"194" na nowo
Moderator: Moderatorzy
-
- Pasażer
- Posty: 9
- Rejestracja: 27 sty 2016, o 10:21
"194" na nowo
Witam serdecznie,
Od dawna chodzi za mną pomysł na ulepszenie linii 194, której stopień dublowania się z tramwajem jest dla mnie zbyt duży. Chciałem się tym pomysłem podzielić. Jako, że jest to mój pierwszy post, to przy okazji cześć wszystkim
Patrząc od strony KG, nowy przebieg linii wyglądałby w ten sposób: do Ronda Grunwaldzkiego bez zmian, tam prosto do Matecznego, za którym autobus skręcałby w prawo w ulicę Rydlówki i potem Kobierzyńską dojeżdżałby do skrzyżowania z Kapelanką, gdzie jechałby na wprost Kobierzyńską i po przecięciu na wprost Grota-Roweckiego wracałby na dotychczasową trasę.
Plusy rozwiązania:
- pojawienie się KZ w silnie rozbudowującym się obszarze pomiędzy Wadowicką a Kapelanką, gdzie widziałbym nawet dwa nowe przystanki. Jest tam sporo zakładów pracy, stadion Garbarni, powstają nowe osiedla a komunikacja słabiutka
- szybsze połączenie Ronda Matecznego z Ruczajem ( 2-3 przystanki zamiast dotychczasowych 6)
- lepsze połączenie Krowodrzy Górki (jedyne bezpośrednie) i Miasteczka Studenckiego (szybsze) z Rondem Matecznego
Minusy rozwiązania:
- wyższe koszty (według Google Maps linia byłaby dłuższa o ok. 300 m)
- ryzyko opóźnień z powodu korków na skrzyżowaniu Kapelanki i Kobierzyńskiej (chociaż myślę, że jakby tam pojawiła się wreszcie KZ, to korków byłoby także jakby mniej
- konieczność przebudów w paru miejscach:
a) umożliwienie wjazdu z Rydlówki w stronę Matecznego (obecnie jest tam zakaz). Wystarczyłoby zrobienie wyjątku dla KZ i postawienie tam sygnalizatora dla autobusów, skonfigurowanego ze światłami puszczającymi tramwaje z/na Ronda Matecznego. Pionowa kreska zapalałaby się po wykryciu pojazdu lub bezpośrednio po przejeździe tramwaju, kiedy auta i tak mają czerwień.
b) nowa para przystanków przy skrzyżowaniu Kapelanki i Kobierzyńskiej. W czasie budowy linii na Ruczaj przystanki tam funkcjonowały. Na dłuższą metę trzeba by było wybudować zatoczki
c) brak przystanku „Grota Roweckiego” w stronę przystanku „Kobierzyńska”. Tu także konieczna byłaby budowa zatoczki.
Miasto i tak powinno zająć się czym prędzej wprowadzeniem KZ do obszaru między Brożka, Kapelanką, Wadowicką a Rydlówka, więc przebudów i tak nie da się szczególnie ominąć.
Poniżej mapki ze stanem obecnym:
http://tiny.pl/gtpnq
i propozycja zmian:
http://tiny.pl/gtpnh
Od dawna chodzi za mną pomysł na ulepszenie linii 194, której stopień dublowania się z tramwajem jest dla mnie zbyt duży. Chciałem się tym pomysłem podzielić. Jako, że jest to mój pierwszy post, to przy okazji cześć wszystkim
Patrząc od strony KG, nowy przebieg linii wyglądałby w ten sposób: do Ronda Grunwaldzkiego bez zmian, tam prosto do Matecznego, za którym autobus skręcałby w prawo w ulicę Rydlówki i potem Kobierzyńską dojeżdżałby do skrzyżowania z Kapelanką, gdzie jechałby na wprost Kobierzyńską i po przecięciu na wprost Grota-Roweckiego wracałby na dotychczasową trasę.
