Projekt Krakowiaka2013 [A+T]

Forumowe projekty siatki połączeń

Moderator: Moderatorzy

JZet
Znawca
Posty: 47
Rejestracja: 26 mar 2015, o 16:23
Lokalizacja: Czyżyny/Przemyśl

Propozycje zmian w komunikacji dziennej

#196 Post autor: JZet » 29 mar 2015, o 18:21

A ja mam trochę inny pomysł na małe usprawnienie w komunikacji miejskiej ;)

Trochę mnie dziwi czemu do tej pory nie postawiono dodatkowego przystanku Okulickiego dla autobusów odjeżdżających w stronę Bora-Komorowskiego. Wydaje mi się, że to dobry pomysł, zwłaszcza, że linia 159 dodatkowo odciążyłaby przeładowane 139/439. Wiele studentów Politechniki Krakowskiej aktualnie przemieszcza się na Podchorążych korzystając z i tak niezbyt dogodnej przesiadki na Placu Inwalidów. Linia na Cichy Kącik pokonuje ten odcinek znacznie szybciej, dzięki czemu kursy tej linii na bank cieszyłyby się większą popularnością. Dodatkowo też wybudowanie takiej wiaty nie kosztowałoby zbyt wiele.

W sumie nie widzę jakiś rażących minusów, ale mogę się mylić.

Kuciak
Inspektor
Posty: 358
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 08:11
Lokalizacja: Kraków

Propozycje zmian w komunikacji dziennej

#197 Post autor: Kuciak » 29 mar 2015, o 20:20

Jeśli chodzi o projekt Krakowiaka2013 ze strony 58 to jestem zgodny co do linii z mojego "podwórka"
110/125/128/139/152/163/172/182/502.
Tym liniom przydałyby się właśnie takie zmiany. ^_^

Nie byłem za bardzo w temacie i dlatego taki zapłon :]

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7016
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

Propozycje zmian w komunikacji dziennej

#198 Post autor: Krakowiak2013 » 29 mar 2015, o 20:22

Matthew pisze:110/125/128/139/152/163/172/182/502.
Tym liniom przydałyby się właśnie takie zmiany. ^_^
Bardzo dziękuje, że projekt się podoba, ale z racji na ograniczenia finansowe miasta nie ma szans na wprowadzenie w życie.

JZet
Znawca
Posty: 47
Rejestracja: 26 mar 2015, o 16:23
Lokalizacja: Czyżyny/Przemyśl

Propozycje zmian w komunikacji dziennej

#199 Post autor: JZet » 29 mar 2015, o 21:59

Pozwolisz, że ja teraz zgłoszę uwagi do twojego poprawionego projektu komunikacyjnego :D
A raczej zadam pytanie odnośnie linii 128.

Myślałeś nad przywróceniem jej dawnej świetności? Teraz o ile się orientuję, trasa po której aktualnie przebiega autobus nie jest korzystna, a z tego co wiem, to za czasów gdy 128 kursowała do Powstańców Wielkopolskich cieszyła się popularnością (mniejszą wprawdzie niż przed otworzeniem pętli tramwajowej Czerwone Maki, ale jednak).

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2359
Rejestracja: 1 sie 2014, o 12:23
Lokalizacja: Kraków

Propozycje zmian w komunikacji dziennej

#200 Post autor: DaroKRK » 30 mar 2015, o 00:10

dwaeuro pisze:1. Nie ma dojazdu z Al. JP2 do Życzkowskiego, jest tylko w przeciwnym kierunku, co mocno ograniczy popyt, zwłaszcza rano.
Tzn? Co masz na myśli?

