Pleszów

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Pleszów

#1201 Post autor: scyzor663 » 7 sty 2018, o 16:16

Swoją drogą ciekawe ile by kosztowało wydłużenie wszystkich autobusów zapleszowskich do Kombinatu o te 5,5 km (a 181 nawet dużo mniej).

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Pleszów

#1202 Post autor: Cukier » 7 sty 2018, o 16:40

Niestety dużo za dużo. Porównywalnie do zysków ze skrócenia wszystkich tramwajów od Kopca, ale wyłączenie z użytku kilku kilometrów torowiska, w dodatku teraz świeżo wyremontowanego jest nierealne wizerunkowo. Poza tym to kwestia kilku lat i połączenia drogowego Pleszów-Kombinat w obecnym kształcie nie będzie. Osobiście uważam że od Kombinatu do Giedroycia powinien w związku z tym powstać PAT, ale sam nie wierzę w jego realizację.

remus846
Miłośnik
Posty: 56
Rejestracja: 21 lut 2010, o 17:10
Lokalizacja: KrK NH LSK

Pleszów

#1203 Post autor: remus846 » 7 sty 2018, o 20:07

obserwator pisze:@Cukier, skoro 171/271 i 131 są najpopularniejsze to może warto by pomyśleć o uruchomieniu połączenia nocnego na tych trasach? Mam na myśli choćby po jednym kursie w weekendy wzorem linii 915. Skoro aglomeracja uruchamia połączenia nocne (a ma podobne potoki pasażerskie co wspomniane rejony) to może warto by pomyśleć aby trochę ucywilizować te rejony? Odnośnie połączeń nocnych to myślę że miasto w pierwszej kolejnosci powinno myśleć o obsłużeniu odcinka Centralna-Lesisko.
Mieszkam na Lesisku i tu sie z Toba zgodze. Jesli nie calotygodniowy, to chociaz w weekendy moglby byc taki autobus.

Festence
Dyspozytor
Posty: 590
Rejestracja: 8 maja 2012, o 16:42
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Pleszów

#1204 Post autor: Festence » 18 sty 2018, o 13:04

DO PLESZOWA NA RAZIE NIE DOJEDZIEMY, CHOĆ TOROWISKO BĘDZIE GOTOWE
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/do-ple ... 23854.html
Choć samo torowisko do Pleszowa ma być gotowe zgodnie z planem, a więc do końca stycznia, na razie nie zostanie jeszcze uruchomione. Na przeszkodzie stanęła konieczność wykonania dodatkowych prac przy kanalizacji.
Dużą zmianą może być też pojawienie się na pętli w Pleszowie niskopodłogowych tramwajów, choć deklaracje w tej sprawie są na razie ostrożne. – Dążymy wspólnie z MPK, aby na linii 10 lub 21 pojawiło się kilka niskopodłogowych wagonów – mówi przedstawicielka ZIKiT.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3246
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Pleszów

#1205 Post autor: tomek_m » 18 sty 2018, o 14:57

Festence pisze: Dążymy wspólnie z MPK, ... – mówi przedstawicielka ZIKiT.
Jakież to piękne,
Jak stare dobre małżeństwo. Oby się tylko nie okazało, że żona chce a mąż nie może :lol-above:

Bo do tanga trzeba dwojga.....

Arsents
Dyrektor
Posty: 3111
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

Pleszów

#1206 Post autor: Arsents » 18 sty 2018, o 15:32

Pytanie skąd zabiorą?
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3246
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Pleszów

#1207 Post autor: tomek_m » 18 sty 2018, o 15:49

Zaczekają do 2020 na nowe "Solnice" ;D

NowaHutaWschód
Dyspozytor
Posty: 599
Rejestracja: 27 gru 2010, o 20:02
Lokalizacja: Nowa Huta

Pleszów

#1208 Post autor: NowaHutaWschód » 18 sty 2018, o 19:07

Na 149 okolo 16:00, na Igolomskiej az dwie osoby w kierunku os. Na Stoku.
Polska Kibolska

remus846
Miłośnik
Posty: 56
Rejestracja: 21 lut 2010, o 17:10
Lokalizacja: KrK NH LSK

Pleszów

#1209 Post autor: remus846 » 18 sty 2018, o 23:02

NowaHutaWschód pisze:Na 149 okolo 16:00, na Igolomskiej az dwie osoby w kierunku os. Na Stoku.
Jest to zmiana na plus. Zazwyczaj jest mniej pasazerow.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Pleszów

#1210 Post autor: Cukier » 19 sty 2018, o 19:10

tomek_m pisze:Jakież to piękne,
Jak stare dobre małżeństwo. Oby się tylko nie okazało, że żona chce a mąż nie może
Tradycyjnie ZIKiT każe, MPK mówi "nie", a ZIKiT ma zerowe możliwości wyegzekwowania czegokolwiek na monopoliście.
NowaHutaWschód pisze:Na 149 okolo 16:00, na Igolomskiej az dwie osoby w kierunku os. Na Stoku.
Naprawdę nie rozumiem ludzi którzy się spodziewali po tej linii czegokolwiek innego. W Krzesławicach żaden autobus nie jest w stanie pozyskać zapełnienia większego niż policzalne na palcach jednej ręki, no góra dwóch rąk. Pracownicy spalarni, którzy jak mniemam domagali się tej linii też wydają się być bardzo niewielkim procentem wszystkich pracowników tego zakładu, co w praktyce również sprowadza się do pojedynczych osób.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Pleszów

