Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 13 lis 2018, o 05:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 152 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 maja 2014, o 14:53 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10403
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Remont Mogilskiej ma się zakończyć mniej więcej z końcem tego roku. Prawdopodobnie najdzie się to w czasie z oddaniem do ruchu estakady Lipska - Wielicka. Będą więc spore zmiany w siatce połączeń. Póki co jest to oczywiście wróżenie z fusów, ale od tego jest forum żeby podyskutować nad różnymi możliwymi wariantami i ocenić który lepszy :)

Mówi się o KST do Nowej Huty, więc prawdopodobne jest powstanie kolejnej linii "5x" która pojedzie Mogilską do Placu Centralnego. W tym rejonie najbardziej wzmocnienia domaga się "czwórka" więc prawdopodobne jest że nową linią będzie "54" przynajmniej w części pokrywające się z "4". W części, bo stan torowisk w rejonie Zajezdni Nowa Huta może być przeszkodą dla skierowania nowoczesnych wagonów na Wzgórza Krzesławickie. Do tego potoki "4" za Placem Centralnym w stronę Wzgórz wyraźnie maleją i wzmacnianie byłyby marnotrawstwem pieniędzy.

Sensowną opcją byłoby "54" z f~10 w dni robocze i f~20 w weekendy a więc takt z "4" 5 min w dni robocze i 10 min w weekendy. Jednak torowiska w centrum miasta nie są z gumy i pod taką linię należałoby zrobić miejsce. Przede wszystkim należy się pozbyć zawalidrogi "2" robiącej przy Plantach sztuczny tłok. Najlepiej pozbyć się jej doszczętnie. Można to zrobić kierując "124/424" przez Zwierzyniecką i Kościuszki do Salwatora i dalej do Tyńca oraz Kostrza/Podgórek Tynieckich (połączenie z liniami "112"/"412"/"162").

Likwidacja "2" zwalnia sporo miejsca na Basztowej / Dunajewskiego / Lubicz, lecz nie załatwia kwestii ciągu bronowickiego. Stamtąd pierwszym kandydatem do odstrzału (pomijając "8" :twisted:) byłaby "14", którą można skierować do Salwatora, ewentualnie przez Długą do Dworca Towarowego.

Przebudowana Mogilska zapewne przyjęłaby bez problemów dodatkowe tramwaje, ale generowanie nadpodaży to nie najlepszy pomysł. Dlatego z Huty musi coś zniknąć i osobiście stawiam na "5" która nie ma już takiego znaczenia jak niegdyś. W zamian za "5" przez Kocmyrzowską do Wzgórz pojechałaby "14", a rekompensatą dla Mistrzejowic byłaby częstsza "9", która i tak jest zapowiadana po otwarciu estakady. Całodzienna częstotliwość 10min byłaby wskazana.

Żeby "54" nie generowała nadpodaży w rejonie Placu Centralnego należałoby przyciąć "22" do f~20. W zamian przez al. Solidarności pojechałaby "16" (do Kopca), a relację Ptaszyckiego - R. Kocmyrzowskie - północ Huty mogłoby zapewnić "172" przedłużone do KS "Hutnik".

Przycięcie "22" pociąga za sobą konieczność rekompensaty dla Borku. Korzystając z okazji można tam przebudować ofertę komunikacyjną. "19" do likwidacji, uruchomienie linii "40" z Borku po trasie "10" do Lubicz i dalej do Rakowic, zapewniając obsługę torowisku przy Rakowickiej po likwidacji "2". Na linię "40" poszłaby w całości niska podłoga, co byłoby ułatwieniem dla osób starszych odwiedzających cmentarz oraz odblokowałoby możliwość skierowania na "8" pojemniejszych, lecz wysokopodłogowych wagonów.

Kompletna zmiana trasy "11". Od Czerwonych Maków po trasie "23" do Limanowskiego, dalej przez Starowiślną, Grzegórzecką i Tunel do Krowodrzy Górki (rekompensata za "5").

W razie problemów na Małym Płaszowie przy samej "20" do rozważania skierowanie tam "23" przez estakadę - Bieżanów i tak dostanie częstszą "9".

Plany dość futurystyczne i tak na oko droższe od stanu obecnego, ale jeśli miasto ma się rozwijać to nie da się inaczej (a przecież marzymy o metrze!).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 maja 2014, o 15:02 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2011, o 17:15
Posty: 2005
Lokalizacja: Kraków Prądnik Biały
Cukier napisał(a):
Przycięcie "22" pociąga za sobą konieczność rekompensaty dla Borku. Korzystając z okazji można tam przebudować ofertę komunikacyjną. "19" do likwidacji, uruchomienie linii "40" z Borku po trasie "10" do Lubicz i dalej do Rakowic, zapewniając obsługę torowisku przy Rakowickiej po likwidacji "2". Na linię "40" poszłaby w całości niska podłoga, co byłoby ułatwieniem dla osób starszych odwiedzających cmentarz oraz odblokowałoby możliwość skierowania na "8" pojemniejszych, lecz wysokopodłogowych wagonów.

A jaką dajesz rekompensatę dla Al. Pokoju za ograniczoną "22"?

_________________
https://www.facebook.com/KrakowLinia154/?fref=ts - zapraszam i polecam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 maja 2014, o 15:06 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10403
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
DAMIAN napisał(a):
A jaką dajesz rekompensatę dla Al. Pokoju za ograniczoną "22"?

A jest faktycznie potrzebna? Rogow wspominał jakiś czas temu, że al. Pokoju systematycznie traci na znaczeniu. Duży udział w tym ma powstanie często jeżdżącej linii "52". Gdy do tego dojdzie "4" co 5min do Placu Centralnego to potoki na al. Pokoju znów zmaleją, zwłaszcza w "22".


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 maja 2014, o 16:47 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 14 paź 2012, o 09:29
Posty: 1614
Lokalizacja: Kalwaria Zebrzydowska
Cukier napisał(a):
DAMIAN napisał(a):
A jaką dajesz rekompensatę dla Al. Pokoju za ograniczoną "22"?

A jest faktycznie potrzebna? Rogow wspominał jakiś czas temu, że al. Pokoju systematycznie traci na znaczeniu. Duży udział w tym ma powstanie często jeżdżącej linii "52". Gdy do tego dojdzie "4" co 5min do Placu Centralnego to potoki na al. Pokoju znów zmaleją, zwłaszcza w "22".


Choć w "22" potoki w porównaniu z dawnymi laty znacznie się zmniejszyły, to jednak po przesunięciu jej szczytu popołudniowego, kiedy F~10 w stronę Huty zaczynało się po 15. obserwowałem przetłoczone tramwaje od Ronda Grzegórzeckiego (na którym między godz. 14 a 15 potrafiła uzbierać się ponad setka pasażerów) w stronę Huty. Tak więc, możemy założyć pocięcie "22", ale pod warunkiem zachowania bardzo dobrej koordynacji między kursami trzech linii, ponieważ w pewnych godzinach ponad 10-minutowe dziury na AP skutkują problemami.

Co do linii "14" w Twojej wersji - doceniam fakt, że chcesz zachować ważną relację z AP do Dworca Głównego, jednak dwie linie kursujące w relacji Wzgórza - Salwator to trochę jak dwa grzyby w jeden barszcz - mało prawdopodobne do realizacji. Przy tym pozostaję równie gorącym zwolennikiem kasacji linii "2" i załatwienia obsługi Rakowic linią a la Twoja "40". :)

_________________
Mistrz Polskiej Ortografii 2018


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 maja 2014, o 18:56 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10403
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
rogow153 napisał(a):
Co do linii "14" w Twojej wersji - doceniam fakt, że chcesz zachować ważną relację z AP do Dworca Głównego, jednak dwie linie kursujące w relacji Wzgórza - Salwator to trochę jak dwa grzyby w jeden barszcz - mało prawdopodobne do realizacji.

Później zauważyłem, że taka "14" miałaby wspólne pętle z "1" ^^" Ale to nie szkodzi, można skierować przez Długą do Dworca Towarowego zaoszczędzając trochę wzkm. Faktycznie, "14" na Salwatorze przy "124/424" byłaby nadmiarem dobrobytu :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 maja 2014, o 20:53 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 1 wrz 2012, o 12:52
Posty: 197
Lokalizacja: Dzielnica XII
Cukier napisał(a):
Kompletna zmiana trasy "11". Od Czerwonych Maków po trasie "23" do Limanowskiego, dalej przez Starowiślną, Grzegórzecką i Tunel do Krowodrzy Górki (rekompensata za "5").

W razie problemów na Małym Płaszowie przy samej "20" do rozważania skierowanie tam "23" przez estakadę - Bieżanów i tak dostanie częstszą "9".

Skierowanie "23" na MP to prawdopodobnie dobry pomysł (jadąc na CM z południa będzie można przesiąść się na Dworcowej), ale już dwie linie z Maków przez Łagiewniki? "23" co 20 minut na tej trasie to ideał, w szczycie jest tłok ale bez przesady, dokładanie tam kursów to tworzenie pustaków.
Numerek "11" jest jakiś skażony ostatnimi laty, jak by tej linii nie ułożyć i tak wychodzi potworek =P

Tak się zastanawiam... Zakładamy że na MP powinny jeździć dwie linie (sama "20" to trochę za mało). Dotąd z konieczności obie linie musiały przejeżdżać przez Most Kotlarski. Teraz zostawimy tam tylko jedną, a którędy powinna pojechać kolejna? Tak, żeby zapewniała nową ciekawą relację dla mieszkańców MP. Opcje:
1. Most Powstańców Śląskich
2. Most Piłsudskiego
3. Rondo Matecznego
opcja nr 3. to właśnie to co pisze Cukier i co było proponowane jakiś czas temu - czyli po prostu fuzja 11 z 23 (pod dowolnym numerkiem). Z tym że tego typu relacja (nie docierająca do centrum) jest być może za mało atrakcyjna (jeśli dotąd relacja MP - CM nie była zbyt popularna, dlaczego nagle miałaby się stać po zmianie środka trasy?). Idealnym kandydatem jest chyba Starowiślna (przyda się małe wzmocnienie po ucięciu "50" i "9"). Gdzie dalej? Może właśnie Salwator (zamiast "2")? Mieszkańcy MP mają ciekawe połączenie z pierwszą obwodnicą z dwóch stron, przez Kazimierz. Wada - nic nie skręca z Salwatora w lewo :/ Inna opcja - Długą/Pawią do DT/KG, ale oznaczałoby to krzyżowanie się z "20" i dwie linie na Dworzec Główny - to chyba przesada. CK to pustak, z Bronowic dopiero co wyrzuciliśmy "14" żeby zrobić miejsce dla "54" więc też nie.
Hmm...
W każdym razie uważam że dla MP fajniejszą linią byłaby jakaś przekraczająca inny most niż Kotlarski, ale nie mam pojęcia co z nią zrobić dalej. :hmm:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 maja 2014, o 13:15 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10403
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
petr napisał(a):
Skierowanie "23" na MP to prawdopodobnie dobry pomysł (jadąc na CM z południa będzie można przesiąść się na Dworcowej), ale już dwie linie z Maków przez Łagiewniki?

Bo tu jest znacznie bardziej skomplikowana sprawa. Ze Starowiślnej wyleci "50" i "9" więc w szczycie 15 kursów/h. Jasne, większość pasażerów pokonuje ten odcinek tranzytem, więc dla nich jedyne co się zmieni, to to że pojadą inną trasą i do tego szybciej. Jednak wraz z tymi liniami zostanie zlikwidowana relacja Starowiślna - Grzegórzecka - R. Grzegórzeckie - R. Mogilskie co już nie do końca jest dla wszystkich korzystne.

Do tego w mojej propozycji z Krowodrzy zniknęła by "5", więc musiałaby być jakaś rekompensata w tunelu. Powracam się do koncepcji "11" z Krowodrzy przez Tunel, Grzegórzecką, Starowiślną, Kalwaryjską i Brożka do Czerwonych Maków, którą proponowałem już w W1C i jak słusznie zauważono, jest to podwójna korzyść, bo oprócz zachowania wspomnianej relacji, taka linia może odciążyć linię "52" o pasażerów z Czerwonych Maków którzy udają się w kierunku kolejowego Dworca Głównego (głównie studenci z bagażami).

Tyle że w W1(C) bazową częstotliwością jest 12 minut, dlatego z Czerwonych Maków w kierunku R. Matecznego byłaby tylko jedna linia co 12 minut (właśnie ta "11"). Przy zachowaniu obecnego układu opartego na częstotliwości 20 min rodzi się nam właśnie problem dwóch linii.

petr napisał(a):
Gdzie dalej? Może właśnie Salwator (zamiast "2")? Mieszkańcy MP mają ciekawe połączenie z pierwszą obwodnicą z dwóch stron, przez Kazimierz. Wada - nic nie skręca z Salwatora w lewo :/

Do wad bym dopisał, że byłby to dość spory dubel z "6", która też specjalną popularnością się nie cieszy. A jeśli chodzi o skręcanie z Salwatora w lewo, to przecież byłoby "124/424" skierowane tam właśnie po to by zachować tą relację.

petr napisał(a):
Inna opcja - Długą/Pawią do DT/KG, ale oznaczałoby to krzyżowanie się z "20" i dwie linie na Dworzec Główny - to chyba przesada. CK to pustak, z Bronowic dopiero co wyrzuciliśmy "14" żeby zrobić miejsce dla "54" więc też nie.

