Trochę kiepski pomysł, aby z Płaszowa jechać na Mogilskie i do NH przez I obwodnicę. Ta linia od Westerplatte powinna pojechać albo na DT, albo na CR.Sorig pisze:Linia "7" Mały Płaszów - Estakada - Starowiślna - Westerplatte - Lubicz - Aleja JP II - Pl. Centralny f~20, kursy po szczycie skrócone do Wieczystej;E1 +c3.
KM po zakończeniu remontu Mogilskiej - propozycje
Moderator: Moderatorzy
KM po zakończeniu remontu Mogilskiej - propozycje
KM po zakończeniu remontu Mogilskiej - propozycje
Co do zamiany tras "14" i "22" w Hucie - taka zamiana nie dość że nic nie da ("14" przez al. Pokoju "4" i tak nie wzmocni) to jeszcze pogorszy ofertę bo zmniejszy się wachlarz połączeń. I tak "14" zastąpi w starej Hucie "22" w dojeździe do al. Pokoju i R. Grzegórzeckiego, ale dalej już będzie dublować trasę "4", tyle że nikt jadąc z Huty dalej niż do Mogilskiego z takiej "14" nie skorzysta bo to jazda naokoło i wyjdzie na to samo co zaczekać na "4". Efekt taki że stara Huta traci dojazd do Grzegórzeckiej, Dietla i Kapelanki w zasadzie nie dostając nic w zamian. Gdyby zabrać "22" za pełną "4" co 5min, to owszem, można by pójść na taki układ. Ale inaczej to się średnio kalkuluje.
Na północy Huty też średnio interes, zwłaszcza że zaplanowałeś to "22" do R. Hipokratesa a do Mistrzejowic jedynie szczytowe wzmocnienia. Nie wróżyłbym tej linii zbytniej popularności, zwłaszcza że odcinając północ Huty od dojazdu do Bagateli jedyne co oferujesz w zamian to wzmocnienie dojazdu do Dietla i Kapelanki, które przy "52" jakoś szczególnie potrzebne nie jest.
A Borkowi mimo wszystko bardziej przyda się wzmocnienie po trasie "10".
Dziwi mnie też obsada taborowa. Do niedawna wespół z bombowcem wykłócałeś się ze mną że wiedni na ciągu bronowickim niet, a teraz sam z własnej nieprzymuszonej woli proponujesz obsługę tym zacnym taborem linii "13" i "14". I aż dziwne że nikt z Bieżanowa się jeszcze nie przypie*rzył, że jedyna niska podłoga jaką zostawiasz na tym osiedlu to "3" w EU8N
Na północy Huty też średnio interes, zwłaszcza że zaplanowałeś to "22" do R. Hipokratesa a do Mistrzejowic jedynie szczytowe wzmocnienia. Nie wróżyłbym tej linii zbytniej popularności, zwłaszcza że odcinając północ Huty od dojazdu do Bagateli jedyne co oferujesz w zamian to wzmocnienie dojazdu do Dietla i Kapelanki, które przy "52" jakoś szczególnie potrzebne nie jest.
Oferowałem podobne coś, tylko że do Czerwonych Maków przez Brożka w zamian za obecną "11". Przynajmniej by to załatwiło przy okazji dość duży potok studentów z dworca kolejowego do Kampusu UJ, który obecnie z braku wyboru dopycha "52".Sorig pisze:Linia "12": Borek Fałęcki - Wadowicka - Limanowskiego - Starowiślna - Hala Targowa -Rondo Mogilskie - Dworzec Towarowy f~20. obsługa NGT6 s.I, GT8N
A Borkowi mimo wszystko bardziej przyda się wzmocnienie po trasie "10".
Taki sztuczny tłok na Westerplatte i Lubicz linią która w zasadzie nie wiem co ma wspomagać. Gdyby to pojechało po trasie "10" do Borku to jeszcze, a tak to wspomaga to ni to "10", ni to "9", ni to "3". A kursy do Wieczystej to już wybitnie woziłyby muchy.Sorig pisze:Linia "7" Mały Płaszów - Estakada - Starowiślna - Westerplatte - Lubicz - Aleja JP II - Pl. Centralny f~20, kursy po szczycie skrócone do Wieczystej;E1 +c3.
