Płaszów, Rybitwy oraz Tele-Bus

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
bombka
Kierownik
Posty: 843
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:09
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Płaszów, Rybitwy oraz Tele-Bus

#1 Post autor: bombka » 29 sty 2010, o 15:59

Kaszmir pisze:Kaszmir napisał/a:
Od kiedy „178” dojeżdża na Złocień?
Kaszmir pisze:Oj Locutus... a gdzie ja pisałem, że "178" dojeżdża do os. Złocień?
Cytowanie się popsuło? :hihi:


Poprawione ;) - K
Ostatnio zmieniony 3 lut 2014, o 00:00 przez bombka, łącznie zmieniany 5 razy.

Flover
Inspektor
Posty: 367
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 19:52
Lokalizacja: aglo

#2 Post autor: Flover » 29 sty 2010, o 17:13

"108" nie ma sensu, wiem, bo często korzystam (ciotka na Złocieniu). Pokrywa się ze "178" i "125" rozkładem. Nieraz jedziemy łeb-w-łeb ze "178" a potem podbieramy pasażerów "125":)

A po drugie na Złocień lepiej się dojeżdża "143/243" i z tego co widzę to na Sucharskiego zawsze wsiada mnóstwo osób.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#3 Post autor: Kaszmir » 29 sty 2010, o 17:37

Flover pisze:"108" nie ma sensu, wiem, bo często korzystam (ciotka na Złocieniu). Pokrywa się ze "178" i "125" rozkładem. Nieraz jedziemy łeb-w-łeb ze "178" a potem podbieramy pasażerów "125":)
To kwestia rozkładu, ale chodziło mi o połączenie Płaszowa/Złocienia z rejonami Łagiewnik/Wielickiej.
Choć... "108" i tak trafi w piach po uruchomieniu tramwaju. Ew. skrócą na trasę Złocień-Lipska Pętla.
Flover pisze:A po drugie na Złocień lepiej się dojeżdża "143/243" i z tego co widzę to na Sucharskiego zawsze wsiada mnóstwo osób.
Prawda, ale czy nie chodziło Ci o "Sucharskiego I", tam gdzie jest przejście pod torami? ;)

LK
Dyrektor
Posty: 1605
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:14
Lokalizacja: Lengyelország

#4 Post autor: LK » 29 sty 2010, o 17:48

Flover pisze:"108" nie ma sensu, wiem, bo często korzystam (ciotka na Złocieniu). Pokrywa się ze "178" i "125" rozkładem. Nieraz jedziemy łeb-w-łeb ze "178" a potem podbieramy pasażerów "125":)

1)Rozkład jest nie trafiony, ale nie oznacza to, że "108" nie ma sensu.
2)Korki na Nowohuckiej (niedawno jechałem 29 minut z Zakola Wisły do Powstańców Wlkp.)
Flover pisze:A po drugie na Złocień lepiej się dojeżdża "143/243" i z tego co widzę to na Sucharskiego zawsze wsiada mnóstwo osób.
Nie powiedziałbym, dojazd na Złocień jest tragiczny - droga, która jest zawsze zakorkowana. Rozmawiałem teraz przez GG z koleżanką z klasy (mieszka przy Sucharskiego I) i jej zdaniem (zgadzam się z nią) tam wsiada dużo osób z okolicznych domów, a ze Złocienia chodzą ci którzy... chcą się przejść.

Moi koledzy ze szkoły (G35) dojeżdżają autobusami "108", "127", "157", "158" i "224" (60-75% uczniów) i dla nich są to jedyne autobusy do domu, więc żadna kasacja nie wchodzi w grę:
"108" dojazd ze Złocienia, Rybitw, Płaszowa - dużo domów i bloków + Łagiewniki (ale korzystają z "niepotrzebnego" "23")
"127" dojazd ze Płaszowa - bloki
"157" dojazd ze Rybitw, Płaszowa - ta linia jedynie wspomaga "158"
"158" dojazd ze Podwierzbia, Rybitw, Płaszowa - podobnie do "108"
"224" dojazd ze Brzegów, Podwierzbia, Rybitw, Płaszowa. - jak "158".
Rozkład jazdy jest ułożony "wspaniale", autobusy dojeżdża do Powstańców Wlkp. na chwile przed dzwonkiem (wliczając potężne korki na Nowohuckiej). A na osiedla (ze szkoły) o dzwonku (nie ma czasu na dojście) Co robią koledzy i koleżanki :?: Czekają na mrozie na przystanku ("a nuż się spóźni") lub zostają w szkole do następnego kursu. Wszyscy mieli nadzieje, że powstanie szybko "Dworzec Wschodni" - przynajmniej w kolejnym roku szkolnym będą go mieli. "108" - rozwiązuje ten problem - zwykle wtedy jest spóźniona - zawsze liczą na nią (zwłaszcza koledzy ze Złocienia) :| .
Ostatnio zmieniony 29 sty 2010, o 17:48 przez LK, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#5 Post autor: Kaszmir » 30 sty 2010, o 02:48

Skrócenie przynajmniej części tych linii jest już przesądzone. Pytanie tylko czy do Lipskiej Pętli, czy do nowego dworca przy Wielickiej.