Plusy rozwiązania:
- pojawienie się KZ w silnie rozbudowującym się obszarze pomiędzy Wadowicką a Kapelanką, gdzie widziałbym nawet dwa nowe przystanki. Jest tam sporo zakładów pracy, stadion Garbarni, powstają nowe osiedla a komunikacja słabiutka
- szybsze połączenie Ronda Matecznego z Ruczajem ( 2-3 przystanki zamiast dotychczasowych 6)
- lepsze połączenie Krowodrzy Górki (jedyne bezpośrednie) i Miasteczka Studenckiego (szybsze) z Rondem Matecznego
Minusy rozwiązania:
- wyższe koszty (według Google Maps linia byłaby dłuższa o ok. 300 m)
- ryzyko opóźnień z powodu korków na skrzyżowaniu Kapelanki i Kobierzyńskiej (chociaż myślę, że jakby tam pojawiła się wreszcie KZ, to korków byłoby także jakby mniej
- konieczność przebudów w paru miejscach:
a) umożliwienie wjazdu z Rydlówki w stronę Matecznego (obecnie jest tam zakaz). Wystarczyłoby zrobienie wyjątku dla KZ i postawienie tam sygnalizatora dla autobusów, skonfigurowanego ze światłami puszczającymi tramwaje z/na Ronda Matecznego. Pionowa kreska zapalałaby się po wykryciu pojazdu lub bezpośrednio po przejeździe tramwaju, kiedy auta i tak mają czerwień.
b) nowa para przystanków przy skrzyżowaniu Kapelanki i Kobierzyńskiej. W czasie budowy linii na Ruczaj przystanki tam funkcjonowały. Na dłuższą metę trzeba by było wybudować zatoczki
c) brak przystanku „Grota Roweckiego” w stronę przystanku „Kobierzyńska”. Tu także konieczna byłaby budowa zatoczki.
Miasto i tak powinno zająć się czym prędzej wprowadzeniem KZ do obszaru między Brożka, Kapelanką, Wadowicką a Rydlówka, więc przebudów i tak nie da się szczególnie ominąć.
Poniżej mapki ze stanem obecnym:
http://tiny.pl/gtpnq
i propozycja zmian:
http://tiny.pl/gtpnh
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
194 na nowo
Witamy.Kamionka11 pisze:Jako, że jest to mój pierwszy post, to przy okazji cześć wszystkim
Z przejazdem jak mniemam przegubowego autobusu przez Rydlówkę mogą pojawić się pewne komplikacje ( https://www.google.pl/maps/@50.0358134, ... 312!8i6656 ), jednak ogółem projekt wygląda dość obiecująco i z racji powstających przy Rydlówce nowych osiedli mógłby się sprawdzić.Kamionka11 pisze:do Ronda Grunwaldzkiego bez zmian, tam prosto do Matecznego, za którym autobus skręcałby w prawo w ulicę Rydlówki i potem Kobierzyńską dojeżdżałby do skrzyżowania z Kapelanką, gdzie jechałby na wprost Kobierzyńską i po przecięciu na wprost Grota-Roweckiego wracałby na dotychczasową trasę.
Trzeba by było, albo i nie trzeba by było. Bez zatoczek też by to jakoś funkcjonowało, tak jak w wielu innych miejscach w mieście.Kamionka11 pisze:Na dłuższą metę trzeba by było wybudować zatoczki
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
-
- Pasażer
- Posty: 9
- Rejestracja: 27 sty 2016, o 10:21
"194" na nowo
Z tego co kojarzę, to już lepiej to tam wygląda Dzikie parkowisko zlikwidowane i jest jakby szerzej.
"194" na nowo
Może Rydlówką w stronę Kobierzyńskiej, a w stronę ronda Matecznego Jana Skrzyneckiego i Rzemieślniczą?
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
-
- Kierownik
- Posty: 887
- Rejestracja: 23 sty 2013, o 16:56
- Lokalizacja: Wola Radziszowska
"194" na nowo
A może zamiast tworzyć nową trasę dla 194 puścić na tym odcinku 169? Kamieńskiego-> Wadowicka -> Rydlówka i dalej jak 194 do Grunwaldzkiego. Z powrotem właśnie lewoskręt na Kobierzyńskiej -> Skrzyneckiego -> Rzemieślnicza w lewo i na Kamieńskiego.
"194" na nowo
Jak dla mnie pomysł bez sensu z dwóch powodów:
- psujemy dobre połączenie AGH z UJ, które jest bardzo popularne
- wpuszczamy 194 w rejon miasta, który jest bardzo zakorkowany.
Może odległość to tylko +300m a,e czas przejazdu będzie nieporównywalnie dłuższy właśnie ze względu na korki.
Korek w godzinach szczytu jest przed Rondem Matecznego, na skrzyżowaniu Kobierzyńska/Kapelanka i na skrzyżowaniu Rzemieślnicza/Wadowicka.
Patrząc na ich rozmiar to przynajmniej +10 minut.
Co więcej, dodamy kolejne połączenie Ruczaju z Rondem Matecznego, które już w tej chwili istnieje i nie wymaga wzmocnienia.
Krowodrza Górka ma połączenie z Rondem Matecznego w postaci linii 164.
Zgadzam się, że obszar Rydlówki wymaga wzmocnienia oferty KM, ale nie kosztem 194.
Wszystkim, którzy uważają, że można z Ruczaju jechać tramwajem i się przesiąść w autobus na przystanku Centrum Kongresowe, pragnę przypomnieć jak beznadziejna jest przesiadka na tym skrzyżowaniu.
- psujemy dobre połączenie AGH z UJ, które jest bardzo popularne
- wpuszczamy 194 w rejon miasta, który jest bardzo zakorkowany.
Może odległość to tylko +300m a,e czas przejazdu będzie nieporównywalnie dłuższy właśnie ze względu na korki.
Korek w godzinach szczytu jest przed Rondem Matecznego, na skrzyżowaniu Kobierzyńska/Kapelanka i na skrzyżowaniu Rzemieślnicza/Wadowicka.
Patrząc na ich rozmiar to przynajmniej +10 minut.
Co więcej, dodamy kolejne połączenie Ruczaju z Rondem Matecznego, które już w tej chwili istnieje i nie wymaga wzmocnienia.
Krowodrza Górka ma połączenie z Rondem Matecznego w postaci linii 164.
Zgadzam się, że obszar Rydlówki wymaga wzmocnienia oferty KM, ale nie kosztem 194.
Wszystkim, którzy uważają, że można z Ruczaju jechać tramwajem i się przesiąść w autobus na przystanku Centrum Kongresowe, pragnę przypomnieć jak beznadziejna jest przesiadka na tym skrzyżowaniu.
-
- Inspektor
- Posty: 390
- Rejestracja: 11 lut 2015, o 18:41
"194" na nowo
194 i tak łapie opóźnienie, nie ma sensu dowalać kolejnego. Projekt bez sensu. Najwięcej ludzi wsiada w 194 na Brożka (przesiadki z 106, 166 czy 178). Kolejne połączenie z Rondem Matecznego nie ma sensu.. Prędzej by się przydała linia 594 lub 494 omijająca Łobzowska..
-
- Pasażer
- Posty: 9
- Rejestracja: 27 sty 2016, o 10:21
"194" na nowo
Połączenie kampusu UJ z AGH byłoby przecież zachowane, żadne przystanki od Grota Roweckiego w stronę Czerwonych Maków nie uległyby zmianie.
Przesiadka z 106/166/178 byłaby możliwa na przystanku Rostworowskiego lub Grota Roweckiego.
To prawda, że dodajemy kolejne połączenie Maków z RM, ale całkiem inne niż dotychczas. Za to nie ma linii autobusowej, która na odległości 6 km dubluje prawie idealnie tramwaj.
Poza tym korki na skrzyżowaniu Rydlówki i Kapelanki tworzą się głównie dlatego, że nie ma tam żadnej oferty KZ. Puszczenie autobusu, by sytuację znacznie zmieniło. Coś i tak powinno tam jeździć, a najlepiej coś, co jest linią sensownie łączącą różne punkty, w tym wypadku Ruczaj, ATW i KG. Bezkolizyjnie i sprawnie to można sobie pojechać tramwajem.
Przesiadka z 106/166/178 byłaby możliwa na przystanku Rostworowskiego lub Grota Roweckiego.
To prawda, że dodajemy kolejne połączenie Maków z RM, ale całkiem inne niż dotychczas. Za to nie ma linii autobusowej, która na odległości 6 km dubluje prawie idealnie tramwaj.
