Projekt Brovar [T]
Moderator: Moderatorzy
Projekt Brovar [T]
Na podstawie opublikowanych pomiarów, obliczenia szczytogodziny na ciągach komunikacyjnych powstał taki plan połączeń.
Założenie było takie by zmieścić się w tych samych kosztach, oraz ilości Pckm.
Na pętlach nie przekraczać 30/h, a na ciągach 35/h. W trzech przypadkach nie było możliwe zmniejszenie ilości tramwajów, są krótkie odcinki jedno przystankowe z 40/h.
a) Bieżanowska - Kabel
b) Lubicz - Dworzec Gł
c) Basztowa - Dunajewskiego
Wyeliminowanie jednej relacji skrętnej z Ronda Mogilskiego.
Zaczynamy:
Fragment z wyliczeń kto kogo dofinansowuje.
Koszty jak i pckm bardzo zbliżone do obecnych. Na tej podstawie stworzyłem siatkę z 19 linii tramwajowych, opartych na 6 linii magistralnych i 13 uzupełniających.
linie magistralne:
w dp po 123 kursy
w sb i św po 78 kursów,
linie uzupełniające:
w dp po 81 kursów
w sb i św po 46 kursów za wyjątkiem linii "1" która w sb ma 62 kursy.
Rozkład przykładowy jaki można uzyskać przy tej siatce połączeń w dp.
Oczywiście jedne linie mogą mieć więcej kursów drugie mniej zależnie od popytu, ważne żeby suma pckm zgadzała się z założeniem.
Kompleksowe wyliczenia potrzebnych brygad do obsłużenia, niewielki wzrost w stosunku do sytuacji obecnej, której można łączeniami zniwelować.
Schemat:
Większej wersji:
https://drive.google.com/file/d/0Bw_2PC ... view?pli=1
Schemat pokazujący f~6 i f~12 siatki tramwajowej.
Jest to moja opinia, niektórzy nie muszą się zgadzać, zawsze można mieć to co teraz.
Teraz czekam na hejty i na postawienie nas mieszkańców przed faktem dokonanym po otwarciu estakady w wykonaniu urzędników.
Założenie było takie by zmieścić się w tych samych kosztach, oraz ilości Pckm.
Na pętlach nie przekraczać 30/h, a na ciągach 35/h. W trzech przypadkach nie było możliwe zmniejszenie ilości tramwajów, są krótkie odcinki jedno przystankowe z 40/h.
a) Bieżanowska - Kabel
b) Lubicz - Dworzec Gł
c) Basztowa - Dunajewskiego
Wyeliminowanie jednej relacji skrętnej z Ronda Mogilskiego.
Zaczynamy:
Fragment z wyliczeń kto kogo dofinansowuje.
Koszty jak i pckm bardzo zbliżone do obecnych. Na tej podstawie stworzyłem siatkę z 19 linii tramwajowych, opartych na 6 linii magistralnych i 13 uzupełniających.
linie magistralne:
w dp po 123 kursy
w sb i św po 78 kursów,
linie uzupełniające:
w dp po 81 kursów
w sb i św po 46 kursów za wyjątkiem linii "1" która w sb ma 62 kursy.
Rozkład przykładowy jaki można uzyskać przy tej siatce połączeń w dp.
Oczywiście jedne linie mogą mieć więcej kursów drugie mniej zależnie od popytu, ważne żeby suma pckm zgadzała się z założeniem.
Kompleksowe wyliczenia potrzebnych brygad do obsłużenia, niewielki wzrost w stosunku do sytuacji obecnej, której można łączeniami zniwelować.
Schemat:
Większej wersji:
https://drive.google.com/file/d/0Bw_2PC ... view?pli=1
Schemat pokazujący f~6 i f~12 siatki tramwajowej.
Jest to moja opinia, niektórzy nie muszą się zgadzać, zawsze można mieć to co teraz.
Teraz czekam na hejty i na postawienie nas mieszkańców przed faktem dokonanym po otwarciu estakady w wykonaniu urzędników.
Ostatnio zmieniony 2 maja 2015, o 12:19 przez brovar, łącznie zmieniany 3 razy.
https://www.facebook.com/tramwajemistrzejowice - RY - RG - HG
-
- Dyrektor
- Posty: 7016
- Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
- Lokalizacja: Kraków
Projekt Brovar [T]
Po przeanalizowaniu całego projektu oceniam go dobrze, ale mam kilka pytań:
- czy dwie linie przez estakadę w kierunku Krowodrzy potrzebne są?
- czy "7" nie można było przedłużyć do Walcowni?
- czy "11" jest potrzebna na trasie Kurdwanów-Cmentarz Rakowicki?
- czemu trasa "15" taka zagmatwana jest?
- czemu "16" kończy na Placu Centralnym?
- czy dwie linie przez estakadę w kierunku Krowodrzy potrzebne są?
- czy "7" nie można było przedłużyć do Walcowni?
- czy "11" jest potrzebna na trasie Kurdwanów-Cmentarz Rakowicki?
- czemu trasa "15" taka zagmatwana jest?
- czemu "16" kończy na Placu Centralnym?
Projekt Brovar [T]
Są to różne ciągi jak obecna "18" i "194", na pewno dwie linie są potrzebne do ścisłego centrum z Płaszowa rozdzielając potok.Krakowiak2013 pisze:- czy dwie linie przez estakadę w kierunku Krowodrzy potrzebne są?
Jak wykazał pomiar Zgody -> Bieńczyckiej jest potok, byłem zmuszony tak skierować "15" by wzmocniła ten oblegany odcinek R. Mogilskie - R. Kocmyrzowskie.Krakowiak2013 pisze: czemu trasa "15" taka zagmatwana jest?
Obecnie jest jeden tor na Walcowni czynny dlatego poszła linia na wolny Kopiec Wandy.Krakowiak2013 pisze:czy "7" nie można było przedłużyć do Walcowni?
"16" nie kończy na Placu Centralnym tylko go objeżdża, krótka trasa dwa tory na pętli w Mistrzejowicach wystarczą z jedną przerwą.Krakowiak2013 pisze:czemu "16" kończy na Placu Centralnym?
Ostatnio zmieniony 2 maja 2015, o 01:55 przez brovar, łącznie zmieniany 1 raz.
https://www.facebook.com/tramwajemistrzejowice - RY - RG - HG
-
- Dyrektor
- Posty: 1485
- Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
- Lokalizacja: WDZ
Projekt Brovar [T]
No to zgodnie z zamówieniem
1. Podstacja zasilająca ciąg bronowicki nie wyrabiała przy 30/h, Ty chcesz dać 36... Jak mawiali starożytni Rosjanie "szczastia żełajem"
2. Pod wiaduktem na Lubicz zostają wyłącznie tramwaje?
3. Na Cichym Kąciku jest obecnie f10 i uchodzi to powszechnie za nadpodaż a chcesz tam zrobić sumarycznie f6.
4. "Końcówka" Plac Centralny nie przejdzie.
5. "11" do Cmentarza to też mocno wątpliwy pomysł.
1. Podstacja zasilająca ciąg bronowicki nie wyrabiała przy 30/h, Ty chcesz dać 36... Jak mawiali starożytni Rosjanie "szczastia żełajem"
2. Pod wiaduktem na Lubicz zostają wyłącznie tramwaje?
3. Na Cichym Kąciku jest obecnie f10 i uchodzi to powszechnie za nadpodaż a chcesz tam zrobić sumarycznie f6.
4. "Końcówka" Plac Centralny nie przejdzie.
5. "11" do Cmentarza to też mocno wątpliwy pomysł.
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")
("Zakazana magia")
Projekt Brovar [T]
Ja tam widzę 30/h, dlatego "14" i "6" musiały wylądować na CK, jak najbliżej Podwala. Uznałem że na ciąg Bronowicki nadają się te linie które mają problemy z przepełnieniem.Afterbirds pisze:1. Podstacja zasilająca ciąg bronowicki nie wyrabiała przy 30/h, Ty chcesz dać 36... Jak mawiali starożytni Rosjanie "szczastia żełajem"
Pod Wiaduktem po uruchomieniu linii "7" było 39/h... proponuję 40/h.Afterbirds pisze:2. Pod wiaduktem na Lubicz zostają wyłącznie tramwaje?
To już wyjaśniłem w pierwszym pytaniu.Afterbirds pisze: Na Cichym Kąciku jest obecnie f10 i uchodzi to powszechnie za nadpodaż a chcesz tam zrobić sumarycznie f6.
Żadna końcówka zwyczajne objechanie i powrót na przerwę do Mistrzejowic. Dwie linie, dwa tory można dłuższe przerwy robić.Afterbirds pisze:"Końcówka" Plac Centralny nie przejdzie.
Skrócony potok z obecnej "24" nic więcej, a że coś musi jechać z Dworca do Cmentarza to poszła ta linia. Kto chce jechać do Bronowic z Kurdwanowa ma dwie trasy. Przez Filharmonię "6" + "55", lub "11", "50" + "53" z Kabla.Afterbirds pisze: "11" do Cmentarza to też mocno wątpliwy pomysł.
Ostatnio zmieniony 2 maja 2015, o 01:57 przez brovar, łącznie zmieniany 1 raz.
https://www.facebook.com/tramwajemistrzejowice - RY - RG - HG
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Projekt Brovar [T]
A czy jak od razu jakaś linia jeździ z częstotliwością f~5, czy jak na Twoim projekcie f~6 to koniecznie permanentnie i narodowo musi mieć numerację 5x ? Mnie się zdaje że nie.
51 to jest po prostu 18, a 55 to po prostu 8.
Poza tym od razu i po numeracji i po trasach widać że względem obecnego jest tu sodoma i gomora, a zamieszanie nie jest konieczne. Np. linia 2, 11 czy 13. No i niech ta dziewiątka dojeżdża do mnie, na Mistrzejowice. Na Ptaszyckiego jedna linia?
Pozostałe rzeczy są do zniesienia.
51 to jest po prostu 18, a 55 to po prostu 8.
Poza tym od razu i po numeracji i po trasach widać że względem obecnego jest tu sodoma i gomora, a zamieszanie nie jest konieczne. Np. linia 2, 11 czy 13. No i niech ta dziewiątka dojeżdża do mnie, na Mistrzejowice. Na Ptaszyckiego jedna linia?
Pozostałe rzeczy są do zniesienia.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
Projekt Brovar [T]
"2" to obecna "20" skierowana do Salwatora. "11" to "24" skrócone do Rakowic ze względu na linie z f-6 na ciągu bronowickim. "13" to obecna "23".Mistrzejowiczanin pisze:Np. linia 2, 11 czy 13. No i niech ta dziewiątka dojeżdża do mnie, na Mistrzejowice. Na Ptaszyckiego jedna linia?
Mistrzejowice mają sumarycznie 10/h, obecnie 9/h więc i tak wychodzą na plus. Choć 25/h na odcinku Wieczysta-Czyżyńskie w porównaniu z obecnymi 27/h – trochę mało. Tutaj rzeczywiście bym sugerował pójście do góry do 30/h i podciągnięcie "9" do Huty, pytanie tylko gdzie...
Na Ptaszyckiego jedna linia, bo i po co więcej? Tutaj widzę sprytne połączenie obecnych "10" i "16", tj. umożliwienie przejazdu zapleszowian od siebie do centrum jedną linią oraz możliwość dojazdu do ronda Kocmyrzowskiego.
Sam do projektu mam kilka uwag, ale może później...
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.
Projekt Brovar [T]
Ja muszę przyznać, że projekt jest OK, na pewno jeden z lepszych jakie kiedykolwiek powstały.
Natomiast jeśli chodzi o przejazd południem Pierwszej Obwodnicy, to tu względem W1C wynika to z tego, że linia Bieżanów - Bronowice jedzie u Brovara przez Basztową.
Dostrzegłem drobny mankament:
- brak linii łączącej Wawel i Plac Wolnica z Dworcem Głównym, natomiast w przypadku Borku i Kalwaryjskiej jedynie połączenie z Dworcem poprzez przystanek w Tunelu
Całościowo jest dobrze, jestem na tak.
PS. Os. Piratów to celowa "literówka"?
Można, tylko po co? Czy do Walcowni czy pod Kopiec od Kombinatu i tak pojedzie pusta. A pod Kopiec bliżej.Krakowiak2013 pisze:- czy "7" nie można było przedłużyć do Walcowni?
Jeśli chodzi o przejazd przez Bieńczycką, to dokładnie to samo musiałem zrobić w W1C. Raz, że trzeba wzmocnić relację z R. Kocmyrzowskiego -> Centrum, dwa że 20/h na Kolorowym to byłoby zbyt wiele, trzy że dzięki temu Pleszów zachowa dojazd do R. Kocmyrzowskiego.Krakowiak2013 pisze:- czemu trasa "15" taka zagmatwana jest?
Natomiast jeśli chodzi o przejazd południem Pierwszej Obwodnicy, to tu względem W1C wynika to z tego, że linia Bieżanów - Bronowice jedzie u Brovara przez Basztową.
Bo puszczenie jej gdziekolwiek dalej byłoby bardzo kosztowne.Krakowiak2013 pisze:- czemu "16" kończy na Placu Centralnym?
Dla linii jadącej ze Śródmieścia nie. Ale dla linii jadącej z Piastów / Mistrzejowic już bez problemu, bo trasa jest na tyle krótka i bezkolizyjna (w całości wydzielone torowiska), że wystarczy tylko jeden postój na północy. PEŁNE KÓŁKO z Mistrzejowic przez Plac Centralny do Mistrzejowic to 9,6km. To mniej niż połowa obecnej trasy "10".Afterbirds pisze:4. "Końcówka" Plac Centralny nie przejdzie.
I to jest pewien problem, w W1C skończyło się na jednej linii z f~12, ale u Brovara jest ogólnie więcej linii przy Plantach więc siłą rzeczy gdzieś muszą kończyć.Afterbirds pisze:3. Na Cichym Kąciku jest obecnie f10 i uchodzi to powszechnie za nadpodaż a chcesz tam zrobić sumarycznie f6.
Dostrzegłem drobny mankament:
- brak linii łączącej Wawel i Plac Wolnica z Dworcem Głównym, natomiast w przypadku Borku i Kalwaryjskiej jedynie połączenie z Dworcem poprzez przystanek w Tunelu
Całościowo jest dobrze, jestem na tak.
PS. Os. Piratów to celowa "literówka"?
Projekt Brovar [T]
Nie byłem zwolennikiem układów z wysoką częstotliwością, ponieważ nie zapewniały one dla istotnych punktów/węzłów kluczowych relacji, ale w tym w tym przypadku - muszę pochwalić, gdyż udało Ci się zachować wszystkie ważne połączenia z obecnej siatki
Jeśli nie będzie problemu pod Pocztą Główną od strony Gertrudy, to można zamienić "6" i "11" pomiędzy Starowiślną, a Krakowską i problem rozwiązanyCukier pisze:Dostrzegłem drobny mankament:
- brak linii łączącej Wawel i Plac Wolnica z Dworcem Głównym,
Nie nazwałbym tego drobnym mankamentem, a raczej sporym atutem gdyż jeśli punktem docelowym są okolice rynku, to mamy "8" ("55") z ~f 6 (duży plus, iż zostawiasz "8" w Borku nie próbując jej zamienić na obecną trasę "10"), natomiast jeśli dworzec kolejowy/autobusowy, to wtedy przystanek tunelowy jest o wiele wygodniejszy. Ponadto Borek odzyskuje połączenie z PK i KG, które zapewniała kiedyś dawna "19"Cukier pisze:natomiast w przypadku Borku i Kalwaryjskiej jedynie połączenie z Dworcem poprzez przystanek w Tunelu
Ostatnio zmieniony 1 maja 2015, o 19:32 przez Jopek36, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Dyrektor
- Posty: 1485
- Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
- Lokalizacja: WDZ
Projekt Brovar [T]
Racja, to jest f6 a nie f5 więc zwracam wszelkie honory
Z tym, że "16 nie przejdzie" miałem na myśli nie tyle problemy techniczne co mentalne bo takich rozwiązań w normalnym ruchu linowym u nas się nie stosuje.
Podejrzewam też, że będzie wielkie larum w kwestii relacji KG-Mogilska i większe nawet Borek - Krakowska - Dworzec.
Z tym, że "16 nie przejdzie" miałem na myśli nie tyle problemy techniczne co mentalne bo takich rozwiązań w normalnym ruchu linowym u nas się nie stosuje.
Podejrzewam też, że będzie wielkie larum w kwestii relacji KG-Mogilska i większe nawet Borek - Krakowska - Dworzec.
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")
("Zakazana magia")
-
- Dyrektor
- Posty: 7016
- Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
- Lokalizacja: Kraków
Projekt Brovar [T]
Tylko zauważ, że mieszkańcy Mistrzejowic walczą o bezpośrednie połączenie do Walcowni, a taka "16" nadal zmusza do przesiadek. Najlepiej byłoby, aby "16" skierować do Kopca Wandy przez Aleje Solidarności, a "7" skrócić do Placu Centralnego.Cukier pisze:Bo puszczenie jej gdziekolwiek dalej byłoby bardzo kosztowne.Krakowiak2013 pisze:- czemu "16" kończy na Placu Centralnym?
Projekt Brovar [T]
Nie Walcowni, a Kombinatu.Krakowiak2013 pisze:Tylko zauważ, że mieszkańcy Mistrzejowic walczą o bezpośrednie połączenie do Walcowni, a taka "16" nadal zmusza do przesiadek.
Projekt Brovar [T]
Nierealne, gdyż za długa trasa "7" na całe kółko bez przerwy dla motorniczego...Krakowiak2013 pisze:Tylko zauważ, że mieszkańcy Mistrzejowic walczą o bezpośrednie połączenie do Walcowni, a taka "16" nadal zmusza do przesiadek. Najlepiej byłoby, aby "16" skierować do Kopca Wandy przez Aleje Solidarności, a "7" skrócić do Placu Centralnego.
"16" i "17" można zrobić jako linie jednokierunkowe od Placu Centralnego, tzn.:
"16" MISTRZEJOWICE - (...) Plac Centralny, al. Solidarności, Ujastek, Ptaszyckiego, al. Jana Pawła II, Plac Centralny, (...) - MISTRZEJOWICE
"17" OSIEDLE PIRATÓW - (...) Plac Centralny, al. Jana Pawła II, Ptaszyckiego, Ujastek, al. Solidarności, Plac Centralny, (...) - OSIEDLE PIRATÓW
a "7" skierować do WALCOWNI - wilk syty i owca cała
Ostatnio zmieniony 1 maja 2015, o 19:45 przez Jopek36, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Dyrektor
- Posty: 7016
- Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
- Lokalizacja: Kraków
Projekt Brovar [T]
Odsyłam do tego artykułu w sprawie "16", w którym była mowa o powrocie do Walcowni, o który walczą mieszkańcy oraz pracownicy tych rejonów.Kaszmir pisze:Nie Walcowni, a Kombinatu.
Tramwaj nr 16 może wrócić na trasę do Walcowni
Na pewno przez Andersa, kwestia Walcowni otwarta
Trasa 16 jest obecnie jeszcze dodatkowo zmieniona ze względu na przebudowę placu Centralnego: na rondzie Kocmyrzowskim skręca w prawo, zamiast pojechać prosto aleją Andersa. Tu urzędnicy nie mają wątpliwości. – To rozwiązanie tymczasowe. „16” będzie ponownie jeździć aleją Andersa, jak tylko zakończymy inwestycję. Prace na placu Centralnym na odcinku Andersa–Solidarności rozpoczną się w ciągu najbliższego miesiąca i zakończą przed wakacjami – mówi Pyclik.
O ile jednak co do powrotu na aleję Andersa nie ma wątpliwości, kwestia dalszego przebiegu pozostaje otwarta. Czy po dojechaniu na plac Centralny tramwaj pojedzie aleją Solidarności czy ulicami Jana Pawła II i Ptaszyckiego? ZIKiT nie podaje na razie konkretnego rozwiązania, ale zapewnia, że weźmie pod uwagę głosy pracowników firm zlokalizowanych wzdłuż ul. Mrozowej. Jak tłumaczą urzędnicy, przeciwko powrotowi „16” na trasę przez aleję Solidarności przemawia to, że wówczas przez ulicę Ptaszyckiego jeździłby tylko tramwaj linii 10, który kursuje co 20 minut.
Projekt Brovar [T]
A także w dużej mierze chodzi o sensowne połączenie z B1 (Struga) które obecnie zapewniają jedynie autobusy: "123" jadący okrężną trasą oraz linia widmo "139" nie obsługująca całego osiedla na Mistrzejowicach. Jako że to autobusy, to stoją w korkach, ich punktualność jest wątpliwa, a w przypadku "123" dość często częstotliwość bywa niezadowalająca.Kaszmir pisze:Nie Walcowni, a Kombinatu.Krakowiak2013 pisze:Tylko zauważ, że mieszkańcy Mistrzejowic walczą o bezpośrednie połączenie do Walcowni, a taka "16" nadal zmusza do przesiadek.
To już nie ma sensu. Nikt nie pojedzie z os. Piratów na B1 przez Kopiec i Kombinat, podobnie jak nikt z B1 nie będzie wracał tą trasą na Mistrzejowice. Ludzie i tak będą musieli się przesiadać, a tylko dołożymy niepotrzebnych kursów na Ptaszyckiego i zmarnujemy wzkm.jopek36 pisze:"16" i "17" można zrobić jako linie jednokierunkowe od Placu Centralnego, tzn.:
"16" MISTRZEJOWICE - (...) Plac Centralny, al. Solidarności, Ujastek, Ptaszyckiego, al. Jana Pawła II, Plac Centralny, (...) - MISTRZEJOWICE
"17" OSIEDLE PIRATÓW - (...) Plac Centralny, al. Jana Pawła II, Ptaszyckiego, Ujastek, al. Solidarności, Plac Centralny, (...) - OSIEDLE PIRATÓW