Nie zdziwiłbym się również, gdyby wybrane linie po prostu zlikwidowano - bo będą się dublować z Tele-Busem.

LK
Dyrektor
Posty: 1605
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:14
Lokalizacja: Lengyelország

#6 Post autor: LK » 23 mar 2010, o 20:28

Kaszmir pisze:Skrócenie przynajmniej części tych linii jest już przesądzone. Pytanie tylko czy do Lipskiej Pętli, czy do nowego dworca przy Wielickiej.

Nie zdziwiłbym się również, gdyby wybrane linie po prostu zlikwidowano - bo będą się dublować z Tele-Busem.
Pomysł jest dobry, ale pod warunkiem, że: Telebus będzie dojeżdżał na Dworzec Wschodni.
Niedawno jeden z kolegów wspomniał o ciekawej sytuacji: autobus "157" jechał z Nad Drwiną jako "127".

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#7 Post autor: EU8N » 23 mar 2010, o 21:01

LK pisze:Niedawno jeden z kolegów wspomniał o ciekawej sytuacji: autobus "157" jechał z Nad Drwiną jako "127".
Może to było łączenie 127-01 i kierowca pomylił linię przy wpisywaniu na sterowniku.
Wreszcie na odpowiedniej linii...

LK
Dyrektor
Posty: 1605
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:14
Lokalizacja: Lengyelország

#8 Post autor: LK » 23 mar 2010, o 21:09

EU8N pisze:
LK pisze:Niedawno jeden z kolegów wspomniał o ciekawej sytuacji: autobus "157" jechał z Nad Drwiną jako "127".
Może to było łączenie 127-01 i kierowca pomylił linię przy wpisywaniu na sterowniku.
To był dzień powszedni, a to łączenie jest (jeśli dobrze pamiętam) w sobotę - przy okazji nikt chyba jeszcze nie sfocił Vero na "157". Według kolegi "duży autobus". Oczywiście nikt do niego nie wsiadał, bo: "To jedzie inaczej w centrum Płaszowa" (zdarzenie miało miejsce na kilka dni przed rozpoczęciem budowy estakady). Nie należę do osób, które się popisują takimi rzeczami, ale ta cała sytuacja mnie zażenowała. Odkryłem, że ludzie nadal boją się podejść do kierowcy i mu coś powiedzieć.

Nie jestem też dobry w znajomość brygad, ale wiem że któraś brygada (prawdopodobnie) "158" wykonuje kursy jako "127".

Post nr 9999 znajdujący się na forum.
Ostatnio zmieniony 23 mar 2010, o 21:20 przez LK, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#9 Post autor: Kaszmir » 23 mar 2010, o 23:50

LK pisze:Pomysł jest dobry, ale pod warunkiem, że: Telebus będzie dojeżdżał na Dworzec Wschodni.
Raczej nie, podobnie mała jest szansa, że Telebus dojedzie do Złocienia. Powód: ma unikać zakorkowanych i popularnych tras.

Gdyby np. Vero zebrało pasażerów innych linii na Dw. Wschodnim oraz Nowohuckiej, mogłoby być tłoczno ;P
Ostatnio zmieniony 23 mar 2010, o 23:51 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 2 razy.

LK
Dyrektor
Posty: 1605
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:14
Lokalizacja: Lengyelország

#10 Post autor: LK » 24 mar 2010, o 14:51

Kaszmir pisze:
LK pisze:Pomysł jest dobry, ale pod warunkiem, że: Telebus będzie dojeżdżał na Dworzec Wschodni.
Raczej nie, podobnie mała jest szansa, że Telebus dojedzie do Złocienia. Powód: ma unikać zakorkowanych i popularnych tras.

Gdyby np. Vero zebrało pasażerów innych linii na Dw. Wschodnim oraz Nowohuckiej, mogłoby być tłoczno ;P
Które byłyby to linie :?:
Chodziło mi o dojazd do szkół w rejonie planowanego Dworca (dużo uczniów jest z Rybitw i Płaszowa), z przesiadką do Magistratu (urząd dzielnicy Podgórze) i innych ważnych miejsc dotyczących dzielnicy. Telebusa wprowadziłbym też na Zabłocie. Powodem tego są budowane i planowane apartamentowce. Budowana obecnie trasa S7 odciąży nieco ulicę Półłanki. Jeśli ten system ma się rozwijać trzeba dodać minimum jeden autobus.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#11 Post autor: Kaszmir » 24 mar 2010, o 16:37

LK pisze:Które byłyby to linie :?:
Kiedyś duża szansa, że "163"/"174", lecz to w dalszej perspektywie ;) A z linii płaszowskich - zależy od wyników badań napełnienia, które niedługo będą przeprowadzone.
LK pisze:Chodziło mi o dojazd do szkół w rejonie planowanego Dworca (dużo uczniów jest z Rybitw i Płaszowa), z przesiadką do Magistratu (urząd dzielnicy Podgórze) i innych ważnych miejsc dotyczących dzielnicy. Telebusa wprowadziłbym też na Zabłocie. Powodem tego są budowane i planowane apartamentowce. Budowana obecnie trasa S7 odciąży nieco ulicę Półłanki. Jeśli ten system ma się rozwijać trzeba dodać minimum jeden autobus.
Telebus wręcz "z definicji" nie powinien kursować po popularnych trasach, a także powinien unikać korków.

