Propozycje zmian w komunikacji tramwajowej

Forumowe projekty siatki połączeń

Moderator: Moderatorzy

Tourliner
Specjalista
Posty: 208
Rejestracja: 8 sty 2013, o 19:17
Lokalizacja: Dzielnica VIII

#751 Post autor: Tourliner » 25 maja 2013, o 23:11

rodan pisze: dni robocze: f-5 E1+c3
soboty: f-10 NGT8
niedziele: f-20 E1+c3.
Dlaczego w niedziele E1+c3, a nie NGT8, o których właśnie teraz robi się głośno?

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

#752 Post autor: brovar » 26 maja 2013, o 00:36

Tourliner pisze: Dlaczego w niedziele E1+c3, a nie NGT8, o których właśnie teraz robi się głośno?
Bo NGT8 ma ok 15 pasażerów większą pojemność i mógłby się okazać za dużym taborem ? :hihi:

rodan
Dyrektor
Posty: 1257
Rejestracja: 15 maja 2011, o 15:35
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

#753 Post autor: rodan » 26 maja 2013, o 12:26

Whaa? Nie wiem skąd bierzesz dane, brovar, ale ja się posłużyłem oficjalnymi ze strony mpk, a tam dowiemy się że skład wiedni pomieści 64 osoby więcej i myślę że można temu wierzyć.
Odpowiadając Tourlinerowi, ponieważ w niedzielę NGT8 [wciąż mówię o odcinku huckim] z f-10 jeździłyby słabo zapełnione, a z f-20 za bardzo.

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

#754 Post autor: brovar » 26 maja 2013, o 12:45

rodan pisze:Whaa? Nie wiem skąd bierzesz dane, brovar, ale ja się posłużyłem oficjalnymi ze strony mpk, a tam dowiemy się że skład wiedni pomieści 64 osoby więcej i myślę że można temu wierzyć.
Odpowiadając Tourlinerowi, ponieważ w niedzielę NGT8 [wciąż mówię o odcinku huckim] z f-10 jeździłyby słabo zapełnione, a z f-20 za bardzo.
Z realnej rzeczywistości, a nie wydumanej liczbie w MPK.
Dam Ci 200zł jak zmieścisz 280 osób do Wiednia. :lmao:
W "14" to jakoś nie przeszkadza, że jeżdżą słabo zapełnione na odcinku Huckim. A w niedziele to już na całym odcinku nawet nie ma 70 osób. Natomiast 30 osób nie zawsze jest na Dworcu Gł -> Bronowic ok 11-12.
Ile jest w 14 osób ? I jakoś nikomu z was to nie przeszkadza, że w niedziele puste jeżdżą.
https://www.youtube.com/watch?v=lG3z6YCCjdA
Ostatnio zmieniony 26 maja 2013, o 17:04 przez brovar, łącznie zmieniany 2 razy.

rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 10:29

#755 Post autor: rogow153 » 26 maja 2013, o 13:30

A ja bym proponował taką zamianę:

"2" - likwidacja linii.

"124" - na proponowaną przez dzielnice trasę z CM przez Salwator

"11" - Mały Płaszów - Grzegórzecka - Westerplatte - Basztowa - Długa - Dworzec Towarowy (f obecnej linii "19", tabor E1 solo).

"19" - Borek - Kalwaryjska - Starowiślna - Westerplatte - Cmentarz Rakowicki (cały tydzień f~20, tabor N8S) -

W ten sposób Cmentarz co prawda zostaje z jedną linią z f~20, ale za to niedublującą autobusu i dalekosieżną, zamiast częstej dowozówki "2" - linii która tylko plącze się bez sensu po centrum wożąc przypadkowych pasażerów i robiąc sztuczny tłok na torowiskach. Inne plusy : na Rakowicach pozostaje linia niskowejściowa, Borek zyskuje całotygodniowy bezpośredni dojazd do Dworca, a "11" w większym niż obecnie stopniu odciąży "20" zbierająć część potoku z Basztowej. :)
Ostatnio zmieniony 26 maja 2013, o 17:07 przez rogow153, łącznie zmieniany 3 razy.

Tourliner
Specjalista
Posty: 208
Rejestracja: 8 sty 2013, o 19:17
Lokalizacja: Dzielnica VIII

#756 Post autor: Tourliner » 26 maja 2013, o 17:17

rogow153 pisze:A ja bym proponował taką zamianę:

"2" - likwidacja linii.

"124" - na proponowaną przez dzielnice trasę z CM przez Salwator

"11" - Mały Płaszów - Grzegórzecka - Westerplatte - Basztowa - Długa - Dworzec Towarowy (f obecnej linii "19", tabor E1 solo).

"19" - Borek - Kalwaryjska - Starowiślna - Westerplatte - Cmentarz Rakowicki (cały tydzień f~20, tabor N8S) -

W ten sposób Cmentarz co prawda zostaje z jedną linią z f~20, ale za to niedublującą autobusu i dalekosieżną, zamiast częstej dowozówki "2" - linii która tylko plącze się bez sensu po centrum wożąc przypadkowych pasażerów i robiąc sztuczny tłok na torowiskach. Inne plusy : na Rakowicach pozostaje linia niskowejściowa, Borek zyskuje całotygodniowy bezpośredni dojazd do Dworca, a "11" w większym niż obecnie stopniu odciąży "20" zbierająć część potoku z Basztowej. :)
Pozostałaby kwestia Salwatora, zabranie obecnie mocnej linii i jedynego dojazdu do dworca nie przejdzie.

rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 10:29

#757 Post autor: rogow153 » 26 maja 2013, o 17:21

Tourliner pisze:Pozostałaby kwestia Salwatora, zabranie obecnie mocnej linii i jedynego dojazdu do dworca nie przejdzie.
Przecież tam za "dwójkę" robiłby "124"/"424" z mocną f~. Sumarycznie byłoby to więcej kursów z Salwatora do Dworca.
Ostatnio zmieniony 26 maja 2013, o 17:39 przez rogow153, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#758 Post autor: Kaszmir » 26 maja 2013, o 17:39

rogow153 pisze:"2" - likwidacja linii.

"124" - na proponowaną przez dzielnice trasę z CM przez Salwator
I zostawiamy Salwator z dwiema liniami tramwajowymi, w tym jedną niekursującą w święta? "124" to nie to samo - choćby dlatego, że nie zatrzymywałby się przy Filharmonii (gdzie można obecnie łapać wszystkie linie do Salwatora). Zresztą ogólnie nie jestem zwolennikiem trasy zaproponowanej przez Dzielnice.
rogow153 pisze:"11" - Mały Płaszów - Grzegórzecka - Westerplatte - Basztowa - Długa - Dworzec Towarowy (f obecnej linii "19", tabor E1 solo).
W zeszłym roku kursowała linia po takiej trasie ("77"). Jeździła nawet dalej, aż do KG, i mimo tego była wciąż pustakiem. A co dopiero, gdyby kursowała tylko do DT.

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

#759 Post autor: brovar » 26 maja 2013, o 17:45

rodan pisze:Whaa? Nie wiem skąd bierzesz dane, brovar, ale ja się posłużyłem oficjalnymi ze strony mpk, a tam dowiemy się że skład wiedni pomieści 64 osoby więcej i myślę że można temu wierzyć.
Wyrocznia MPK jeszcze rok temu inaczej oceniała NGT8 na 290 osób.
http://pkk.info.pl/topics12/2043.htm?start=105#63740

Co to nagle skurczyły się do 225 przez ten rok ?
Jak widać nie dużo się pomyliłem, bo jako jedyny wyliczyłem przeszło rok temu, że będzie to 224osoby. I co teraz stało się prawdą. Tak samo zadałem sobie trud wyliczając E1+c3 i wiem że więcej niż 215 nie wejdzie do wozu.
A MPK jest wyrocznią która sobie danymi żongluje. Bombardiery wyliczyli na 5os /m ale już wiednie po 7os/m śmiechu. Myślę, że jeszcze może w kabinie motorniczego upchnąć pasażerów to do 300 dobiją i będzie takie same zapełnienie jak w 405N. Które jest tylko 8 metrów dłuższe. :lmao:
Ostatnio zmieniony 26 maja 2013, o 18:05 przez brovar, łącznie zmieniany 5 razy.

wincent
Dyrektor
Posty: 1294
Rejestracja: 2 lis 2012, o 23:48
Lokalizacja: Kraków

#760 Post autor: wincent » 26 maja 2013, o 17:50

brovar pisze:Co to nagle się skurczyły do 225 przez ten rok?
Jak widać niedużo się pomyliłem, bo jako jedyny wyliczyłem przeszło rok temu, że będzie to 224osoby. I co teraz stało się prawdą. Tak samo zadałem sobie trud wyliczając E1+c3 i wiem że więcej niż 215 nie wejdzie do wozu.
A MPK jest wyrocznią która sobie danymi żongluje. Bombardiery wyliczyli na 5os/m ale już wiednie po 7os/m śmiechu.
Z tymi danymi o ngt8 był straszny burdel, jak chciałem znaleźć jakieś papiery (bo mi nie pasowało że na +6m będzie +110 osób :P) to się okazało że wszyscy odnosili się do strony mpk a przy wszystkich opisach technicznych ... nie było nic podane co do ilości miejsc :hihi:
Ostatnio zmieniony 26 maja 2013, o 17:52 przez wincent, łącznie zmieniany 1 raz.

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

#761 Post autor: brovar » 26 maja 2013, o 17:53

wincent pisze: Z tymi danymi o ngt8 był straszny burdel, jak chciałem znaleźć jakieś papiery (bo mi nie pasowało że na +6m będzie +110 osób :P) to się okazało że wszyscy odnosili się do strony mpk a przy wszystkich opisach technicznych ... nie było nic podane co do ilości miejsc :hihi:
Dokładnie. Ale tu masz dowód mojego postu, że już wtedy podważałem ich wyliczenia na 290 osób. Tak samo jak teraz podważam na 290 osób do wiednia. Chyba, że dach wliczają. Dlatego mam prawo podważać dane ze strony MPK, jeśli ktoś się na nie powołuje. :twisted:
Ostatnio zmieniony 26 maja 2013, o 17:56 przez brovar, łącznie zmieniany 4 razy.

danios66
Specjalista
Posty: 244
Rejestracja: 18 mar 2013, o 18:46
Lokalizacja: 3,6,9,13,24,49,50,69 i autobusy

#762 Post autor: danios66 » 26 maja 2013, o 18:44

rogow153 pisze:A ja bym proponował taką zamianę:

"2" - likwidacja linii.

"124" - na proponowaną przez dzielnice trasę z CM przez Salwator

"11" - Mały Płaszów - Grzegórzecka - Westerplatte - Basztowa - Długa - Dworzec Towarowy (f obecnej linii "19", tabor E1 solo).

"19" - Borek - Kalwaryjska - Starowiślna - Westerplatte - Cmentarz Rakowicki (cały tydzień f~20, tabor N8S) -

W ten sposób Cmentarz co prawda zostaje z jedną linią z f~20, ale za to niedublującą autobusu i dalekosieżną, zamiast częstej dowozówki "2" - linii która tylko plącze się bez sensu po centrum wożąc przypadkowych pasażerów i robiąc sztuczny tłok na torowiskach. Inne plusy : na Rakowicach pozostaje linia niskowejściowa, Borek zyskuje całotygodniowy bezpośredni dojazd do Dworca, a "11" w większym niż obecnie stopniu odciąży "20" zbierająć część potoku z Basztowej. :)
Ja zrobiłbym tak
"2" - zostawiłbym po tej samej trasie i zmniejszył do f~20 z N8S
"3" - po tej samej trasie z tym, że co drugi kurs do KG z EU8N, a pozostałe kursy z GT8S do DT
"19" - wydłużyłbym do KG z tą samą f~20 z GT8S przez cały tydzień z tym, że w sob i nd od ~ godz. 9:00 - 19:00
co do innych linii to na razie się nie zastanawiałem.

Awatar użytkownika
lolek-12
Kierownik
Posty: 780
Rejestracja: 1 lis 2010, o 10:50
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

#763 Post autor: lolek-12 » 26 maja 2013, o 22:06

danios66 pisze:"3" - po tej samej trasie z tym, że co drugi kurs do KG z EU8N, a pozostałe kursy z GT8S do DT
A czy trójka ma duże zapełnienie od Dworca do KG? Bo nie wiadomo, czy wskazane jest "psucie" takiego połączenia.

Na pewno:
2 co 20min z N8S na obecnej trasie
6 w N8S może Kurdwanów - CK, a 8 do Salwatora?
11 choćby z obecnym rozkładem wg trasy proponowanej przez Kaszmira, ew. wydłużyć w wybranych godzinach do Krowodrzy (szczyt)
19 za to do Cichego Kącika wg propozycji Kaszmira
Ostatnio zmieniony 27 maja 2013, o 02:42 przez lolek-12, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

#764 Post autor: scyzor663 » 26 maja 2013, o 22:18

Witam wszystkich na forum ;)

Od jakiegoś czasu obserwuję tematy i tu rodzi się moje pytanie, czy linia na Cichy Kącik musi mieć f 10 min? Nie wystarczające byłoby 20 min?
Ostatnio zmieniony 27 maja 2013, o 02:43 przez scyzor663, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
lolek-12
Kierownik
Posty: 780
Rejestracja: 1 lis 2010, o 10:50
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

#765 Post autor: lolek-12 » 26 maja 2013, o 22:24

Dlatego moim pomysłem jest jedna linia na południe (6), druga do dworca i w sumie też na południe (19), średnio co 10min. Ale trochę pokręcona ta 19 wtedy będzie..

Zablokowany

Wróć do „1. Projekty układu linii”