Projekt Rammstein92 - Skawina

Forumowe projekty siatki połączeń

Moderator: Moderatorzy

Rammstein92
Kierownik
Posty: 887
Rejestracja: 23 sty 2013, o 16:56
Lokalizacja: Wola Radziszowska

Projekt Rammstein92 - Skawina

#1 Post autor: Rammstein92 » 26 sie 2015, o 23:24

Wiele razy przewijały się tutaj problemy dotyczące połączeń autobusowych między Skawiną a Krakowem. Postanowiłem zrobić projekt, który moim zdaniem pozwoli na usprawnienie dojazdu mieszkańców Gminy i Miasta Skawina do Krakowa oraz zaoszczędzenie pieniędzy na ewentualne wzmocnienia. W projekcie nie uwzględniłem linii 235 oraz 203, które nie znajdują się na głównym ciągu (Skawina Cmentarz - Skotniki). Oto jak wygląda obecnie sytuacja w Skawinie:

201
Trasa: Borek Fałęcki - Skawina. Liczba kursów: 22
Trasa: Skawina - Borek Fałęcki. Liczba kursów: 19

213
Trasa: Czerwone Maki - Krzęcin. Liczba kursów: 9
Trasa: Krzęcin - Skawina. Liczba kursów: 7
Trasa: Skawina - Krzęcin. Liczba kursów: 7
Trasa: Krzęcin - Czerwone Maki. Liczba kursów 9

223
Trasa: Czerwone Maki - Brzeźnica. Liczba kursów: 7
Trasa: Brzeźnica - Skawina. Liczba kursów: 7
Trasa: Skawina - Brzeźnica. Liczba kursów: 7
Trasa: Brzeźnica - Czerwone Maki. Liczba kursów: 7

253
Trasa: Czerwone Maki - Radziszów. Liczba kursów: 17
Trasa: Radziszów - Czerwone Maki. Liczba kursów: 17

263
Trasa: Czerwone Maki - Wola Radziszowska. Liczba kursów: 20
Trasa: Wola Radziszowska - Czerwone Maki. Liczba kursów: 20

273
Trasa: Skawina PKP - Grabie. Liczba kursów: 7
Trasa: Grabie - Skawina PKP. Liczba kursów: 7

283
Trasa: Czerwone Maki - Skawina. Liczba kursów: 33
Trasa: Skawina - Czerwone Maki. Liczba kursów: 36

Jak zatem zamierzam usprawnić komunikację i zaoszczędzić pieniędzy na dodatkowe kursy?
Oto moje propozycje:
- Likwidacja 201
- Zmiana częstotliwości kursowania 283: w szczycie co 15 min od 6 do 9 i od 13 do 18
- Likwidacja 204 i przesunięcie kursów 204 na 244
- Synchronizacja 283 z 244
- Zmiana końcówki linii 273 na Skawina - brak konieczności przejazdu między przystankami Skawina i Skawina PKP

Na nowe 283 konieczne jest 59 kursów. Obecnie 201 i 283 to w sumie 55 kursów.
Nie miałem dostępu do kilometrówek, więc jest to opracowanie na podstawie czasów. Zyski będą na pewno większe, jeśli przeliczy się to na podstawie kilometrów przejechanych na danej linii.


PS.
Pracuję obecnie nad układem brygad i łączeń, bo konieczne jest obsłużenie szczytowych kursów 283. Poranny szczyt poszedł bez problemu z wykorzystaniem 13 brygad na liniach 213, 223, 233, 253, 263, 273, 283. Popołudniowy w trakcie prac.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Projekt Rammstein92 - Skawina

#2 Post autor: Kaszmir » 26 sie 2015, o 23:33

Rammstein92 pisze:- Zmiana częstotliwości kursowania 283: w szczycie co 15 min od 6 do 9 i od 13 do 18
- Likwidacja 204 i przesunięcie kursów 204 na 244
"204" i "244" różnią się również przebiegiem w Wieliczce. Wieliczka raczej nie będzie zainteresowana połączeniem ich w jedno "244", bo "244" kursuje naokoło, czyli większe koszty, a i pasażerowie "204" nie będą chcieli krążyć. Nie jest to oczywiście przeszkodą w wydłużeniu "204" do CM, natomiast linia zachowałaby swój własny numer.
Rammstein92 pisze:- Synchronizacja 283 z 244
Hm, tylko jak? "244" ma w szczycie ~f=12, a dla "283" proponuje ~f=15? Korki też zrobią swoje.
Rammstein92 pisze:Nie miałem dostępu do kilometrówek
Zawsze można zmierzyć w google ;) Zajmuje to trochę czasu, jednak dzięki temu wyliczenia są precyzyjne.

Rammstein92
Kierownik
Posty: 887
Rejestracja: 23 sty 2013, o 16:56
Lokalizacja: Wola Radziszowska

Projekt Rammstein92 - Skawina

#3 Post autor: Rammstein92 » 27 sie 2015, o 00:14

Teraz też stoją w korku przed wiaduktem w Sidzinie. Korków nie można wyeliminować od tak. Próbować można wzmacniając linie, by ludzie przesiadali się do autobusów.

Rammstein92
Kierownik
Posty: 887
Rejestracja: 23 sty 2013, o 16:56
Lokalizacja: Wola Radziszowska

Projekt Rammstein92 - Skawina

#4 Post autor: Rammstein92 » 21 paź 2015, o 21:58

Projekt będzie dopracowywany. W lutym pojawią się dokładniejsze podsumowania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Projekty układu linii”