Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 17 cze 2019, o 13:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 118 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 sie 2010, o 13:16 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22375
Otwieram nowy temat i zapraszam do dyskusji i podawania przykładów.

Ze swojej strony:
"120", "220", "240" - linie dublujące się na sporym odcinku trasy, będące jedynym środkiem km w okolice Toń, każda jeździ rzadko, a niestety rozkłady nie są zgrane - efekt: kilkadziesiąt minut czekania, a potem dwa kursy w ciągu paru minut. I tak przez cały tydzień.

"14", "20" - najnowsze osiągnięcie fachowców, obie kursują co 20min. i pokrywają się na sporym odcinku, w weekendy w kier. R. Grzegórzeckiego jadą w odstępie dwóch minut, w dni powszednie w kier. Bronowic - dwóch, trzech...

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Ostatnio edytowano 5 sie 2010, o 13:17 przez Kaszmir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sie 2010, o 13:37 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2010, o 17:45
Posty: 2082
Lokalizacja: Kraków
Kaszmir napisał(a):
Otwieram nowy temat i zapraszam do dyskusji i podawania przykładów.
"14", "20" - najnowsze osiągnięcie fachowców, obie kursują co 20min. i pokrywają się na sporym odcinku, w weekendy w kier. R. Grzegórzeckiego jadą w odstępie dwóch minut, w dni powszednie w kier. Bronowic - dwóch, trzech...

Zależy w którą stronę patrzysz, bo w jednym kierunku obie linie są do taktu, pisałem o tym tutaj: http://pkk.info.pl/topics9/789.htm?start=105#17413.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sie 2010, o 13:43 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22375
jopek36 napisał(a):
Zależy w którą stronę patrzysz, bo w jednym kierunku obie linie są do taktu, pisałem o tym tutaj: http://pkk.info.pl/topics9/789.htm?start=105#17413.

Racja, byłeś pierwszy ;) Niemniej "połowiczna" synchronizacja jest nieporozumieniem, zwłaszcza, że "20" powstała z "41", która powstała z "14" i wtedy kursy były co 10 minut.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sie 2010, o 13:51 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 13:44
Posty: 2263
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce
Kaszmir napisał(a):
Niemniej "połowiczna" synchronizacja jest nieporozumieniem, zwłaszcza, że "20" powstała z "41", która powstała z "14" i wtedy kursy były co 10 minut.

Podejrzewam, że na całkowitą synchronizację nie pozwala specyfika trasy do Szklarskiej (maksymalnie jeden tramwaj na nowym odcinku), która powoduje pewne ograniczenia w układaniu rozkładu. Poza tym, nie chciano zapewne teraz zmieniać rozkładu "14". Skończą się wakacje, będzie dobra okazja by uporządkować rozkłady.

_________________
Wreszcie na odpowiedniej linii...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sie 2010, o 13:58 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22375
EU8N napisał(a):
Podejrzewam, że na całkowitą synchronizację nie pozwala specyfika trasy do Szklarskiej (maksymalnie jeden tramwaj na nowym odcinku), która powoduje pewne ograniczenia w układaniu rozkładu. Poza tym, nie chciano zapewne teraz zmieniać rozkładu "14". Skończą się wakacje, będzie dobra okazja by uporządkować rozkłady.

A czemu nie można było ruszyć rozkładu "14"? Owszem, wtedy być może trzeba by było jeszcze zmienić "9" i trochę ew. inne, lecz skoro na Wielickiej się dało ułożyć mnóstwo linii, to i tutaj można było dwie...

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Ostatnio edytowano 5 sie 2010, o 13:59 przez Kaszmir, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sie 2010, o 14:00 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 13:44
Posty: 2263
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce
Kaszmir napisał(a):
A czemu nie można było ruszyć rozkładu "14"? Owszem, wtedy być może trzeba by było jeszcze ruszyć "9" i ew. inne, ale skoro na Wielickiej się dało, to i tutaj można było...

Bo wprowadzamy niepotrzebną zmianę rozkładu (chyba już trzecią w czasie tych wakacji) i tylko na trzy i pół tygodnia, bo potem kończą się wakacje. Ja nie jestem zwolennikiem częstych zmian w rozkładach.

_________________
Wreszcie na odpowiedniej linii...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sie 2010, o 14:55 
Offline
Kierownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:09
Posty: 843
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny
"113", "121" - kiedyś to poruszałem, że w ogóle nie ma żadnego zgrania. Godzina czekania, a potem obie linie o jednym czasie. :puppyeyes:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sie 2010, o 15:08 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 13:44
Posty: 2263
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce
bombka napisał(a):
"113", "121" - kiedyś to poruszałem, że w ogóle nie ma żadnego zgrania. Godzina czekania, a potem obie linie o jednym czasie. :puppyeyes:

A jak mają być zgrane, skoro mają różną częstotliwość? Poza tym, te linie nigdzie się nie dublują. To po co mają być zgrane?

