowe.
PS: W grudniu jeździłem kursem o 5:49 z przystanku Rzebika >Bronowice i trafiało się JUŻ na tym przystanku tylko kilka wolnych miejsc siedzących, które zwalniały się dopiero w okolicach centrum, a "11" która jechała o 5:40 z Małego Płaszowa miała sytuację odwrotną tzn. było tyle miejsc zajętych co wolnych w "20"... nie chcę już widzieć pomysłów na przetrasowanie "20" - jeżeli komuś wpadnie ten pomysł do głowy proponuję się nią przejechać.
PS: W grudniu jeździłem kursem o 5:49 z przystanku Rzebika >Bronowice i trafiało się JUŻ na tym przystanku tylko kilka wolnych miejsc siedzących, które zwalniały się dopiero w okolicach centrum, a "11" która jechała o 5:40 z Małego Płaszowa miała sytuację odwrotną tzn. było tyle miejsc zajętych co wolnych w "20"... nie chcę już widzieć pomysłów na przetrasowanie "20" - jeżeli komuś wpadnie ten pomysł do głowy proponuję się nią przejechać.
Ostatnio zmieniony 27 maja 2013, o 06:46 przez danios66, łącznie zmieniany 6 razy.
Którędy niby i po co? Torowisko jest trawiaste, po Focha jeździ po zbliżonej trasie 152, 3Maja jest jednokierunkowa. I wbrew pozorom między CK a UJ jeżdżą ludzie. Optymalnie to by było chyba 2 linie z f=20 , każda w inną stronę pod Novum, ale za bardzo nie ma gdzie ich puścić i ... linie z podstawowym f=20 są niezgodne z obecną ( i słusznąscyzor663 pisze:Nie myślałem o przeniesieniu 2 po prostu z Salwatora na CK tylko o całkowitej zmianie trasy, jeśli taka linia nie ma sensu to nie lepiej puścić autobusy ?

-
- Dyrektor
- Posty: 1483
- Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
- Lokalizacja: WDZ
A jeśli już ma być jedna, to powinna jechac w stronę Dworca - przed reformą 15 miała między CK i UJ zdecydowanie więcej pasażerów niż 18.
Ostatnio zmieniony 27 maja 2013, o 11:09 przez Afterbirds, łącznie zmieniany 1 raz.
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")
("Zakazana magia")
Dostaną przecież "50", wiem nie od samej pętli Mały Płaszów a od Lipskiej ale będzie kursowała zapewne co 5 min tak jak obecnie więc problemu z przesiadką nie widzę. Mieszkając na M. Płaszowie wolałbym połączenie z większą częścią miasta a nie dwie linie dublujące się na połowie trasy. "20" zostałaby przy dworcu a Mogilskie obsługiwać będzie "50". Do tego nie wiadomo co z 11 która może zniknąć ze Starowiślnej a zmiana trasy "20" dawałaby to połączenie.danios66 pisze:Płaszów straciłby połączenie z Rondem Mogilskim i dogodną możliwością przesiadki na linie tramwajowe i autobusowe.
Ostatnio zmieniony 27 maja 2013, o 11:07 przez scyzor663, łącznie zmieniany 1 raz.