Poza tym korki na skrzyżowaniu Rydlówki i Kapelanki tworzą się głównie dlatego, że nie ma tam żadnej oferty KZ. Puszczenie autobusu, by sytuację znacznie zmieniło. Coś i tak powinno tam jeździć, a najlepiej coś, co jest linią sensownie łączącą różne punkty, w tym wypadku Ruczaj, ATW i KG. Bezkolizyjnie i sprawnie to można sobie pojechać tramwajem.
- karolak
- Inspektor
- Posty: 338
- Rejestracja: 23 lip 2010, o 17:40
- Lokalizacja: Kielce / Kraków
- Kontakt:
"194" na nowo
Dołożę jeszcze fakt, iż pomimo że "194" dubluje się z tramwajem na bardzo dużym odcinku, to i tak ani "18" i "52", ani "194" na brak pasażerów nie mają co narzekać. W końcu każda z tych linii ma swoje potoki. Nawet "18", co ma takie same końcówki jak "194" jest popularna bo obsługuje potoki takie jak: Maki -> I obwodnica oraz KG -> I obwodnica. Z kolei "194" obsługuje potoki: Maki -> Aleje oraz KG -> Aleje.
-
- Pasażer
- Posty: 9
- Rejestracja: 27 sty 2016, o 10:21
"194" na nowo
I to pozostałoby bez zmiankarolak pisze:Z kolei "194" obsługuje potoki: Maki -> Aleje oraz KG -> Aleje.
"194" na nowo
Czas przejazdu uległ by wydłużeniu przez co samo połączenie stałoby się nieatrakcyjne. Z tego co pamiętam, to linia 194 jest drugą co do popularności linią autobusową wg ostatnich pomiarów. Po co psuć coś co się sprawdza?Kamionka11 pisze:Połączenie kampusu UJ z AGH byłoby przecież zachowane, żadne przystanki od Grota Roweckiego w stronę Czerwonych Maków nie uległyby zmianie.
194 obsługuje całkiem inny potok niż tramwaje. Już zamiast puszczać tą linię na około wolałbym, żeby została zwiększona częstotliwość i została skrócona do Zielińskiego.Kamionka11 pisze:To prawda, że dodajemy kolejne połączenie Maków z RM, ale całkiem inne niż dotychczas. Za to nie ma linii autobusowej, która na odległości 6 km dubluje prawie idealnie tramwaj.
Nie wierzę, że jedna linia co 12 minut rozładuje korki w tamtym rejonie. Zwłaszcza, że 194 będzie tak samo stało w korku jak samochody. Obecnie szybciej jest iść na nogach na tramwaj z tamtego rejonu niż jechać samochodem.
-
- Inspektor
- Posty: 390
- Rejestracja: 11 lut 2015, o 18:41
"194" na nowo
Ale 194 jeździłoby opóźnione ze względu na stanie w korkach. Daj już spokój z tym dublowaniem.. Była kiedyś rozważana zamiana końcówek 178 ze 194 ale okazało się to bezsensowne. Skoro coś funkcjonuje dobrze, to po co to ruszać? Lepiej wymyśl projekt na np. 12
-
- Pasażer
- Posty: 9
- Rejestracja: 27 sty 2016, o 10:21
"194" na nowo
Niekoniecznie byłoby dłużej. Zauważcie, że między Grunwaldzkim a Grota Roweckiego autobus ma obecnie 7 świateł do pokonania, a w nowym wariancie byłyby tylko trzy takie miejsca...
-
- Inspektor
- Posty: 390
- Rejestracja: 11 lut 2015, o 18:41
"194" na nowo
Mieszkasz w tej okolicy, że tak bardzo walczysz o nowe 194? 194 cieszy się bardzo dobrymi potokami(szkoda, że nie ma wzmocnienia w postaci 594 czy 194)..
-
- Pasażer
- Posty: 9
- Rejestracja: 27 sty 2016, o 10:21
"194" na nowo
Nie mieszkam i nie walczę, tylko proponuję.
Rejon Rydlówki jest pozbawiony komunikacji, a powstaje tam sporo nowych mieszkań i trzeba jakoś temu zaradzić, możliwie bez zwiększania kosztów i powstawania całkiem nowej linii.
Rejon Rydlówki jest pozbawiony komunikacji, a powstaje tam sporo nowych mieszkań i trzeba jakoś temu zaradzić, możliwie bez zwiększania kosztów i powstawania całkiem nowej linii.