_________________
Wreszcie na odpowiedniej linii...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sie 2010, o 15:16 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 2 lis 2009, o 16:24
Posty: 895
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Od skrócenia 292 do DGWsch 292 i 208 jeżdżą stadnie lub w odstępach paru minutowych.
Z Balic odjeżdżają również kilka minut po sobie!


Ostatnio edytowano 5 sie 2010, o 18:17 przez krawiec, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sie 2010, o 18:14 
Offline
Kierownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:09
Posty: 843
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny
Obie dojeżdżają (choć różnymi trasami) do Łęgu i są tam bardzo potrzebne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sie 2010, o 19:14 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 29 wrz 2009, o 14:57
Posty: 1760
Lokalizacja: Mistrzejowice
Kaszmir napisał(a):
Otwieram nowy temat i zapraszam do dyskusji i podawania przykładów.

Ze swojej strony:
"120", "220", "240" - linie dublujące się na sporym odcinku trasy, będące jedynym środkiem km w okolice Toń, każda jeździ rzadko, a niestety rozkłady nie są zgrane - efekt: kilkadziesiąt minut czekania, a potem dwa kursy w ciągu paru minut. I tak przez cały tydzień.


Miałem pisać długą wypowiedź, ale z niej zrezygnuję. Co do synchronizacji linii aglomeracyjnych odsyłam do Przewoźnika Krakowskiego Nr 4/(34)2009 str 13. Co do synchronizacji linii miejskich też do tego samego numeru, ale od strony 10. Jeżeli temat ten ma działać dalej, to może lepiej gdyby pojawiały się tutaj pomysły jak rozwiązać problemy synchronizacji, nawet na konkretnych przykładach, a nie gdy będziemy tutaj wyliczać braki synchronizacji linii, bo to po pierwsze nie ma sensu, a po drugie większość doskonale wie gdzie takie braki są.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sie 2010, o 19:38 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:14
Posty: 1605
Lokalizacja: Lengyelország
bombka napisał(a):
Obie dojeżdżają (choć różnymi trasami) do Łęgu i są tam bardzo potrzebne.
Mają aż dwa wspólne przystanki: Centralna i Centralna I + jeszcze jedna grupa: NMP i Na Załęczu - synchronizacja sensu nie ma, bo oznaczałoby to kompletne rozwalenie którejś linii (w tym wypadku myślę o "113").


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sie 2010, o 19:42 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 13:44
Posty: 2263
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce
bombka napisał(a):
Obie dojeżdżają (choć różnymi trasami) do Łęgu i są tam bardzo potrzebne.

Na tej zasadzie mógłbym zażądać synchronizacji "153" i "159" bo również obie dojeżdżają do Os. Piastów i są tam bardzo potrzebne. "113" i "121" nigdzie nie mają wspólnych tras.

_________________
Wreszcie na odpowiedniej linii...


Ostatnio edytowano 5 sie 2010, o 19:43 przez EU8N, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sie 2010, o 20:25 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 gru 2009, o 21:42
Posty: 577
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok
krawiec napisał(a):
Od skrócenia 292 do DGWsch 292 i 208 jeżdżą stadnie lub w odstępach paru minutowych.
Z Balic odjeżdżają również kilka minut po sobie!

Nie orientuję się co prawda zbyt dobrze w komunikacji w tamtych rejonach, ale #208 jest chyba przede wszystkim dla mieszkańców Szczyglic, a na PL dojeżdża niejako "przy okazji"? Mnie osobiście zdarzyło się parę razy jechać na lotnisko #208 i chyba za każdym razem byłem jedynym pasażerem dojeżdżającym na przystanek końcowy...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sie 2010, o 20:31 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:14
Posty: 1605
Lokalizacja: Lengyelország
lucapacioli napisał(a):
Mnie osobiście zdarzyło się parę razy jechać na lotnisko #208 i chyba za każdym razem byłem jedynym pasażerem dojeżdżającym na przystanek końcowy...

Mnie z kolei zawsze zdarzała się grupka Japończyków, Żydów (z Izraela), lub europejczyków. Właściwie mamy fatalny dojazd do Portu Lotniczego (nawet Katowice mają linię komercyjną za 20 zł.).


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 118 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], etred i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL