Jak ulepszyć linię "182"?

Forumowe projekty siatki połączeń

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Jak ulepszyć linię "182"?

#16 Post autor: Kaszmir » 17 sty 2020, o 12:28

lolek-12 pisze:Ja bym w ogóle "192" wyrzucił z DGW, ewentualnie zrobić tylko słupek w stronę Czyżyn przy wyjeździe z tunelu. To obecne kluczenie ma jakiś sens? I tak zrobi się miejsce dla tych przegubów.
"192" wg mnie w obecnej formie jest w ogóle źle zaprojektowane. Niby ma być skoordynowane ze "152", jednak z powodu jazdy naokoło w Hucie ta koordynacja jest słaba - np. popołudniu od godz. 14 z Huty do centrum jest takt... 2+18.

Do tego ma inne częstotliwości niż "182/482" i "501", więc też nie da się go skoordynować choćby poza szczytem między Miechowity a Uniwersytetem Ekonomicznym / Dworcem Głównym Wschód. Nawet w weekendy, gdy ma tę samą częstotliwość co "501", takt w kier. centrum wynosi... 3+17, z powrotem jest tylko trochę lepiej - 6+14.

Koordynacja ze "152" na Woli Justowskiej też niestety czasami kuleje, chyba najbardziej uderzającym przykładem są kursy w soboty z Cracovii o 21:05 ("192") i 21:08 ("152").

Nie wspominając, że wieczorami czy w weekendy ma pocięty rozkład, więc mieszkańcy Kasztanowej, zamiast mocnego "292" co 20 minut cały tydzień, są teraz skazani na dwa potworki - "192" i "252".

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1051
Rejestracja: 8 sie 2017, o 11:19

Jak ulepszyć linię "182"?

#17 Post autor: pasazer_mobilisu » 17 sty 2020, o 13:40

@Kaszmir takt z Huty do Centrum jest 2+18, ponieważ na dalszym odcinku mają inną trasę i od przystanku Cracovia Błonia jest 10+10.
Niestety to jest ten przypadek kiedy nie da się wszystkim zrobić dobrze, choć próbowano - było "452" ale jeśli pamieć mnie nie myli nie miała wielu pasażerów.
Co do wywalenia jej z DGW - to jest jakiś pomysł. Co prawda od wschodniej strony dworca jest jedynym połączeniem w stronę A3W ale do przystanku UEK jest nieco ponad 200 metrów, a dodatkowo jest 501/511. Nieco gorzej w stronę Huty - z tunelu wyjeżdża z większością miejsc wolnych i część ludzi przesiada się ze stojącego 182/482 do 192.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 16:35
Lokalizacja: Kraków

Jak ulepszyć linię "182"?

#18 Post autor: kot_feliks » 17 sty 2020, o 14:42

Ale to pokazuje tylko, jakim debilizmem jest takie przeplatanie linii, aby zapewnić dojazd zewsząd dowsząd bezpośrednio....

I co z tego, że masz bezpośredni dojazd na kilka dodatkowych przystanków, jak jadąc gdziekolwiek indziej masz przesiadkę na linie z defacto... f18(?)

Takie przeplatanie tras jest spoko, ale w przypadkach jak np. 124/424, gdzie występuje na końcu, ale cała wspólna trasa ma dobry, mocny f. A nie tak, jak tutaj.

Jak dla mnie to 152/192 powinny mieć wspólną trasę przez centum, a rozdzielać się dopiero na końcówkach (NH i Wola Justowska).

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Jak ulepszyć linię "182"?

#19 Post autor: Kaszmir » 17 sty 2020, o 15:53

pasazer_mobilisu pisze:Niestety to jest ten przypadek kiedy nie da się wszystkim zrobić dobrze, choć próbowano - było "452" ale jeśli pamieć mnie nie myli nie miała wielu pasażerów.
"452" było ok, sprawa z tego co pamiętam rozbiła się o protesty pasażerów z Woli Justowskiej - przy zamianie "292" na "452" stracili dojazd w kier. Alej, AGH itd. i chcieli go odzyskać.
kot_feliks pisze:Jak dla mnie to 152/192 powinny mieć wspólną trasę przez centum, a rozdzielać się dopiero na końcówkach (NH i Wola Justowska).
Masz rację, z drugiej strony Aleje są na tyle dużym generatorem ruchu, że jestem w stanie zrozumieć że pasażerowie chcą mieć do nich dojazd - i że protestowali, gdy im go zabrano.
pasazer_mobilisu pisze:@Kaszmir takt z Huty do Centrum jest 2+18, ponieważ na dalszym odcinku mają inną trasę i od przystanku Cracovia Błonia jest 10+10.
No tak, wspomniałem że "z powodu jazdy naokoło" ;) No i właśnie, te założenia sprawiają, że chyba "192" w takiej formie, albo z taką częstotliwością się nie sprawdza.

Może linia nadaje się do "reformacji", np. przecięcia na pół? Choć Narzymskiego (i Pilotów) chciało mieć dojazd do Alej, nawet na chwilę zatrzymywało się tam "501" lecz na szczęście dzięki "192" można było się z tego wycofać.