#1211 Post autor: Cukier » 19 lut 2018, o 22:05

W odpowiedzi na: https://www.pkk.info.pl/viewtopic.php?p=205119#p205119
kot_feliks pisze:A na Pleszowie "problemów" masz kilka:
- przed remontem były tam ograniczenia prędkości, więc trzeba je zdjąć (a raczej nie wieszać od nowa) - o tym akurat może ktoś pomyśli;
O pozostawienie ich nawet ZIKITu bym nie podejrzewał. Nawet dla tej instytucji niekompetencja ma swoje granice.
kot_feliks pisze:- przed remontem były tam czasy przejazdu dostosowane do torowiska w stanie agonalnym, obstawiam, że te same czasy zostaną po otwarciu torowiska (chciałbym się mylić, ale jak pokazują wcześniejsze przykłady, uaktualnienie czasów przejazdu MPK może zająć i rok - dwa lata albo i więcej)
Też nie sądzę, bo tramwaje by jeździły notorycznie nadspieszone. A gdyby się wlokły żeby nadspieszenie odstać, to by była wielka afera medialna.
kot_feliks pisze:- w ZIKiT nadal (od kilku lat) nie ogarnęli rozporządzenia o znakach i sygnałach drogowych i nikt chyba nie doszedł nadal (przez kilka lat) do części o znakach BT, dotyczących transportu szynowego. Więc nadal uważają, że nie da się dopuścić większej prędkości dla tramwaju, niż 50 km/h (bo B-33 się faktycznie nie da, co nie zmienia faktu, że da się BT-1 / to te małe kwadraciki wiszące na sieci/ i inne miasta z tego korzystają);
Ależ ZIKiT doskonale wie, że można puścić tramwaje z v = 70 km/h, ale uważa że... tramwaj nie może być za szybki.

W 2011 roku Pyclik tłumaczył się tak:
- W Krakowie nie zastosowano dotychczas znaków dopuszczających większą prędkość tramwajów niż samochodów; m.in. z tego powodu, że jest stosunkowo niewielka odległość miedzy przystankami i po rozpędzeniu wagonu trzeba by od razu hamować, a droga hamowania tramwaju jest długa. Z naszych szacunków wynika, że nawet na tych dłuższych odcinkach zysk byłby niewielki - mówi Michał Pyclik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. Przypomnijmy, że kilka lat temu 15 pasażerów zostało rannych w zderzeniu tramwajów, do którego doszło na ul. Nowosądeckiej, na łuku. Jeden z motorniczych nie zdołał wyhamować i bombardier uderzył w tył stojącego za zakrętem wagonu. Nie spodziewał się tam pojazdu - na liczniku miał 56 kilometrów na godzinę - choć rozpoczęło się hamowanie - na 65 metrach dzielących pojazdy zdołano zbić prędkość do 24,91 kilometra na godzinę. Ten wypadek był sygnałem, że trzeba przemyśleć co zrobić w tunelu tramwajowym pod Dworcem Głównym, gdzie też jest zakręt, a nie ma dodatkowych zabezpieczeń. I dlatego w tunelu obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km.

Źródło: http://www.dziennikpolski24.pl/artykul/ ... ,id,t.html
A w 2015 roku Hamarnik tak:
Ci zaś twierdzą, że ideą szybkiego tramwaju nie jest to, aby był... szybki. - Ważne, by jechał płynnie i nie grzęznął na światłach, a nie pędził, narażając pasażerów na dyskomfort - uważa Piotr Hamarnik z ZIKiT. Według władz ZIKiT z podwyższenia prędkości płynęłyby same szkody. Ich zdaniem tramwaj tuż po rozpędzeniu, np. w tunelu pod dworcem PKP, musiałby gwałtownie hamować przed kolejnym przystankiem. A to, oprócz niebezpiecznych sytuacji, wiązałoby się też ze znacznie większym zużyciem energii. Ten problem można byłoby rozwiązać, zwiększając odległości między przystankami. Na powstającej właśnie linii Wielicka- Lipska o długości 1,5 kilometra, która ma być częścią trasy szybkiego tramwaju, planowane są trzy przystanki. Nie ma więc co liczyć, aby tramwaj pojechał szybciej niż 50 km/godz. Zdaniem krakowskich urzędników pasażerom nie zależy, by jechać szybko, ale by podróż trwała krótko. - A podróż liczy się już od wyjścia z domu, a nie od wejścia do tramwaju. Przystanki nie mogą być więc zbyt od siebie oddalone. A po otwarciu nowej trasy, bez podnoszenia prędkości, podróż z Kurdwanowa do Krowodrzy i tak skróci się o kilka minut - przekonują w ZIKiT.

Źródło: http://www.dziennikpolski24.pl/artykul/ ... ,id,t.html
Gwoli ścisłości - na estakadzie Lipska/Wielicka jest tylko jeden przystanek, a odległość między nim a przystankiem Lipska wynosi ponad 800 metrów. W stronę Wielickiej faktycznie nie ma się gdzie rozpędzić bo jest tylko 300 metrów do płytkiego rowka, ale w stronę Płaszowa jak najbardziej.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Pleszów

#1212 Post autor: Kaszmir » 20 lut 2018, o 09:05

Cukier pisze:Gwoli ścisłości - na estakadzie Lipska/Wielicka jest tylko jeden przystanek, a odległość między nim a przystankiem Lipska wynosi ponad 800 metrów. W stronę Wielickiej faktycznie nie ma się gdzie rozpędzić bo jest tylko 300 metrów do płytkiego rowka, ale w stronę Płaszowa jak najbardziej.
Tramwaje nie musiałyby się wszędzie rozpędzać do 70/h, wiadomo że jak przystanki są co np. 400 metrów to nawet nie ma jak się rozpędzić. Jednak jest trochę miejsc w Krakowie gdzie mogłyby. Skoro w tunelu jakiś czas temu podniesiono prędkość z 30 na 40 (między Dworcem Głównym a rondem Mogilskim), to sami urzędnicy przyznają, że gra jest warta świeczki. No i doszedłby aspekt psychologiczny, bo ludzie przestaliby uważać, że tramwaje się wleką. Kilka odcinków gdzie wg mnie mogłoby być 60-70/h:
- wspomniany przez Cukra Estakada - Lipska,
- aleja Powstania Warszawskiego,
- aleja Solidarności,
itd.

Hajciu
Specjalista
Posty: 240
Rejestracja: 29 sty 2015, o 08:23
Lokalizacja: Krowodrza Południe

Pleszów

#1213 Post autor: Hajciu » 20 lut 2018, o 20:48

Skoro w tunelu jakiś czas temu podniesiono prędkość z 30 na 40 (między Dworcem Głównym a rondem Mogilskim)
Jaki powód tej wiekopomnej decyzji ?? Nagle okazało się że "da sie"? Kolejne 10 lat to może i na drugim torze podniosą :wht: Od kiedy to obowiazuje?

Ogólnie w Strasburgu, który stanowi dla mnie wzór transportu tramwajowego, przystanki są o jakieś dwa i pół raza rzadziej niż w Krakowie. A czerwone światło zdarza sie dla tramwaju tak rzadko że aż dech zapiera jak mozna tak płynnie jechać i ciągle zielone. Ideał!

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Pleszów

#1214 Post autor: Cukier » 20 lut 2018, o 22:07

Kaszmir pisze:Skoro w tunelu jakiś czas temu podniesiono prędkość z 30 na 40 (między Dworcem Głównym a rondem Mogilskim)
Tam powinno być 60 km/h. Jest to prawie 800 metrowy odcinek, niemalże prosty, ale co najważniejsza taka jest prędkość konstrukcyjna tunelu. I pierdzielenie o tym że za łukiem nie widać jest niesamowicie głupie w obliczu tego, że w tunelu funkcjonuje SBL. Ja rozumiem sytuacje awaryjne, gdy nastąpi awaria SBL - co już miewało miejsce. Wtedy 30 km/h a może i nawet 20 km/h ma sens - z tym że też tylko na łukowatych odcinkach, bo pod Lubomirskiego tak czy siak jest widoczność znakomita.
Kaszmir pisze: to sami urzędnicy przyznają, że gra jest warta świeczki.
Chyba raczej do nich samych dociera jak bardzo głupia była ta 30.
Kaszmir pisze:- wspomniany przez Cukra Estakada - Lipska,
- aleja Powstania Warszawskiego,
- aleja Solidarności,
itd.
Ja bym jeszcze dorzucił:
- Rondo Czyżyńskie - os. Kolorowe (700m)
- Rondo Grzegórzeckie - Zabłocie (850m)
- Bieżanowska - Wlotowa (600m)
- Prokocim - Prokocim Szpital (600m)
- SBM --> Łagiewniki (750m)
- Pleszów - Koksochemia (800m)
- Koksochemia - Meksyk (650m)
- Brama nr 5 - Giedroycia (650m)

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Pleszów

#1215 Post autor: scyzor663 » 21 lut 2018, o 16:29

Cukier pisze:Wtedy 30 km/h a może i nawet 20 km/h ma sens
Wg przepisów kolejowych przy awarii SBL dopuszcza się jazdę z v=20km/h po uprzednim zatrzymaniu przed sygnalizatorem i z tego co zauważyłem niektórzy prowadzący tak właśnie jeżdżą. Natomiast dlaczego MPK wymyśliło sobie jeszcze, że chce SHP w tunelu nigdy nie zrozumiem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”