Dlatego wg mnie nie sięgnie on Nowohuckiej. Złocień być może tak, ale najpierw trzeba rozwiązać sytuację z przejazdem kolejowym (alternatywna trasa/inny dojazd do Złocienia).

Kto powiedział też, że Telebus musi się dalej rozwijać? Jak dla mnie osiągnął on już wersję finalną lub bliską finalnej.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#12 Post autor: Kaszmir » 23 maja 2010, o 23:47

Mieszkańcy skarżą się na tłok w autobusach linii "185".

Jako realista, nie sądzę, żeby coś się poprawiło - dopiero po otwarciu pierwszego odcinka nowej linii tramwajowej. No, chyba że znowu zabiorą jednym, by dać drugim...


W sumie... Mistrzejowicom sprawnie pocięto komunikację tramwajową. Może czas wziąć się za autobusy? "123" nie kursuje aż tak dużo osób do Płaszowa, można spokojnie pociąć do ~f=30min. Albo w ogóle skrócić do Lesiska ;) Albo zawiesić. Podobnie jak "153". A jak znowu będą protestować, to można napisać, że linie były nierentowne i po sprawie.

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6359
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

#13 Post autor: Coffee » 23 maja 2010, o 23:55

Kaszmir pisze:Może czas wziąć się za autobusy?
Polecam się zająć "136" (Nie ma to jak marnować wzkm, by tlen mógł się spokojnie przemieścić z Os. Piastów na Prądnik :twisted: ) oraz niektórymi kursami "117" i "242"...
Ostatnio zmieniony 24 maja 2010, o 12:54 przez Coffee, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

sylwek2k
Dyrektor
Posty: 1506
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 00:00
Lokalizacja: kraków

#14 Post autor: sylwek2k » 24 maja 2010, o 02:15

Kaszmir pisze:Mieszkańcy skarżą się na tłok w autobusach linii "185".

Jako realista, nie sądzę, żeby coś się poprawiło - dopiero po otwarciu pierwszego odcinka nowej linii tramwajowej. No, chyba że znowu zabiorą jednym, by dać drugim...
Maja racje, bo w tych autobusach jest naprawde tlok... wystarczyloby zrobic jedna z dwoch rzeczy... albo puscic dodatkowa linie wspomagajaca, od Ronda Grzegorzeckiego do mniej wiecej Saskiej /bo na tym odcinku jest najgorzej/, albo przynajmniej na pare kursow wrzucic przeguba...
Ostatnio zmieniony 24 maja 2010, o 12:54 przez sylwek2k, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#15 Post autor: Kaszmir » 24 maja 2010, o 12:53

sylwek2k pisze:wystarczyloby zrobic jedna z dwoch rzeczy... albo puscic dodatkowa linie wspomagajaca, od Ronda Grzegorzeckiego do mniej wiecej Saskiej /bo na tym odcinku jest najgorzej/, albo przynajmniej na pare kursow wrzucic przeguba...
Taka linia wspomagająca musiałaby kursować co 15 min., by stanowić uzupełnienie "185", a to olbrzymie koszty w wzkm.
Osobiście też byłbym za przegubowcami na parę brygad, tylko powstaje standardowe pytanie - skąd je wziąć?

No, chyba, że dodadzą jeden-dwa kursy, tak jak zagęścili "129" - na parę miesięcy, bo i tak potem te rejony czeka reforma.
Coffee pisze:Polecam się zająć "136" (Nie ma to jak marnować wzkm, by tlen mógł się spokojnie przemieścić z Os. Piastów na Prądnik :twisted: ) oraz niektórymi kursami "117" i "242"...
Co do "136" - uparliście się ;P Ta linia (przynajmniej teoretycznie) stanowi dowóz do Urzędu Skarbowego, połączenie Os. Piastów z Batowicami i generalnie obsługuje parę unikatowych relacji. Wg mnie rozkład powinien zostać w obecnej postaci (jedna brygada - mniej już nie można ;P ), lecz nie powinny być wysyłane na tę linię 12-metrowce :!:

"117"/"242" - bez przesady, te linie i tak kursują rzadko, a obsługują parę rejonów. Na tej zasadzie, to można by ciąć większość aglo.
Ostatnio zmieniony 24 maja 2010, o 12:55 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”