Prądnik Biały
Moderator: Moderatorzy
Prądnik Biały
Po zmianach z 17.11.12 wielu pasażerów z Prądnika Białego straciło możliwość bezpośredniego połączenia z Kampusem UJ i Dworcem Głównym. Została zlikwidowana linia 114, zmieniona trasa linii 154 i częstotliwość 144. Osobiście nie spotkałem się z dobrymi opiniami na ten temat. Tak więc czekam na propozycje zmian dotyczących linii kursujących w pobliżu Prądnika Białego, czyli np. 154, 503.
Ostatnio zmieniony 2 lut 2014, o 23:39 przez Albert, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeśli chodzi o "503" ("114"), obawiam się że nie ma większych szans. Ta linia jest właściwie zarezerwowana pod nową planowaną pętlę w rejonach Al. 29 Listopada. Natomiast myślę, że można spróbować ze "144", "154", a nawet "194"?
Jeśli dobrze pamiętam, w innym temacie (przepraszam - zapomniałem kto) rzucił pomysł aby zamienić "144" i "194" końcówkami - "144" do KG, "194" do PB. Wg mnie jest to całkiem niezła koncepcja. Dzięki niej Prądnik miałby cały dzień linię do centrum co 12 minut. A Krowodrza Górka i tak dalej miałaby dojazd do każdego miejsca, które obsługuje "194" (dzięki "18" i "144").
Jedyny problem to konieczność znalezienia dodatkowych wzkm. Może by skrócić "154" do KG? Nie oszukujmy się, pętla przy N. Kleparzu i tak zostanie prędzej czy później zlikwidowana, a linia ma jechać właśnie do Krowodrzy Górki. Nawet niektórzy Radni w tej chwili rozważają propozycję skrócenia. Może zatem warto przy okazji ugrać coś lepszego dla Prądnika?
Jeśli dobrze pamiętam, w innym temacie (przepraszam - zapomniałem kto) rzucił pomysł aby zamienić "144" i "194" końcówkami - "144" do KG, "194" do PB. Wg mnie jest to całkiem niezła koncepcja. Dzięki niej Prądnik miałby cały dzień linię do centrum co 12 minut. A Krowodrza Górka i tak dalej miałaby dojazd do każdego miejsca, które obsługuje "194" (dzięki "18" i "144").
Jedyny problem to konieczność znalezienia dodatkowych wzkm. Może by skrócić "154" do KG? Nie oszukujmy się, pętla przy N. Kleparzu i tak zostanie prędzej czy później zlikwidowana, a linia ma jechać właśnie do Krowodrzy Górki. Nawet niektórzy Radni w tej chwili rozważają propozycję skrócenia. Może zatem warto przy okazji ugrać coś lepszego dla Prądnika?
Ostatnio zmieniony 6 lut 2013, o 13:43 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.
Owszem, miałem taki pomysł. Wydaje się, że jest stosunkowo najtańszy, jeśli chcemy poprawić km na Prądniku Białym.Kaszmir pisze:Jeśli dobrze pamiętam, w innym temacie (przepraszam - zapomniałem kto) rzucił pomysł aby zamienić "144" i "194" końcówkami - "144" do KG, "194" do PB.
Według mnie to zły pomysł, bo PB traci kolejną linię do centrum. Z trzech (114, 144, 154) zostałaby już tylko jedna. Błędem było skracanie tej linii do Nowego Kleparza i szkoda, że upadł pomysł połączenia jej z jakąś linią kończącą przy dworcu.Kaszmir pisze:Może by skrócić "154" do KG?
Ostatnio zmieniony 6 lut 2013, o 15:27 przez pablo, łącznie zmieniany 2 razy.
Ale w 164 są luzy w kierunku KG/PB ledwie 40 osób w mercu dzisiaj przy Kleparzu po 16:40.
Serio ta 154 was zbawi? Jeśli tak zawsze można poszukać wzkm w Hucie może tak 153 i 193 zrobić z f~60? Lub 125/128 out. Tyle możliwości na dodatkowe wzkm.
Serio ta 154 was zbawi? Jeśli tak zawsze można poszukać wzkm w Hucie może tak 153 i 193 zrobić z f~60? Lub 125/128 out. Tyle możliwości na dodatkowe wzkm.
Ostatnio zmieniony 6 lut 2013, o 23:13 przez brovar, łącznie zmieniany 4 razy.
Ja proponowałem w innym wątku takie rozwiązanie:
"144" Rżąka - Górka Narodowa (przez Prądnik Biały - czyli wydłużenie obecnej trasy)
"154" Nowy Kleparz - Prądnicka - Mackiewicz - Siewna Wiadukt
"164" Piaski - Nowy Kleparz - Wyki - Prądnik Biały
Jednak pomysł się nie przyjął z uwagi na pogorszenie sytuacji na Prądnickiej.
"144" Rżąka - Górka Narodowa (przez Prądnik Biały - czyli wydłużenie obecnej trasy)
"154" Nowy Kleparz - Prądnicka - Mackiewicz - Siewna Wiadukt
"164" Piaski - Nowy Kleparz - Wyki - Prądnik Biały
Jednak pomysł się nie przyjął z uwagi na pogorszenie sytuacji na Prądnickiej.
brovar, nie trzeba od razu "pociąć" Huty. Skoro spora część mieszkańców żąda powrotu '154' do Dworca (i ja im się nie dziwię) to niech tam jeździ, tylko rzadziej. Dodatkowo jeśli do Siewnej rzeczywiście wozi powietrze to można ją skrócić do PB. Ludzie wolą konkretną linię do celu, rzadziej, niż obecną - w zasadzie do nikąd.
Moze sie wypowiem bo dosc dobrze znam obecna sytuacje na Pradniku. Otoz wyrzucenie 114 z PBZ bylo podyktowane slaba frekwencja jak na przeguba na odcinku Siewna Wiadukt - PBZ (frewkencja srednia ok 10-15 osob na kurs). Jednoczesnie zmiana taboru na 12 metrowe autobusy nie wchodzila w gre ze wzgledu na to ze 114 napelniala sie dosc mocno od przystanku Siewna Wiadukt w strone miasta. Logicznym wydawalo sie skrocic nierentowny odcinek linii i tak tez zrobiono - 503 jedzie do najbliszej mozliwej petli czyli Gorki Narodowej. 503 rownoczesnie realizuje wnioski nowych osiedli, ktore powstaly na PBW - os Mozarta czy bloki przy ul Bociana (kolejne w budowie) o dodatkowa komunikacje.
Natomiast jezeli chodzi o 154, to jego przedluzenie do Siewnej Wiadukt bylo podyktowane koniecznoscia zapewnienia dojazdu z PBZ do gimnazjum przy ul. Mackiewicza.
Zdaje sobie sprawe ze PBZ po zabraniu 114 stracil jedna z bezposrednich linii laczacych osiedle z centrum, ale z drugiej strony oplacalo sie utrzymywac kursy przeguba dla parunastu osob ?
Jako wyjscie z sytuacji najlepszym rozwiazniem wydaje sie modyfikacja rozkladu 154. Podzial tej linii na dwie: 154 na trasie NK (lub Dworzec Glowny Wschod jak kiedys) - PBZ z taborem 12m oraz 454 jezdzacej na trasie wydluzonej do Siewnej Wiadukt w godzinach szczytu. Przydaloby sie zwiekszyc czestotliwosc, wiec obawiam sie ze wobec problemow finansowych jedyna mozliwoscia ku temu bedzie skrocenie trasy do Krowodrzy Gorka.
Natomiast jezeli chodzi o 154, to jego przedluzenie do Siewnej Wiadukt bylo podyktowane koniecznoscia zapewnienia dojazdu z PBZ do gimnazjum przy ul. Mackiewicza.
Zdaje sobie sprawe ze PBZ po zabraniu 114 stracil jedna z bezposrednich linii laczacych osiedle z centrum, ale z drugiej strony oplacalo sie utrzymywac kursy przeguba dla parunastu osob ?
Jako wyjscie z sytuacji najlepszym rozwiazniem wydaje sie modyfikacja rozkladu 154. Podzial tej linii na dwie: 154 na trasie NK (lub Dworzec Glowny Wschod jak kiedys) - PBZ z taborem 12m oraz 454 jezdzacej na trasie wydluzonej do Siewnej Wiadukt w godzinach szczytu. Przydaloby sie zwiekszyc czestotliwosc, wiec obawiam sie ze wobec problemow finansowych jedyna mozliwoscia ku temu bedzie skrocenie trasy do Krowodrzy Gorka.
A co ma 164 do 154? To tak jakby ktoś napisał "a po co 159 na Piastów, skoro 128 jeździ puste?"brovar pisze:Ale w 164 są luzy w kierunku KG/PB ledwie 40 osób w mercu dzisiaj przy Kleparzu po 16:40.
Serio ta 154 was zbawi?
Ostatnio zmieniony 6 lut 2013, o 23:13 przez pablo, łącznie zmieniany 1 raz.
Skądś trzeba wziąć wzkm, gdyby chcieć zamienić "144" i "194" końcówkami.pablo pisze:Według mnie to zły pomysł, bo PB traci kolejną linię do centrum. Z trzech (114, 144, 154) zostałaby już tylko jedna. Błędem było skracanie tej linii do Nowego Kleparza i szkoda, że upadł pomysł połączenia jej z jakąś linią kończącą przy dworcu.Kaszmir pisze:Może by skrócić "154" do KG?
Wydaje mi się, że jednak chcą utrzymać całodzienną linię na odcinku Górnickiego - Siewna. I to był jeden z powodów wydłużenia "154".carver pisze:Jako wyjscie z sytuacji najlepszym rozwiazniem wydaje sie modyfikacja rozkladu 154. Podzial tej linii na dwie: 154 na trasie NK (lub Dworzec Glowny Wschod jak kiedys) - PBZ z taborem 12m oraz 454 jezdzacej na trasie wydluzonej do Siewnej Wiadukt w godzinach szczytu. Przydaloby sie zwiekszyc czestotliwosc, wiec obawiam sie ze wobec problemow finansowych jedyna mozliwoscia ku temu bedzie skrocenie trasy do Krowodrzy Gorka.
Z moich obserwacji wynika, że ze 154 w kier. Siewna Wiadukt na przystanku Pachońskiego wysiadają praktycznie wszyscy i zostaje max. 6 osób. W drugim kierunku jest podobnie, na Pachońskiego wsiadają tłumy do pustego autobusu, jak gdyby był to jego drugi przystanek na trasie. Może tak zamiast wozić tlen na odc. Prądnik Biały - Siewna, można by skrócić trasę do PB, ale stworzyć kursy wariantowe do Siewnej w godzinach największego obciążenia tego odcinka. Odnoszę wrażenie, że po marszrutyzacji większość pasażerów z 114 przesiadło się do 144 i tym samym 154 straciło na znaczeniu, ale to już tylko moje domysły.
Ostatnio zmieniony 7 lut 2013, o 16:43 przez Albert, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprawa "154" wygląda tak, całkowitym nieporozumieniem jest skierowanie go na Siewną, wystarczy PB, natomiast jest jedynym połączeniem Łokietka, Wybickiego z Centrum /Kleparz/ pomocne na Bratysławskiej bo na "18" do Kleparza popołudniu i we weekendy nie ma co liczyć.
Ostatnio zmieniony 7 lut 2013, o 16:44 przez Arsents, łącznie zmieniany 1 raz.
Twój pomysł jest wg mnie dobry Poszedłbym kawałek dalej i utrzymał warianty "154" przez cały dzień, nie tylko w godzinach szczytu - tak, aby połączenie było zapewnione. Np. co drugi-trzeci kurs. Oszczędności przeznaczyć na zamianę końcówek "144" i "194", a jeśli coś zostanie to ew. na "154". Może zatem tak?Albert pisze:Może tak zamiast wozić tlen na odc. Prądnik Biały - Siewna, można by skrócić trasę do PB, ale stworzyć kursy wariantowe do Siewnej w godzinach największego obciążenia tego odcinka.
"144": Rżąka - Krowodrza Górka
"194": Czerwone Maki - Prądnik Biały
"154": Nowy Kleparz - Prądnik Biały
"454": Nowy Kleparz - Siewna Wiadukt
Ja widziałbym linię wspomagającą do linii 194. Mianowicie:
144: Rżąka - Górka Narodowa (przez Prądnik Biały, w zamian kasacja 503)
154: Dworzec Główny Wschód - Prądnik Biały
194: Czerwone Maki - Prądnik Biały
494: Rondo Grunwaldzkie, lub Łagiewniki (kwestia napełnienia tej linii) - Krowodrza Górka
144: Rżąka - Górka Narodowa (przez Prądnik Biały, w zamian kasacja 503)
154: Dworzec Główny Wschód - Prądnik Biały
194: Czerwone Maki - Prądnik Biały
494: Rondo Grunwaldzkie, lub Łagiewniki (kwestia napełnienia tej linii) - Krowodrza Górka
Ostatnio zmieniony 7 lut 2013, o 21:44 przez maniak223, łącznie zmieniany 1 raz.
Od Kołyski Aż Po Grób, Wisła Kraków To Mój Klub.
-
- Dyspozytor
- Posty: 605
- Rejestracja: 28 maja 2011, o 16:43
- Lokalizacja: Kraków-Krakowiaków
I południowy odcinek ul. Aleksandry bez komunikacji miejskiej.maniak223 pisze:Ja widziałbym linię wspomagającą do linii 194. Mianowicie:
144: Rżąka - Górka Narodowa (przez Prądnik Biały, w zamian kasacja 503)
154: Dworzec Główny Wschód - Prądnik Biały
194: Czerwone Maki - Prądnik Biały
494: Rondo Grunwaldzkie, lub Łagiewniki (kwestia napełnienia tej linii) - Krowodrza Górka
Ostatnio zmieniony 7 lut 2013, o 21:44 przez Krzysiek Mietla, łącznie zmieniany 1 raz.