I tym sposobem przy Wadowickiej mamy dwa potworki co 20min z Czerwonych Maków ("11", "23") oraz dwa potworki co 20min z Borku ("10", "12") z czego dwa z nich ("11" i "12") pełniłyby równie strategiczną rolę co obecna "19"..Sorig pisze:Linia "11" pojedzie przez Łagiewniki i Koronę (NGT6 s.I), na linię "23" zostaną skierowane 2-3 wozy E1, bez doczep, poza tym GT8S
Dziwi mnie też obsada taborowa. Do niedawna wespół z bombowcem wykłócałeś się ze mną że wiedni na ciągu bronowickim niet, a teraz sam z własnej nieprzymuszonej woli proponujesz obsługę tym zacnym taborem linii "13" i "14". I aż dziwne że nikt z Bieżanowa się jeszcze nie przypie*rzył, że jedyna niska podłoga jaką zostawiasz na tym osiedlu to "3" w EU8N
A wiesz jak wyglądał demontaż tego torowiska? Cięli szyny tak mniej więcej co 3 metry i takie odcinki razem z podkładami pakowali po kilka sztuk na ciężarówki i wywozili na Blokową (tam gdzie kończą żywot stopiątki). Powodzenia w odtworzeniu z tych szkutów jednolitego odcinka torowiska który byłby w lepszym stanie niż to obecne przy Igołomskiej czy Podwalu..tomek_m pisze:Trochę offtopic, ale tak sobie myślę że to torowisko z Mogilskiej co zdemontowali, to mogli przeznaczyć na remont linii "Pleszowskiej", przecież ono było w dużo lepszym stanie niż to do Pleszowa, podkłady betonowe itp.... Oczywiście w przypadku Pleszowa należałoby zrobić na całej długości nową podkładkę pod tory, no ale same szyny i podkłady juz były. Na pewno prędkość szlakowa by się dużo poprawiła.
No no, przestawią tory tam gdzie im będą przeszkadzać w budowie drogi i na tym się skończy. Najpoważniejsza ingerencja w torowisko to konieczność przerzucenia estakady nad torami w rejonie przystanku Bardosa dla północnej jezdni Ptaszyckiego oraz przebudowa wiaduktu w ciągu samej S7 (poszerzenie). W zasadzie niewykluczone że przez cały czas trwania remontu tramwaje będą docierać do Pleszowa od strony Kombinatu (oby nie)..lorens pisze:@tomek_m Tam akurat i tak będzie robione coś z racji budowy węzła S7 Igołomska, która ma ruszyć w sierpniu (wczoraj w końcu otwarto koperty w przetargu); przebudowa linii tramwajowej jest w zakresie robót.
KM po zakończeniu remontu Mogilskiej - propozycje
Wiem bo widziałem. Ale gdyby wcześniej pomyśleli nad tym , to by rozmontowali torowisko w bardziej cywilizowany sposób tak aby się nadawało do ponownego montażu. Inna sprawa że pewnie chodziło o czas demontażu i nikt się nie chciał w to bawić.. Ale już jak nie szyny, to chociaż podkłady, przecież były betonowe.Cukier pisze: A wiesz jak wyglądał demontaż tego torowiska?
KM po zakończeniu remontu Mogilskiej - propozycje
Na początek: Wariant I mojej propozycji był bardziej przemyślany i teraz wracam do niego.
Zapomniałeś o linii "12" (czy tam 7 w drugim wariancie), która zapewnia połączenie z Dworcem, Rondem Mogilskim z taką sama częstotliwością, jak obecnie, a nawet częściej poza szczytem. Co to "stracenia arcyważnego połączenia do Kapelanki i Grzegórzeckiej" jest przecież kombinacja linii "1" i "22" oraz "52" na Kapelankę, na którą można się bez problemów przesiąść z "4" i "12" np. Na AWF. Po przebudowaniu Czyżyńskiego przesiadka ta będzie jeszcze łatwiejsza. Bronowice jakoś żyją bez połączenia na Halę Targową i jakoś jest. Sam również piszesz, że jesteś zwolennikiem przesiadek, a nie linii z każdego miejsca do każdego co 30 min.
.Cukier pisze:Co do zamiany tras "14" i "22" w Hucie - taka zamiana nie dość że nic nie da ("14" przez al. Pokoju "4" i tak nie wzmocni) to jeszcze pogorszy ofertę bo zmniejszy się wachlarz połączeń. I tak "14" zastąpi w starej Hucie "22" w dojeździe do al. Pokoju i R. Grzegórzeckiego, ale dalej już będzie dublować trasę "4", tyle że nikt jadąc z Huty dalej niż do Mogilskiego z takiej "14" nie skorzysta bo to jazda naokoło i wyjdzie na to samo co zaczekać na "4". Efekt taki że stara Huta traci dojazd do Grzegórzeckiej, Dietla i Kapelanki w zasadzie nie dostając nic w zamian. Gdyby zabrać "22" za pełną "4" co 5min, to owszem, można by pójść na taki układ. Ale inaczej to się średnio kalkuluje.
Zapomniałeś o linii "12" (czy tam 7 w drugim wariancie), która zapewnia połączenie z Dworcem, Rondem Mogilskim z taką sama częstotliwością, jak obecnie, a nawet częściej poza szczytem. Co to "stracenia arcyważnego połączenia do Kapelanki i Grzegórzeckiej" jest przecież kombinacja linii "1" i "22" oraz "52" na Kapelankę, na którą można się bez problemów przesiąść z "4" i "12" np. Na AWF. Po przebudowaniu Czyżyńskiego przesiadka ta będzie jeszcze łatwiejsza. Bronowice jakoś żyją bez połączenia na Halę Targową i jakoś jest. Sam również piszesz, że jesteś zwolennikiem przesiadek, a nie linii z każdego miejsca do każdego co 30 min.
Tak jak v.1 wzmocnieniem dla "52" będzie ""11", na dodatek "52" będzie obsługiwana PESAMI więc problemu nie widzę.Cukier pisze:Oferowałem podobne coś, tylko że do Czerwonych Maków przez Brożka w zamian za obecną "11". Przynajmniej by to załatwiło przy okazji dość duży potok studentów z dworca kolejowego do Kampusu UJ, który obecnie z braku wyboru dopycha "52".
A Borkowi mimo wszystko bardziej przyda się wzmocnienie po trasie "10".
Fakt, więc wracam do v.1, gdzie "7" jedzie do Dworca Towarowego.Cukier pisze:Taki sztuczny tłok na Westerplatte i Lubicz linią która w zasadzie nie wiem co ma wspomagać. Gdyby to pojechało po trasie "10" do Borku to jeszcze, a tak to wspomaga to ni to "10", ni to "9", ni to "3". A kursy do Wieczystej to już wybitnie woziłyby muchy.
No więc potworek "11" z Wadowickiej wylatuje, zapominasz o przecież "8" do Borku, a "12" będzie pełniła rolę skróconej "10" i może być przez nią nawet wchłonięta z co drugim kursem do Placu Centralnego.Cukier pisze:I tym sposobem przy Wadowickiej mamy dwa potworki co 20min z Czerwonych Maków ("11", "23") oraz dwa potworki co 20min z Borku ("10", "12") z czego dwa z nich ("11" i "12") pełniłyby równie strategiczną rolę co obecna "19"..
Nie wykłócałem się jak bombowiec, że nie bo nie, tylko wtedy było by naprawdę mało nieskaczy na ciągu Bronowickim. W sytuacji, kiedy "4" jest obsługiwana PESAMI, proszę bardzo, "13" może jeździć Wiedniami. Co do Bieżanowa to jest przecież "9" co 10 minut obsługiwana NGT6, oraz częściowo niskopodłogowe "23", więc niskopodłogowców jest aż nadmiar.Cukier pisze:Dziwi mnie też obsada taborowa. Do niedawna wespół z bombowcem wykłócałeś się ze mną że wiedni na ciągu bronowickim niet, a teraz sam z własnej nieprzymuszonej woli proponujesz obsługę tym zacnym taborem linii "13" i "14". I aż dziwne że nikt z Bieżanowa się jeszcze nie przypie*rzył, że jedyna niska podłoga jaką zostawiasz na tym osiedlu to "3" w EU8N
KM po zakończeniu remontu Mogilskiej - propozycje
Pomieszałeś z tymi wersjami że się pogubiłem w tym wszystkim
Idąc za ciosem też trochę poprawiłem swoją wersję. Przy okazji pozbyłem się luk w numeracji, jednocześnie zachowując w miarę czytelność np. zamiast "50" jest "5", jako wzmocnienie "4" jedzie "14", "21" przerodziło się w "17" która do niedawna kursowała po bliźniaczej trasie, "52" powróciło do dawnego numeru "10", zaś "10" powróciła do numeru "15" itd. Ogółem wychodzi 21 linii z czego 1-20 jest po kolei i dodatkowa linia "45" bedąca wzmocnieniem "15".
Całość zebrałem do kupy w tabelę: https://dl.dropboxusercontent.com/u/204 ... lskiej.pdf
Idąc za ciosem też trochę poprawiłem swoją wersję. Przy okazji pozbyłem się luk w numeracji, jednocześnie zachowując w miarę czytelność np. zamiast "50" jest "5", jako wzmocnienie "4" jedzie "14", "21" przerodziło się w "17" która do niedawna kursowała po bliźniaczej trasie, "52" powróciło do dawnego numeru "10", zaś "10" powróciła do numeru "15" itd. Ogółem wychodzi 21 linii z czego 1-20 jest po kolei i dodatkowa linia "45" bedąca wzmocnieniem "15".
Całość zebrałem do kupy w tabelę: https://dl.dropboxusercontent.com/u/204 ... lskiej.pdf
KM po zakończeniu remontu Mogilskiej - propozycje
@up: Niby wszystko trzyma się kupy, ale:
1) Średnio widzę te 36/h na Mogilskiej. Nie mówię "nie",
2) Tylko 3 linie na Starowiślnej (PBG-D/S), z czego jedna jedzie na Limanowskiego – zostają dwie linie z tego ciągu na Wielicką. Ja wiem, że spory potok przejdzie Lipską, ale chyba nie aż taki, żeby w tak ścisłym centrum miasta były tylko trzy linie i to o takich f (f-10/20, f-20, f-20 ale w innym kierunku). W weekendy niewiele lepiej niż na Pleszowie.
3) Nie lepiej "8" na Cichy Kącik, "13" i "24" do Bronowic Małych, a "14" i "20" do Bronowic? W sumie nawet by było po staremu
1) Średnio widzę te 36/h na Mogilskiej. Nie mówię "nie",
2) Tylko 3 linie na Starowiślnej (PBG-D/S), z czego jedna jedzie na Limanowskiego – zostają dwie linie z tego ciągu na Wielicką. Ja wiem, że spory potok przejdzie Lipską, ale chyba nie aż taki, żeby w tak ścisłym centrum miasta były tylko trzy linie i to o takich f (f-10/20, f-20, f-20 ale w innym kierunku). W weekendy niewiele lepiej niż na Pleszowie.
3) Nie lepiej "8" na Cichy Kącik, "13" i "24" do Bronowic Małych, a "14" i "20" do Bronowic? W sumie nawet by było po staremu
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.
KM po zakończeniu remontu Mogilskiej - propozycje
Za to na al. Pokoju 9/h i 12/h od Dąbia. Niestety nie bardzo widzę co by można przerzucić z Mogilskiej na al. Pokoju bez szkody dla pasażerów.tomta1 pisze:1) Średnio widzę te 36/h na Mogilskiej. Nie mówię "nie",
Pomieszałeś z tymi częstotliwościami bo "3" f~10 całodzienne, "24" f~10/20 i "19" f~20.tomta1 pisze:Tylko 3 linie na Starowiślnej (PBG-D/S), z czego jedna jedzie na Limanowskiego – zostają dwie linie z tego ciągu na Wielicką. Ja wiem, że spory potok przejdzie Lipską, ale chyba nie aż taki, żeby w tak ścisłym centrum miasta były tylko trzy linie i to o takich f (f-10/20, f-20, f-20 ale w innym kierunku). W weekendy niewiele lepiej niż na Pleszowie.
Generalnie nam wychodzi 12/h ze Starowiślnej do Wielickiej. Biorąc pod uwagę to, że aż 18/h przejdzie na Kuklińskiego i tak nie jest źle. A jeśli chodzi o ścisłe centrum miasta to ciąg do Salwatora, Cichego Kącika czy Długa wcale nie mają lepszej obsługi
Lepiej, z zastrzeżeniem że "14" do Bronowic Małych a "7"("24") do Bronowic. Lepiej wspomagać "4" całościowo bo praktyka pokazuje, że wzmocnienie tylko do Dworca nieszczególnie pomaga.tomta1 pisze:3) Nie lepiej "8" na Cichy Kącik, "13" i "24" do Bronowic Małych, a "14" i "20" do Bronowic? W sumie nawet by było po staremu
KM po zakończeniu remontu Mogilskiej - propozycje
@2: Racja, mój błąd.
@3: Myślałem że taki układ linii ("14" do Bronowic Małych, "13" do Rydla) podyktowany jest tym, że chcesz zachować 12/h z Bronowic Małych do dworca. Stąd moja propozycja zmian.
@3: Myślałem że taki układ linii ("14" do Bronowic Małych, "13" do Rydla) podyktowany jest tym, że chcesz zachować 12/h z Bronowic Małych do dworca. Stąd moja propozycja zmian.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.
KM po zakończeniu remontu Mogilskiej - propozycje
Bo poniekąd tak jest. Tylko że z pamiętnego rysunku ZIKiTu przedstawiającego rozkład potoków z ciągu bronowickiego jasno widać, że główny potok cudownie nie maleje przy Dworcu Głównym tylko leci dalej w stronę Huty. Dlatego 12/h z Bronowic Małych powinno lecieć przynajmniej do Mogilskiego, a już najlepiej byłoby gdyby leciało dalej przez Mogilską do Huty.tomta1 pisze: Myślałem że taki układ linii ("14" do Bronowic Małych, "13" do Rydla) podyktowany jest tym, że chcesz zachować 12/h z Bronowic Małych do dworca. Stąd moja propozycja zmian.
- LUCKY LUCK
- Miłośnik
- Posty: 107
- Rejestracja: 8 lut 2014, o 19:38
- Lokalizacja: Kraków
KM po zakończeniu remontu Mogilskiej - propozycje
Moje uwagi:Cukier pisze:Całość zebrałem do kupy w tabelę: https://dl.dropboxusercontent.com/u/204 ... lskiej.pdf
2 - czemu akurat na Cmentarz Rakowicki ze Wzgórz? Może warto zastanowić się nad linią na południe Krakowa ze Wzgórz
18 i 19 wspólne końcówki - bez sensu
45 - mam wątpliwości co so potoków na tej linii
14 - może lepiej zabrzmi jako 44??
KM po zakończeniu remontu Mogilskiej - propozycje
Pierwotnie na Rakowice miało iść "45", ale skierowałem je ostatecznie na Dąbie, żeby zachować temu osiedlu dojazd do Dworca. Dlatego na Rakowice trafiła "2" która tak w zasadzie jest niczym innym jak obecną "5" która zamiast w tunel jedzie w Rakowicką. "5" wylatuje z tunelu poniekąd po to żeby zrobić miejsce pod "19", a któraś z tych dwóch linii musi jechać na Rakowice.LUCKY LUCK pisze:2 - czemu akurat na Cmentarz Rakowicki ze Wzgórz?
Na południe jest linia z Piastów "52", z Mistrzejowic "9" i ze starej Huty "10", "22". Po co więcej?LUCKY LUCK pisze:Może warto zastanowić się nad linią na południe Krakowa ze Wzgórz
Co jest w tym bez sensu bardziej niż "18" i "194"? Mimo tych samych końcówek linie miałyby diametralnie różne trasy i to można powiedzieć że nawet bardziej różne niż wspomniana "18" i "194"..LUCKY LUCK pisze:18 i 19 wspólne końcówki - bez sensu
Wzmocnienie obecnej "10". Możesz się zapytać choćby brovara to Ci powie czy rzeczywiście w "10" jest na tyle luźno, że wzmocnień nie trzeba..LUCKY LUCK pisze:45 - mam wątpliwości co so potoków na tej linii
I po co robić lukę w numeracji jak numer "14" byłby wolny i pasowałby idealnie.LUCKY LUCK pisze:14 - może lepiej zabrzmi jako 44??
- LUCKY LUCK
- Miłośnik
- Posty: 107
- Rejestracja: 8 lut 2014, o 19:38
- Lokalizacja: Kraków
KM po zakończeniu remontu Mogilskiej - propozycje
Czyli rozumiem, że z Mogilskiej już nic nie pojedzie tunelem?Cukier pisze:Pierwotnie na Rakowice miało iść "45", ale skierowałem je ostatecznie na Dąbie, żeby zachować temu osiedlu dojazd do Dworca. Dlatego na Rakowice trafiła "2" która tak w zasadzie jest niczym innym jak obecną "5" która zamiast w tunel jedzie w Rakowicką. "5" wylatuje z tunelu poniekąd po to żeby zrobić miejsce pod "19", a któraś z tych dwóch linii musi jechać na Rakowice.
No właśnie. Może warto się zastanowić, gdyż te osiedla mają również autobusy na południe miasta. A co mają Wzgórza??Cukier pisze:Na południe jest linia z Piastów "52", z Mistrzejowic "9" i ze starej Huty "10", "22". Po co więcej?
Otóż to. 18, 19, 194 -trio o tych samych końcówkach.Cukier pisze:Co jest w tym bez sensu bardziej niż "18" i "194"? Mimo tych samych końcówek linie miałyby diametralnie różne trasy i to można powiedzieć że nawet bardziej różne niż wspomniana "18" i "194"..
Dlatego może bardziej warto 45 puścić z Cmentarza Rakowickiego? A co z resztą AP za Dąbiem w stronę Czyżyńskiego? Bez kursów w stronę mogilskiego?Cukier pisze:Wzmocnienie obecnej "10". Możesz się zapytać choćby brovara to Ci powie czy rzeczywiście w "10" jest na tyle luźno, że wzmocnień nie trzeba..
Ja nie widzę problemu, aby numer 24 zamienić na 14Cukier pisze:I po co robić lukę w numeracji jak numer "14" byłby wolny i pasowałby idealnie.
KM po zakończeniu remontu Mogilskiej - propozycje
"204" i "244" też mają te same końcówkiLUCKY LUCK pisze:Otóż to. 18, 19, 194 -trio o tych samych końcówkach.
Ludzie, jakie wy macie problemy. Lepiej "194" skrócić do Azorów, a "19" do Towarowego tylko po to, żeby te linie nie miały wspólnych końcówek?
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.
- LUCKY LUCK
- Miłośnik
- Posty: 107
- Rejestracja: 8 lut 2014, o 19:38
- Lokalizacja: Kraków
KM po zakończeniu remontu Mogilskiej - propozycje
To nie jest trio tylko duet. Znajdź mi inne trio.tomta1 pisze:"204" i "244" też mają te same końcówki
KM po zakończeniu remontu Mogilskiej - propozycje
Hmm, Cukier, uzasadnij jakoś to trio. Ja bym szczerze powiedziawszy wolał zachować dojazd do Huty z KG, no ale może jednak ma to jakiś sens w potokach.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.