A może skierowanie przez Bora-Komorowskiego? Wtedy na tym odcinku linia zaoszczędziłaby parę minut względem "152", więc na Andersa takt by się polepszył. A przy okazji może oszczędności starczyłyby na dodatkowy kurs albo dwa.

Albo poprawa częstotliwości? Na Woli Justowskiej zamiast "152" co 20 min., "192" co 20 i "252" co 30 lepsze wg mnie byłoby "152" co 15 i "192" też co 15 - liczba kursów byłaby ta sama. A i wtedy dałoby się spróbować skoordynować "192" np. z "501" (międzyszczyt), albo "152" z "502" (międzyszczyt) itd.

obserwator
Dyspozytor
Posty: 556
Rejestracja: 23 lip 2017, o 13:19

Jak ulepszyć linię "182"?

#20 Post autor: obserwator » 17 sty 2020, o 16:00

@Kaszmir, jednak co by wtedy jechało na lotnisko? Chyba że byś wydłużył przy okazji 152 albo 192 na lotnisko. Wydłużenie 192 oddałoby w końcu dobry dojazd na Dworzec Główny. Pytanie jak by to kosztowo wyglądało skoro kursy linii aglomeracyjnych są tańsze... :hmm:

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Jak ulepszyć linię "182"?

#21 Post autor: Kaszmir » 17 sty 2020, o 16:24

"152" i "192" są w Mobilis, a on nie ma rozróżnienia stawki aglo.

PS. Nawet gdyby były w MPK - tu powtarzam, że wg mnie stawki dostosowane do tras. Gdyby jakąś linię miejską wydłużyć za granicę miasta - np. "139" - to nawet pewnie tylko odcinek aglo dostałby niższą stawkę. Ewentualnie gdyby dano ją na całej linii, to przewoźnik by odpowiednio podwyższył stawkę w następnym roku tak, by łączny bilans zysków wyszedł na to samo.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10895
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Jak ulepszyć linię "182"?

#22 Post autor: Cukier » 17 sty 2020, o 18:47

Kaszmir pisze:"192" wg mnie w obecnej formie jest w ogóle źle zaprojektowane.
Bo jest, i to jest osobna, duża sprawa. Ale jaka linia by to nie była, wjazdy kieszeniowe na DGW to idiotyzm i czym prędzej powinny powstać tam przystanki przelotowe, żeby tranzyt który w tym miejscu stanowi bardzo duży odsetek pasażerów nie musiał tracić czasu na kręcenie bączków, a ruch docelowy mógł w pełni wykorzystać perony pętli bez trzymania niewykorzystanego przelotowego peronu.

A co do samego "192" to rzucam taką myśl:
"152" OLSZANICA - [stała trasa] - Dobrego Pasterza - Bohomolca - Jancarza - OS. ZŁOTEGO WIEKU (https://www.google.pl/maps/@50.0938535, ... 312!8i6656)
"192" CHEŁM - [stała trasa] - Andersa - ALEJA PRZYJAŹNI
"482" DGW - [stała trasa] - Dobrego Pasterza - Andersa - Dąbrowskiej - CZYŻYNY DWORZEC
"182" DGW - [stała trasa] - OS. NA STOKU

Kwestia numerka dla "482" jest drugorzędna, pewnie byłoby trzeba zmienić. Ważniejsza kwestia to częstotliwości i tu prosi się o f~15 w szczycie na całym tym zestawie linii. Tabor się dziedziczy wg numerków, czyli Mistrzejowice gdzie są problemy dostają przeguby i linię do Pierwszej Obwodnicy, Dąbrowskiej gdzie się muchy wożą dostają solówki, Aleja Przyjaźni i Andersa zachowują przeguby, ale nie do Pierwszej Obwodnicy (bo i po cholerę im, skoro mają szybsze "502"?), za to do Politechniki i ATW, gdzie połączenia obecnie sensownego nie mają. Na Mistrzejowicach powinno się wyrównać obłożenie linii -> więcej ludzi wybierze "152" niż obecnie "482", za sprawą większego wachlarza połączeń, przez co "182" powinno trochę odetchnąć, bo choć sporo ludzi zgarnie ze Stoków, to na Mistrzejowicach zejdzie już na drugi plan atrakcyjności.

krawiec
Kierownik
Posty: 943
Rejestracja: 2 lis 2009, o 16:24
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Jak ulepszyć linię "182"?

#23 Post autor: krawiec » 17 sty 2020, o 23:53

Cukier pisze: A co do samego "192" to rzucam taką myśl:
"152" OLSZANICA - [stała trasa] - Dobrego Pasterza - Bohomolca - Jancarza - OS. ZŁOTEGO WIEKU (https://www.google.pl/maps/@50.0938535, ... 312!8i6656)
"192" CHEŁM - [stała trasa] - Andersa - ALEJA PRZYJAŹNI
"482" DGW - [stała trasa] - Dobrego Pasterza - Andersa - Dąbrowskiej - CZYŻYNY DWORZEC
"182" DGW - [stała trasa] - OS. NA STOKU
Ja bym 152 dał do Czyżyn, a 482 zostawił w Mistrzejowicach.
Teraz w 482 w kier. Krakowa od Marchołta nie ma wolnych miejsc, a czasami jest gęsto (3 przystanek od startu).
Odc. Mistrzejowice - Os. Na Stoku wg mnie nie wymaga wsparcia przy istniejącym 511.
Nowe 192, to stare 501.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7396
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Jak ulepszyć linię "182"?

#24 Post autor: Locutus » 18 sty 2020, o 09:20

pasazer_mobilisu pisze:@Locutus była petycja, były posty na FB PKK i nic. Masz jakiś pomysł czego można jeszcze spróbować? Kilku kierowców wypowiedziało się tylko że na DGW nie mieszą się przeguby i tyle. (...)
Kolejne posty z fotkami pokazującymi, że przeguby się jednak mieszczą – wszak pełno takowych z okresu funkcjonowania linii 292… I zainteresowanie tematem mediów… MPK boi się złej prasy jak ognia…

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1051
Rejestracja: 8 sie 2017, o 11:19

Jak ulepszyć linię "182"?

#25 Post autor: pasazer_mobilisu » 18 sty 2020, o 09:47

I nie tylko z okresu działania 292:
https://imgur.com/a/NBPHEUa
Wrzucać można ale jak zwykle będą te same teksty "No bo to rezerwa to wyjątkowa sytuacja", "No kiedyś się mieściły ale było ciasno", "Ech kolejni amatorzy nigdy autobusu nie prowadzili a wiedzą lepiej" ;)

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7396
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Jak ulepszyć linię "182"?

#26 Post autor: Locutus » 19 sty 2020, o 10:12

Dlatego mówię, że bez mediów to nic z tego nie będzie…

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

hlsd
Miłośnik
Posty: 71
Rejestracja: 17 wrz 2018, o 08:55

Jak ulepszyć linię "182"?

#27 Post autor: hlsd » 19 sty 2020, o 11:58

Może uderzyć do Mobilisa, czy daliby radę?

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1051
Rejestracja: 8 sie 2017, o 11:19

Jak ulepszyć linię "182"?

#28 Post autor: pasazer_mobilisu » 19 sty 2020, o 13:48

hlsd pisze:Może uderzyć do Mobilisa, czy daliby radę?
Zmieścić przeguby na DGW? Na pewno, zresztą w ich wypadku mieliby za to więcej kasy (całe 1,40zł za kilometr), ale nie mogą dostać tylu wzkm tak po prostu, MPK musiało dostać jakąś linie od nich, której kursy pokonują podobną ilość kilometrów. 502? 178?

Awatar użytkownika
lolek-12
Kierownik
Posty: 774
Rejestracja: 1 lis 2010, o 10:50
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Jak ulepszyć linię "182"?

#29 Post autor: lolek-12 » 19 sty 2020, o 14:03

pasazer_mobilisu pisze:Zmieścić przeguby na DGW? Na pewno, zresztą w ich wypadku mieliby za to więcej kasy (całe 1,40zł za kilometr), ale nie mogą dostać tylu wzkm tak po prostu, MPK musiało dostać jakąś linie od nich, której kursy pokonują podobną ilość kilometrów. 502? 178?
Albo choćby 152/192 wymienić na 182/482. Co do obsługi lotniska to może "252" winno być wchłonięte przez 152 lub 192? Najwyżej pętla w Olszanicy będzie stać pusta, ale jednak jakiś cywilizowany dojazd na lotnisko powinien być, a nie to co teraz.

Tak samo uważam, że Olszanica, Zakamycze, Chełm powinny mieć jakąś dowozówkę do stacji Kraków Olszanica lub Kraków Zakliki.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10895
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Jak ulepszyć linię "182"?

#30 Post autor: Cukier » 19 sty 2020, o 21:03

krawiec pisze:Ja bym 152 dał do Czyżyn, a 482 zostawił w Mistrzejowicach.
Teraz w 482 w kier. Krakowa od Marchołta nie ma wolnych miejsc, a czasami jest gęsto (3 przystanek od startu).
Dlatego zamiast "482" chciałbym dać do Mistrzejowic "152", które jest i będzie przegubowe, a krótkie "482" wysłać do Czyżyn gdzie ta trasa marszruta chyba nigdy nie nabierze istotnego znaczenia i zawsze będzie zapchajdziurą. A może dzięki krótkim pojazdom uda się dołożyć przystanek DH Wanda w stronę centrum.
krawiec pisze:Odc. Mistrzejowice - Os. Na Stoku wg mnie nie wymaga wsparcia przy istniejącym 511.
Toteż go nie zamierzam wspierać, nigdzie nie stwierdziłem inaczej. Poza oczywiście fragmentem Mistrzejowice - os. Złotego Wieku, gdyż niezmienne są moje poglądy że całe osiedle powinno mieć dostęp do częstej szybkiej linii do centrum, a nie tylko jego zachodnie rubieże, zwłaszcza odkąd wycięto "128".

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Projekty układu linii”