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7016
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

Propozycje zmian w komunikacji dziennej

#201 Post autor: Krakowiak2013 » 30 mar 2015, o 10:39

JZet pisze:A raczej zadam pytanie odnośnie linii 128.
Myślałeś nad przywróceniem jej dawnej świetności? Teraz o ile się orientuję, trasa po której aktualnie przebiega autobus nie jest korzystna, a z tego co wiem, to za czasów gdy 128 kursowała do Powstańców Wielkopolskich cieszyła się popularnością
Nawet o tym nie pomyślałem, aby przywrócić "128" do Powstańców Wielkopolskich. Szans na to, aby "128" powróciło do Powstańców Wielkopolskich raczej nie ma, ponieważ autobus został skierowany do Zajezdni Płaszów w zamian za zlikwidowaną "185", która wcześniej tam kursowała. Nawet gdyby przywrócić "128" do wcześniejszej pętli, to trzeba zapewnić odpowiednie połączenie rejonu Płaszowa po obecnej trasie "128" w rejon Alei Pokoju, a to wiąże się z kolejnymi kosztami w kwestii częstotliwości oraz długości trasy autobusu.

Awatar użytkownika
dwaeuro
Dyspozytor
Posty: 742
Rejestracja: 6 lip 2010, o 18:56
Lokalizacja: Nowa Huta Wolne Miasto!

Propozycje zmian w komunikacji dziennej

#202 Post autor: dwaeuro » 30 mar 2015, o 11:58

DaroKRK pisze:Tzn? Co masz na myśli?
Tzn. linia zaproponowana w pomyśle nie da możliwości dojazdu z JP2. Jeśli będzie tylko jednokierunkowa nie będzie spełniać swoją funkcji, co przełoży na niskie napełnienie.

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2359
Rejestracja: 1 sie 2014, o 12:23
Lokalizacja: Kraków

Propozycje zmian w komunikacji dziennej

#203 Post autor: DaroKRK » 30 mar 2015, o 12:47

dwaeuro pisze:Tzn. linia zaproponowana w pomyśle nie da możliwości dojazdu z JP2. Jeśli będzie tylko jednokierunkowa nie będzie spełniać swoją funkcji, co przełoży na niskie napełnienie.
Mogliby się dogadać z zarządem jakiegoś biurowca, np Avia (niedawno powstałym) i oni tam mają zatokę, może by mogli udostępniać ją dla autobusu.

Awatar użytkownika
Sorig
Dyspozytor
Posty: 733
Rejestracja: 17 sty 2014, o 13:54
Lokalizacja: Kraków-Bronowice

Propozycje zmian w komunikacji dziennej

#204 Post autor: Sorig » 30 mar 2015, o 16:50

DaroKRK pisze:
dwaeuro pisze:Tzn. linia zaproponowana w pomyśle nie da możliwości dojazdu z JP2. Jeśli będzie tylko jednokierunkowa nie będzie spełniać swoją funkcji, co przełoży na niskie napełnienie.
Mogliby się dogadać z zarządem jakiegoś biurowca, np Avia (niedawno powstałym) i oni tam mają zatokę, może by mogli udostępniać ją dla autobusu.
I tak "142" musiałoby nadkładać drogi przez przełączkę, jakieś 0,5 km. To już lepszy pomysł ze "124", tyle że:

1.) Tabor standardowy może mieć problem z wjechaniem na Życzkowskiego.
2.) Zła punktualność.

edek3253
Specjalista
Posty: 221
Rejestracja: 29 paź 2011, o 20:53
Lokalizacja: Kraków

Propozycje zmian w komunikacji dziennej

#205 Post autor: edek3253 » 30 mar 2015, o 19:10

Na początek, kosztem kursów do Batowic, można po prostu wydłużyć "142" do Życzkowskiego i tam gdzieś zorganizować nawrotkę.

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7016
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

Propozycje zmian w komunikacji dziennej

#206 Post autor: Krakowiak2013 » 30 mar 2015, o 19:18

edek3253 pisze:Na początek, kosztem kursów do Batowic, można po prostu wydłużyć "142" do Życzkowskiego i tam gdzieś zorganizować nawrotkę.
Weekendowe kursy "142" do Batowic należy zostawić w świętym spokoju, przynajmniej w weekendy mieszkańcy mogą spokojnie bez żadnych przesiadek dojechać na Batowice. Jedyne co bym zmienił to czas kursowania do Batowic, czyli od 7 do 19, a w pozostałych godzinach w weekendy linia kursowałaby do Czyżyn.

Awatar użytkownika
Sorig
Dyspozytor
Posty: 733
Rejestracja: 17 sty 2014, o 13:54
Lokalizacja: Kraków-Bronowice

Propozycje zmian w komunikacji dziennej

#207 Post autor: Sorig » 30 mar 2015, o 19:44

edek3253 pisze:Na początek, kosztem kursów do Batowic, można po prostu wydłużyć "142" do Życzkowskiego i tam gdzieś zorganizować nawrotkę.
Cóż, jedno nie wyklucza drugiego, kursy weekendowe zlikwidować, lub przynajmniej bardzo obciąć, a wydłużyć inną linię. Taką, której zmiana trasy nie spowoduje wielu dodatkowych kosztów.

Poza tym, nie da się tego zrobić "kosztem kursów do Batowic", bo na Życzkowskiego autobus powinien być przynajmniej co 30 minut, przez cały tydzień roboczy. W soboty też przydałoby się kilkanaście kursów od ok. 8 do 14.

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

Propozycje zmian w komunikacji dziennej

#208 Post autor: tomta1 » 30 mar 2015, o 21:54

Krakowiak2013 pisze:Weekendowe kursy "142" do Batowic należy zostawić w świętym spokoju, przynajmniej w weekendy mieszkańcy mogą spokojnie bez żadnych przesiadek dojechać na Batowice.
Szczególnie że jeździ na tym odcinku puste.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Propozycje zmian w komunikacji dziennej

#209 Post autor: scyzor663 » 30 mar 2015, o 22:04

Bo Ci niby "potencjalni" pasażerowie '142' do Batowic to emeryci którzy na cmentarz jadą raz na pół roku.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Propozycje zmian w komunikacji dziennej

#210 Post autor: Cukier » 30 mar 2015, o 22:23

Przepraszam najmocniej, że "odkopuję" temat fantazji Krakowiaka2013, ale nie było mnie przez weekend w Krakowie, mogłem więc jedynie biernie brzebrnąć przez ten temat korzystając z Tapatalka. Chciałbym jednak dodać swój komentarz. Oprę się na "swoim podwórku", które posłuży mi za świetny przykład do uzasadnienia bezsensu tego "projektu".
Krakowiak2013 pisze:111-co 30 minut cały tydzień [obecnie co 60-80min]
131-co 30 minut cały tydzień [obecnie co 40-60min]
141-co 30 minut cały tydzień [obecnie co 60-80min]
161-co 30 minut cały tydzień [obecnie co 60-80min]
171-co 30 minut cały tydzień [obecnie co 40-60min licząc RAZEM z "252"]
181-co 30 minut cały tydzień [obecnie co 60-80min]
252-co 30 minut cały tydzień
I to jest kwintesencja całego projektu Krakowiaka2013. "Aaaa wezmę je*nę drugie tyle kursów, niech się ludzie cieszo". Motyw z autobusem do Wróżenic co 15 minut czy do Kujaw co 30min w niedzielne wieczory mnie po prostu rozwalił na łopatki :rotfl: Taaak, rzeczywiście nie ma w tym mieście pilniejszych potrzeb niż wożenie much po Igołomskiej.

Ale najbardziej mnie fascynuje fenomen polegający na tym, że znaleźli się wśród forumowiczów tacy, którzy powiedzieli, że ten "projekt" "w zasadzie im się podoba". O czym to świadczy? O tym jakiego dna sięgnął poziom naszego forum. Wystarczy nabazgrać na kolanie pomysł z d*py zakładający z grubsza podwojenie kursów gdzie się da, a znajdzie się tępy lud który przyzna, że jest to genialny pomysł. Prymitywne, podręcznikowe zagranie populistyczne - mówisz ludziom to, co chcą usłyszeć. Ludzie chcą więcej kursów, powiesz więc, że dasz im więcej kursów, a oni cię będą wychwalać pod niebiosa "Hurrra, genialny projekt, moja linia pojedzie częściej, jestem na tak! :clap: ".

Dobrze, że jednak większość użytkowników zachowała odpowiedni poziom i nie pozostawili na "projekcie" suchej nitki. Oczywiście to nie jest tak, że jestem przeciwnikiem zwiększania nakładów miasta na komunikację. Wręcz przeciwnie, uważam że obecnie trwamy w stanie wieczystej prowizorki i brakuje kilkunastu-kilkudziesięciu milionów rocznie, by układ komunikacyjny mógł mieć ręce i nogi. Dlatego powinno się zwiększyć nakłady na KM, ale o ~5% a nie do cholery o 60%!

Z racji tego, że jak słusznie zauważył dwaeuro przez takie "projekty" tworzy się spory bajzel w temacie dotyczącym propozycji zmian, przez co giną w tłumie drobne acz znaczące propozycje zmian, które w przeciwieństwie do projektu Krakowiaka2013 mają przynajmniej pozory wykonalności, myślę że administracja coś z tym powinna zrobić. Najprostszą propozycją byłoby stworzenie tematu "Projekty-utopie" gdzie przenoszono by posty dotyczące tego typu pomysłów.

Choć na dobrą sprawę patrząc na część kolejową forum, gdzie czasem w jednym dziale są 2-3 tematy, myślę że warto by stworzyć również dział na projekty komunikacyjne. Wówczas każdy projekt byłby osobnym tematem, co miałoby wiele plusów. Posty dotyczące jednego projektu nie mieszałyby się z postami dotyczącymi innego. Ale przede wszystkim projekty stare, ale wciąż nie pogrzebane a jedynie czasowo zawieszone (bo np. autor nie miał czasu / pomysłu by wątek kontynuować, a warto bo projekt zapowiada się ciekawie) nie zostałyby zawalone na wieki wieków amen kilkunastoma stronami dotyczącymi innych projektów. No i znalezienie konkretnego projektu byłoby o niebo prostsze, można by dojść nawet po tytule tematu, a obecnie trzeba męczyć się z wyszukiwarką wbudowaną bądź google.

Może i nie wypada mówić o sobie, ale przy okazji pomysłów Krakowiaka padło kilka razy, że jak do tej pory jedynym sensownym projektem zmian całej siatki który padł na forum był W1C (osobiście do tego bym dopisał jeszcze projekt dwaeuro oparty na f~7,5/15). No właśnie, a gdzie obecnie ów projekt na forum się znajduje. Cóż, nawet jako autor, muszę przyznać że nie wiem. Musiałbym przekopać forum, pewnie gdzieś w tym temacie tyle że 20-30 stron wcześniej, ale może też w temacie o Wielkiej Remarszrutyzacji. Nie wiem. Tak właśnie przepadają projekty na naszym forum. Zapewne większość nowych użytkowników nawet nie ma pojęcia, że taki projekt kiedykolwiek powstał, a gdyby chciała go poszukać to pewnie nawet nie znajdą.

Natomiast projekt wydzielony, jakim jest wizja pętli tramwajowej pod Kombinatem właśnie dzięki swojemu wydzieleniu był już chyba 2-3 razy odgrzebywany przez nowych użytkowników, którzy wertując subfora znaleźli temat o interesującej ich nazwie, a wewnątrz stosunkowo niedużo konkretnej treści. Mogli się więc z projektem zapoznać i zostawić komentarz.

Dobrze by było, gdyby inni użytkownicy również zabrali głos w tym temacie. Ja przede wszystkim chcę pokazać, że obecnie w temacie projektów komunikacyjnych panuje chaos, co dobitnie wykazał pomysł Krakowiaka (do czegoś się przydał :hihi: ) i coś należy w tym temacie zrobić. Decyzja należy oczywiście do administracji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Projekty układu linii”