Albo trzecia opcja - połączenie z "14", którą po zabraniu z Bronowic nie ma zbytnio gdzie dać i tu można by pomyśleć nad skierowaniem do Małego Płaszowa przez Westerplatte i Starowiślną. Tyle że ta propozycja również nie jest wolna od wad - taka linia robiłaby koło przez Dworzec Główny jak obecnie "52" i na APW byłyby dwie linie które jadąc do Małego Płaszowa poruszałyby się w przeciwnych kierunkach..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 maja 2014, o 14:36 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 18:18
Posty: 4403
Lokalizacja: Kraków
rogow153 napisał(a):
Co do linii "14" w Twojej wersji - doceniam fakt, że chcesz zachować ważną relację z AP do Dworca Głównego, jednak dwie linie kursujące w relacji Wzgórza - Salwator to trochę jak dwa grzyby w jeden barszcz - mało prawdopodobne do realizacji. Przy tym pozostaję równie gorącym zwolennikiem kasacji linii "2" i załatwienia obsługi Rakowic linią a la Twoja "40".


Do tego bym dodał, że ze Wzgórz przez Kocmyrzowską byłyby dwie linie, obie przez Aleje Pokoju (1 i 14). W ogóle nie jestem przekonany do pozbawiania Nowej Huty połączenia z Tunelem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 maja 2014, o 19:58 
Offline
Miłośnik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2014, o 19:38
Posty: 97
Lokalizacja: Kraków
Cukier napisał(a):
Powracam się do koncepcji "11" z Krowodrzy przez Tunel, Grzegórzecką, Starowiślną, Kalwaryjską i Brożka do Czerwonych Maków,


Czyli chciałbyś by 11 i 18 miała te same końcówki?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 maja 2014, o 20:07 
Offline
Moderator fb pkk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 21:15
Posty: 2582
Lokalizacja: Krowodrza Górka
18 i 194 też mają i jakoś jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 maja 2014, o 20:55 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3543
Lokalizacja: Kraków
"724" i "744" też, "111" i "161" też, "214" i "234" również, a do niedawna "7" i "50", "204" i "244" oraz "141", "151" i "451" ;P

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 maja 2014, o 22:47 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 1 wrz 2012, o 12:52
Posty: 197
Lokalizacja: Dzielnica XII
Jak wczoraj o tym myślałem, uznałem że naprawdę wiele problemów rozwiązałoby szybkie otwarcie tras na Azory i Górkę Narodową - wtedy obdzieliłoby się uczciwie nowe końcówki i tyle =P na południu jest o wiele łatwiej, bo są Maki, Borek, Kurdwanów i Bieżanów i od biedy można doliczyć Mały Płaszów, a chcąc puścić linię gdzieś na północ (mówię o Krakowie a nie Hucie): Bronowice nie bo "ciąg przeciążony" (btw idealnie byłoby zrobić tam tunel tramwajowy...), Cichy Kącik, Salwator i Rakowice nie potrzebują więcej niż mają, ... no to puszczamy linię na Krowodrzą Górkę / Dworzec Towarowy, nawet jak nikt jej za bardzo tam nie chce - np obecna "3" która pełnością nie grzeszy, od miesięcy zastanawiam się co z nią zrobić i nie mam pojęcia...

...wystarczy spojrzeć na chaos taborowy na niej - od "małej remarszrutyzacji" jechało na niej już absolutnie wszystko co jeździ po Krakowie. Linia zapełnieniem nie grzeszy chyba na żadnym odcinku, a już na pewno nie na południu. Co gdyby na razie pominąć "40" i to właśnie "3" skierować na Rakowice (przez Dworzec Główny - jeśli komuś z NB/Prokocimia zależy na dostaniu się do dworca/bliżej galerii, będzie miał jakieś 10 przystanków na trasie "9" na których może przesiąść się na "50")? Wtedy Twoja "40" może jechać Pawią do KG, ale... chyba właśnie "wymyśliłem" starą "19"? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 maja 2014, o 23:29 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 26 gru 2010, o 15:48
Posty: 39
Lokalizacja: Dzielnica nr XVII
Ktoś sobie chyba żartuje chcąc zabrać linię nr "5" z komunikacyjnej mapy Krakowa! Z całym szacunkiem, ale jeżeli ktoś twierdzi, że linia nr "5" straciła na znaczeniu nie ma pojęcia o czym mówi! Jeździłem tą linią wiele lat i zawsze, a tym bardziej po otwarciu tunelu frekwencja była wysoka, bez względu, czy jechałem o 8 rano, czy wracałem ostatnim kursem na Wzgórza. Warto sobie uzmysłowić pisząc takie brednie, że jest to jedyna bezpośrednia i najszybsza linia łącząca takie dzielnice jak Nowa Huta, Bieńczyce, Czyżyny bezpośrednio z przystankiem Dworzec Główny Tunel. Dodatkowo warto wiedzieć, że linia nr "5" łączy Politechnikę Krakowską Wydział Mechaniczny z Politechniką na ul. Warszawskiej do tego dochodzi AWF.
...i taka anegdota do spania. Siedzę sobie z kolegą, który przyjeżdża raz na 4 miesiące do Polski i pół-żartem pół-serio mówię mu, że po otwarciu "szybkiego" tramwaju ze Wzgórz do Bronowic "mundre" głowy na bank zlikwidują linie nr "5", on się stuka w głowę mówiąc, że fantazjuje i mnie ostro poniosło. Co się dzieje kilka miesięcy później? Co mnie bardzo martwi, "mundre" pomysły nie powstają w "ZIKicie", czy może w MPK tylko na forum komunikacyjnym gdzie powinno się bronić nie tylko komunikacji samej w sobie, ale linii które frekwencje mają. Wstyd!
Głupocie zawsze mówię stanowcze NIE!
Mimo wszystko POZDRAWIAM SERDECZNIE


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 maja 2014, o 09:08 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 18:18
Posty: 4403
Lokalizacja: Kraków
sudione napisał(a):
Ktoś sobie chyba żartuje chcąc zabrać linię nr "5" z komunikacyjnej mapy Krakowa! Z całym szacunkiem, ale jeżeli ktoś twierdzi, że linia nr "5" straciła na znaczeniu nie ma pojęcia o czym mówi!


Dobrzę, że jest nas więcej. :)
Ja napisałem kilka postów powyżej:
pablo napisał(a):
W ogóle nie jestem przekonany do pozbawiania Nowej Huty połączenia z Tunelem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 maja 2014, o 11:18 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 20 maja 2014, o 16:37
Posty: 15
Witam, to mój pierwszy post na tym forum :shy:

Post cukra skłonił mnie do założenia w końcu konta. Próbowałem wymyślić coś konstruktywnego, co mógłbym dodać od siebie; niestety, zakładając wariant pesymistyczny tj. tryumf propagandy nad logiką w postaci 54 z f=10/5 przy obecnym poziomie finansowania nie umiem tak przeplanować całej siatki, żeby nie uwalić przy okazji Salwatora i Bronowic.

Nie chcę żadnemu rejonowi robić na złość, rzucę więc tylko kilka pomysłów jakie mi się nasunęły.


54 po trasie 4 (skróconej do Placu Centralnego) z f=10/5 chociaż najlepiej byłoby po prostu 10.

4 WZG. KRZESŁAWICKIE - al. Solidarności - Andersa (żeby ułatwić przesiadkę ze wzgl. na przystanki na nowym Czyżyńskim będące na wylotach) - Bieńczycka - al. Pokoju - al. PW - Lubicz - Basztowa - BRONOWICE z f=20

14 likwidacja

1 po trasie MISTRZEJOWICE - Bieńczycka - Mogilska - Westerplatte i dalej normalnie do Salwatora co 10m

zamiast wzmacniania 9 na Mistrzejowicach, 7 ze Wzgórz przez al. Pokoju, Dietla, Starowiślną, Wielicką na Kurdwanów co 20m

24 likwidacja


Uwaliłem w ten sposób Bronowice i średnio mam pomysł co dalej. Można by skierować 5 przez Długą, przerobić 19 na linie z Rakowic do Borku, skasować 10 i 2, przywrócić 15, skierować 20 na Salwator... Tylko głośno myślę, proszę mnie nie bić ^^".

W każdym razie któryś ciąg napewno oberwie, jeżeli nie będzie więcej pieniędzy. Wzgórza skoro radzą sobie bez 5 to poradzą sobie z trzema liniami co 20 min. (zakładając synchronizacje, co ostatnio mam wrażenie udaje się częściej niż kiedyś). Zdaję sobię też sprawę, że wielu byłoby bardzo nieszczęśliwy z utraty bezp. połączenia Huty z Łagiewnikami i Borkiem. Sam nie jestem przekonany, ale rzucam pomysły na stół, może kogoś olśni.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 152 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL