Propozycje zmian w komunikacji tramwajowej

Forumowe projekty siatki połączeń

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

#766 Post autor: scyzor663 » 26 maja 2013, o 22:28

Myślałem raczej o stworzeniu linii CK - CR z f 20 min, dlatego pytam czy na CK taka częstotliwość byłaby wystarczająca...
Ostatnio zmieniony 27 maja 2013, o 02:43 przez scyzor663, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
maniak223
Specjalista
Posty: 280
Rejestracja: 16 lip 2011, o 14:33
Lokalizacja: Modlnica
Kontakt:

#767 Post autor: maniak223 » 26 maja 2013, o 22:42

Obserwował ktoś może napełnienie weekendowe linii 24?
Ponieważ ktoś tutaj pisał żeby zamienić linie 6 i 24 końcówkami, a dziś była dobra okazja by sprawdzić napełnienie.
Ja proponuję linii 2 nie likwidować tylko ograniczyć z F~10 do F~20 na trasie:
L. 2: Salwator, Filharmonia, Plac Wszystkich Świętych, Westerplatte, Dworzec Główny, Lubicz, Rondo Mogilskie, Wieczysta. F~20
L. 3: Nowy Bieżanów, Limanowskiego, Korona, Plac Wolnica, Stradom, Św. Gertrudy, Poczta Główna, Dworzec Główny, Lubicz, Rakowicka, Cm. Rakowicki. F~20
L. 6: Kurdwanów, Nowosądecka, Bieżanowska, Limanowskiego, Krakowska, Św. Gertrudy, Dominikańska, Filharmonia, Podwale, Teatr Bagatela, Karmelicka, Królewska Podchorążych, Bronowicka, Bronowice Małe. F~10
L. 18: Od Czerwonych Maków do Basztowej po starej trasie dalej Basztowa, Pawia, Dworzec Towarowy i dalej do Krowodrzy Górki.
L. 24 Kurdwanów Bieżanowska, Plac Bohaterów Getta, Starowiślna, Westerplatte, Dworzec Główny, Basztowa, Teatr Bagatela, Podwale, Filharmonia, Salwator. F~10 (15)
Ostatnio zmieniony 27 maja 2013, o 02:44 przez maniak223, łącznie zmieniany 3 razy.
Od Kołyski Aż Po Grób, Wisła Kraków To Mój Klub.

Awatar użytkownika
lolek-12
Kierownik
Posty: 780
Rejestracja: 1 lis 2010, o 10:50
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

#768 Post autor: lolek-12 » 26 maja 2013, o 22:55

scyzor663 pisze:Myślałem raczej o stworzeniu linii CK - CR z f 20 min, dlatego pytam czy na CK taka częstotliwość byłaby wystarczająca...
Wtedy taka linia miałaby jeszcze mniej pasażerów niż obecna "2".
Ostatnio zmieniony 27 maja 2013, o 02:45 przez lolek-12, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

#769 Post autor: scyzor663 » 26 maja 2013, o 23:00

Nie myślałem o przeniesieniu 2 po prostu z Salwatora na CK tylko o całkowitej zmianie trasy, jeśli taka linia nie ma sensu to nie lepiej puścić autobusy ?

danios66
Specjalista
Posty: 244
Rejestracja: 18 mar 2013, o 18:46
Lokalizacja: 3,6,9,13,24,49,50,69 i autobusy

#770 Post autor: danios66 » 26 maja 2013, o 23:07

maniak223 pisze:Obserwował ktoś może napełnienie weekendowe linii 24?
Ponieważ ktoś tutaj pisał żeby zamienić linie 6 i 24 końcówkami, a dziś była dobra okazja by sprawdzić napełnienie.
Ja proponuję linii 2 nie likwidować tylko ograniczyć z F~10 do F~20 na trasie:
L. 2: Salwator, Filharmonia, Plac Wszystkich Świętych, Westerplatte, Dworzec Główny, Lubicz, Rondo Mogilskie, Wieczysta. F~20
L. 3: Nowy Bieżanów, Limanowskiego, Korona, Plac Wolnica, Stradom, Św. Gertrudy, Poczta Główna, Dworzec Główny, Lubicz, Rakowicka, Cm. Rakowicki. F~20
L. 6: Kurdwanów, Nowosądecka, Bieżanowska, Limanowskiego, Krakowska, Św. Gertrudy, Dominikańska, Filharmonia, Podwale, Teatr Bagatela, Karmelicka, Królewska Podchorążych, Bronowicka, Bronowice Małe. F~10
L. 18: Od Czerwonych Maków do Basztowej po starej trasie dalej Basztowa, Pawia, Dworzec Towarowy i dalej do Krowodrzy Górki.
L. 24 Kurdwanów Bieżanowska, Plac Bohaterów Getta, Starowiślna, Westerplatte, Dworzec Główny, Basztowa, Teatr Bagatela, Podwale, Filharmonia, Salwator. F~10 (15)
"6" bez sensu po co 2 linie do Bronowic przez Krakowską, zmiana "3" też trochę nagięta, "2" do Wieczystej niepotrzebna i linia "18" źle skierowana, ponieważ pasażerowie z Długiej stracą bezpośredni dojazd do np. Filharmonii.
Ostatnio zmieniony 27 maja 2013, o 02:45 przez danios66, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#771 Post autor: Cukier » 26 maja 2013, o 23:08

maniak223 pisze:L. 2: Salwator, Filharmonia, Plac Wszystkich Świętych, Westerplatte, Dworzec Główny, Lubicz, Rondo Mogilskie, Wieczysta. F~20
Tlen, tlen, jeszcze raz tlen..
maniak223 pisze:L. 3: Nowy Bieżanów, Limanowskiego, Korona, Plac Wolnica, Stradom, Św. Gertrudy, Poczta Główna, Dworzec Główny, Lubicz, Rakowicka, Cm. Rakowicki. F~20
Co w zamian na Bieżanowie? Co w zamian na Krowodrzy? Co w zamian na Starowiślnej?
maniak223 pisze:L. 6: Kurdwanów, Nowosądecka, Bieżanowska, Limanowskiego, Krakowska, Św. Gertrudy, Dominikańska, Filharmonia, Podwale, Teatr Bagatela, Karmelicka, Królewska Podchorążych, Bronowicka, Bronowice Małe. F~10
Mistrzostwo roku :rotfl: Nie zauważyłeś przypadkiem że taka linia dublowałaby się z "13" w 90% (od samych Bronowic Małych do Bieżanowskiej)?
maniak223 pisze:L. 18: Od Czerwonych Maków do Basztowej po starej trasie dalej Basztowa, Pawia, Dworzec Towarowy i dalej do Krowodrzy Górki.
Świetnie, połączenie Krowodrza - Bagatela nie wyrabia w NGT6 co 10min (a wieczorem co 20min) więc najlepiej je.. zlikwidować :wall:
maniak223 pisze:L. 24 Kurdwanów Bieżanowska, Plac Bohaterów Getta, Starowiślna, Westerplatte, Dworzec Główny, Basztowa, Teatr Bagatela, Podwale, Filharmonia, Salwator. F~10 (15)
Nie ma to jak sztuczny tłok na I obwodnicy.. Zresztą przewalanie kolejnych 3 kursów/h z Bieżanowa na Kurdwanów to poroniony pomysł, ale jaśnie pan chyba nawet nie zajrzał "w cyferki" tylko pisał co mu ślina na język przyniosła :twisted:
Ostatnio zmieniony 27 maja 2013, o 02:47 przez Cukier, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

#772 Post autor: scyzor663 » 26 maja 2013, o 23:28

To moja propozycja. (tylko bez bicia proszę, jakiś czas ochrony chyba obowiązuje ;D )

2 - CK - Pl. W. Św - Dw. Gł - CR f 20min
20 - Salwator - Filharmonia - Bagatela - dalej bez zmian f 10min
8 - zmiana pętli z CK na Bronowice
11 - skrócenie tylko nie wiem gdzie, może pętla uliczna Stradom - Wawel - Poczta - Starowiślna? ( ta linia na CM nie jest potrzebna ani trochę)

Zalety: 2 wciąż wozi powietrze ale tylko co 20 min, do tego nie dubluje się z 124,
Salwator zostaje z połączeniem co 10 min z Dw. Głównym,
Borek dostaje połączenie z Bagatelą i Bronowicami,
Zaoszczędzone na skróceniu 11 pieniądze przeznaczamy na zaproponowane przeze mnie zmiany, nie będzie już serce bolało że się kasa marnuje bo 11 pusta jeździ ;)
Ostatnio zmieniony 27 maja 2013, o 02:48 przez scyzor663, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#773 Post autor: Cukier » 26 maja 2013, o 23:36

scyzor663 pisze:2 - CK - Pl. W. Św - Dw. Gł - CR f 20min [...]
Zalety: 2 wciąż wozi powietrze ale tylko co 20 min, do tego nie dubluje się z 124,
W proponowanym przez ciebie wariancie "2" jeździłaby już zupełnie pusta..
scyzor663 pisze:20 - Salwator - Filharmonia - Bagatela - dalej bez zmian f 10min
8 - zmiana pętli z CK na Bronowice
Było mówione wiele razy że ciągowi bronowickiemu ostatnie co potrzebne to zamiana linii jadącej w stronę Dworca na drugą linię w stronę Filharmonii. Poza tym "20" nie ma sensu ruszać, ta linia to strzał w "10", często ją ostatnio widuję i zawsze zawalona po dach, jak żaden inny tramwaj :)
11 - skrócenie tylko nie wiem gdzie, może pętla uliczna Stradom - Wawel - Poczta - Starowiślna? ( ta linia na CM nie jest potrzebna ani trochę)
Już prędzej przez Westerplatte do CR i wówczas ta cudaczna "2" do piachu :)
Ostatnio zmieniony 27 maja 2013, o 02:51 przez Cukier, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

#774 Post autor: scyzor663 » 26 maja 2013, o 23:46

Co do 20 to też o tym myślałem, że po takiej zmianie 4 i 14 mogłyby nie wyrabiać na odcinku Bronowice - Dw. Ale i tak nie wiadomo co z 20 po wybudowaniu łącznika Wielicka- Lipska bo do Mogilskiego będzie się z 50 dublowała.

Jak sam napisałem zdaję sobie sprawę z tego że taka 2 woziłaby powietrze, po prostu próbuję ratować jakoś linie na CK i CR ;)

Ogólnie rzecz biorąc to myślę że powinniśmy rozważać już zmiany po otwarciu łącznika nad Płaszowem więc te propozycje i tak są mało warte.
Ostatnio zmieniony 27 maja 2013, o 02:52 przez scyzor663, łącznie zmieniany 1 raz.

danios66
Specjalista
Posty: 244
Rejestracja: 18 mar 2013, o 18:46
Lokalizacja: 3,6,9,13,24,49,50,69 i autobusy

#775 Post autor: danios66 » 26 maja 2013, o 23:55

scyzor663 pisze:Ale i tak nie wiadomo co z 20 po wybudowaniu łącznika Wielicka- Lipska bo do Mogilskiego będzie się z 50 dublowała.
"50" ją przynajmniej trochę odciąży na tym odcinku i możliwe, że nie będzie taka przeładowana bo większość pasażerów z Zabłocia wysiada pod Dworcem Głównym.

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

#776 Post autor: scyzor663 » 27 maja 2013, o 00:01

Nie lepiej żeby 20 jeździła przez Starowiślną a nie Mogilskie ?

danios66
Specjalista
Posty: 244
Rejestracja: 18 mar 2013, o 18:46
Lokalizacja: 3,6,9,13,24,49,50,69 i autobusy

#777 Post autor: danios66 » 27 maja 2013, o 00:16

Trasy "20" nie trzeba zmieniać, a nawet NIE MOŻNA, ponieważ jak już wspominał Cukier, że trasa jest znakomita i cieszy się ogromną popularnością, a po za tym Płaszów straciłby połączenie z Rondem Mogilskim i dogodną możliwością przesiadki na linie tramwajowe i autobusowe.
PS: W grudniu jeździłem kursem o 5:49 z przystanku Rzebika >Bronowice i trafiało się JUŻ na tym przystanku tylko kilka wolnych miejsc siedzących, które zwalniały się dopiero w okolicach centrum, a "11" która jechała o 5:40 z Małego Płaszowa miała sytuację odwrotną tzn. było tyle miejsc zajętych co wolnych w "20"... nie chcę już widzieć pomysłów na przetrasowanie "20" - jeżeli komuś wpadnie ten pomysł do głowy proponuję się nią przejechać.
Ostatnio zmieniony 27 maja 2013, o 06:46 przez danios66, łącznie zmieniany 6 razy.

wincent
Dyrektor
Posty: 1294
Rejestracja: 2 lis 2012, o 23:48
Lokalizacja: Kraków

#778 Post autor: wincent » 27 maja 2013, o 01:08

scyzor663 pisze:Nie myślałem o przeniesieniu 2 po prostu z Salwatora na CK tylko o całkowitej zmianie trasy, jeśli taka linia nie ma sensu to nie lepiej puścić autobusy ?
Którędy niby i po co? Torowisko jest trawiaste, po Focha jeździ po zbliżonej trasie 152, 3Maja jest jednokierunkowa. I wbrew pozorom między CK a UJ jeżdżą ludzie. Optymalnie to by było chyba 2 linie z f=20 , każda w inną stronę pod Novum, ale za bardzo nie ma gdzie ich puścić i ... linie z podstawowym f=20 są niezgodne z obecną ( i słuszną :P) polityką ZIKiTu i Saponia o małej liczbie linii z dużą częstotliwością.

Afterbirds
Dyrektor
Posty: 1483
Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
Lokalizacja: WDZ

#779 Post autor: Afterbirds » 27 maja 2013, o 07:59

A jeśli już ma być jedna, to powinna jechac w stronę Dworca - przed reformą 15 miała między CK i UJ zdecydowanie więcej pasażerów niż 18.
Ostatnio zmieniony 27 maja 2013, o 11:09 przez Afterbirds, łącznie zmieniany 1 raz.
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

#780 Post autor: scyzor663 » 27 maja 2013, o 10:18

danios66 pisze:Płaszów straciłby połączenie z Rondem Mogilskim i dogodną możliwością przesiadki na linie tramwajowe i autobusowe.
Dostaną przecież "50", wiem nie od samej pętli Mały Płaszów a od Lipskiej ale będzie kursowała zapewne co 5 min tak jak obecnie więc problemu z przesiadką nie widzę. Mieszkając na M. Płaszowie wolałbym połączenie z większą częścią miasta a nie dwie linie dublujące się na połowie trasy. "20" zostałaby przy dworcu a Mogilskie obsługiwać będzie "50". Do tego nie wiadomo co z 11 która może zniknąć ze Starowiślnej a zmiana trasy "20" dawałaby to połączenie.
Ostatnio zmieniony 27 maja 2013, o 11:07 przez scyzor663, łącznie zmieniany 1 raz.

Zablokowany

Wróć do „1. Projekty układu linii”